Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (18.05.2019 21:17): Jj, je to docela elegantní řešení :)

@Richmond (18.05.2019 19:59): Ty klíče dělají opravdu hodně, protože řada různých zádrhelů vznikala tím, že když jsem neviděl jasnou cestu vpřed, tak jsem se upnul k zamčeným místnostem a truhlám, protože jsem předpokládal, že potřebná věc bude v nich. To byly třeba ty stoky pod hradem a pak třeba zamčené domky v té zmražené lokaci. Škoda, že nepíšeš deník, mě ty rozdíly docela zajímaly. Za mága bych to určitě nehrál, to mě ani na chvilku nenapadlo.
@Elemir (18.05.2019 19:31): No jo jenže já bych si připadal trochu blbě, kdybych tuhle "nádheru" přeskočil :) Tvůj deník občas opatrně konzultuju, je až neuvěřitelné, jak jsme spoustu věcí řešili úplně jinak i to pořadí máme trochu jiné. Já jako mág jsem možná měl ulehčenou roli v mimobojových situacích, kdy jsem nemusel často řešit klíče, skoky apod. Horší je, že Iron Flash mi nejde u teleportačního krystalu zakouzlit. Ale mám naštěstí nějaké flašky s tímhle kouzlem, včetně FlameProof. Nejhorší zjíštění v této lokaci je, že moje jinak skvělé firebally zde nějak ztrácejí přesnost. Pošlu je na dálku, ale letí to trochu vedle. To mě úplně nejvíc dráždí. Velký cíl jako ledovýho yettiho jsem skolil jedním fireballem, ale lítací kriply tím skoro nikdy nesundám a musím čekat na mečovku pokud se přiblíží.
@Richmond (18.05.2019 18:02): Ono tě to nadšení přejde :)

Ten mazarův glitch je kdyžtak popsaný u mě v deníku, ale doporučuji si to přečíst až na závěr. Prozradil mi ho tam Tono a musím říci, že tohle by mě asi nenapadlo.
@Elemir (18.05.2019 17:46): Dík! Jsem rád, že to lze, protože jinak je to zmatečné pobíhání, když mě z dálky sestřelují beholdeři a ti malí lítací kriplové :) Je to ale opravdu "děsivá" lokace, jak z noční můry. Tedy ne ve smyslu strašidelná, ale prostě těžce deprsivně to na mě působí. Na druhou stranu mi to přidje nápadité (ale bylo to i v prvním díle na konci) a docela i to sedne k tomu názvu (plus ta hudba k tomu!). Docela chápu, že tahle lokace může být pro někoho frustrující, ale já se rozhodůl, že mě bude bavit, takže to chci opravdu vše prozkoumat :)
Dotaz pro ty, kteří již dohráli:
Zkoušli jste Ethereal Void nejprve vyčistit od nepřátel a pak teprve řešit co a jak? Já že mě ty stvůry celkem překážejí ve vnímání různých cest, takže to zatím řeším tak, že nejprve je vybíjím. Samozřejmě spotřebuu spoustu many, protože často jsou dál od meče. Takže pak se vracím zpát k teleportačnímu místu, vyspím se a jdu zpět. Spíš otázka- lze takto postupovat? Zjistil jsem, že respawn po znovuvrácení se tam není.
@mazar1234 (07.04.2019 15:40): jo asi tuším že to má souvislost s tím trollem, že? V této hře jde spousta věcí řešit víc než jedním způsobem a to je úžasný. Co mě ale fascinovalo, byla změna grafitti na zdech :) Velký pýcha! :)) Dokonce jsem přemýšlel, že kod jako bude vládnout po mém odchodu. šel jsem si promluvit s Dariou ael nakonec ji jen lehce podráždil a nechal zodpovědnost za tenhle svět na ní
@Richmond (07.04.2019 14:07): Inac je tam aj uplne nebojova cesta ako ziskat gem, ale nie je uplne jednoduche to objavit.

Ja to s nim ale robievam tak, ze ho vyprovokujem aby sa nasral a vyzval on mna, cim vznikne to, ze arenu vyberam ja a nie on.
Tak Pits of Carnage za mnou (i když tedy věci pro Zorantha dosud nemám). Zbývají mi 2 světy a pořád mám nedořešno spoustu věcí, u kterých netuším, jestli jsou nutné k dohrání hry a které jsou samy o sobě zvláštní. Už nevím, kdy naposledy jsem byl v podobné situaci. Projíždím už posté všechny rozhovory, sbírám nitky a střípky informací pro další postup. Mám toho tolik co udělat!! Místo aby se vše vyjasňovalo, je to čím dál zamotanější. Za mága je super, že se dá otevřít takřka vše. Místnost s lichem byla dobře schovaná!
Mimochodem Dorstaga jsem dal nakonec v Aréně. Ani mi neublížil, protože jsem prostě kombinoval kouzlo Paralyze, pak do něj pral firebally a ke konci upižlal mečíkem :)
@Richmond (17.03.2019 20:44): Tak ono je to v základe farebne rozlíšené,
Yellow - Healingi
Blue - Mana (alebo Basilisk Oil, ale v 95% Mana)
Purple - support - to už je horšie páč tam spadá viacero veľmi rôznych efektov
Green - DROGY

OWY, bratře, OWY....

