Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Karasman (23.09.2020 16:42): Podle me to info o T`leth mel jakejkoli commander (v ceskym prekladu navigator), tzn. i Aquatoid a Tasot. Nemel to kazdopadne Gillman, tam jsem tech commanderu zajmul nekolik, ale Lobsterman navigator sel pochytat relativne snadno. Stacilo sestrelit nejakou opravdu velkou lod, nachazel se v ridici mistnosti.

@hanak_v_exilu (23.09.2020 19:05): Jo, ty byly pekne otravny, celej ten psychickej vycvik jsem uz moc nemusel, ale podobnym zpusobem jsi moh emzaky oblbovat ty sam. Ovladnout jednoho a pres jen si postupne odkryt, dalsiho, pak dalsiho a postrilet tak celou mapu. Neprijemny bylo, ze jsi nikdy nevedel kteri z tvych vojaku ten vycvik zvladnou, a kteri na to budou rezistentni. Moje nejvetsi sarze s nejlepsi strelou a pohybem v tomto ohledu byvala obvykle uplne na nic.
ja teda smahnu OX nekolik let a snad v zivote mi to nespadlo a nikdy jsem tam nenarazil na neco, co bych nazval bugem ... ta OX verze je fakt v pohode .. jako backend pouzivam xcom z GOGu
@Karasman (23.09.2020 16:42): Jo, u Terror From The Deep jsem to měl taky bez bugů a ten Lobsterman mě taky docela potrápil, šlo prostě jen o to narazit na loď s ním a ulovit jej. Jo, bylo to těžké, zdlouhavé, ale nakonec po x bitvách jsem na něj narazil.
@Ringo (23.09.2020 11:08): Rozházenou finální základnu jsem měl taky, jinak to bylo bug free. TFTD jsem měl úplně bez bugů. Co si pamatuju, tak na ten nejdůležitější výzkum byl potřeba živý Lobsterman navigator a ten byl jen na největších lodích myslim...
@90210 (23.09.2020 10:47): Nebo možná takhle. Minulý rok jsem to konečně poprvé dohrál a na tu stavbu stíhačky jsem potřeboval návod a odchytnout nepoškozenou bitevní loď. Dobýval jsem ji přes hodinu než se mi podařilo omráčit toho správného.
@Red (23.09.2020 01:37): Kterou moderní verzi myslíš, ten dvoudílný rádoby remake X-COM Enemy unknown? Pokud jo, tak srovnání je asi takové - pro dnešní hráče asi graficky přívětivější, i co se ovládání týče. Co se týče fungování prostředí, tak mi to ale přišlo katastrofální. V UFO enemy Unknown byla stěna prostě stěnou a jasně bylo dáno, že tam či onde, když jsi z úhlu a pod., tě prostě nezasáhnou i kdyby nevím co. Zatímco ten remake působí svou funkčností jako placatá šachovnice, na níž je každému políčku určena pravděpodobnost zásahu. Na to jsou pak naplácány kulisy budov a podobně. Kulisy proto, že stěna někdy není prostě stěna, ale jen obrázek a když ti vypočte hra blbě možnost zásahu, tak to chytneš klidně za zídkou na střeše od střelce, který stojí dole u zdi pod budovou. Tohle dost kazí celý dojem a tak původní UFO Enemy Unknown pro mě zůstává stále lepší a funkčnější.



@90210 (23.09.2020 10:24): Mně se u UFO Enemy Unknown projevil jen jeden bug a to rozházerná finální základna na Marsu. Jinak jsem další bugy nezaznamenal, hrál jsem CD verzi z Power Plus edice. možná už byla vyladěná.

