Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kunick (09.02.2024 14:36): přesně jsem si řekl, to samé. I kdyby to úplně obšlehnuli, tak určitě nezvládnou přesnou rychlou ovladatelnost, která dělá Hollow Knight špici i po letech.
Když už na mě všude vyskakuje dvojka, tak jsem se rozhodl konečně okusit, proč je kolem toho takový povyk. Nemám s čím srovnávat, takový Dead Cells, Hades a podobné šly mimo mě (což je možná škoda a ano vím že bych je měl zkusit). Ale tohle je fajn. Už jen kvůli tomu vizuálu. Až se mi ani nechce spát.. :D
@Markowicz (komentář): gratuluji k dohrání.

Já teď přišla asi o 4 tisíce peněz, které jsem celkem dlouho sbírala a nejvíc mě na tom naštvalo, že mě zabil můj vlastní duch. Došla jsem k němu s posledním životem :(
@Strady (11.09.2022 14:20): já se zrovna u toho Crystal guardian koukla na YT protože jsem nevěděla jak na něj a pomohlo mi to ve volbě "charmu". Zbytek jsem už musela ale nějak zvládnout. Je to prostě o trpělivosti :) určitě bys to zvládl dohrát znovu, teda pokud by se ti do toho chtělo když už víš, co tě tam čeká :D možná mě žene kupředu ta sladká nevědomost :D
@Laurona (11.09.2022 13:36): Přesně jak píšeš, je to o zručnosti. Popřípadě si změnit build. Když se pak člověk po dohrání koukne na YT, tak takové množství buildu a taktik na bosse, plus se naučit útoky bossů a k tomu přizpůsobit svojí taktiku. Zručnost je základ, proto tě obdivuji se vrátit ke hře, kterou musíš mít v žitou v rukou. Myslím, že bych měl i já velký problém se zase sžít s ovládáním.
@Artran (11.09.2022 09:48): já se je snažím likvidovat, jak mi přijdou do cesty. Když ale vidím, že je to beznadějné, tak je taky nechám na později. I když si myslím, že později to stejně o moc lepší nebude. Přijde mi, že většina soubojů je stejně o zručnosti hráče. Maximálně mi trochu pomůže nějaké to vylepšení.

@Strady (11.09.2022 11:46): děkuju :) jen teda nevím, jestli se mi podaří prozkoumat úplně celou mapu. Jsou tam místa, kam se prostě nedostanu ať se snažím sebevíc a to už mám dvojitý skok. Možná se tam pak dostanu odněkud z druhé strany.
Tak jsem se po třech letech vrátila k rozehrané hře a teda celkem mi trvalo si zvyknout na ovládání. Ze začátku hraní celkem pohoda, jeden boss taky. Pak jsem se střetla s Crystal Guardian a hned jsem byla zase na vážkách, jestli na to vůbec mám hru dohrát. Ale asi po 20 úmrtích jsem se s ovládáním sžila a naučila se si vše načasovat a s přehledem ho zabila. Naděje teda ještě neumřela. Ta hra je prostě super! :D
@Kunick (18.04.2022 19:55): To právě nepatřím. Ani u té Celeste jsem nehrál ty B-sides, C-sides a nesbíral další jahody po dokončení. U hry mě většinou drží hlavní dějová linka nebo prostě nějaký hlavní cíl, a jak ten padne, tak dávám většinou přednost nové hře. Nejsem ani typ, který má nějaké oblíbené hry a ty hraje vícekrát. 150h je každopádně slušné :-) Jakého achievu si nejvíc ceníš? Porazil jsi Absolute Radiance?
@Kunick (18.04.2022 19:55): tak zkompletovat Hollow Knight chce hodně um a úsilí. Po prvním dohrání se ti otevře nesmyslná obtížnost, jeden život. Plus achievementy za speedruny.
Zkompletoval jsem co jsem mohl a stejně zbylo dost.
@Kunick (18.04.2022 18:05): Taky díky :-) Co se týče toho questu s květinou, tak já zařval asi 4x na posledním skoku. Musím říct, že jsem z toho pak už byl docela otrávený. Pokud tě baví bossové, tak Grim Troupe samozřejmě smysl má. Bossové v Hollow Knightovi jsou obecně navržení hezky a vynalézavě, ale pro mě zrovna tohle je spíše druhořadé, takže by mě už nebavilo prolézat to samé prostředí k bossům jen kvůli kompletaci toho charmu (a trochu lore).
@Artran (18.04.2022 07:21): Taky gratuluju. Jen teda Grimm Troupe mi přišel zajimavy story arc kdy jakoby víc pochopíš (teda já se na něj začal dívat i jinak) ten svět. A ty souboje jsou super.

