Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (28.03.2021 20:29): Protože utajit 20 krabic je jistě obtížnější než 500 GB dat, musel jsi nepochybně prokázat velice mlčenlivý talent :-). Jestli někdy spácháš nějaký zločin, nechtěl bych být v kůži vyšetřovatelů u tvého výslechu :-)
@Charllize (28.03.2021 20:01): Chtěl jsem to utajit, ale když se mne ptá takový legendární hráč a protřelý diskutér jako Charllize, odpovědět bych měl :-). Ani si nejsem jistý, jak to spočítat, protože jsem jako bonus k některým hrám dostal další. Koupil jsem si například Might and Magic 6 až 8 a dostal jsem nádavkem i předchozí díly. Ale zhruba, cca, bajvoko, přibližně a odhadem kolem 40 her.
@Jab (28.03.2021 19:00): S tou mou pamětí je to asi den ze dne horší. Já si říkal, že ta citace ve tvém příspěvku je docela vtipná a zajímavá, ale že je moje mi došlo asi za minutu, když jsem si dohledal svůj starší příspěvek :-). Pravda, koment jsem nenapsal. Asi mi tehdy skutečně přišlo, že by byl až moc podobný tomu z prvního dílu. A proč tu nemám hodnocení této hry, to fakt nevím, ačkoli v diskusi jsem psal, že jsem jí udělil 75%. Vůbec si nevybavuji, že bych ho mazal, ačkoli občas po sobě mažu příspěvky v diskusi, když mi po čase přijdou stupidní :-). Asi jsem se dostal do vnitřního sporu, jak tuto hru správně ohodnotit, protože si tím nejsem jistý ani nyní. A je mi to vlastně fuk. Ostatně já zdejší hodnocení a seznamy dohraných her dosti flákám. Za svou herní kariéru jsem dohrál asi 2x tolik her než co zde mám uvedené.

Mimochodem, nedávno jsem po velice dlouhé době trochu nakupoval hry. Využil jsem slevy a pořídil si skutečně obrovské množství her na GOGu. Ani nebudu říkat kolik, protože bych vypadal jako šílenec. No, snad se jednou k těm Original Sinům, Pillarsům, Numeneře, Bioshockům, ale také Albionu či Ultimě 7 a mnoha dalším dokopu. Byť nejvíce mne láká právě Original Sin a to kvůli češtině.
"Nicméně je fakt, že kdyby podobný quest s tím impem byl například ve Falloutu, určitě by si s ním popovídat šlo a mohl bych ho překecat, vyděsit, přesvědčit, vydírat, dát mu pod křídlo dynamit a poštvat na něj proti-impího pavouka."

Tohle mi stále přijde jako přínosný odrazový můstek k diskuzi, co nám vlastně kdy přinesli Římani (Fallout). Tuším podobně hovořila i ta kniha RPG titulů, kterou si tu mnozí koupili a nechali zaslat. Imho Fallout neměl ještě onen uvěřitelný open world. Mnohé core lokace byly o tom vybrat si ze dvou stran. Fallout ani nebyl až tak nelineární hra stran celkového směřování. Člověk se sice mohl stát i supermutantem (dobrovolně i nedobrovolně), ale až na tuhle malou odbočku je konec vlastně jen jeden. A je i vcelku šumák, jak dopadla ta či ona vesnice či městečko.

Ne že by tedy i v té nelinearitě řešení questů neměl Fallout své předchůdce. Je z diskuze vidět, že se mezi ně řadí i UU, ale imho Fallout to nějak došrouboval a udělal z toho budoucí modlu napříč žánrem.

A btw CeBrk nejenže nenapsal koment, on dokonce smazal i hodnocení, jakkoliv to tu nikoho neuráželo (nakonec nebylo nijak nízké). :(
Sranda, teraz som zistil, že opravovacie kúzlo "Mending" opravuje nielen zbrane a zbroje, ale aj predmety ako pokazená potrava,vyhorená svieca/fakľa, alebo zničené dvere do maximálneho stavu.
@Richmond (06.11.2019 20:48): Tak v rámci roleplayingu bys měl svému warriorovi odepřít jakoukoliv špinavou magii :) Pak to taková sranda není a imho zajímavější výzva jak unarmed.