Open verzi bych bral jedině v případě, že nedošlo k zásahu do pravidel a opravilo se opravdu jen to, co fungovalo chybně.
@hanak_v_exilu (23.09.2020 10:38): Tam to chtelo chytit zivyho Deep One, kterej se ale vyskytoval vetsinou jen v urcitej moment hry s Gillmany, kteri uz pozdeji prakticky nelitali a nahradili je Lobstermani. Deep One se tam vetsinou dost motal a chytit se dal lehce, ale pokud se propasl, tak to byl problem, i kdyz se Gillmani obcas vyskytovali dal, Deep One byl jen v terror misich.
@90210 (23.09.2020 10:24): V TFTD tuším nešel ulovit jeden z mimozemšťanů potřebný na výzkum nejlepší stíhačky, ne? Pamatuju si že jsme to s kámošama hráli celé prázdniny a nedostali se na konec. Tehdy jsme to brali jako gigantickou hru, ale on to byl bug.
@Ringo (22.09.2020 23:59): Pokud bych to ted hral, tak bych po upraveny verzi mozna sahl, protoze Ufo:EU proste melo bugy, napr pokud jsi prilis trenoval svoje sverence a jejich pohyb prekonal bar, tak se vynuloval a nemohli se hnout. To se mi stalo se svym nejlepsim zoldakem, kterej na Marsu nebyl schopen ani vylezt z lodi.:D Plus se tam menila obtiznost na nejlehci. Taky jinak open/hd apod. verze nemam rad a nevyhledavam.

Pekne zabuglej byl i Terror from the Deep, tam byl problem pro zmenu s vyzkumem.
Já hrál jako první tu moderní sérii, UFO jsem zkoušel ale tak nějak mi nepřišlo, že by bylo lepší. Přišlo mi to takový těžkopádnější. Bylo by nějaký srovnání?

Ještě plánuju Xenonauts.
@Ringo (22.09.2020 23:59): Ohledne feelingu starejch her s tebou souhlasim, ale v tomhle vubec. OpenX je jen opraveny, vyladeny a pro moderni compy uzpusobeny ufo. Nic vic. Hrat potom puvodni verzi, nedava smysl :) Proste opravena puvodni hra, bez nejakejch zasahu navic :)

Neco jinyho je treba OpenCiv, coz je vlastne "jina" hra.
Až to někdy budu hrát znovu, tak teda asi fakt v původní verzi, nevím proč mě ty open věci nelákají, jako by tam přišel zásah odspodu a už mě to pak nějak nebere. Asi mám hry raději prostě "z boží ruky" autora.
moc me nestvte nebo si nainstaluju free dos a originalku ufa na nedavno postaveny comp pro w98 :)
@Ringo (22.09.2020 16:33): No, ale ja to vim, takze kdyz jsi napsal, ze po nekolika obsazenych sektorech muzete najmout i popularniho Ivana, tak jsem musel uvest veci na pravou miru.;)

Deadly Games jeste trochu zvysily interakci mezi zoldaky a par dalsich, jako Buzz, pribylo, takze pro fanousky serie je to absolutni nutnost. Doporucuju zahrat/dohrat, je to pomerne kratka zalezitost.
@90210 (22.09.2020 15:41): Jo, tak který šel najmout hned a který až po té, co jsem uspěl v několika bitvách, to si už fakt přesně nepamatuji, to bylo tak dávno, co jsem to hrál. Vím, že jsem tam měl jednoho vyhlídnutého, který ne a ne se přidat. Kdy jsem přesně najal Ivana, už nevím, asi šel najmout hned, to už jsou takové podružné detaily :-)

