Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Radecker (28.11.2020 13:06): Tak dostal se k tomu po tolika letech. Tak proč rovnou nevzít Malkaviana? S takovou "docházkou" bych vzal to nejlepší teď hned. A za Malkaviana je to nejlepší. ;)
@Jab (28.11.2020 12:59): Díky. Musím se už konečně zbavit toho starého zvyku mít všechno v češtině. S vystudovanou angličtinou to je stejně ostuda :-) Já jsem Malkaviana právě chtěl, ale dočetl jsem se, že na první playthrough není dobrý, protože regulérně spoiluje příběhové informace dopředu. A že jej spíše docení hráč při druhém průchodu. Asi to vidím na Toreadora, vypadá jako takový ukecávač + vhodný na fire arms.

Jo, zombies to byly, jasně :-) No, v šestnácti jsem se vším chtěl prostřílet. Věřím, že teď už bych podobný problém neměl.
@Radecker (28.11.2020 12:52): Malkavian je nejlepší. Nejsou to vlci ale zombie. A ten úkol můžeš splnit i bez jejich střílení tak, že dotyčnému přivedeš sociální pracovnici for hire. Nebo mu nabídneš případně své (ženské) tělo. Čeština imho fungovat nebude. Pokud ne Malkavian, tak Tremere mi taky přišel fajn. Nebo Toreador. Ale je to na tobě a tvém stylu hraní. ;)
Ahojte, rád bych ještě před Pathfinderem dohnal Bloodlines. Kdysi jsem rozehrál a vzpomínám si, že jsem se seknul na nějakém úkolu, kde jsem na hřbitově měl střílet vlky, nebo něco takového :-) Chtěl bych se zeptat, zda netušíte, jestli na novou verzi unofficial patche (10.8) bude fungovat čeština a taky jaká by byla vaše volba klanu na první playthrough. Už jsem se asi nechal ukecat, že Malkavian to bohužel asi nebude. Díky.
Čaro nechceného, riešiť vek a starnutie v diskusii k hre o upíroch. :)
@MCZ (11.05.2020 19:50): Ale to neni zadny troling. Tak to proste bylo. Ja se o upirskou tematiku nikdy nijak zvlast nezajimal, takze jsem to proste zkusil a moc se mi to nelibilo. Rozumis, neco jako kdyz si poprve das treba cerny pivo, ozeres se po nem a zjistis ze to neni to co bys chtel nejak casto pit. Nebo nevim jak ti to jinak priblizit.

Ja se tu ani nesnazim abych jako autorita pusobil, to jsi poznal spravne. V mem veku to ani nemam zapotrebi a podobnym socialnim delenim se jiz delsi dobu nezabyvam :)





@SilentWolf (11.05.2020 19:55): Nahodou tou dobou uz jsme byl docela silne zanrove vyhraneny a vedel co chci, uz te to taky brzy ceka, tak za pet sest let :)
@Charllize (11.05.2020 19:39):

Hraje hru o upírech jejíž název dokonce začíná Vampire...

"ta upiri tematika mi lezla na nervy"

Jako trolling dobrý... a pro tentokrát to prosím ani neber jako nějaký atak z mé strany na tebe, o to mi opravdu nejde - já se teď spíše jen divím, že tě tu jiní uživatelé dříve pasovali do pozice nějaké autority. Jsou věci, co asi nikdy nepochopím.