Water walk na ledě nefungoval.
@mazar1234 (06.11.2019 20:57): Ted si katastrofálně nevzpománám, ale Walk on water na tom ledě nefungoval, že? Já to používal akorát při chození proti proudu říček, když jsem hledal jinak nedostupné vchody.
@ugraugra (06.11.2019 20:30): No tak i obyč warrior si může domoci i jednoduché magie typu Světlo a jídlo a nemusí tahat s sebou gulášvagon :) Ale pokud si pamatuju, tak Elemirova rangerka měla nabroušenou sekeru.

Neboj, na Ultimy se dostane, akorát těch rozdělanejch sérií je víc bohužel. A jsem naprosto přesvědčenej, že U4-8 se stanou pro naprosto kultovní hry.
@mazar1234 (06.11.2019 20:11): Jestli myslíš skok, tak na to jsem přišel, když jsem frustrován začal mlátit do klávesnice :)

@Richmond (06.11.2019 20:12): No právě, pochybuju, že jakožto ranger používal střelné zbraně a skilly typu tracking či stealth. Tady prostě stealth hrát nemůžeš a stejně tak hrát za čistého warriora bez magie je peklo. Jen při představě jak bych musel s sebou tahat milion pochodní místo kouzla pro světlo, uf. Takže každý hráč jede to stejné - zvolí si nějakou zbraň na blízko a zbytek cpe do magie.

Ad unarmed " Unarmed combat is sheer desperation. While survival is possible, this skill should be ignored."

Co se divíš ohledně Skeldalu? Bílá věž byla peklo :)

Jinak už se konečně pohni v hlavní sérii. U3 se dá dohrát za víkend (u tebe tři víkendy) a pak už tě čekají jen dobré díly - U4, U5, U6, U7. Jestli se ti líbila adventurní část v UUW2, tak si pošušňáš, to nepochybuju. Plus Worlds of Ultima by ti také mohli sednout.
@ugraugra (06.11.2019 19:54): Však nic ve zlým :) Gobliní věž souhlas, ale já se tam dost často vracel, furt mi tam něco nesědělo. Talorus byla perla mezi těmi lokacemi, tam jsem hledal všemožné souvislosti a náznaky z těch hintů od tamějších "obyvatel".
Co se týče té Elemirovy rangerky, asi skoro určitě využíval ty nejužitečnější skilly. Já vím, kam směřuješ :) Jenže to, že má nemá smysl rvát do některých atributů je jiná věc. Pokud to budu hrát znovu, dám určitě unarmed :)

Grimrocky jsem dohrál oba na hard a tam byly náročné puzzly, ale de facto ani jeden "questovej" zákys, nebylo to provázané. Ani omylem to dle mého nemělo na to dumání a retrospektivní hledání v UU2. Brány Skeldalu? Huh? :) Ale já nechci naléhat, koneckonců každý to hrajeme jinak. :)

UPDATE:
Na další Ultimy se těším jak malej Jarda. Mám za sebou ten kontroverzní druhej díl, přede mnou tedy už jen samá pozitiva a jistoty! S mým stylem hraní vidím čtyřku na cca 150 hodin, podobně jako Artran. Budu si dělat malou ultimapedii. No akorát nevím, jestli dám dřví U4 nebo si odskočím na Magic Candle.
@Richmond (06.11.2019 11:01): Do jakých schopností dával bodíky při hře za rangera?