A quests s květinou je super. Fakt výzva ale bavil. a opět příběh, který zaujal. Celkově mi ta hra tím jak je napsaná a pracuje s příběhem.

Ze mě se shodou okolností pak stal herní entomolog. Během par měsíců jsem pak hrál Blood will be spilled a Bug Fables.
@Ringo (18.04.2022 14:25): Díky :-) Ono záleží, který konec si vybereš. Pokud nechceš bojovat s Radiance, tak do plošinkářského pekla White Pallace vůbec nemusíš chodit (já jsem tam šel teda hlavně kvůli tomu plošinkaření). Navíc jsou tam ještě ty DLC:  The Grimm Troupe a Godmaster. To jsem taky vypustil (resp. u Grimmů jsem si jen došel pro charm a upgradoval fragile strength), protože jde v zásadě jen o souboje s bossy, nepřináší to nějaké nové zajímavé lokace (a mě na té hře primárně bavila explorace). Souboj s Hollow Knightem jsem dal napoprvé. Není těžký. Rozhodně jsou těžší např. Watcher Knights. Pokud bys nicméně chtěl jít do White Pallace tak určitě doporučuji ten charm Hiveblood, který ti po zásahu vždy po chvilce regeneruje poslední život.

Pokud bys chtěl mít ale všechny masky a všechny vessel, tak je tam pár pasáží, které za frustrující považovat lze (např. donesení květiny z Resting grounds na hrob v Queen's gardens bez ztráty života a bez použití stagways nebo v případě střepu vessel ta pasáž, kde musíš dělat pogo na červech v Deepnest).

Jinak bych řekl, že na většinu bossů platí kombinace Quicknail, Unbreakable/Fragile Strength, Stalwart Shell, Thorns of Agony a co možná nejvíce vylepšený nail. Pak lze bossy často zabít velice rychle (jsou pak samozřejmě výjimky, kde je zapotřebí jiná taktika). Nicméně tohle platí právě i na Hollow Knighta. Když jsem ho killnul napodruhé, abych se zkusmo dostal k Radiance, tak jsem to dal se ztrátou jen jednoho života.
Dohráno na 101% na ending Sealed Siblings. Chybí mi ještě porazit tu Radiance, ale už mě to nějak přestává bavit. Jinak jsem získal všechny vessel, všechny masky a všechny charmy. Pěkná hra :-)
Uf. Tak jsem dal ten White Palace. To byly nervy - pogo na bodácích je teda kratochvíle... Nejhorší je, že v té poslední a nejtěžší části nejsou lavičky. Sice ty checkpointy po jednotlivých úsecích jsou docela blízko sebe, ale člověk to od poslední lavičky musí dát na jeden zátah bez vypnutí hry. V noci jsem ten poslední úsek už musel vzdát, oči mi šly šejdrem... A nechal hru běžet na pozadí a modlil se, aby se mi notebook nerestartoval.
@Kunick (15.04.2022 20:29): Já bych si teoreticky taky mohl koupit Ubreakable Strength (která je z té trojice zásadní), ale jestli to dobře chápu, tak bych tím odemkl ty grimm bossy a to se mi zatím nechce. U bossů jsem při posledním životě hru prostě quitnul, abych předešel rozbití. Jinak já jsem zatím na 46 hodinách a v 97% hry.
No, po zhlédnutí Path od Pain ve White Palace na youtube mě absolutně přešla chuť tuhle nepovinnou část byť jen zkoušet... Zas až takový masochista nejsem.
@Kunick (15.04.2022 11:54): Zase je teda obrovská výhoda, že u těchto dream bossů se jednak nerozbijí ty fragile charmy, ale hlavně že tě to po porážce jen vyhodí z toho snového světa, takže se ty souboje dají rychle opakovat. Což zrovna u Soul mastera byl ten ten problém, že cesta od lavičky k němu je poměrně dlouhá (a dreamgate v téhle fázi hry hráč ještě nemá).
@Strady (14.04.2022 13:42): Já tam chvíli včera při zjišťování, jak jsem vlastně daleko, bloudil a myslím, že ono by to šlo klidně pokračovat, ale asi bych toho musel hodně prošmejdit znovu. Ony ty lokace jsou v podstatě nezapomenutelné.
@Ringo (14.04.2022 11:12): Jestli dokážeš dohrát Hollow Knight po tak dlouhé odmlce, tak před tebou smeku.
Podle mě, už to má cenu hrát od posledního savu ale začátku, přece jen přesnost, rychlost, svalová paměť bude tatam. Plus správná kombinace Charmu, na tvůj styl hraní.
Já nepoužít YT a podívat se na pár videi, jaké jsou kombinace charmu, tak bych byl nejspíš ztracený.

