Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já jsem to dal na hardcore (nebo co byla tenkrát ta 5/5 obtížnost) a párkrát jsem to na pětku určitě zabalil někde před koncem, vše kolem roku 2006, ale pyšný na to teda nejsem. Prostě klasický zanedbaný, zaujatý puberťák, sedící za PC do 5:30 ráno, zatímco normální lidi chodili do školy, nebo do práce. Měl jsem tehdy docela obstojný aim z online hraní Q3A, Half-Life 2 byla objektivně asi lepší hra, ale FC1 navždy zůstane srdcovka. K FC2/3/4 jsem se dostal mnohem později jako příležitostný turista a dál už mě to nebere... Jednička, tím jak byla hardcore a u coby prvotiny vývojáři nějak postrádali zdravý úsudek, tak byla pro mě herně nejzajímavější, ale příběh měl o míle lepší FC3. Každopádně gunplay, grafika, ozvučení, AI, noční mise byly ve své době asi nejlepší.
S původními checkpointy bych hru asi už nehrál. I když je fakt, že oproti novějším, frenetickým střílečkám je toto učiněný balzám. Na disku ji mám. Co jsem se jí v roce 2004 napařil.

Připomenu to nastavení ukládání. Jde to v configu, link zde.
Krabicovku jsem kdysi koupil na Invexu 2005. Asi dva roky jsem musel čekat až táta koupí DVD mechaniku. Ty screeny ze hry jsem málem na tý krabici Vykoukal :-D
Hehe, tak jsem zkoukl i film. Pro mě první Uwe Boll a vlastně to bylo docela v klidu. Nakonec nejdivnější na tom je, že ačkoliv nějaký prachy se v tom utopit musely (zničená auta, výbuchy), tak už nezbylo na záběry z širého moře a hlavně tedy na ten tropický ostrov. Jako doplněk bezprostředně po dohrání hry... proč ne.

EDIT: Jo a překvapila mě super hudba (taková spíš videoherní, než filmová, dá-li se to tak říct) a velmi dobrý prostorový zvuk.
Rád bych tomu dal 85 %, protože to bylo opravdu zábavné a immersivní. Ale těch chyb tam bylo prostě příliš mnoho. I tak, super prvotina.
Tak turret sekce v džípu byla výživná. Po x pokusech, kdy jsem i odhodil gamepad a zkusil to myší, jsem to vzdal a opět nahodil godmode. A samozřejmě bezprostředně poté jsem to dal s ovladačem napoprvé a bez ztráty života, takže godmode nebyl potřeba :-D

Jinak HDR rendering zmrší Cryvision, takže nejde používat. Ve všech internetech je o tom jen jeden jedinej příspěvek, jinak ticho. Divný.
Mise Řeka podobný HC, ale je to aspoň koridor, takže se to velmi opatrným postupem dalo. Celkem nervák. Ale nakonec dáno bez smrti. Hrál jsem to asi hodinu dvacet, savy byly 3. Takže každý cca. po půl hodině...

EDIT: Ty vole já to celou dobu hraju bez HDR renderingu... a divím se, že to zas až tak kulervoucně nevypadá. Je potřeba to aktivovat přes konzoli...
Já si pamatuju tu finální úroveň a jak jsem u ní kdysi nadával jak špaček. Měl jsem nějaké cuky to zkusit po letech znovu, ale asi si to rozmyslím.
Ok no, tak jsem myslel že tu zamachruju, jak jsem to projel na gamepadu a bez quick savu, ale mise Loď je tedy šílená. Savy jen u antén, nepřátel miliarda. Po druhý anténě, kdy se hra sejfla s minimem zdraví jsem to vzdal a nahodil Godmode. Tváří v tvář faktu, jak ta mise končí, jsem byl nakonec dost rád.

