Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Marci (30.07.2020 11:36): mám pro to pochopení. Člověk si jednou za pár let koupí nový HW a hned by si rád srdcovky zahrál na max. Logicky si řekně nové CPU, nový GPU, to musí jet na max. Zrovna ten notebook co Chuck vybral snižuje kvůli teplotě frekvence GPU, a to pravděpodobně snižuje výkon více než Chuck čekal.
@Rapier (30.07.2020 11:32): Kde se vzala ta moda na slabých kartách chtít rozjet vše na nejvyšší detaily? On nepotřubuje jet na ultra na 15" monitoru... Stejně to na tom malým nepozná, at si tam dá střed a užije si to i tak.
Na mobilní 1050 na nejvyšší detaily asi těžko. Tady máte hezký článek s ostestovanými grafikami. GTX 1050 dává stěží 22 fps na ultra.
Mobilní GTX 1650 by měla v FullHD na Ultra dát okolo 34 fps ale záleží na chlazení, z review toho notebooku co tu Chuck postoval cituji:
"Even with the lowest GPU option, the ASUS ROG G531 had to drop the frequencies to make its temperatures more manageable. Interestingly, despite the lower frequencies during the temperature test, it was able to produce higher frame rates in real gameplay, making a lower fan noise than its ASUS TUF FX705 cousin."
ja to odehral vse na nejvyssi detaily na 1050 uplne v pohode, takze 1650 by mela stacit, jinak kdybych kupoval ten notas tedka novej, tak bych urcite sel do 1660Ti ...
@Chuck (30.07.2020 08:06): No, na nejnižší nastavení listoví vypadá už fakt špatně. To střední bude asi ideální, i když 1650 by měla zvládnout i vysoké, pokud vypne hairworks a sníží ještě třeba stíny. Ono stačí, když se fps budou držet kolem 45-50 stabilně...
To můžu potvrdit. Největší dropy v celé hře jsem měl vždycky v hustém lese. Na jednom fakt mega hustě zalesněném místě s lešijem a divočákama ve Velenu mi to padalo i pod 30. To jsem tehdá na na nové, i když uznávám nepříliš high-end sestavě, docela čuměl. :D
@Chuck (29.07.2020 14:10): jenže GTX 770 má GDDR5 paměti připojené na 256 bit sběrnici = vyšší propustnost VRAM oproti 128 bit sběrnici u GTX 1650.
GTX 1650 má ale výše taktované VRAM, čímž to dohání. Když se podíváš na specifikaci GTX 770 zde tak zjištíš z grafu že relative performance je jen o 22% vyšší u GTX 1650 (taktováním GTX 770 řekněme získáš 10% navíc, reálný rozdíl bude tak +/- 12%). To není mnoho a ještě ber v úvahu, že stolní verze stejné grafiky poskytne o pár procent vyšší výkon, záleží s jakými takty dal výrobce notebooku tu mobilní grafiku a zdali to zvládne notebook uchladit, což asi zvládne v pohodě.
@Chuck (29.07.2020 14:10): Taky nutno podotknout, že hra s postupem času přidávala další efekty a možnosti nastavení, a své nároky na nejvyšší detaily tak zvýšila, a pochybuju, že mezitím někdo aktualizoval doporučované HW (jak kdyby bylo už na začátku bůhvíjak směrodatné). Na GTX 980 jsem jsem si to v době vydání pohodlně na max užil, při opětovném hraní o bajvoko dva tři roky později už ovšem vůbec, velice regulérní poklesy až k třicítce, v jedné konkrétní lokaci i hluboko pod 30. :)
Tak jsem rád, že jsem kluka po jeho milovaném Skyrimu dokopal k návratu k RPG a pořídil mu W3. Musím říct, že ho to extrémně chytlo, jeho pozdní usínání je toho příkladem. :-) Jen jsme tak trochu oba očekávali, že s tímhle notebookem si třeba bude moct dovolit nejvyšší detaily, ale bohužel. Samozřejmě to kluk poupravil, takže nejde o nic a vypadá to dobře. Každopádně to má se všemi DLC, takže má na dlouho o zábavu postaráno. ;-)
@Dunemaster (29.07.2020 07:08): Pokud chceš hrát všechny tři díly, tak začni od jedničky. Na pořadí samozřejmě záleží. Je to příběhová trilogie, kde na sebe jednotlivé díly (které navazují na knihy) navazují.