Co se týče Deadly Games, tak právě omezený počet tahů na misi mě dosti odradil.
@Ringo (21.09.2020 21:50): Detail k clanku - Ivan sel zrovna jako jediny elite zoldak najmout hned od zacatku, proto byl taky tak oblibenej. Zminil bych i skryty ability, treba Bud byl praskac, borci jako Reuban odesli, pokud treba nikoho nezabili, zoldaci se nesnaseli navzajem apod., to myslim bylo docela zasadni a dvojka ma tom dal stavela. Ma to takovou tu cheesy 80s atmosferu filmovych tymovek typu Predator apod., vcetne settingu. Prvni verze JA, ktera vysla u Score, jeste neumoznovala ukladani behem souboju, coz hre davalo uplne jinou dimenzi co se tyce napeti. Ja to tehdy dohral a dojel jsem to i pozdeji v EN, kdy uz slo sejvovat a bylo to na pohodu a stejne tak i Deadly Games, tezsi to nebylo, naopak. Slo ukladat a mise byly kratky, omezeny poctem tahu, takze to bylo spis naopak, nebyla to tezka hra a spis prinasela multiplayer, editor misi a novou grafiku - snih apod
@90210 (21.09.2020 13:02): Apocalypse jsem dohrál asi dvakrát či třikrát. Osobně se mi líbil jak ten grafický styl tak i jak to odsýpalo. Nicméně právě i ten styl a celkový setting podrýval tu depresivní atmosféru. Z jedničky jsem byl navyknutý, že jde o vše a lidstvo má na mále.
@90210 (21.09.2020 13:22): Rozdíl vidím, ale asi to nebylo to stěžejní, jelikož se mi líbily i ty obrázky z prvního UFO, tak jsem v tomhle ohledu zlepšení nespatřoval, prostě je to jiné. Tam byli pozemní UFOni, v druhém UFO byli podmořští :-) Obě původní UFO hry jsou super, bavily mě, považuji je za TOP taktické tahovky, kdybych měl nějak hodnotit nebo na sílu hledat neduhy, tak jsem měl teda ale více výtek k druhému než k prvnímu. Tam mi snad trochu dojem narušovalo jen to, že když jsem podstřílel budovu ze všech stran, tak horní patro zůstalo levitovat ve vzduchu a taky mě strašně vytáčelo, že PSI tréning byl kolikrát na nic a stejně mi UFOni ovládli panáka. to mě štvalo na obou dílech.

Co se týče třetího dílu, ten mi snad ani nepřipadal, že do té série patří, faktem je, že tady grafika udělala hodně a totálně mě doslova odradila. Chvíli jsem hrál, ale pořád jsem si u toho říkal, jak je to hnusné a to město nepřehledné.
@90210 (21.09.2020 13:22): Já tam teda rozdíl taky moc nevidím (nebo spíš neřeším). Je fakt, že nikdy jsem nad grafikou obou dílů až tak nepřemýšlel. Jenom si pamatuju, že první Ufo jsem hrál postupně několikrát a bavilo mě to, ale ten druhý díl mi nějak nepřirostl k srdci a moc dlouho jsem u něj nevydržel.
@Ringo (21.09.2020 10:08): Pro me je treba tohle opravdu velkej rozdil a je to pro me dulezity:

http://ufopedia.csignal.org/ufopedia/Sectoid%20Autopsy.html
http://ufopedia.csignal.org/usopedia/Hallucinoid%20autopsy.html

Diky tomu cela hra pusobi vazneji a vyssi obtiznost, spolecne s faktem, ze se bojuje hluboko na morskem dne, pro me osobne zvysovala napeti a atmosferu, ale je to asi otazka vkusu. Prvni Ufo je hodne jednoduchy, ale dohrat TftD uz vyzaduje docela skill a trpelivost. Zajimavej pripad je ovsem X-COM: Apocalypse, cekalo se na to hodne, minimalne u nas, kde uz tehdy byla obe Ufe diky jednomu z prvnich prekladu neuveritelne popularni, herni casopisy tomu venovaly hodne prostoru a dostalo to vysoky hodnoceni, ale prijde mi, ze to skoro nikdo nehral, prinejmensim to uz zdaleka nebyla takova masovka. Navic to vypada fakt hnusne.
@90210 (21.09.2020 09:57): Nevím teda, že by to na mě budilo tneto dojem, spiše bylo vidět, že už to nedělali původní autoři UFO Enemy Unknown. Ale že by tam bylo něco zásadně detailnějšího, co by z toho dělal něco lepšího.