Jinak k popisu hry tady na databázi: "jelikož byl jak Half-Life 2, tak Doom III opět odložen, jednalo se o první plné využití DX9 vůbec" To nedává moc smysl vzhledem k tomu, že Doom 3 jede na OpenGL, ne?
Nebudu vám lhát, líbí se mi to hodně. Je to dobrý. Fakt dobrý. Má to mouchy, ale jsou to vlastně jen prkotiny. A jakmile člověk přistoupí na to, že je to de facto stealth hra, tak ta atmoška je hustá. Jen prostě není dobré to hrát bezprostředně po Serious Samovi, no :-D
@AlieN (23.06.2023 00:23): jj AI je tam stále velmi dobrá, ve své době byla dost revoluční. Úplně mě stačila mise na lodi pod palbou vrtulníku. Solidní peklo na normal. :)

Když jsi v listoví OK, ale jen do doby než Tě AI zmerčí, pak jdou nekompromisně pro Tebe, umí slušně překvapit.
@Sasakr (22.06.2023 23:56): Obtížnost Far Cry byla i na tehdejší dobu solidní - na normal tak akorát, ale dohrát hru na nejtěžší, to už se povedlo málokomu. Ale nikdy jsem neměl pocit že by nepřátelé podváděli, spíš ta AI byla (nejen) na svou dobu dost vyspělá a nedalo se to hrát jako Doomovka.

K tomu super atmosféra, i s těmi mutanty pak - za mě pořád nejlepší z Far Cry/Crysis sérií.
@Red (22.06.2023 23:10): Vypadají a pohybují se dost směšně. Po tom Serious Samovi jsem si nemohl nevšimnout podoby s Gnaarem.

@Charllize (22.06.2023 23:31): Jo! Dokonce i v bunkru!

Sere mě ta mechanika samozavíratelných dveří. Kdo to vlastně vymyslel? Otevřu, chci zpoza dveří vyčistit místnost a oni se prostě zavřou... a pak přijde mutant a otevře si je.

Teda s tím táborem po setkání s agentkou jsem se docela natrápil. Ale je to za mnou. Moc tomu nepomáhá relativně malá vykreslovací vzdálenost a fakt, že to, jak moc mě soupeři vidí, je dost nekonzistentní.

V čem se liší obtížnosti? Pár kulek mě položí, tak v tom to asi nebude. V inteligenci nepřátel? Někdy nakráčej jak... Gnaarové na jatka. A jindy mě svině tak obejdou...
Tak včerejší seance podstatně lepší, než ta předvčerejší. Baví mě to, nic mě vysloveně nevysírá, nemám pocit, že mě AI nějak podvádí. Je to zkrátka o tom, kdo koho uvidí první. Krytí v křoví funguje až nad očekávání dobře, ve vnitřních prostorách je zase klíčový prostorový zvuk.

Musím se opět podivit nad tím, jak skvěle se hraje na páčkách coby emulace myši přes Steam input. Spousta her s nativní podporou se neovládá takhle dobře. Jako když jsem hrál první a druhej Fear přes Steam input a emulaci myši a pak rozehrál třetí, co už měl nativní podporu, a ovládal o dost hůř.

Jinak tedy ono hrát to ve 1440p na max ve 120 FPS mi dává taky asi slušnou výhodu proti tomu, jak to mohl kdokoliv hrát v době vydání. Dá se v podstatě snajpovat se samopalem na strašně velké vzdálenosti. To v 1024×768 a 40 FPS určitě tak dobře nešlo.