No lokací je tam 9, čili jsem měl skoro 4 hodiny na lokaci. A třeba takovej prison tower je pidi lokace, kde není moc co řešit a člověk to projde za hodinu. Talorus jsem dal také hodně rychle. Void je zpočátku chaos, ale jakmile to tam člověk vyčistí a zjistí, co má dělat, tak to není nic těžkého. Na řešení co s džinem jsem se podíval do návodu, protože to bylo překombinované a nechtěl jsem s tím ztrácet čas a nervy. Jako respektuju, že to chceš dohrávat bez návodu, ale já mám málo času na hraní a chci si také zahrát něco jiného :)

@Richmond (06.11.2019 11:37): Já popravdě nejsem na cRPG moc velký odborník, stále mám velké mezery a resty a kdybych odehrál sérii Wizardry, M&M, Bard's Tale, goldbox hry, atd. atd. tak bych určitě mluvil jinak. Ale když o tom přemýšlím, tak jsem se nejvíc natrápil hlavně v ostatních Ultimách :) A pak mě napadá třeba Grimrock, Brány Skeldalu, kde bylo taky pár špeků.
@ugraugra: Ještě jedna věc. Píšeš ideální obtížnost. Co se týče soubojů, tak mi to taky sedlo tak akorát (přeci jen souboják není nějak ultimántní). Ale ta "adventurní" část...máš nějaké jiné cRPG, které by bylo v tomhle obtížnější? Pro mě to byla s přehledem nejtěžší hra v žánru a pro mě i velké plus.
@ugraugra (06.11.2019 00:27): No je celkem jedno, že se ta povolání moc neliší, je to hratelné třeba i za rangera (viz Elemir), takže už to boří tu tvou tezi, že smysl mají pouze 2 :)
Co se týče té délky, tak kouknutí do návodu při zákysu může v tomto případě ušetřit v součtu desítky hodin. Nechci tvrdit, že moje doba hraní je jediná nutná, mně už to moc nemyslí, takže proto má Elemir 100 hodin :) Ale průměr 3 hodinky na lokaci už značí mnohé. Jenom řešení questu s džinem bylo na celej den pomalu (hleádní komnponent, luštění co ty hinty sakra znamenají), bloumání ve voidu atd. atd. Nebo obvyklé prokecání postav v hradu po návratu z venku, když ty postavy stojí skoro pokaždé jindé a po celém hradu! Tohle prostě nedáš pokud nevíš cíleně, že ted se stačí zeptat jen toho a toho a víc neřešit. Snaha prozkoumat všechna místa v lokací.
Mimochodem ledová jeskyně mě stále fascinovala, ten pohyb po ledu (ono tam bylo více typů terénu s různým dopadem na pohyblivost) byl prostě geniální nápad. dopad gravitace při různých sklonech povrchu - krása! :) Takže beru, že s návodem se ušetří spousta hodin, ale i tak prostě jen podrobné zkoumání lokací mi snad nikdy nevyšlo pod 3 hodiny.
@Richmond (05.11.2019 20:17): Rozdíl mezi mágem a paladinem/druidem je jen ten, že mág má nižší sílu a tedy i nosnost a trochu jiné startovní skilly :D Jinak je to na jedno brdo.

Cos tam mohl dělat 120 hodin nepochopím :) Já si tedy návod neodpíral jako ty a při záseku se do něho bez výčitek koukal, ale na klíně jsem ho taky celou dobu neměl. Nejvíce jsem tedy tápal v ice caves, kde mě neuvěřitelně frustrovaly ty klouzající plochy a nemohl jsem najít šutr a dokonce jsem minul i Beatrice, protože prostě nebyla vidět :)

