Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (12.09.2023 22:04): Jo a Lufia 2, tam byly taky příšerky. Jako když se jich dá chytit pár, proč ne, ale když je to přehnané a už tak sotva leveluješ 20 postav a má ti přibýt ještě stovka příšerek, tak to taky rád nemám. Ale naštěstí to jde beztrestně ignorovat a je to prostě jen variabilní prvek pro ty, kteří chtějí. Vždycky jsem si představoval, že bych tohle využil v případě, že by taková hra byla jedinou, kterou v životě mám :-)
@Ringo (12.09.2023 22:00): Dík za upřesnění. Ja to chytání prišerek moc rad nemám ale koukám ze to je v jrpg starobylá záležitost.


Jako 254 příšer? K čemu? Ale syndrom OCD chyt je všechny funguje vzhledem k tomu ze z toho placu kde jsou, pořád nejsem schopen odejít a pokračovat :)
Postava Gau, takovej neandrtálec co splývá s přírodou umí chytat příšery a pak je používat v boji tím ze kopíruje jejich dovednosti.

Jde to jen v určitě části světové mapy kde se vyskytují všechny příšery s kterými se bojovalo jinde. A je totálně random. Muže ulovit celkem 254 druhů. To je pakárna. Už sem tím strávil asi šest hodin a některé příšery vůbec neviděl.

A já odkud ty pokeši přišli :)
Ta hra je plná nápadů které pak rozvíjeli dál v dalších dílech. To je proste super. A dneska už to nedělají. Jen se drží ikon jako cactuar a Chocobo a podobně. Všechno to jsou skvělé mechaniky, situace a ta invence dělat něco víc nad rámec normálu je videt na každým kroku.

FFVI měl na starost Kitase, je to jeho hra, a ten pořád sedí na vrcholu FF značky a asi už zapomel jaký býval borec a brousí tužky a podepisuje vydání nesmyslů jako FF15-16 a WoFF.
Třeba celá situace s Ghost Train je natolik výborná ze by měla být někde vytesaná zlatem do kamene.

Ono už úplně stačí ikonické intro kdy Wedge, Biggs a Terra kráčeji v magitek robotech vpřed zimou, naprosto jednoduchá scéna s impaktem jak atomovka.
Po těch cca 10ti hodinách je tam takového plno, víc než v celé FF15 za 100 hodin.
@Charllize (07.09.2023 14:14): Mně se u těch SNES a pak ještě i PS1 her líbí, že to má určité limity, je to uzavřené, že to funguje jako knížka, super knížka, kterou si přečteš, dočteš, zavřeš, přemýšlíš o ní a pak si řekneš, tohle bych si někdy přečetl rád ještě jednou. Zatímco u těch novějších titulů mám pocit, že autoři chtějí, abys zbytek života strávil jen a jen u té jejich jediné hry (tedy do chvíle, než ti vydají stejně obludné pokračování :-)
@Ringo (07.09.2023 14:01): Ono to bylo tím ze jsem měl neuvěřitelný přetlak různých novějších jrpg který působil nezvladatelně a nechtel jsem to zanedbat když jsem jich tolik nakoupil. Ale nějak se to eliminovalo. Odehrál jsem jich dost a taky plno ne hlavně z důvodu ze mne moc nevzali, třeba nekonečna série Ateliérů, Disgaea a taky nasranost z různým zdebilnovanim a quality of life úpravám pro moderní hráče. A tak nějak jsem zjistil ze vlastně už nemám moc co hrát a ta generace ps1 jrpg byla už tak zarostlá 20+ starým mechem když jsem plno z nich hrál ze mi to teď přijde vhod a jsou i tituly co jsem nehral vůbec. Pravidlo, nikdy neříkej nikdy prostě funguje :)
Treba pak ještě zapadnu i do toho NES/SNES období…
Urcite chci ještě nějak odehrát starší DQ a hlavně si zopáknout BoF, zejména 3 a 4.
Limity z druhého konce už pociťuji taky, když vidím FF 16 třeba :)
@Charllize (07.09.2023 13:55): Takové ty limity -pod tohle atohle nejdu obvykle zapříčiní, že se člověk ochudí o zásadní kousky. Když jsem ve velkém kdysi jel PS1 hry, taky jsem si říkal, pod PS1 nejdu, ty SNESovky hrát nebudu. Nakonec jsem do nich šel a našel jsem v nich snad ještě větší kouzlo, než v těch PS1 hrách. Bylo to něco, jak když jsem si v jednu dobu někdy po roce 2000 řekl, že pod VGA grafiku už nikdy nepůjdu. O pár let později jsem se rozplýval nad pixel artem EGAčkových propracovaných obrazců, zejména u adventur :-)