Co se týče Wiz. tak 6 měla grafiku hroznou i oproti konkurenci, tahalo to za oči, ale když jsem viděl obrázky z Wiz 7, tak jsem to hned chtěl hrát a nadchlo mě to a i ta úspornost, že hodně detailů bylo popsáno spíše textem než obrazem měla něco do sebe, působila tajemněji. Samozřejmě, že existovaly graficky dokonalejší díla, viz jak jsi zmínil Silmarils nebo Bitmap Brothers, to je jasné. Ale mně nevadil ani minimalismus, když byl působivý. Jak jsem psal, je to o tom, jak kdo vnímá danou scenérii, někdy stačí i černobílá skica a vyvolá v člověku více dojmů než do posledního detailu vymakaný obraz.
@Ringo (21.09.2020 09:06): Jde o celkovy dojem, ilustrace z vyzkumu, vzhled emzaku apod., to je v TftD myslim nekde jinde, Enemy Unknown je v tomto smeru takovy komixovy a to jeste s podprumernym ilustratorem. TftD jde atmosferou az skoro do horroru.

Wiz 7 ma pravda peknej zlutej skin mest a i lesiky vypadaji pekne, problem je, ze je ve vsech mestech uplne stejnej, vcetne pokusu o interiery budov. Oproti Wiz 6 je to kazdopadne pokrok, ale hry delany/vydavany Sir-Techem byly graficky prumerny a nemely co se tyce artu osobity kouzlo tak, tako treba hry od Delphine Software International, The Bitmap Brothers nebo Silmarils. Mam to studio rad, ale tohle byla z myho pohledu trochu jejich slabina. Stejne se to ale vsechno smazlo s nastupem 3d, tam uz sla jakakoli graficka osobitost stranou.
@Ringo (21.09.2020 09:06): Hlavne Enemy Unknown ma na zakladnach emzaku random mapy a umisteni nepratel. Terror nekolik druhu pevne danych zakladen se stejnym umistenim nepratel, takze po nejakem case to byla dost nuda a clovek je strilel aniz by je videl fusion launcherem :)
Grafiku mel Terror lepsi, jen to zasazeni nebylo uplne to co bych si oblibil, i kdyz jsem to hral hodne a casto.
@90210 (21.09.2020 08:45): No to je asi o pohledu. Grafika Sir-Techu na mě vždycky působila neskutečnou atmosférou a JA1 byla prostě pro mě perfektní stejně jako Wizardry VII, prostě nějak uměli tu atmošku, která mě vtáhla a dodnes na to nezapomenu. Uměli asi nejhezčí motivy žluté ve hrách :-) Víš, ono to je dost o tom, jak kdo to vnímá, někdo prostě chce vidět reál a nepřemýšlí o tom jako o pohledu na obraz. Je to jako když někdo obdivuje scenérie impresionismu a někdo jiný je zase na obrazy realismu nebo třeba na umělecké fotky. Když vidím screeny z JA1, tak to na mě nějak působí a působí to na mě silněji, než realističtěji vyobrazené JA2 nebo Fallouty.

Co se týče UFO Enemy Unknown vs X.-COM Terror From The Deep - podle mě Terror nabídl sice více nových scenérii (parníky, přímořské letoviska atd.), nicméně ten zelenožlutý přeliv, který přetáhli přes všechno včetně inventáře, byl podle mě hrozný, na oči nic moc. Enemy Unknown se mi zdál takový jakoby čistější, vykrystalizovanější.