btw odpověd na poslední otázku - 4AM v trůnním sále - jsem věděl hned, protože jsem na to dlouhou dobu myslel a říkal jsem si, že to bude asi nějaký side quest a chtěl jsem se v daný čas na tom místě objevit, jestli se tam náhodou něco neděje, ale nikdy se mi nepovedlo trefit čas. A pak tohle :)
@ugraugra (komentář): Moc pěknej a výstižnej komentář! Souhlasím i s těmi negativy, i když...
Skákací pasáže - když jseš mág, tak tě moc netíží :) Tím pádem odpovídám i na to, že to má cenu hrát jen za druida/paladina - jako mág hodně dobrý. Sice jsem i musel taky někdy spolehnout na fyzický zbraně, ale možná i proto mě tohle povolání bavilo. I řešení úkolů je někdy jiné než u zloděje/bojovníka atd.
No a asi největší údiv mám nad těmi 35 hodinami! Džýzs já měl 25 hodin, když jsem skončil goblinní věž a ledový jeskyně! Jenom závěrečnej void, který jsem prošel skrnaskrz a skoro vše tam vymlátil, jsem řešil 16 hodin tutově. Celkově bych si tipnul 100-120 hodin. A Elemir měl taky 100+. Absolutně si nedovedu představit pod 50, fakt ne. 35 hodin znamená průměr 3 hodiny na lokaci?? :)
@ugraugra (05.11.2019 15:07): Jo to jo vlastne ale ostatne sekcie uplne preskocis.
Teraz si to presne nepamatam, ale tusim bolo nutne mat v ruke zobraty moonstone a s nim kliknut na spacak a potom ho tam slo polozit alebo nieco take.
@mazar1234 (05.11.2019 14:04): To mě napadlo, ale nějak se tam nedalo hýbat s předměty, tak jsem to dále nezkoušel. Nicméně dá se to opravdu celé přeskočit? Není potřeba ještě sebrat sceptre z červené oblasti a osvobodit djinna?
@Richmond (14.06.2019 15:21): Je to docela škoda, pořád to tu mám připravené, ale bugy se zmiňují často i v diskuzích. Vysloveně se mi nechtělo vrhat do něčeho, co bych třeba nemohl dohrát. Kolik hodin si zhruba odehrál?
@Elemir (14.06.2019 15:01): Ano, hodně originální kousek. Skvěle udělaná mytologie, originální kouzla a vůbec koncept magie. Souboje v realtime čase jsem celkem zvládal, ale tu hru skoro nikdo nehraje/nehrál a tak jsem nenašel řešení na tu mou událost, která se měla stát a nestala. Měl jsem někoho najít a nenašel. Zůstal po mě stoh popsaných A4 papírů, nakreslená sektorová mapa na čtverečkovanej papír (samozřejmě je to izo, takže se to nemapuje, pouze jsem si kreslil čtverce pro každý sektor a do nich krátký popis, co tam je). Velká škoda, jinak nadějené hry. Konečně dělané iso dle mého gusta !
@Tarhiel (12.06.2019 23:33): Díky. Kéž bys měl pravdu. Ale asi cílová skupina v takovém případě nebyla veliká. Protože podle mě právě absence quest logu dělá ze hry vlemi obtížný kousek a nedovedu si představit, že by dnes někdo přišel bez něj. Ví pouze o jedné "novější" hře a tam jeho absence opravdu má podobný dopad, jenže bohužel je to jinak zabugované a nemůžu hrát dál. Asi každej namítne a co Arx Fatalis? Já odpovím, že Arx je velmi dobrá hra a z podzemních Ultim si bere dost věcí, ale pokud vůbec ,tak bych ho připodobnil k prvnímu dílu, ke dvoje fakt ne. V Arx Fatalis mě udolal motion sickness :) V kryptě už jsem to vzdal, ačkoliv mě hra bavila.
@Richmond (12.06.2019 22:32): Jj, myslel jsem pyramidku, kvůli ní musíš mít nejprve jednotlivé cesty prošlé :) Típat obrázky se jinak hodně vyplatilo, po tom zaváhání v UU1 jsem byl celkově mnohem opatrnější.
@Elemir (12.06.2019 21:16): Diky :)
A máš teĎ na mysli to obarvení pyramidy nebo jaké barvy dokončit dříve? Pyramida mi došla, když jsem se na ní octnul a při slejzání se to barvilo, prostě instinkt. A to jakou cestou se dát první? Dal jsem modrou, ale tam jsem netušila jak dál, tak jsem zvolil červenou. V tom pekle tedy jsem myslel, že nemůžu přežít, ale ono se to dá, když člověk na to jde chytře. Mně tedy zaskočil požadavek Nelsona, co chtěl na konci hry ty 2 informace o čase a místě. Úplně mě polilo horko, protože jsem fakt netušil, kde to vzít. A teprve prohlížení natípaných obrázků mi způsobilo osvícení. A pak džin. Ale to jsem psal v komentu.
@Richmond (02.06.2019 12:50): Tím opakováním jsem myslel superlativy, které by stejně nedokázaly pojmout to, jaká ta hra doopravdy je.