@Jab (11.05.2020 19:12): +1

BTW jaké změny třeba? Já si všiml jen pozměněné hudby a i to mě docela naštvalo.
@AlieN (11.05.2020 19:16): ja tu hru hral nekdy kolem roku 2005/6 a zadneho parniku jsem si teda nevsiml. Nevypadalo to nic moc, blbe se to hralo, bugy na kazdem kroku a ta upiri tematika mi lezla na nervy. Ale nakonec to docela zabava byla, co si tak vybavuju matne, pac si z toho pamatuju dost malo :)

Je u spousty legendarnich her na PC nechapu co na nich presne lide vidi tak vyjimecneho. Ten jejich statut v obecnem meritku beru, ale osobne mi to nejak nejde :)
@AlieN (11.05.2020 19:16): no a vidíš, nedávno jsem s pomocí uživatele Rapiera (děkuji) rozchodil 14 let staré stolní PC právě s asi 16 let starým 17'' monitorem :) hry se snažím hodnotit pokudmožno i v kontextu doby vydání, ale rozumím, někdy je to nereálné..
@oldgamer89 (11.05.2020 19:00): Hodnotit původní produkt je hezká idea, ale inherentně nesmyslná - hodnocení produktu záleží i na kontextu doby, což už po desítce let v původní podobě jaksi nejde. Například Bloodlines by jsi pak musel vnímat tak že je sice trochu rozbitý, ale použitím Source enginu utíká všemu co jsi kdykoli předtím viděl o parník. A samozřejmě by jsi ani žádný widescreen patch neměl potřebovat, protože tu hru budeš hrát na sedmnáctipalcovém monitoru, jaký jsi měl tehdy.
@oldgamer89 (11.05.2020 19:09): Ono se tím ale vysvětluje, proč to ty oficiální patche byly třeba a proč ale bohužel nevyšly. Tzn. proč se do oprav musela dát komunita. Prostě nebylo jiné možnosti. ;) Ne že by mi z těch fanmade dodatků nepřecházely pak oči. Některé ty změny v pozdějších verzích byly dosti zásadní.
@MCZ (11.05.2020 18:56): rozumím, co chceš říct, ale mě jako konečného spotřebitele nezajímá, jestli mělo studio málo peněz, vydavatel byl s odpuštěním deb*l nebo byl vrchní level designér neschopná nastrčená známost bez jakýchkoliv požadovaných schopností.

To se dá aplikovat samozřejmě na kterékoliv jiné odvětví, ne jen na vývoj her.
@MCZ (11.05.2020 18:56): jo, Activision je ta geniální firma co vydala jedno z nejlepších RPGček všech dob nedodělaný a v den vydání HL2. A Troika díky této jejich genialitě o dva měsíce později zkrachovala. Děkujeme Bobby.
@Red (11.05.2020 18:50): čistě obecně mi jde o to zahrát si, dohrát a ohodnotit původní produkt. Toť vše.

Diskuzi si ukládám do založených, nejdříve se k vampýrům dostanu tak za rok. Ale díky všem za užitečné rady.
@oldgamer89 (11.05.2020 18:43): "Jinak obecně moc neuznávám hry, které byly svého času za normální peníze vesele vydány jako nedokončené a neoptimalizované jakoby se nechumelilo. To je špatně."

No, on asi nikdo nebude tvrdit, že je to dobře, ale třeba v tomhle případě není vina hry (resp. tvůrců), že to chtěl Activision vydat stůj co stůj bez ohledu na stav hry. Je to trochu podobný případ jako druhý KOTOR, i když tam vidím trochu více problémů na straně tvůrců; např. univerzálně dost špatný a nudný level design se spoustou vaty atd. (byť ta uspěchanost tomu jistě nepomohla). V Bloodlines jsou špatné/odfláklé části taky, ale i vzhledem k tomu, že jsou spíše při konci hry, tak je jasné, že jde o následek předčasného vydání než neschopnosti level designerů.
@MCZ (11.05.2020 18:38): Pokud se nepletu, tak True pactch vznikl svého času jako revolta proti právě těm restoration snahám Unofficial patche. Nicméně ten pak nakonec přistoupil na dvě verze, základní čistou a plus rozšířenou, takže se nedivím, že vývoj True patche skončil.
Jinak vývoj UP furt jede a Němec stále sází updaty. Poslední je třeba z letošního února.
@MCZ (11.05.2020 18:32): @davidjaho (11.05.2020 18:33):
Díky za reakce, vyzkouším tedy tu základní verzi unof.patche tak, aby se to dalo hrát bez zbytečných problémů, ale aby se to zároveň co nejvíce podobalo původnímu vydání.