Pokud si správně pamatuji, správný konec je při 105% hry, ne?
@Kunick (14.04.2022 10:28): Určitě to někdy chci dohrát, protože nerad nechávám dobré hry nedohrané a této jsem dal max. hodnocení a to zcela odůvodněně. Pravdou je, že nemám na to teď čas to buď rozjet znovu, nebo se to učit a zkoumat některé věci zpětně. Vím, že jsem v mnoha místech byl, ale nedořešil jsem tam, co bylo třeba. Určitě to snad někdy dohraji, ale vidím to tak za pár let :-)
@Artran (14.04.2022 07:54): "Good" ending myslíš? :D Resp. ten s extra fightem?
A jak jsi psal předtím. sestavit si Charmy tak aby ti seděly je tu neskutečně důležité.

@Ringo (14.04.2022 07:53): Nemůžu radit, ale působí to na mě, že máš špíš duvody se do toho nepouštet. Myslím, že většina z nás na DH už je ve věku kdy limitem u hraní je čas. Takže za mě bych ji nechal odloženou. A třeba se k tomu vrátíš pokud tě chytne Silksong. Ale tvoje volba.
@Kunick (13.04.2022 20:45): Tak jsem toho Hive Knighta nakonec porazil napoprvé po vylepšení nailu na maximum a s charmy Fragile Strength a Quick Nail. Ani nestihl vystřelit ty hvězdice. Ten charm Fragile Strength jsem těžce podcenil (ani jsem jej neměl koupený). Je to jeden z nejlepších charmů. Ušetřil by mi fůry času.

@Ringo (13.04.2022 22:33): V Kingdom's Edge je pár úzkých cestiček s bodáky, do kterých se musíš trefit, ale celkově bych řekl, že jsou určitě těžší pasáže. A to jsem ještě nebyl v tom White Castle.

Jinak jsem teď porazil ty kutálející se rytíře. Hodně mi pomohl charm Weaversong. Ti pavoučci jsou skvělí na nabírání soul. Takže jsem skákal z jedné strany místnosti na druhou a rytíře pomalu zabíjel kouzly. I tak to byl ale těžký souboj. Teď bych teoreticky už mohl jí na Hollow Knighta. Mám ale už přes 1200 essence a jsem v 91% hry... Tak teď váhám, jestli nezkusit ten good ending. Ale to je zase dalších několik hodin hraní... Dilema.
@Kunick (13.04.2022 22:53): Tak když se dívám na kompletní mapu, tak ji mám z 95% prolezlou, chybí mi jen dvě menší chodby a ta nejspodnější menší sekce co na jihu vyčnívá. Takže většina prozkoumána. Takže mi vlastně nezbývalo mnoho a mohl jsem to dohrát. Problémem zůstávají někteří nesplnění bossové a ještě mi chybí docela dost věcí posbírat. Problém je, že jsem úplně vypadl za ty 3 roky z dění, takže nevím, co jsem kde chtěl řešit a hlavně to už neumím ovládat, navíc mám i jiný gamepad. Předtím jsem to hrál na Logitechu rozloženém dle PS2 ovládče, teď mám XBOXovský.
@Ringo (13.04.2022 22:33): Jak jsem si vygooglil mapu, tak se vyrojilo tolik super vzpomínek. Ale budu silný a budu objevovat nové hry :)

Hmm tuhle část si tolik nepamatuju, takže z hlavy netuším. A nemohl to být abyss? Jak jsi tam našel tunu svých předchůdců.
Kam jsem se až dostal je tedy zde na obrázku, Mám tam odehraných 67 hodin. Ale je možné, že z těch hodin je něco i zapauzování a odejití od hry na nějakou dobu. Jinak popravdě vůbec už se neorientuji, co jsem měl vlastně v plánu a co mě tehdy zastavilo. Vím, že tam byla nějaká velká hala vedoucí nahoru a z každé strany bodáky a chtěl jsem to nechat na jindy, ale z té mapy už nepoznám, kde to bylo. Crystal Peak to není, ten jsem právě prolezl a byl to pro mě asi největší plošinovkový očistec v životě :-) Možná to vypadá na Kingdom's edge úplně napravo, tam je nahoře chodbička, kterou jsem neprošel a asi tam bylo třeba vyskákat přes plno bodáků.