Jinak já mám tendenci spíše dávat ty limity teď na ten opačný konec. Tedy že si říkám, že nad PS2 už nejdu a občas si říkám, jestli jsem měl jít nad PS1 :-)
@Ringo (07.09.2023 13:47): Jo, plno lidi odmítla pixel remaster koupit kvůli tomu. Mne většinou je u zadku cenzura nahoty a podobně, ale celé upravené pribehove sceny mi už vadí.
Ja pixel remaster původně měl v plánu ale nakonec jsem sáhl po té PS1 verzi kvůli ceně a hlavně těm bonusům které jinde nejsou tak obsáhle. S tou cenzurou jsem to zjistil až dnes, takže si blahopřeji :)
FFVI je velký rest pro mně. Před par lety jsem si dal pravidlo ze pod PS2 hry ze už vracet nebudu které jsem poslední rok a půl hromadně porušil. FFVI jsem kdysi hrál tak cca do půlky v době kdy vysla na ps1 ale ty loadingy z disku byli tak strašný ze jsem odpadnul. A jak sem psal níž, digital verze na ps3 tenhle problém eliminuje.
Jeste pak koupím FFV a pak uvidim :)
@Charllize (07.09.2023 13:31): Jeden z důvodu, proč jsem kdysi zásadově při hraní těchto her pod emulátory lpěl na japonských verzích s fandovskými překlady. Jak u FF 4, tak u FF6. U FF5 to bylo jednodušší v tom, že ta na SNESu oficiálně v angličtině ani nevyšla.
Po kratším průzkumu jsem zjistil ze PS1 verze je nejmíň cenzurovaná ze všech západních verzi, včetně SNES západní verze. Je prakticky až na par výjimek v názvech stejná jako Japonska SNES verze. Nejde až tak o to ze různe ženské postavy a nepřátele mají na sobě o pár pixelů míň ale spis o celé zcenzurovane scény většinou zobrazující nějaké násilí. GBA verze a pixel remastery jsou na to z cenzurou asi nejhůř. K te cenzuře došlo v rámci nějakých změn v ratingu her, ale ps1 verze se tomu nějakým záhadným způsobem vyhnula a založili ji na te původní japonské SNES verzi.

Jedna z nejvíc výrazných cenzor změn je scéna s Celes kdy ji vyslýchají dva strážní a původně ji mlátili. Bylo to zcenzurované jen na to ze ji napadají slovně.
Pořad někde čtu jak je FFVI easy a já během prvních asi sesti hodin měl už 5x game over. Teda poctivý ze me příšery zabili jen jednou a ty ostatní díky určitým podmínkám co bylo třeba udělat/dodržet. Třeba ze nesmí chcipnout dědek co je dočasně v partě a sejmuli ho jedním kouzlem a až pak mi došlo ze když ho strčím dozadu tak nechcipne atd. Ale jinak mám celkem solidní spotřebu léčivek i many kvůli healu a rozhodne mi to super easy nepřijde. Nevím kde se ta fáma vzala. Asi od lidi co to hráli 10x a mají to v malíku. :)
Hmm. Tak ps3 digitální verze má ty loadingy o dost svižnějši než si pamatuju z diskové verze. Což je pozitivní zpráva. Takže hurá na to :)

Jinak ta bonus sekce je dost nabitá. Bestiář, cgi filmecky, artworky, hudba, a ještě asi dalších pět věci co jsou zamčené. Mám dojem ze tohle má asi jen ta ps1 verze?
@Ringo (02.05.2023 18:32): Ja už na to koukám. Otázka opět zní jak by to vypadalo na moji 165cm TV, jak už to bývá :) Jako bylo by fajn mít na to stejny vjem jako ty, ušetřil bych dost peněz za předražené remastery ale bohužel se pořad přikláním k vizualu remasteru :)
@Charllize (02.05.2023 17:55): No hezčí ve smyslu uměleckého dojmu. Porovněj si třeba ten zimní obrázek s iglu nebo zimní městečko ve SNES verzi a v té STEAM verzi. STEAM verze je přeumělkovaná, působí strašně uměle. Možná doslova až umělohmotně. Původní SNES kresby mi přišly věrohodnější.

Kdyby se ti nechtělo hledat obrázky SNES verze, tak tady na blogu jich pár v článků mám :-)

https://ringohrani.blogspot.com/2019/12/ ... rucnou-historii.html
@Ringo (02.05.2023 17:11): Jako hezčí, spis z jakého pohledu asi? Pokud je někdo rad za tu SNES estetiku a moderny v podobě hi-res pozadí a echt pixelu na milimetr mu nic neříkají tak asi jo, ale obecně ten remaster působí skvěle. Moc to nepřehání s nějakými super moderními efekty a drží se základu jak to jde. Ty inventáře a interface může být tema do diskuze, on to byl i mobilní/Vita port, ale jinak mi to přijde jako ukázkový příklad toho jak by remaster starší pixel hry měl vypadat v dnešní době. Mluvím teď o RS3 samo ne o FF :)
Ad originálky - ty jsem si právě pojistil třeba tím, že mám Final Fantasy Origins, Chronicles a Anthology. Dále mám FF3 na NDS, FF4 na NDS a PSP, FF1 a 2 taky i na PSP, takže už to mám duplicitně. A když to budu chtít hrát někdy znovu, rozjedu emulátor a zahraji si SNES verze pod emulátorem s tím, že origošky mám tuplovaně :-) Samozřejmě hry, které byly ještě na NES si přeci jen raději zahraji v tom PS1 nebo PSP remaku. Byť teda FF3 nebo i Dragon Quest v NES verzi jsou TOP, bavily mě více než v NDS remaku :-)