Jinak obecně moc neuznávám hry, které byly svého času za normální peníze vesele vydány jako nedokončené a neoptimalizované jakoby se nechumelilo. To je špatně.
@oldgamer89 (11.05.2020 18:24):
GOG verze má, pokud se nepletu, už v základu aplikovaný unofficial patch ve své základní verzi, tudíž tak odpadá nutnost instalace, štelování apod. Právěže hra bez tohoto patche je totální bugfest. Od té doby co jej mám nainstalovaný jsem nenarazil na jediný bug.
Unofficial patch má víc variant. Základní a plus verzi. Základní obsahuje pouze opravy chyb, kdežto plus varianta již obnovuje některý vystřižený obsah.
Nicméně pokud bys trval na čistě původním žážitku, stačí jen zajít do složky s hrou a smazat složku s unofficial patchem. Je totiž vytvořený formou modu.
@oldgamer89 (11.05.2020 18:24): ...navíc zrovna Bloodlines jsou asi jeden z nejznámějších případů her, které vyšly nedokončené a neoptimalizované. Nevím, nakolik řeší ty patche problémy nehotového engine, ale ta hra běžela špatně už tehdy; s moderním OS to určitě nebude lepší.

@Tarhiel (11.05.2020 18:28): Mám za to, že ty patche jsou pořád dva od různých tvůrců - jeden je čistě patch (true patch) a druhý je patch + volitelně content restoration mod.
@oldgamer89 (11.05.2020 18:24): Ale to už si potom kazíš zážitok Ty sám - unofficial patch NIČ do hry nepridáva - skutočne len opravuje chyby a v GOG je pridaný v inštalácii, v Steame zrejme nie - hra je bez neho nehrateľná, neustále by Ti padala, mrzla, etc - dôvodom už môže byť aj to, že bola robená na iné OS.

Majú, myslím, ešte jednu verziu - NC (New Content) - a ten už pridáva nejaké alternatívne skiny, myslím, že aj questy/postavy etc. čo si môžeš pri inštalácií vybrať.

To, že nechceš Restoration mód chápem, ale ten patch si naozaj nainštaluj, tým nič neskazíš.
@Paul (11.05.2020 17:20): dovolím si připojit se do diskuze. Já nechci instalovat žádné unoficiální patche, restoration módy a podobné kraviny. Pokud je ta hra špatně udělaná už od výroby a dokonce i poté takto vydaná přes gog/steam - musí to prostě schytat. No, zkusím a uvidím..
@Dunemaster (11.05.2020 05:56): je to úplně irelevantní, na obě verze jde nainstalovat unnoficial patch (a ten je víceméně nutný) a hra je identická. Takže vem tam kdo je ti sympatičtější/jehož servis víc vyhovuje.
@Tulareanus (23.04.2020 15:56): Tak jsem si ty Pillars koupil.
Icewind Dale sérii jsem nikdy neměl v oblibě, tudíž to beru jako pozitivum.

@John Mirra (23.04.2020 21:39): Podle mě to nejde. Pokud postava zkouší pořezat špatný obraz, pouze zraňuje sama sebe.

Hledání vraha má dobrou atmosféru. Pomáhá, že se časově vraždám postupně přibližujete, tedy pomyslně zkracujete ten "krok před". Ale quest poněkud postrádá detektivní prvky a závěr je vyloženě antiklimatický. Jeden by po takové gradaci čekal působivější a lépe vysvětlenou motivaci.
@Malignus (23.04.2020 20:09): Jo, už vím, to byly povedené questy :) I když jsem nevěděl, že jde Slashterpiece dokončit jinak, než že ty obrazy zničíš ve správném pořadí... :D Resp. mě nikdy nenapadlo to zkoušet prořezat jiným pořadím.
@John Mirra (23.04.2020 19:54): Můžu. :-D

Slashterpiece: Žanetka po tobě chce, abys zničil výstavu obrazů v muzeu. Pokud je zničíš chronologicky, zjeví se Strážce krve, kterýho musíš porazit.