Edit: aha, odkaz na obrázek nefunguje, tak nevím, kam a jak to hodit :-)
@Ringo (13.04.2022 20:51):já to hrál stejně jako Artran po Celeste a zrovna ten pohyb mě až tak neoslovil, a nechtělo se mi to tryhardit. Pro mě je ta hra nejdokonalejší v momentech kdy vypráví, ať už postavy nebo prostředí.

@Artran (13.04.2022 20:49): jo, jasně. Tam je to pogování.

Jako já si tu hru totalně užil, a dokonce si pořídil i limitku na switch :D Prostě srdcovka a už od dohrání vyhlížím Silksong !
@Kunick (13.04.2022 20:45): No mě to bavilo, já jsem se přes sérii bodáků proskákal už i v jiných oblastech a bylo to peklo, ale pak jsem došel do pasáže, kterou jsem podle mě měl mít asi projetou už před tím, ale pořád jsem se nějak patlal v dolní západní části. Jenže jsem měl pocit, že už je to tak hektické, že to chce pauzu a ta trvá už moc dlouho. Mrknu se konečně kam jsem se dostal a dám tu když tak odkaz na mapku.
@Kunick (13.04.2022 20:45): No mě to bavilo, já jsem se přes sérii bodáků proskákal už i v jiných oblastech a bylo to peklo, ale pak jsem došel do pasáže, kterou jsem podle mě měl mít asi projetou už před tím, ale pořád jsem se nějak patlal v dolní západní části. Jenže jsem měl pocit, že už je to tak hektické, že to chce pauzu a ta trvá už moc dlouho. Mrknu se konečně kam jsem se dostal a dám tu když tak odkaz na mapku.
@Ringo (13.04.2022 12:54): Tak se podívej, docela by mě to zajímalo :-) Mně tyhle pasáže obecně dělají menší problémy, než ti bossové (asi tréning z Celeste). Jediné, v čem obvykle dost chybuju je pogo. Na začátku jsem dlouho zakysl na soul warriorovi, to je ten rytíř před Soul Masterem. Myslel jsem, že se z toho zblázním. Teď mám ale meč na předposledním vylepšení, Shade cloak (dash skrze nepřátele) a Monarch Wings a souboje s bossy jsou o poznání snazší. Taky je to hodně o správném mixu charmů. Na tu Hornet (druhý fight) mi nakonec hodně pomohla Stalwart Shell (delší nezranitelnost po zásahu). To byl pro mě zatím nejtěžší boss. Soul Mastera jsem kupodivu dal asi napotřetí.
@Artran (13.04.2022 11:56): Dostal jsem se hluboko do nejspodnějších pater, ale zůstala mi neprojitá jedna východní pasáž, kde byly samé bodáky. Bylo to už moc frustrující. Když tak večer mrknu na mapu, vím, že jsem byl hodně daleko. blbé je, že jsem ztratil už nit, ztratil jsem rif v ovládání a už asi nepůjde navázat. Tam byly místa, které bylo třeba proskočit s chirurgickou přesností na pixel mezi bodáky a to už bych teď asi nedával.
@Ringo (13.04.2022 11:36): Jak daleko jsi se dostal? Já jsem se poměrně dlouho vyhýbal bossům a sbíral hlavně charmy a vylepšení, ale už jsem se dostal přes Hornet (druhou verzi, což teda byl těžký souboj) a mám prolomenou druhou pečeť. Z mapy mám projitou většinu až na The Hive, White Castle a různé menší lokace (kde jsou typicky ti bossové). jinak mě ta hra začala opravdu hodně bavit asi až tak kolem 25 hodiny hraní. Což je teda extrém :-)
vzdy som si chcela skusit tuto hru,tak teraz ked prisla na ps+ sa mi to hadam podari :)
Super Metroid, pokračování toho, co to vlastně všechno založilo, nemá grind. Jde o to, že nevyžaduje po hráči průchod lokacemi až s tak chirurgickou přesností a nabízí vylepšení, které pomohou překonat překážky, které nelze překonat. Jasně, jsou tam i místa, vyžadující zručnost a dá se do některých s trochou šikovnosti dostat i třeba bez nějakého vylepšováku výskoku. Ale potíž Hollow Knighta je v tom, že nutí hráče tohle prolézat prakticky bez možnosti si něčím pomoci. Mluvím hlavně o bodákových úzkých chodbičkách, do kterých je třeba proskočit v pádu. Na tohle jsem popravdě dojel a dokonce se začal smiřovat s tím, že tohle nikdy nedohraji. Další problém jsou souboje. Mnohé fakt těžké jsem po vyvinutí veškerého úsilí dal a pak jsem si říkal, jo, dal jsem to super, potěšilo, ale následně jsem narazil na několikanásobně těžšího bosse, kde jsem si ani neškrtnul a ani finální boss nebyl v Super Metroidu tak těžký, jako někteří lokální bossové v Hollow Knightovi.
@Strady (20.06.2020 21:22): Řekl bych, že v podstatě hledáš kombinaci metroidvanie a souls-like boje, ovšem bez vývoje postavy.