S tou Romancing SAGA 3 - ona ta SNEs verze mi přijde ale taky hezčí než v tom remasteru na STEAMu. Bohužel tu si časem musím na STEAMu koupit, abych splatil dluh, tedy měl to orihginál, když už jsem to kdysi ve SNES verzi dohrál :-)

Obsah navíc nepotřebuji. U her s herní dobou 60+? Co mám chtít více, her je spousta, nechci už obsah navíc :-) Nehledě na to, že bych si mnohé zopakoval rád znovu, což už je vlastně ten obsah navíc :-)
@Charllize (02.05.2023 16:07): To ještě nevím, Chrono Cross jsem nehrál, gameplay videa se mi zatím docela zamlouvají, tak uvidíme :). Chrono Trigger byl ale fajn.

Teď mám zrovna rozehranou tu Tomb Raider sérii, až jí ale dokončím, tak bych se rád právě vrhl na ten Chrono Cross a Final Fantasy 4 a 5 (v pixel remasterech :)), popřípadě možná si znovu střihnu i další díly když už budu v tom nebo nějaké další JRPG (zrovna to Legend of Mana, o kterém tu byla níže řeč, mě také dost lákalo). Nějak mám poslední roky JRPGčka spojené s létem, tak snad se k tomu dostanu a tuhle tradici neporuším :D.

Na ten Stream bych se rád podíval :), ten sobotní jsem dokoukal pak ze záznamu, protože jsem musel odejít, ale vypadalo to solidně (byť chápu tvojí frustraci s těmi QTE, to působilo pekelně :)).
@Charllize (02.05.2023 15:55): Já si toho u SE poprvé všiml, když chtěli nějakých 60€ za Octopath Traveler, dobře je to novinka, dali si s tím jistě práci, ale i tak mi to přišlo přestřelené, když třebas takový Pillars of Eternity stojí polovinu (jakkoliv tedy byl financován částečně přes Kickstarter). Od té doby to pak začali dost napalovat, i ten Chrono Cross stojí nějakých 20 €, ale je pravda, že za ten bych to dal raději než za pixel remaster Final Fantasy III, tam přeci jen vidím větší přidanou hodnotu, resp. z mého pohledu se asi jedná možná o hodnotnější kousek (z hlediska poměru obsah/cena/datum vydání etc.).
@Solidor (02.05.2023 15:58): To sis to zas vyložil po svém když FF8 nemůžeš přijít na jméno :) Mimochodem FF3 taky není zrovna etalon série :)


Ale je to tak proste, FF přešla do kolonky action games a budou se hrát pixelovaty 30 let starý hry aby se ukojila FF závislost :)
@Charllize (02.05.2023 15:39): Přesně tak! Vzhledem ke kvalitám konečného produktu by měla trojka stát zhruba dvojnásobek osmičky! :)

Jinak jsem dohrál pixel remaster jedničky a jsem v zásadě spokojený. Pokud jí ale už někdo dohrál dříve, tak asi nemá důvod začínat znovu.

Nejvíc jsem ocenil znovu nahranou hudbu, protože jsem nedávno (v Theatrhythm Final Bar Line) zjistil, že to NES pípání originálu už dnes nedokážu vystát.
@Isair (02.05.2023 15:45): No ale abych byl korektní tak za ten remaster Romancing SaGa 3 chtějí skoro 900, což je taky otřesný :)
On SE narostl hřebínek. Když zkoušeli na pc vydat starší FF, a to FF13, byli velmi opatrní a dali ji tuším za 13 euro i ty starší verze FF7 a 8 stali tak nějak. Ja chápu ze třeba na te RS3 odvedli víc práce než třeba na FF13, ale i tak mi občas přijde ze jsou s těmi cenami jak utržený ze řetězu.
Dalsi věc je osobní bublina, Ja bych třeba bez mrknuti oka dal 1800 korun za každý díl remasteru xenosagy, takže třeba to tak někdo má i u starých FF :)
@Charllize (02.05.2023 15:39): Jo ta cena je přestřelená jak prase, to je pravda. Rozhodně to chce počkat na nějaké ty slevy, což třebas zrovna u Steamu naštěstí není velký problém, tam jsou nějaké každou chvíli :).
@Peach (02.05.2023 15:30): Ono ani nejde o peníze jako takové ale o princip. Pořad to jsou 20-30 let staré hry a ta cena se veze na popularitě pixel věci dnešní doby, proste je umělá a neodpovídá hodnotě produktu. Na ps1 se dali tyhle staré díly koupit po dvou za 599 v době vydání a nebyli v te době staré pomalu 30 let. Kdyby v tom byla videt nějaká přidaná hodnota tak neceknu ale ona tam moc není.
Remaster FF 3 stojí skoro stejně jako remaster FF8, to je podle mne špatně :)
@Charllize (02.05.2023 15:13): Naštěstí jsem pořád v pozici, kdy cenu her nemusím řešit, takže to pro mě není moc kritérium (byť i mě třeba Stranger of Paradise přišla za cenu AAA her přestřelená a pak ještě ta kravina se season passem místo samostatných DLC.)
Co se týče platinových trofejí, tak ze série FF mám jen tři (Stranger of Paradise, Crisis Core a FFVII Remake), a u žádné z nich bych neřekla, že byla hodně easy. FFVII Remake je ve skutečnosti dost hard. Žádný extrém, ale je zasloužená.
@Peach (02.05.2023 14:57): Ja to přenesení na nové platformy beru ale vzhledem k tomu ze třeba každý díl separátně stojí skoro 500 korun a nepůsobí to moc odlišné od dřívějších vydání ( u ff6 hůř dokonce) bych prostě čekal víc, Obvzlast když je evidentní ze to jde, a tak aby underground pixel fandové moc neprskali.
Jinak SE poslední dobou děla trofeje hodně easy aby se to lip prodávalo, naposled ujeli jen u FF9. Když si porovnáš třeba Steam achivy z původního pc vydání FF8 a trofeje co má remaster je to jak pro blbce :)
@Charllize (02.05.2023 14:23): Taky mám v plánu si je ještě jednou všechny projet, protože se konečně dostaly na novou generaci PlayStationu. Jen nejsem úplně rozhodnutá, jestli je chci také zplatinovat nebo mi bude stačit klasický průchod.