Jinak já to tu mám na body 100% a 100%, protože i když jsou oba díly v lecčems odlišné a v jednom se mi líbilo více to, v druhém ono, tak výsledek je, že obojí jsou kvalitou naprosto rovnocenné hry, které mám někde úplně nejvýše.

Jinak jakákoliv dnešní snaha o pokračování, duchovní následnictví a podobně nemůže nikdy uspět, protože UU 1 a 2 jsou natolik jedinečné a i grafickým pojetím by prostě musely vypadat takhle, takže kdyby se někdo pokoušel udělat pokračování, musel by použít přesně tyhle textury, grafické motivy, maximálně by na dnešní dobu mohl zjednodušit interface. To by pak bylo pokračování. Každý jiný dnešní pokus do naleštěných kulis z toho udělá nějakou formu Unreralu :-)

Jinak Lord British byl vždycky jen takový zadávač úkolů.
Jediné co mě zarazilo (bohužel jsem nehrál posledníi Ultimy krom Underworldu), je role Lorda Britishe. Takovej trochu pasivní, nezdál se vám? :) Taková legenda a jen si hověl ve svém pokoji anebo se poutoloval v trůním sále. Kde je nějaké charisma!!?? :))
@Richmond (02.06.2019 12:50): Kdyby ses do hradu nevracel, tak bys nejspíše zažil ještě nějaké to překvapení ;) Jinak je dobře, že dvojka není kopií jedničky, to bez diskuse. Arx Fatalis třeba odkládám právě proto, že ta hra se snaží o něco, v čem už excelovat nemůže. Přesto jsem si řekl, že u sebe UU okomentuji až tehdy, jakmile Arx Fatalis dohraji a uzavřu celou kapitolu (významnějších) nástupců UU.

@Ringo (02.06.2019 12:43): Ty pocity opravdu nejde vměstnat do pár odstavců, toho jsem se právě obával a pak tu mám tu podmínku viz odpověď na Richmonda. U UU1 jsem se v závěru ovšem hodně shodl s CRPGAddictem, takže by to navenek vypadalo, že navíc opisuji :D
@Ringo (02.06.2019 12:43): no ono opakovat stejné z jedničky by byla dle mého chyba. Dvojka je skutečně úplně jinak pojatá. Navíc...já se do hradu vracel hodně rád, protože většinou se něco dělo a příběh se pohnul :) Kdybych šel na body asi bych dal jedničkce 98 a dvojce 99 :)
@Elemir (02.06.2019 12:20): Ad komentář - tak to jsem na tom podobně, občas mě napadlo, že bych tady ke svým modlám UU1 a 2 napsal komentář, nakonec jsem to udělal u Ultimy Underworld 1 a stejně jsem měl takový neblahý pocit, že jsem to nenapsal přesně tak ,abych vystihnul to, co vlastně ani pospat nejde, to se musí zažít.

K Ultimě Underworld II jsem se už ke komentáři prostě nedokopal, v mnohém bych se jen opakoval z komentu k UU1 s tím, že bych jen podotknul, že UU2 je už více rozkouskovaná, atmosféra samoty je vlastně narušena návraty do hradu a vykecáváním se s královským dvorem atd. a mohl bych akorat navodit dojem, že UU2 už není tak dobrá hra jako jednička, což tak zase ale rozhodně není.