Na útěku z kauce: Pokračování questu "Bounty for a Hunter". Máš najít týpka, co byl propuštěn na kauci a nedostavil se k soudu. Dozvíš se, že zmizel se svou holkou do centra a v centru se mu vplížíš do bytu. Ze záznamníku se dozvíš, že před hodinou odešel na schůzku s kumpánem. Když se dostavíš na místo schůzky, najdeš jeho mrtvolu, která je součástí "Carnival of Death".
Když už jsme u těch questů, nedá mi to a vedle již zmíněných skvělých "Duch straší o půlnoci" a "Mor pro anděly" ještě zmíním oblíbený "Slashterpiece" - zdánlivě triviální quest, který když splníte správně, dostanete Skill point navíc a cekem tuhý souboj. "Na útěku z kauce" a "Festival smrti" začíná jako titulek v novinách přes quest od lovce odměn a v další lokaci zjistíte, že je váš cíl o krok před vámi a těsně jste se minuli a nakonec oba questy splynou.
@Saruman (23.04.2020 15:29): V tom prípade určite do Pillars choď. Tá hra má inak veľmi melacholickú a miestami až mystickú atmosféru oproti napr. BG a rozhodne oproti IWD. Až by som si dovolil povedať, že minimálne v prvom mestečku je to takmer darksoulovská depka, čo sa tam prežíva, ale má to šmrnc a nie je to účelové. :)
@John Mirra (23.04.2020 12:10): To se podle množství přidaných questů dalo očekávat. Sabbat má své mystické kouzlo, ale společenská Camarilla je pro daný typ RPG ideální. Mě zaujal spíše ten koncept úkolů pro jednotlivé klany. Touto cestou se měla vydat už původní hra.

@Flowerpot (23.04.2020 14:26): Za Tremere. Můžu tvrdit, že mi vyšli logickou selekcí, po pravdě to však bylo kvůli vzhledu ženské postavy a Thaumaturgii (Purge je prostě fajn). Oceňuju, že to jsou bookish vampires a docela velké kurvy.
Velký kus práce odvádí 1st person perspektiva. Takový Ocean Hotel funguje do velké míry právě kvůli ní.

@Tulareanus (23.04.2020 14:31): Já celé Velikonoce strávil procházením Athkatly, kam jsem se vrátil cca po 17 letech. Melancholic nostalgia is strong with this one. Jako adolescentní fakan jsem velice trpěl, že moje milované izometrické RPG ustoupily Gothicům a Elder Scrollům. Pro Pillars jsem tudíž jasná cílová skupina. Hlavně mě táhne, že o nich nevím takřka vůbec nic (příběh, univerzum, kouzla). Za roky hraní metroidvanií jsem si uvědomil, že explorace neznamého světa mě na hrách baví ze všeho nejvíce.
@Saruman (23.04.2020 03:48): Daj si Pillars, ja som v období 4 rokov skoro vôbec nič nehrával (2011-2014) a potom v 2015 som sa do toho znova pustil a Pillars bolo vtedy novinkou a pre mňa krásnym nostalgickým návratom do stredoškolských čias plných infinite engine rpgčok a stretávania sa s kamarátmi pri diskusiach, ako sa kto zachoval v akej questovej situácii a kto má akých companionov a aké povolanie na svojej postave a ktoré kúzla a schopnosti najradšej používa... Ach, bolo to milé. :)
@Saruman (23.04.2020 03:48): Clan Quest mod byl fajn, i ta diablerie tam byla docela OK, co si pamatuju. Pak je tam možnost přidat se k Sabbatu, ale ta linka se jim IMHO moc nepovedla, bylo to pak už zbytečně akční. Ale celkově to bylo docela fajn.