@Ringo: Nemyslím si, že by Pixel Remastery měly nějakou přidanou hodnotu, kvůli které by byla povinnost fanouška si je znovu zahrát. Vnímám to spíše jako znovuvydání na novější platformy. Celkově se na internetových diskuzích moc řeší exaktní rozdíly mezi remasterama a remakama, ale běžnému hráči to podle mě může být ukradený. Stačí vzít prostě pro něj subjektivně nejlepší a nejdostupnější verzi a hrát.
Jiný přístup je samozřejmě na místě v případech vyšší míry reimaginace či celkové změně hratelnosti, což v případě série Final Fantasy vidím jen u FFVII Remaku a pak možná u 3D remaků FFIII/FFIV a Pocket version FFXV. Pixel Remastery či loňský remake Crisis Core vnímám jako téměř totožné hry s originálem.
@Charllize (02.05.2023 14:45): Jo tak Romancing Saga 3 je, možná až na ten font (který mohl být stylizovanější, umělečtější a ne takto fádní, androidí :)) zrovna fakt parádní remake. Ale ty pixel remastery se mi taky líbí, rozhodně více než ty androidí verze (5 a 6), hlavně i co se týká GuI a tak (i když u té šestky těžko říct, ta v tom pixel remasteru vychází tuším částečně i z gameboy verze a ta přebarvičkovanost je fakt děsná, za mě vypadá ze všech těch pixel remasterů asi nejhůř).
Zrovna ale ty pixel remastery jsou fakt bezbugové a bezproblémové, alespoň tedy první 3 díly. Vizuální zpracování se mi u nich fakt líbí (i když šestka je zrovna moc křiklavá-ta tráva/lesy na mapě světa to je fakt děs, ta mi přijde vizuálně nejméně přitažlivá), jen škoda absence bonusového obsahu :( (proto taky do šestky nejdu, páč už jí jednou vlastním v tom původním steam reamsteru, zbytek si ale rozhodně dám v těch pixel remaster verzích).

Ale je pravda, že ty pixel remastery mají asi spíš smysl pro PC hráče (hlavně první dva díly vlastně mají PC premiéru), či hráče co nikdy původní verze nehráli. Pokud si to chce zahrát legálně a nepatlat se při tom s emulátory. Jinak ty SNES verze vypadají parádně o tom žádná.
@Ringo (02.05.2023 14:30): Tak obvykle ty remastery a remaky běží lip a bez bugu na konzoli ( ps4/5 ideálně). PC/Steam verze jsou často zatížené problémy.

Mně u těch pixel remasteru nejvíc vadí to zpracování, to si fakt mužů zahrát ty původní verze nebo třeba verze pro ps1. Proste když to vydávají teď očekávám víc, jak jsem zmiňoval RS3 a SF budiž příkladem .
@Charllize (02.05.2023 14:23): Já jsem se rozhodl už nové remaky neřešit. Kdo ví, kolik remaků nebo remasterů již dohraných her za můj život ještě vyjde anebo kolik vznikne remaků ke hrám, které mám už léta v plánu a ještě jsem se k nim nedostal.

Většinu těch her, jsem stejně dohrál ve starých verzích, pak jsem si je zopakoval v různých remacích na handhelech a další nemá smysl vyhlížet. Nic mi to už nedá. Obrázky si prohlédnu, pěkné, ale největší atmosféru třeba u té FF 4, 5, 6 má pro mě stejně navždy to SNES zpracování.