Takže zatím dobrý. Těžko se mi to vypíná.
@Sasakr (21.06.2023 01:38): Jsou tam občas i úsměvné pasáže, např. když ten velký mutant střílí svým raketometem do pár metrů vzdálené zdi, za kterou jsi schovaný, a postupně ho to zraňuje natolik, že zhebne. :-)
@Sasakr (21.06.2023 01:38): Já ti to nechtěl říkat, přeci jen jsem často v rozporu s většinou ohledně hodnocení obtížnosti. První Far Cry mi přijde opravdu jako obtížná střílečka a je to tím rigidním způsobem tradičních stříleček. Tu podobnost s pozdějšími FC moc nevidím. Ať už beru linearitu, "realističnost", generičnost, obtížnost atd.
No teda, hraju na easy a od začátku celkem hardcore. Pár kulek a ležím. Když vidí člověk enemáka první, víceméně to jde, protože má nějakou reakční dobu. Ale jak je někde schovanej a vidí mě první, je to insta dead. Spoustu momentů je jen o tom si namemorovat, kde enemáci jsou a pak je ve správném pořadí postřílet, což už, ruku na srdce, je dnes překonaná mechanika. Jinak jsem ale překvapen, že je to vcelku dost podobné pozdějším FC. To jsem myslel, že to bude víc odlišné.
@PavelU (15.06.2023 06:45): No já šel podle tohohle, takže ten tvůj patch by tam měl být: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2842025888
Vanilla hned po stažení nešla ani spustit. Teď to jede v pohodě 1440p 120 FPS. Jen je tam hrozně úzké FOV, to asi půjde někde nastavit v tom widescreen patchi. Zatím jsem se v tom nehrabal, nemám dohraného Serious Sama. A ve Steam Inputu je nějakej preset pro ovladač, kterejch vychází z XBox verze. Tak snad to s tím půjde rozumně hrát.
@Sasakr (14.06.2023 21:42): Do hry si dej toto. Je to dnes to nejpodstatnější, co má u Far Cry 1 smysl. A podporuje i libovolné ukládání, což by v případě gamepadu též mělo pomoci. Obtížností má hra pět, doporučuji minimálně třetí a výše.
@Paul (14.06.2023 21:46): Vím, že tam není nativní podpora. To není problém, pokud není ovládání přes celou klávesnici a nevyžaduje to pro dohrání nějakou enormní přesnost.
Tak to vypadá, že jakožto prvotina Cryteku to zapadá do výzvy. Otázka - na nějakou nejlehčí obtížnost, umíte si představit, že to bude dohratelný na gamepadu, aniž bych byl frustrován?
@DEU (01.04.2023 17:49): Já moc nechápu, proč není komentář podmíněn minimálním počtem znaků. Tyhle výblitky jsou katastrofa. Neříkám, že jsem nějaký herní žurnalista, ale alespoň jednu nebo dvě myšlenky se snažím trochu rozvést.
[neexistující komentář]: Smazat, tohle stačí napsat do diskuze.
Zkusím do hry dát tedy toto, jak jsem se zmiňoval v lednu. To by měl být základní balík oprav.  Dříve používaný mod, viz starší příspěvek, jsem smazal. Zajímavé je, že libovolné ukládání by mělo jít do hry dát editací configu.

Funguje to perfektně. I dobře vypadá. Nic jiného do hry už není potřeba. I to ukládání přes F5 a načtení skrze F9. Pouze musí být soubor označený jako Jen pro čtení. Je to na stejném principu záchytných bodů, ale při manuálním uložení se nic přes displej nezobrazí a nahrání pozice je plynulé, po stisku zmíněné klávesy.
Já jsem to před roky hrál na easy a přišlo mi to i tak hrozně těžké, kdybych nepoužíval quick saves pomocí konzole tak bych to ani nedohrál :D
@Artran (14.01.2022 18:39): Pravda, musel jsem to dnes dohledávat. Komentáře jen málo kdy edituji, snad krom překlepů. Vyplatí se používat založení příspěvku. Mně momentálně u verze 1.4 a AddOn mod nejde vidět držená zbraň, zobrazí se jen při zamíření. Stisku pravého tlačítka myši. To je důvod, proč jsem hru už mnoho let pořádně nehrál. A že je fajn.
@Artran (14.01.2022 16:24): AI chyba se děje asi jen u verze 1.4. Na dřívějších to přítomno nebylo. Všelijakých oprav a modů je k Far Cry 1 hodně. Je škoda, že ne vždy stoprocentně fungují.

Pár kombinací, které by měly být ok. S Quick Save a Addon Modem dojeté. V prvním případě ok, v tom druhém tam nějaké chybky byly, ale i tak dohráno několikrát. Jiné věci jsem ve hře snad nikdy neměl.

Základní hra 1.4 + Silnet Patch + Tent AI Bug Fix a Add-On Mod.

Základní hra 1.4 + Silnet Patch + Tent AI Bug Fix + Quick Save Mod.

Ještě jsem našel neoficiální 1.41 patch, též opravuje tu AI v Single Playeru.
@PavelU (14.01.2022 15:23): Tenhle mod jsem instaloval, ale hra mi po něm zamrzala. Pak jsem ještě zkoušel neoficiální patch 1.5, ale se stejným výsledkem. Existuje ještě patch jenom na ty stany, ale na ten jsem už nějak neměl náladu.
@Artran (14.01.2022 13:22): Hm, tak na tej náročnosti som to hral aj ja. Asi je tá AI, podľa toho, čo píšeš celkom random a preto sú naše zážitky odlišné. Ja si pamätám, ako som bol vtedy milo prekvapený práve z tej možnosti dvojitého postupu - vyslovene ma bavilo vyliezť niekam na kopec a odtiaľ pekne sniperkou likvidovať nepriateľov. Oni samozrejme niekedy aj spustili poplach, ale nevedeli ma nájsť, takže som ich mohol strieľať ďalej (bol som skrčený v kríkoch).