Takže první komentář zde očekávám od Richmonda, který to právě čerstvě dohrál.
@Ringo (02.06.2019 10:42): No některé úrovně bylo ve dvojce složité a klikaté až běda. Ale chápu, jak to myslíš, jednička je sevřenější, nerozmělňuje se tolil. Dvojka je ambicioznější projekt a samozřejmě to občas drhne. Ale za tu rozmanitost prostředí, možnosti řešení situací a zejména za to, co vše uložilo na chudákovu hráčů mysl, za to zaslouží metál. Fakt nevím, v které jiné hře jsem tolikrát zakysnul, tolikrát jsme musel se zpětně vracet, kolik možností použití různých předmětů vyzkoušel. A přitom nic z toho nebylo o frustraci. Podobnou hru už podle mě nikdo nikdy nestvoří, zůstana sama králem ve své kategorii (Arx Fatalis se srovnání blíží opravdu jen v miniaturních projevech).

Ale Ringo, dvojku dej znovu, speciálně, pokud se Ti (jako mně) gró ze hry po těch 25 letech vykouřilo z hlavy :)

@Elemir (02.06.2019 12:20): Já to pořešil také stejným číselným zhodnocením. Svou první stovku zde na DH jsem nakonec nedal, ale měl jsem...Protože už nevím, kde bych tu stovku už měl dát.
@Richmond (02.06.2019 09:35): Gratuluji :) No, objektivně je dvojka lepší, ale z pohledu atmosféry je lepší jednička, která mi mimo jiné sedla právě i svou strukturou v podobě monolitické jeskyně. Ta naléhavost a pocit samoty z dvojky jakoby vypadly a už to na mě nemělo ten správný efekt. Ale zase oceňuji, že byť dvojka hrála už tak trochu na kvantitu, tak ten obsah je zkombinovaný velmi dobře. Asi bych tu otázku takhle nepokládal, s odstupem času to vidím spíše na plichtu :D

Jo, tak já jsem nakonec oběma dal už stejně, takže můj pocit byl správný :D Jinak na koment už se těším, já jsem jaksi ani u jedné UU sílu na komentář nenašel.
@Richmond (02.06.2019 09:35): Paráda, docela bych si to hned znovu zahrál, kdybych neměl rozehraných 150 věcí.

Jinak je to jasně stovková záležitost, ale Ultimu Underworld 1 mám přece jen o malý kousíček výše, sedla mi tam více ta struktura úrovní, bylo to faktjak jeskyně. UU2 mi přišla už docela jakoby plochá a ty úrovně nebyly až tak spletité a sofistikované. Chyběly mi propasti, přes které vede starý most, náhorní plošiny, vyústění jeskyní k podzemní říčce atd.
DOHRÁNO...Po 5 měsících, uff. Asi jsem toho ještě dost neprošel, bambilion věcí, o kterých jsem byl přesvědčený, že se musí někde použít. Ještě teĎ mi v hlavě běží ten LSD trip z Ethereal Void :) Zkusím v dohledné době sespat komentář, i když si myslím, že by si hra zasloužila nějakého pořádného recenzenta...Navíc kruciální otázka - je to lepší než jednička? :)
@Elemir (02.06.2019 08:17): Máš pravdu, dal jsem na Tvou radu :) 20 minut jsem teĎ procházel natípané obrazovky, abych zodpověděl 2 otázky v podstatě asi už ke konci hry. A představ si, že 58. natípaný screenshot mi dal odpovědi! Klasická Ultimaunderworldovka...Na konci hr potřebuješ informace, které ti řekně nějaká postava na začátku hry v nepodstatném rozhovoru.