A když už jsem uvažoval, zda má smysl třeba kupovat ještě PS1 hry s tím, že si je zahraji pod emulátorem a zda není lepší využít nějakých těch remasterů na STEAMu, tak jsem si tak přečetl komenty na STEAMu a obvykle mě odradí hláška typu - "miloval jsem tuhle hru na PS1 a tak jsem si ji koupil na STEAMU, chtěl po letech zahrát a STEAM verze totálně zruinovala hru bugy, padáním" a pod. I z toho důvodu jsem v sobotu udělal zase 1500 investici a zakoupil si PS1 origošku Legend of Mana, byť jsem původně uvažoval o mnohem levnějším remasteru pod STEAMem.
Pixel remastery hlásí 2 miliony prodaných.

 Uff. Za tu prestrelenou cenu jsem to nečekal. Osobně ani nejsem moc fanoušek toho echt pixel stylu co to má, třeba šestka se mi víc libila ta verze co byla na steamu a pro mobily a měla i víc obsahu. Jako nakonec to koupím ale tak 1000 Kč maximálně. Šlo to udělat lip. Třeba tak jakou si dali práci s Romancing SaGa 3 nebo SaGa Frontier, to bych jim ty 2000 dal hned.
No nějaký konkurenční youtuber asi Charllizeho nahackoval, já taky někde četl zrušeno kvůli technickým potižím:(

Bylo by fajn si to projet díl po díle tyhle FF věci
@Charllize (06.04.2023 19:16): Ale super, konečně si to budeš moci zahrát :)... pixel remastery rozhodně doporučuji, ty první 3 díly byly super. V létě právě zvažuji, že bych v sérii pokračoval a vrhl se na čtyřku a pětku (které jsou právě celkem dost chválené, takže se těším) a Chrono Cross (který konečně i opatchovali). Ale je to teda drahé, já taky čekal na nějakou slevu a i tak to vyšlo dost (koupil jsem 5 dílů bez šestky, kterou jsem už měl v té předchozí upravené android verzi, která není zase až tak mizerná jak se tvrdí, i když pixel remaster je hezčí, ale zase je bez bonus obsahu, což v podstatě bohužel platí i pro zbytek pixel remaster dílů).

A co, plánuješ ještě streamovat v budoucnu? :)
Herní vydavatel Square Enix dnes oznámil, že hry ze série Final Fantasy Pixel Remaster budou dostupné na konzolích PlayStation 4/PlayStation 5 a Nintendo Switch už 19. dubna letošního roku. Bude možné si je zakoupit v jednom bundlu za 74,99 euro, ale také samostatně. Zatímco u Final Fantasy I a Final Fantasy II si bude Square Enix za každý díl účtovat 11,99 euro, u Final Fantasy III, Final Fantasy IV, Final Fantasy V a Final Fantasy VI to bude u každého dílu 17,99 euro. 

Uff. 75 euro….asi zatím koupím jen čtyřku a šestku..nebo nic.
@jvempire (20.12.2022 08:48): To už ne, já mám doma PS2, XBOX360, NDS, PSP, 2DS a všechno to více méně leží skoro už několik let ladem, když nepočítám občasné oprášení NDS, na kterém jsem si nedávno zopakoval Chrono Trigger. Pro mě už to nové konzolování není, i když vím, že třeba na Switch vychází zajímavé tituly :-) Nehraji proto, abych držel krok s dobou, hraji to, co mě baví a z těch všech xtých remasterů a remaků se stejně nejvíce pobavím u SNES verzí na SNES emulátoru na počítači. Tady jsem prostě zjistil, že nové konzole jsou pro mě zbytečné a jediné, co tíží mé svědomí, je to, že jsem pravou dobu SNESu propásl a tak nemám originálky starých SNESovek a mám jakoby pocit, že si to vynahradím aspoň krabičkou nějakého toho remaku, ale stejně cítím, že to není ono. Třeba ty FF mám v krabičkách už na PSP (FF 1,2, 4), NDS (FF3, 4), PS1 (FF 5,6). Tak nevím, jestli to z principu hrotit a kupovat ještě krabičku na Switch třeba s tím, že si to pro případné zahrání koupím i na STEAMu :-)
To abych si to nakoupil, i když nemám tu konzoli :-) Ale kdo ví, kolik krabiček konzolových her budu mít za pár let bez konzolí tak jako tak z toho, co už mám doma teď :-)
@Isair (03.07.2021 16:54): Ale tady neresime kolik na to kdo ma casu :) Je jasny ze kdyz nekdo muze hrat hodinu denne bude hrat FF 7 tri mesice treba. Jde mi proste o tu delku, ze ty starsi FF nejsou tak dlouhe. Dlouha je FF X nebo FF XII kdyz jedes na zkompletovani. Tam to muze vystrelit az k tem 200, v zavislosti jak to znas, pouzivas navody atd.
@Charllize (03.07.2021 16:50): No u RPG je to možná takový standard či lehký nadstandard, když beru průměr jako třebas cca těch 50 hodin, ale i to je na mě dnes už dost :), času není tolik co dříve a trávit třebas měsíc+ v roce u jednoho Final Fantasy... jako pro mě je celá série běh na hodně dlouhou trať, ale snad jí jednou doběhnu :) (minimálně chci dát FF 1-10, ty mě lákají nejvíce, možná ještě zvažuji tu dvanáctku, ty novější asi ne).
@Charllize (03.07.2021 09:48): No nevím, howlongtobeat na completionist ukazuje třebas u FF VI 64 hodin, u FF VII 84 hodin, FF VIII 83 hodin, což imo i tak nějak sedí (u FF VII by to možná mohlo být i více při likvidování těch Ruby Weapon apod. krávovin, tam to chce fakt hodně grindu) a nepřijde mi to zrovna málo :). Je pravda, že jednička a dvojka jsou třebas kratší (30-40 hodin prý). Ale to máš tolik dílů a s mojí kadencí jeden díl ročně, pokud vůbec, mi to vydrží pěkně dlouhou dobu :).