@S4TW (14.01.2022 12:41): To som nezažil, možno bugy na novších systémoch. Ja som to hral v roku 2004.
@Tulareanus (14.01.2022 12:36): Na normal. A vždycky, když jsem z velké dálky snajperkou někoho zastřelil, tak mě to prozradilo. Jinak všímavost je opravdu dost divná. Zkoušel jsem to i chvíli i na easy a někdy jsem stál pár kroků před žoldákem a ten vůbec nereagoval, ale jindy mě zase na tu samou obtížnost zmerčili na půl mapy. Jinak teď už hraju dvojku a tam mi chování nepřátel přijde podstatně logičtější.

@S4TW (14.01.2022 12:41): Ve verzi z GOGu by to snad mělo být opraveno. Ale ta na Steamu tenhle bug má bohužel v sobě. Dlouho jsem ani netušil, že je to bug.
@Artran (komentář): Na akej náročnosti si to hral? Lebo pokiaľ si dobre pamätám, náročnosť určuje aj všímavosť nepriateľov. Ja som hru hral v dobe vydania a veľkú časť prvej polovice hry kým na scénu neprišli mutanti, som na stealth a sniperku v pohode prešiel.
No nic, teď si asi dám svůj Svatý grál - Operace Flashpoint... nehrál jsem již dlouhá léta, tak jsem zvědavý, zdali to pořád budu považovat za masterpiece :))
@Samariel (30.05.2021 16:09): hraji druhou nejtěžší a musím říct, že to stačí... jako dá se, ale jsou úseky, které jsou prostě o náhodě a to mě osobně moc neba, na nejtěžší bych to dělat nechtěl :)
Dohráli jste hru na nejtěžší obtížnost? Jestli se najde nějaký takový blázen! :-D
@S4TW (30.05.2021 13:28): To protože tráva má určitý radius od hráče, do kterého se může renderovat, když přiblížíš, tak autoři nejspíš mysleli tak, že by se ta tráva mohla objevit, dál v menším území, aby hráč neviděl rozpatlané textury na zemi.
Tak ta mise v džípu v bažinách byl slušný úlet, asi 10 pokusů, mohlo být klidně mnohem víc, dost mi to přišlo o štěstí, hlavně ta závěrečná část před skokem.. prostě šance 5% na to, že to projedu :)... Jinak mě zaráží ještě jedna věc, bez zaměření vidím týpka v pohodě, když zaměřím, tak tam mám všude trávu, docela zajímavé :D
Jak si tak projíždím staré FPS pecky, tak musím konstatovat, že jak Doom nestárne a vlastně i ten Duke Nukem 3D má pořád co nabídnout i dnes... tak zrovna FC už moc ne, na dnešní poměry mám z této hry fakt nic moc herní pocit, hraje se to tak neobratně, nevím, nemá to takovou tu hezkou flow :)
@Clorky (15.04.2021 11:29): no, tohle mě na hře dost štve, to úplně kazí nějaký postup v těch táborech, nejvíc se vyplatí si stoupnout za nějaký šutr či strom a prostě to vykosit než se tam jak vůl plížit, když tě z ničeho nic sundá sniper z věže :D
Hraji steam verzi a jedna věc mě teda sakra zaráží... je normální, že nepřátelé střílí přes zeď? Respektive, když jsem třeba v nějakém stanu, tak úplně na pohodu to do mě šijí, ačkoliv jsou venku (nikde okno, díra, nic, prostě na féra přes plátno)...
@Bellerofontes (19.01.2021 16:15): Když jde o dabing, napadají mě spíš jiná jména než Zdeněk Troška, ale přirovnání dobré. Niceméně jako béčko podle mě působí celá hra, proto dabing nemůže být jiný :D
A namlsat nepotřebuji, právě se bavím nad těmi jednotlivými replikami, řadu si ze hry vůbec nepamatuju, možná to bude nepoužité, nebo jsem nepozorná, taky možnost :D
@Brasikona (19.01.2021 14:49): "Máš prdel v kopřivách!"

Dabing vzdává hold zlatému věku, kdy ještě vznikal na VHS pod režií Zdeňka Trošky; nedivím se, že tě tak zajímá. Je to dilema, vůbec ti ho nezávidím. Abych tě trochu namlsal: Oslepit nepřítele flash granátem a uslyšet jeho "Vidím kulový!" pro svou tvůrčí invenci nikdy neomrzí.