Nevím, jak jste na to ostatní, ale pro mě tohle je absolutně nejtěžší rpg hra, co jsem kdy hrál!! Pokud tedy abstrahuju od soubojové části a vezmu čistě jen tu adveturní část. Komplexní jak blázen, fůra možných řešení, úplně se mi kolikrát vařil mozek, neustálé prohrabování již stokrát projitými hovory. Prostě geniální :)
Opět dotaz pro ty, co dohráli:
Snažím se porazit Mors Gothu a fůru jejich vojáků v Killorn Keep. Protože na férovku to moc nejde, snažil jsem se utéct, že se se všemi vypořádám postupně. Což se povedlo, Mors Gothu jsem potkal v jedné uličce, paralyzoval a začal sekat. Jenže najednou ze zadu do mě buší holýma rukama Ogri! To dává smysl? VždyŤ jsem mu vrátil ten banner?! Za co? :)
@Elemir (19.05.2019 10:18): Přesně. Kolikrát teprve druhé přečtení dialogu zpětně po pár desítkách hodin hraní najednou člověku rozsvítí v hlavě a najednou ví přesně, o čem ten doytyčný mluví. Líbí se mi moc, jak je člověk nucenej dávát pozor a dedukovat.
@Richmond (19.05.2019 09:40): Démon byl u mě jasný, ono když to jde silou, tak nemám potřebu zkoušet alternativy :) Tohle se mi právě u her líbí, když tě zatlačí do kouta a musíš si s tím nějak poradit, protože vše ostatní už si zkoušel a ta cesta prostě musí vést tudy. Zase jsem mě holt problémy jinde :D

V tomhle ohledu je UU opravdu geniálně udělaná. Já mám tedy kliku ještě v tom, že mám na své straně štěstí, protože mnohdy jsem na něco přišel úplnou náhodou, což byly zrovna ty sny. Přitom ta nápověda ve hře je a je zrovna v dialozích, ale k tomu se musí hráč nejprve dobrat (což jsem zpětně opět náhodou objevil). Stačí drobnost a dá se to v pohodě minout. Dialogy hrají ve hře významnou roli a to i kvůli zmíněným náznakům. Jeden nikdy neví, co se mu bude časem hodit znát :D Kolikrát jsem si některé pasáže musel pročíst ještě jednou, nebo jsem to dohledával ve screenshotech. Ona už jednička byla v tomto ohledu tuhá. S návodem by to nebyl ani poloviční zážitek.
@Elemir (19.05.2019 06:36): Nebo třeba ten strážný/démon co hlídá ty dveře ke dvěma mozkům. toho jsem prostře nemohl přemoci. Tak jsem si prostě dveře otevřel kouzlem, vešel do místnosti, použil tu hůlku a normálně odešel. Mozci civěli, strážný civěl a já šel dál po svém :))

Nebo ty sny.
Já neměl dosud žádný!! Nenapadlo mě použít houbičky nebo rostlinky. Jako tušil jsem to, ale nějak jsem nebyl hrou k tomu ponoukán, tak jsem to nechtěl "jen tak" zkoušet. A teprve ted v té prázdnotě se najednou vše začíná rojit, objevují se postavy (Iolo, Mokpo), které vypadají, že oni prožívají sny. Takže to asi jde bez těch snů.

Ovšem stejně to je tuhá hra co? Jako bez návodu to je tuhost na kvadrát! Samozřejmě ne v soubojích. Ale v adventurní části. Přitom se to dá!! Stačí pečlivě číst mezi řádky, co říkají postavy. Snad nikde v žádné hře (pořipomeňte mi případně další případy) jsem se nesetkal s tím, že by tolik záleželo na tom, co řeknou postavy, které to navíc někdy neříkají přímo :) V tomhle dávám hře obrovskou spoustu bodů. Tohle naprosto zbožňuju, to je to, co totálně zmizelo z crpg her. Bádat nad řešením, vracet se k postavám, znovu je proklepávat, hledat vodítko v náznacích. To mám děsně rád :)