@Bragi (03.07.2021 10:09): Jo, chce to alespoň těch 50%, pak to beru :).
@Isair (03.07.2021 08:17): Mě prave spis zajímají ty verze co jsou na steamu teď. NES SNES verze si mužů zahrát na emulatoru. Případne zainvestovat jako Ringo a pořídit si originály.
Tyhle remastery by byli pro mne zajímave buď za nižší cenu nebo jako krabicovka do sbírky. Takhle jak to je teď to je pro mne úplná zbytečnost.

A nevím, zas tak dlouhé hry to nejsou ne? :)
@Charllize (02.07.2021 23:19): Jo ta cena je docela vostrá :), asi si počkám na nějakou slevu a koupím tu jedničku a dvojku, časem možná i trojku, čtyřku (přeci jen SNES 2D upřednostňuji před tím 3D, jen lituji toho, že jsem ty 3D kupoval, ale co už) a konečně si sjedu sérii snad postupně komplet (byť vzhledem k délce jednotlivých dílů to vidím na několik let :)).
@Charllize (02.07.2021 23:19): No, vzhledem k tomu, že mám tu sérii vykrytou origoškami: FF1 (PSP), FF2 (PSP), FF3 (NDS), FF4 (NDS, PSP), FF5 (PS1), FF6 (PS1, SNESmini), tak jsem v klidu a ty remastery vůbec nepotřebuji :-)
Heh. Tak každý díl toho pixel remasteru se bude prodávat separatne a cely bundle vyjde na krásných skoro 100 euro. 
No, úplně vidím tu frontu nedockavych kupců.

Kdyby to vyšlo v krabičce komplet v nějakým hezkým balení klidně bych za to 2500 dal, na nějakou konzoli, ale za digital mi to přijde krapet moc.
@Charllize (29.06.2021 20:59): Docela škoda, navíc zrovna u FF 1 a 2 bych raději bral ten PSP remake/remaster/ whatever, ten vypadá skvěle. Ale asi se bude jednat o ty (S)NES verze, které jsou také fajn, o tom žádná... hlavně pokud to nebude nějaká zprasená verze se špatně aplikovaným pevně implementovaným bilinearním filtrováním (které postavy spíše nehezky rozmazává) a ovládáním/GUI pro dotykáče.
It was also pointed on ResetEra that FFI seems to be missing the cave that would lead to one of the extra dungeons, so yeah, it seems pretty likely all games will be missing the extra content.

Takze asi ne, extra obsah tam nebude.
@Charllize (29.06.2021 20:33): S tím obsahem navíc je to ošemetné no, ty byly jen v GBA verzi a androidí (z nichž vycházejí ty současné na Steamu). Pokud to bude remaster SNES verzí, tak asi ne. Já už je mám zakoupené, jen nevím, jestli kupovat i ty remastery, já naopak pixelové verze vítám více než ty 3D a pokud to bude jako jeden pack (něco jako třebas Street Fighter 30th Anniversary či Capcom Beat em up apod.), tak to kvůli FF 1 a 2 asi budu muset pořídit celé znovu.

Ale pokud se jim to povede alespoň jako Chrono Trigger po pár updatech (kdy vlivem komunity také vydali patche zpřístupňující vzhled více podobný původní verzi), tak budu spokojen.
Prý plánují vydání FF 1-6, super, konečně si doplním starší díly.

Akorát s tím pixelated remasterem taky mohli přijít dříve, než jsem si šestku pořídil v tom "androidím" :) (třebaže to zdaleka nebyla taková katastrofa, jak se traduje, původní NES verze určitě vypadá lépe).