Pokud tě některý díl přestane bavit, tak si zahraj ten další. Trojka je obecně považována za nejlepší. První dva mě tak moc nebavily a dvojku jsem ani nedohrál.
Mam koupeny Wild Hunt i jednicku a podle videorecenzi me zaujala i dvojka.

Chtel bych se zeptat, ci extra zalezi na poradi ve kterem to budu hrat?
@trawex (25.06.2020 19:47): Přečti si znovu ten můj post tobě - pokud bude hru hodnotit jen ten komu se líbila, hodnocení je tu úplně zbytečné a můžeme ho zrušit.

Hodnocení na být průměr všech, i těch negativních, i těch zcela zhrzených. Komentáře je doplněk k němu, sám o sobě tak důležitý není, protože si ho málokdo vůbec všimne, a na tom průměru se nemá jak projevit.

Je tu dost her které jsem hodnotil aniž bych je dohrál, protože s nimi fakt nehodlám marnit další desítky hodin, a je velmi dobře že jsem je ohodnotil.
A dvacet hodin rozhodně není zanedbatelné, to už jsme tu řešili.
Patrik Hajda: Otazníčky!
"Protože naprostou většinu her, ke kterým se dostanu, zároveň recenzuju, nemůžu si dovolit je nedohrávat. Ale od těch ostatních mě nejčastěji odradí moje vlastní neschopnost projít jen tak bez povšimnutí kolem otazníčku."

Něco k aktuálně probíranému tématu odkaz. Citace a autor výše z odkazu.
@trawex (25.06.2020 19:47): co to je za blbost :D .... snad poznam i po 20ti minutach u filmu ze to je ptakovina

kazdej at si hodnoti jak chce ... ja typicky zacnu hrat hru, v diskusi napisu ze ji nejak hodnotim, potom treba hodnoceni jeste nekolikrat upravuju podle toho jak a jestli ji dohraju
@AlieN (24.06.2020 14:09): Jenže o tom jsem právě mluvil.
Ano, ať, pokud to hrál zanedbatelnou část celkové herní doby, ať napíše své postřehy a co jej sralo. Ale hodnotit by ji neměl.
Dát hře hodnocení přece má dát jen ten kdo ji dohrál.
Je to stejný problém jako na ČSFD, kdy někdo ohodnotí film a napíše, že jej po 20-ti minutách vypnul, že je to píčovina. Takový prostě hodnotit nemá.
@Jab (25.06.2020 13:38): sorry ... mel jsem dojem zes' tim myslel, ze DBH je v hodnoceni nejak v kontrastu s globalnim honocenim ze je tady nejaka specialne osvicena komunita ...

ty odborne recenze jsem nebral v uvahu neb tady padlo mnohokrat nize (napr. Tulareanus), ze vlastne ty jsou nejvice tendencni, manipulovane, mimo atd ... blbe jsem se na to podival ... tys' teda vlastne psal, ze to DBH natira prave tem odbornym recenzim a ja to blbe pochopil a myslel, ze to DBH natira tomu komunitnimu globalnimu hodnoceni ... my fault
@ntz (25.06.2020 13:33): Zase asi nerozumím. Z toho, co si psal, nevím, zda tu má Oblivion atp. podle tebe hodnocení příliš vysoké či příliš nízké (oproti herním magazínům). Té poslední větě už pak vůbec nerozumím. Já tu nehodnotil vztah DH hodnocení vzhledem ke "globální komunitě", ale právě a jen k těm odborným recenzím.

Koukni kdyžtak na metacritic, kolik má Skyrim a Oblivion z odborných recenzí tam. Pokud ti připadá, že tady mají moc vysoké hodnocení.