Nejblíže k tomu má asi Blasphemous (sice postupně získáváš schopnosti, ale není tam možnost grindu, který by směřoval k výrazně silnější postavě) a Momodora: Reverie Under the Moonlight (ta zase ale není tolik metroidvania). A trochu podobné je asi i Dark Devotion (ale tam už je celkem silný prvek rogue-lite a není to opět tolik metroidvania).

Metroidvanie, kterých je celkem dost, mají souls-like boje málokdy. A když už něco podobného je, tak včetně vývoje postavy (Minoria, Death’s Gambit, Unworthy, Salt and Sanctuary, Void Memory, 3000th Duel, Skautfold Usurper a možná WariOrb - to jsem z vyjmenovaný ještě nehrál, tak to neposoudím).
@Phoenix (20.06.2020 20:14): Děkuji za podrobné info. Jak říkám nemám s nimi zkušenosti. O to víc oceňuji Hollow Knight, že ti žádný grid nebo nějaká ultra schopnost nepomůže, pokud se hru pořádně nenaučíš ovládat.
V tom případě mě moc podobné hry nenapadají.
@Strady (20.06.2020 20:10): Salt and Sanctuary je dost řízlá Dark Souls (můžeme samozřejmě polemizovat o tom, jestli Hollow Knight také) a navíc má poměrně dost RPG prvků včetně vylepšování postavy. Takže pokud něco nejde, může pomoci grind.

Dead Cells je naproti tomu prakticky čistá rogue-like záležitost, na nějaké vracení se do již viděných oblastí, protože jsem získal novou schopnost, se příliš nehraje. Opravdu nevím, kdo rozšířil označování Dead Cells za metroidvanii, podle mého to tak není. Navíc proti třeba Hollow Knightovi hraje RNG zcela zásadní roli, pokud člověku nepadají správné věci, tak žádná herní šikovnost nepomůže.
@Ringo (20.06.2020 19:51): to pak musíš vyhledávat ty jednoduší metroidavie. Hollow Knight patří spíš k těm Hard core, což by měly být i Salt and Sanctuary nebo Dead Cells. Kde je důležitý řádný prstoklad na ovladači.
@Strady (20.06.2020 19:44): Já moc stres tohoto typu nemusím, hraji spíše do pohody. U metroidvanií mě nejvíce fascinuje ta kombinatorika. Vlastně tedy takové to adventuření typu - aha, tady to nepůjde, musím něco někde najít, aby to šlo. Pokoušet se ale půl dne o průlet postavičky o velikosti 10 pixelů tunýlkem s bodáky o výšce 12 pixelů....nic pro mě :-)
@Ringo (20.06.2020 19:35): tohle právě já oceňuji, člověk prostě musí vydat ze sebe to nejlepší. Musí se vztekat, trénovat, musí se bát když má poslední život a nakonec prožít to zadostiučinění, že jsi to pokořil.
Pro mě patří Hollow Knight taky k TOPce, ale kdybych to měl řadit, tak Super Metroid a Ori je pro mě o kousek výše. U Hollow Knighta jsem narazil kapku na zásadní problém. Všechny ty upgrady, na které se člověk v Metroidvaniích těší, jakoby nepomohly dost. Pořád jsou tam místa, které méně zručný hráč neokecá a vyžadují doslova chirurgickou přesnost. Já jsem před rokem a půl skončil někde v cca 75% hry, totálně vysílen, frustrován a potřeboval jsem pauzu. Jakože si to dojedu někdy později, až se uklidním u jiných her. Bohužel čím delší ta pauza je, tím hůře se bude ke hře vracet. Podle mě autoři kapku přepálili rozsah. To, co už jsem v té hře zvládl bylo naprosto vrcholem mých zručnostních schopností u takovýchto her.
Ta hra má vzácnou schopnost dostat mě do stavu naprostého vytržení, aby mnou vzápětí mrštila až na samotné emoční dno. Některé pasáže jsou opravdový test trpělivosti. Přemyšlím, jestli v rámci žánru existuje náročnější výzva.

Jo, asi nejlepší metroid(vania) všech dob.