Koukám, že 3 a 4 díl nyní na Steamu přejmenovali na "3D remake" a ty nové by měly být snad nějaké ty bližší NES verzím (tj. ty zmiňované "pixelated").
Za tu šílenou frekvenci náhodných soubojů bych měl jít s hodnocením níž, ale po strhujícím finále si nemůžu pomoct. Lepší než Chrono Trigger FF6 není, ale pořád je to velkolepá hra.
@Ringo (15.08.2018 07:06): Tak SNES verze vypadá bez debat lépe než ta na PC, ale na druhou stranu to s tou PC verzí není tak tragické, jak všichni všude tvrdí (byť tedy kdybych hrál první SNES verzi, možná by mi ta PC verze v tomhle ohledu vadila více, čert ví) a vypadá stále velmi slušně.
Jinač až na rozdílný anglický překlad (asi z gameboy verze) by tam rozdíly být proti SNES verzi moc neměly, alespoň co jsem tak zhruba porovnával Youtube gameplaye SNES verze s hraním PC verze. Ale PC verze má některé ty vychytávky právě z gameboy verze. Třebas tu níže zmiňovanou dračí jeskyni (kterou mám dojem SNES verze vůbec nemá), bestiář, pár summonů navíc atd., nic co by nějak výrazně měnilo gameplay, ale potěší to, hlavně ta dračí jeskyně byla imo jedna z nejlepších lokací (byť tedy obsahovala až příliš backtrackingu, což byl v kombinaci s náhodnými přepady později děsný vopruz).
Co se týče těch verzí, dohrál jsem tu SNESovou a nedám na ni dopustit, vlastně to byla motivace, proč si koupit SNES mini, abych to měl origoš a neemulované přes PC. Vlastním i PS1 verzi, což je vlastně port, mám tu kompilaci FF5 + FF6. V podstatě odpovídají SNES verzi, jsou tam přidané videa, ale přibyly takvé ty klasické rychlostní potíže, protože PS1 tu FF5 a FF6 prakticky emuluje. Co dopadlo katastrofálně třeba byl port FF4 + Chronotrigger na PS1, Chronotrigger je kvůli pomalosti jen pro silné nervy a FF4 vynechává na některých místech grafika.

Co se týče verze na PC, tak ta se mi v podstatě příčí, protože je to v podstatě port z mobiln verze a ty mi vždycky přišy, že tak nějak sebray těm hrám to původní kouzlo a nevím, nakolik byla dodržena půvdní předlha ve všech aspektech. Co se mi třeba líbí, tak remake FF 1, 2 a 4 na PSP, tam to překvapivě fakt prokouklo ta grafika, u FF 1 a 2 jednoznačne, FF4 pěkně domalovali (i když stále mi je nejbližší ta SNES původní podoba bez jakýchkoliv obohacovaček, tak jsem u PSP verze uznal, že se na to i kouká fakt dobře. Herně jde sice asi o FF4 eazy (čili FF II US), což je osekaná japonská těžší verze, ale co už. FF4 jsem dohrál i na emuátoru v SNES podobě a dohrál jsem i remake na NDS (který je ale tak trochu herně a hlavně i graficky jinou hrou.) Každopádně co se týče verzí různých starých SNESovek, tak já se vyhýbám jakýmkoliv mobil portům, by´t se to honosí reklamami "stará SNESovka na PC". Jak naznačují recenze na STEAMu, tak je to obvykle s hromadou chyb.
@Charllize (12.08.2018 21:56): Yop, s tou NG+ asi taky souhlasím, ještě je tedy možnost se k tomu vrátit až po čase a místo zopakování původní hry si znovu dát rovnou NG+, ale do toho většinou už taky nemám chuť, protože mi přijde takové divné hrát třebas po roce+ s už vytrénovanými charaktery (obzvlášť když už si z toho hovno pamatuji). Ale post game obsah se mi naopak celkem zamlouvá, pokud je dostatečně propracovaný (nějaké zajímavé lokace, nové potvůrky, itemy, side-questy).

Yop, určitě tu PC verzi vyzkoušej, ortodoxní fandové na ní sice plivou, ale nepřišla mi vůbec špatná, nadto v pohybu a ve fullscreenu vypadá lépe než na screenech. To GUI, jakkoliv jsem si říkal, že to pro mě bude největší překážka, protože působí tak divně "dotykově", nakonec není vůbec špatné a je hezky intuitivní (a nadto se týká hlavně soubojů, menu, inventář apod. je skoro stejný jako v ostatních FF). Jediné co mi vadilo oproti NES verzi je občas příliš pastelová barevná paleta v některých lokacích (byť mi přijde pořád o něco lepší než v té Gameboy verzi, kde je zase divně vyblitá) a občas zbytečné ikonky na obrazovce (byť je v PC verzi oproti té androidí zminimalizovali), nové modely postav se mi vesměs taky docela líbily, i když nemusely být bilineárně filtrované. Backgroundy v soubojích vypadají skvěle a docela fajn nápad je přítomnost jakéhosi deníku a hlavně bestiáře.
Jinač technické chyby jsem s tím neměl v podstatě žádné, ale nepodporuje to tedy widescreen, takže se to hraje ve 4:3 s černými pruhy po stranách, ale to je celkem u podobné hry asi šumák (originál bych asi jinak taky nehrál). A nastavení hry se pouští ze složky se hrou, nezapne se při spuštění hry tak jako u steam verzí FF 7-9 (kde jde nastavit permanentně fullscreen, nabindovat ovládání apod., moc možností tam není, ale alespoň něco).
@Ringo (12.08.2018 20:31): New Game + taky rad moc nemam, ale post game veci bych rekl az primo vyhledavam. New Game + u jrpg casto nabizi veci co v predchozim pruchodu hrou nebyli, nemam to moc rad, protoze se mi vetsinou nechce zacinat hru hned zase od zacatku po te co jsem ji zrovna dohral. Cest vyjimkam jako treba Dark Souls a jine systemove zalozene hry, tam mi NG+ tak nevadi. Ale hrat hned znovu hru kde je 50% nebo i vic pribeh a rozhovory hned potom co jsem s ni skoncil mi prijde dost otrava. Je pravda ze to treba nabizi alternativni casti pribehu a podobne, ale stejne, vetsina je stejna. To musim byt ze hry hodne nadseny abych ji hned chtel hrat znovu :)