@M.a.t.t. (25.06.2020 13:37): To souhlasím. Stejně tak Spellcross atp. Ale tohle jsem níže zmiňoval jako onen hop-hopismus. ;)
@Jab (25.06.2020 13:14): ty jsi rikal, ze to DBH natira hernim magazinum ...

pokud bych mel uvest nejake priklady (podle meho nazoru) nadhodnocenych her, tak je to napr:

vse od Bethsedy (Obliviony, Skyrim, Fallout 3+ ...), nove xcomy, metro aj ... narazel jsem na to, zes' tady vyzdvihoval komunitu DBH jako nejake odborniky ... ja si to nemyslim ... me pripada ze komunita DBH +/- verne kopiruje globalni hodnoceni her (odborne recenzenty neresim) ..
@M.a.t.t. (25.06.2020 12:54): Může. Ale uveď mi ten "některý případ", abych tomu lépe porozuměl.

@ntz (25.06.2020 12:51): Já zase nechápu, jaké mají ty poslední věty tvého příspěvku vztah k tomu zbytku, co si napsal (a upřímně celý ten příspěvek moc ani nereaguje na můj). Zase uveď mi na příkladu, jaké hodnocení té či oné hry na DH se ti zdá mimo. A samozřejmě ideálně kde to ty herní magazíny proti DH podle tebe trefily.
@Jab (25.06.2020 12:05): A nemôže to byť v niektorých prípadoch dané aj tým, že domáci hráč môže skrátka niektoré veci vnímať inak ako ten zahraničný, bez ohľadu na vek titulu? Inak nájdu sa tu aj hry, do ktorých hodnotenia sa prelievajú iné aspekty ako tie herné, ale do toho by som už radšej hlbšie nezachádzal.
@Jab (25.06.2020 12:05): dovolim si malou poznamku:

co to je "normalni hrac" !! (otazka je recnicka)

me pripada, ze situace se za podlednich 20 let vyznamne zmenila a hrani her na pocitaci je dnes masova zabava .. myslim si, ze spousta lidi, prave proto ze tolik hraje a jejich skutecny zivot se toci z drtive casti (alespon v jejich volnem case) kolem pocitace, tak uz jsou defakto svym zpusobem degenerovani a jejich hodnoceni neni uplne relevantni ... uz hrali tolik her a stravili u hrani her tolik casu, ze to ma mnozstvi konsequenci jako napr. snizenej prah pro objektivni hodnoceni konkretni hry a nebo treba otupelost, ktera znesnadnuje najit hloubku konkretnbi hry ...

ja se treba povazuju za velmi kritickeho hrace co je schopen porad jeste vnimat na slusne urovni kvalitativni rozdily a hloubku, protoze jsem celej zivot hral velmi malo (a odvazuji tvrdit ze z drtive vetsiny pouze/hlavne ty 90%+ kousky) .. nicmene treba tady na DBH vidim opacnej trend ... ty dobre kousky tu maj porad dobre hodnoceni, oni ho ale maj si myslim i hry, ktere jsou pomerne plytke a ve srovnani s temahle starejma hrama by nemely obstat, takze nechapu, proc co myslis tim, ze DBH profi magaziny naprosto valcuje ... to se tady podle me nijak vyznamne nedeje
@Malignus (24.06.2020 19:42): Přesto tu najdeš stovky her, které sbíraly devadesátky v "odborných recenzích" a jak se k tomu dostali a dále dostávají normální hráči, tak vyplývají na povrch různé chyby. A výsledné hodnocení je zde třebas o desítky procent nižší.

Ta přímá srovnání děláme stále. Pokud si vezmu konkrétní hru a k ní deset komentů na DH a deset recenzí v časopisech (tištěných i internetových), tak z většiny DH i stran hodnoty informací "profi" magazíny naprosto válcuje. Recenze jsou často jak kdyby byly přejaté z nějaké jedné tiskové zprávy.