A abych nebyl blbě pochopen - Jagged Alliance 2 má grafiku úžasnou, je na ní vidět, že byla asi ještě dokreslována a není to čistý render. Jenom jsem tím chtěl říci, že ta JA1 se mi zafixovala tak nějak více a i z hlediska tactics strategie ji mám raději. JA2 jsem zatím bohužel ani nedohrál, byť jsem jí měl rozehranou několikrát, problém u ní byl, že má dosti spíše RPG nádech a já měl vždycky nějakou RPG už rozehranou a vždycky, když jsem sáhl po JA2 jakože doplňkové strategii k tomu RPGčku, tak to prostě u mě nefungovalo a brzy jsem to vzdal a odložil na někdy, až to budu chtít hrát jako RPG na plný úvazek, nikoliv jako strategii, kde si dám pár misí před spaním.
@Gordon (17.09.2020 09:19): on nemyslel mozna graficky lepsi ale graficky se hodici- ja nevim jak to slovy popsat... ja to beru na prikladu Fallout nebo JA2... taky bych to nechtel plnne trojrozmerne v nejake realisticke grafice posledni doby, to stejne treba HOmam 3... kdyz to porovnam s 4 tym dilem tak to uz proste neni ono. Ale to je mozna o nostalgii... lidi co hrali prvni dil Jaggeda a vyrostli na nem tak ten druhy jim muze pripadat uz jako by to ani JA nebylo byt je daleko propracovanejsi a zivejsi i co se grafiky tyce
@Ringo (17.09.2020 09:12): Tak to zůstanem u toho boomera, ne? Mě jen přišlo legračně dementní, když někdo tvrdí že třicet let staré hry jsou na tom graficky líp než ty nové. Samozřejmě ti tvé preference v escapismu neberu, každý má to své, čeho se drží, jen by podle mě potom neměl chřadnout a začít si myslet, že to co nezkusil je na tom hůř, když pravda je očividně opačná.
@Ringo (17.09.2020 09:05): Mě tvé preference ale nezajímají. :)

A k tomu chaotickému screenu, že jde jako o bitevní vřavu a tak to má být - jako fakt chci hrát strategie kvůli potokům krve a odehrávajícímu se zmatku na bitevním poli :-) A o tom to přesně je, ty tam hledáš reálně vyobrazené bitevní střety, mě jde spíše o tu herní náplň a jsem rád, když ji podpoří účelná grafika s patřičnou atmosférou, ne s hurá efekty pro "koukače". - A to přesně ta hra je, skloubí dokonalou strategii a úžasnou grafiku dohromady.
@Gordon (17.09.2020 08:57): Tobě nějak nedochází, že mi to třeba vůbec nemusí připadat hezčí než UFO Enemy Unknown, které pro mě představuje určitý styl. Jinak jo, Total Wary mají grafiku fajn, ale že bych tu vizualizaci nějak preferoval, to se říci fakt nedá. Vůbec si neumím představi, že by po zhlédnutí toho se mi v hlavě přeplo a přestalo se mi líbit UFO Enemy Unknown. Problém mám u nové grafiky s tím, že je předvídatelná, protože se snaží přiblížit reálnému ztvárnění a pak je vše opředeno takovou tou sterilní šedí bez odchylek. Warhammer prostě vypadá takto, protože snad ani dnes jinak vypadat nemůže, nikdo k tomu nevtiskne graficky nějaký zvláštní punc originality či artu. Je to prostě předvídatelná standardní fantasy scenérie, která sice přináší dechberoucí davové scény, ale jestli to pomůže hratelnosti, nevím nevím. Nebudu se pouštět do teorií, zda to není nakonec už kýč, našli by se jistě lidi, kteří by otevřeně řekli i tohle.

Mně se z nových třeba líbí graficky Civilization 6 nebo Stellaris, ale jsou to hry, které jsou považovány dnes spíše na dnešní dobu úsporné a není to hlavní tahoun hry. A možná proto mi vlastně vyhovují a umím si na nich najít i ty vizuálně líbivé momenty.

Ori má třeba pro mě úžasnou grafiku a přitom to není nějaké hi-tech, super 3D realistická věc.

A k tomu chaotickému screenu, že jde jako o bitevní vřavu a tak to má být - jako fakt chci hrát strategie kvůli potokům krve a odehrávajícímu se zmatku na bitevním poli :-) A o tom to přesně je, ty tam hledáš reálně vyobrazené bitevní střety, mě jde spíše o tu herní náplň a jsem rád, když ji podpoří účelná grafika s patřičnou atmosférou, ne s hurá efekty pro "koukače".