@Isair (12.08.2018 21:08): Sestka byva dost casto v ruznych top ten FF na prednich mistech, ale bude v tom dost velka nehynouci laska americanu k Nintendu :) Ja hral kdysi PS1 verzi, ale mela tak (nechapu proc) neskutecne dlouhe laodingy souboju ze jsem to nekde v polovine vzdal a uz se k ni nikdy nevratil. Ta PC verze vypada celkem dobre, casem ji budu muset taky dohrat.
@Ringo (12.08.2018 20:31): Tak konkrétně tenhle Dragon's Den v FF 6 jde dohrát i před zlikvidováním final bosse, jde o to, že se asi většině hráčů nebude chtít tu štreku vracet zpátky (anžto se odblokuje až ve finální lokaci zlikvidováním posledního draka), čili je zde možnost si jí projít i po dohrání hry.


Každopádně asi mám hotovo, zlikvidoval jsem oba super bosse (Omega Weapon i Kaiser Dragona), všechny dostupné lokace prošel skrz naskrz, trochu si zablbl v koloseu. Soul Shrine je pak celkem laciná, vesměs se jedná jen o hafo po sobě jdoucích soubojů s potvorami, které jste potkali během hry (v podstatě taková hardcore endless alternativa ke koloseu, ve které ale můžete ovládat partu), čímž už se mi zabývat nechce (dal jsem první vlnu, která zabrala asi čtvrt hoďky a dál tím ztrácet čas nebudu).
Ale bylo to nakonec docela fajn, sice pro mě osobně ne top žánru či série, ale prvotní rozčarování později opadlo a už to bylo jen lepší...
Nesnáším post game, New Game + a podobné skopičinky, už tak ty hry jdou do 100 hodin a po pokoření bosse je motivace jet ještě nějaké pasáže navíc pro mě naprosto nulová a spíše obtěžující. Pro mě hra final bossem prostě končí a zbytek nějakých nastavovaček mě nezajímá, raději sáhnu po dalším díle nebo nějaké jiné další RPG, kterých mám na dohrání ještě plno.
@Charllize (12.08.2018 12:07): I zde v tom už "zabíjim" několik desítek hodin, je to velmi rozlehlá lokace (a prý by po prolezení téhle měla následovat ještě jedna), ale rozhodně to baví... a celkem se mi tenhle přístup zamlouvá.

Tohle jsem si říkal už po dohrání FF 7, že by bylo fajn, kdyby nabízela možnost hrát dál i po poražení final bosse, anžto tam se na těch minihrách, chovu Chocobů a dalších aktivitách (trénování, super bossové atd.) dá taky hodně vyřádit. Jenže většinou, alespoň při prvním hraní, se hráč nechce na tolik hodin zbytečně zdržovat od příběhu, když už je zvědavý, jak to všechno dopadne. Docela mě tedy příjemně překvapilo, že takový FF 6 tu možnost opravdu nabídl:).



@Phoenix (12.08.2018 08:02): Není zač :).
Docela fajn možnost (alespoň v PC verzi), že jde hrát i po dokončení hry (tj. i po poražení final bosse), kdy si tedy můžete projít třebas ještě tu dračí jeskyni a další lokace. Nadto mě tenhle "post game" obsah baví snad více, než ten týkající se hlavní dějové linie. Zde konečně vážně člověk využije všechny nastřádané itemy, expíky, bodíky, znalosti hry samotné a obtížnost je úplně někde jinde, než u původní hry (kde hráč mohl s klidem veškeré statistiky postav a podobné věci ignorovat a nic se nestalo). Navíc je fajn, že se jedná takhle o celou rozsáhlou lokaci a ne jen o 2 super bosse jako v případě toho FF 7, jak byla řeč níže. V tomhle ohledu mě šestka, co se týká toho obtížnějšího side contentu, fakt mile překvapila nakonec, takhle nějak by to asi mělo vypadat a klidně bych i podobných lokací bral vícero.

A docela jsem si užil i grind postav, které jsem nepoužíval (páč i ty jsou v té dračí jeskyni nutné). Možná mě nakonec ten grind jako takový ani nesere tak, jak jsem si vždy myslel, spíše mi přijde zbytečný, pokud jej nikterak nevyužiji (tj. pokud hra nenabízí souboje, na které je zkrátka třeba se pořádně natrénovat), tj. automaticky se do něj nehrnu a snažím se jej minimalizovat, ale mám vcelku rád, když hry nabízejí lokace s obtížnými potvůrkami a já musím potrénovat někde jinde (i když na ty super bosse v FF 7 jsem vážně trpělivost už neměl, ty už byly extrém... možná jednou, jsem zvědav, jestli zvládnu ty v šestce).