I u takových turn based strategií kolik her bylo. Spousta z nich byla i dobře hodnocená v době, kdy vyšly, ale jejich základní koncept byl zábavný na první dohrání a pak šlus. A pak tu jsou očividně takové, které to dají. Viz třebas HoMaM 3. Tohle jsou všechno aspekty, kterým DH umožňuje vyniknout. I právě proto, že tu nehodnotíme jen po prvním hraní v řádu týdnů poté, co vyšla hra.
Ono to mrmlani na prehodnocovani starych her a snaha o jejich zneuznani protoze jsou zastarale a neobsahuji dnesni progresivni postupy a napady mi trochu pripomina to soucasne strhavani soch po celem svete.
@AlieN (24.06.2020 14:09): O to mi nešlo. Pokud tu hodnotíme průběžně i hry starší, tak musí obstát i v konkurenci novějších zástupců žánru. Jak jsem psal níže, má to své výjimky. Ale z většiny to funguje. Z hlavy by mě napadly příklady her, které na tom metacriticu budou hodnocené recenzenty vysoko. A zde nikoliv, neb neobstály v "testu časem".
@Vurhor (22.06.2020 19:33): nojo, jak se říká, sto lidí sto chutí :-D přesně podobný názor, jaký popisuješ, mám totiž na jedničku. Snažil jsem se do toho dlouho dostat, ale nikdy mě to moc nechytlo. Poprvé jsem to dohrál ještě docela optimisticky, hlavně proto, že je to pořád Zaklínač, podruhé už to ale bylo hodně otravné XD
@Jab (24.06.2020 13:17): To znamená jen to že recenzent hrál hru hned po vydání, kdežto uživatel DH dvanáct let po vydání. Pořád s ní mohl strávit jen pár hodin, zjistit že ho sere, a dát sem hodnocení. Což tu imho dělá většina lidí, však proč by ne, ohodnocení neznamená automaticky dohrání.

S komentáři je pak ideální přesně tenhle přístup - prostě napsat jak dlouho hru hrál.
@AlieN (24.06.2020 13:00): Přišel jsem na to tak, že na metacriticu budou všechny "profi" recenze naměstnané do pár měsíců a na DH budou zabírat komenty posledních dvanáct let.

Stran toho, proč si myslím, že tu s hrami komentující tráví více času, to jsem psal také níže. "Profi" recenzent se snaží to vydat co nejrychleji, aby byl nahoře v google vyhledávání.

Btw nic ve zlém, ale proč si tohle potřeboval vysvětlit? Jedno jsem psal a druhé by mělo dávat smysl i bez dalšího popisování.
@Jab (24.06.2020 12:24): "Hodnocení zde mohu věřit více, neb vychází z delšího časového období."

Na tuto korelaci jsi přišel jak? A na to že tady u těch her hodnotící tráví víc času?

Jistě, jsou tady většinou lidé vzájemně se znající, starší, a s podobným vkusem takže hodnocení jsou relevantnější, a je jich relativně málo, což do jisté míry eliminuje review bombing.
Ale o tom že tu průměrný hodnotící hraje hry déle než lidé na jiných databázích nebo recenzenti, o tom bych silně pochyboval.

O recenzentech se bavit nemusíme jak jsem naznačoval, ti by měli být "hráči" výrazně nadprůměrní a hodnotit hry až potom co je projdou velmi podrobně, že se tak často neděje je samozřejmě fail.
@AlieN (24.06.2020 12:00): U těch "profesionálních" recenzí mi naopak vadí, když velmi kladně hodnotí obří RPG po těch pár desítkách (v lepším případě) hodin. Částečně to chápu samozřejmě. Kdo první napíše recenzi na nové AAA RPG, ten shrábne "kliky" a tudíž i peníze inzerentů.

Ale zase... Dlouhodobě je vidět, že DH ve "spolehlivosti" herní periodika válcuje. Hodnocení zde mohu věřit více, neb vychází z delšího časového období. A nikdo se nebojí, že s ním při negativním hodnocení vyběhne distributor.

A ten "hop-hopismus" stran českých her a citové hodnocení "starých klasik"... To tu sice je, ale "profi" recenzenti jedou také v obojím.
@trawex (24.06.2020 11:21): Mě to přijde hlavně nezbytné - pokud by hru měli hodnotit jen ti co s ní stráví 150 hodin, tak tu budou jen hodnocení velmi pozitivní a žádná jiná. Protože logicky jen málokdo by trávil tolik času u hry která ho nebaví. To dělají jen recenzenti, kteří jsou za to placení (budeme teď na vteřinu naivně předstírat že to ti recenzenti opravdu dělají)

Je to dokonale fér? Inu není, ale asi stejně jako na csfd ohodnotit "Tak jde čas" po vidění jen pár dílů a ne pár desítek sérií.
@Radecker (22.06.2020 20:20): To mi ani nehovor. Je to síce trošku iná vec, než na ktorú som primárne mieril, ale momentálne ma to dosť vyrušuje pri hraní Mass Effect: Andromeda. Som jedna osoba, pathfinder. Ale všetci pathfinder sem, pathfinder tam, zachráň nás, nájdi nám nový domov, zisti ako tamto funguje, nájdi nám zásobu jedla a vody, preskúmaj hento... Ono robiť tie činnosti by bolo celkom ok, keby to nepôsobilo, že celá ostatná flotila nemá ani jedného človeka nielen so základným abstraktným myslením, ale ani so schopnosťou spájať si rôzne veci logicky dohromady. Keby som len jeden z viacerých, ktorý vykonáva takú činnosť, prišlo by mi to ok, ale tu je to také, ako píšeš. Všetci čakajú na spasenie odo mňa.

Ja by som dodal ešte, že to neznámo v Zaklínačovi je tiež niečo, čo sa musí človek naučiť akceptovať a veľa hier, ktoré nám povedia a ukážu vopred všetko, to robia ešte ťažším. Pripomína mi to situáciu, kedy je človek v bare a všimne si nejakú ženu, ktorá mu príde sympatická a začne teraz premýšľať a sledovať, s kým tam je a či ju má osloviť alebo je to blbé a či má partnera alebo nie a či to nie je len obyčajná projekcia sympatii do niekoho o kom nič neviem... ALE stále môžem urobiť rozhodnutie, ktoré sa vetví, ale nikdy vopred neviem (až na extrémy), aká bude reakcia a od toho sa odvíjajúca skúsenosť a informácia. A to mám rád aj (a nielen) v RPG hrách, pretože v prvom rade sa hráč rozhoduje v takej situácii na základe toho málo čo pozná z faktov a na základe toho, v čo verí. A nie na základe vopred predpokladaného záveru a zisku. Potom je to v podstate len kalkul, ktorý uberá nielen na už spomínanej autenticite, ale zároveň to úplne maže aj úmysel.
@Dlaha1 (22.06.2020 19:39): Já s tebou dost souhlasím, navíc mi u tohodle questu bylo jasné (aniž bych si o něm na netu cokoliv zjišťoval), že to prostě dopadne blbě, ať si zvolím cokoliv. Tak jsem si zvolil podle sebe, dopadlo to blbě, tak jsem si přečetl, co by způsobila moje druhá volba a co myslíš... měl ho tam! :)

Já si tu hru docela užívám, ale prostě mě to nějak nechytlo tolik jako všechny ostatní. IMHO je to dost dobrá hra, ale prostě se mi nějak nedaří do toho proniknout tak, aby mě fakt čapla za cojones a já napjatě čekal, co bude dál... a třeba tenhle pocit jsem v jedničce měl. Možná prostě stárnu a je těžší na mě udělat dojem :)
Dlahovo rozčarování z Whispering Hillocku chápu, ten quest mohl být rozpracovanější a čitelnější. Taky mě nasralo co se stalo, ale...bral jsem to jako "shit happens, součást života".
A sakra, ta atmosféra v tom Velenu, setkání s ladies of the forest, ta pointa s Annou, interakce s Jankem...je to prostě desítková věc, i když se vždycky dá najít něco ke kritice :)