EDIT:

Ešte teraz ma napadla taká maličkosť, aká je tá hra vymakaná. Keď v Pits of Carnage farmíte Gold/Skillpointy súbojmi v aréne (proti 5 nepriateľom), tak po čase sa začne sázkar vykrúcať, že už nikto s tebou nechce bojovať, v dialógu sa ho dá pritlačiť k stene a vymôcť si právo súbojov, efekt je, že namiesto ľudí sa v podobe protivníkov začnú objavovať Yetti, cca v pomere 4 Yetti/1 ľudo...
@mazar1234 (17.03.2019 20:39): Existujou skoro určitě, akorát jsme nevěděl možná, že to jsou ony :) DOkud nemáš pořádné Lore, tak vidíš akorát barevnou flašku :) Mimochodem skoro vždy mě překvapí různé zásobičky některé postav (nevýznamných v příběhu). Tucet modře zbarvených vizuálně skoro zářících lahví v rohu prostě mě vždy dostane :)
@mazar1234 (17.03.2019 20:31): Jo já furt si říkal, že jsem musle někde něco minout, protože Fireball jsem nemohl zakouzlit až doted. Navíc v té Ethereal Void jsou vražedný místa s lávou a jak mám jako sakra to přejít, když nemám runu pro zakouzlení Flameproof?! Nakonec tu lávu jsem řešil jako trotl obříma skokama a léčením v uzavřené místnosti :)

Jsem v Pits of Carnage po investování těch 10 bodů do casting, mana, lore a sword se cejtím konečně jako někdo, kdo nedělá lidský rase z reálného života ostudu! :) 2 moje firebally vydrží jen někdo. Mág nakonec bude docela pohodový povolání, nevím, kde se bere názor, že to je těžký! :)) Ale ne, je to pravda, až doteĎ jsem docela trpěl jak zvíře a tam, kde ostantí řešili jednoduše vše hrubou silou, já musel na to jít "chytře" a bez násilí :)

Nejhorší ale je pocit, že jsem "nevyřešil" spoustu věcí. Užitečnost některých předmětů dosud netuším, uniklo mi asi i dost nepovinných questů a to se fakt snažím prolézt úplně vše, používat kde co apod.
@Richmond (17.03.2019 15:26): Nič nutné tam nie je, ale je to jediné miesto v celej hre kde sa dá získať runa "T".

Sranda je, že s postavou sa mení výskyt niektorých rún, napr. za Druida je hneď v hrade v tajnej chodbe runa "M", ale za Paladina tam nie je. Podobne v 3. LVL Pits of Carnage za Druida je získatešná runa "V", ale za Paladina je tam runa "H"....
Scintilus Academy za mnou. Záverečná část v Ethereal Void byla tedy monstrózní! A ten nápad se schovanými předměty, na které upozorňuje jeden z členů akademie...a nebýt mého až maniakálního klikání na zdi, podlahy a všechno podezřelé, tak z toho není nic :) Ale ono to asi není kruciální pro dokončení hry. Ani se neptejte jakou haluzí jsem dal ty dva ...nepřátele, co se tam objevili. Nakonec pomohlo moje kouzlo Paralyze, i tak toho zeleného hajzlíka jsem musel ještě 5x znehybnit než jsem ho mečem udolal. Designově prostě fenomenální, promakané. Ty detaily...když člověk objeví seznam studentů s výsledky a tam je i ten chudák na začátku :)) Nasbíral jsem 10 skill pointů!!! Ted ze mně udělají monstrum!
@CeBrk (17.03.2019 10:20): Nojo, to radsi nehraj ani Ultima VII: The Black Gate, tak je taky pekne uzvanena. Popravde me mnohem vic laka UU2 nez UU1 prave kvuli tomu, ze je tam vic interakce a neni to v jednom podzemi, ale abych mohl hrat UU2, tak nejdriv musim dat UU1, jinak to neni ono.

Jo a Mafia je super hra, tam uz kazdopadne zadnej komentar neni treba. Je fajn ty starsi DOSovy hry, ktery jeste nejsou tolik user-friendly, stridat s modernimi 2000+ hrami, ktery se uz hrajou a ovladaji prijemneji.
Uznávám, že dát podobně legendární hře jen 75% může být chápáno jako nemístná přísnost. Nezřídka mne napadá, jak bych tuto hru hodnotil, kdybych ji poprvé hrál někdy v době jejího vzniku a neměl s hrami takové zkušenosti jako nyní. Ačkoli se snažím od těchto pocitů oprostit a hodnotit pokud možno objektivně, nemohu popřít, že v takovém případě bych ji asi hodnotil ještě lépe. A kdybych uměl perfektně anglicky a netrápily by mne všechny ty texty, asi bych si to také více užil.

Já nyní po UU2 přesedlal na jinou legendu. Zrovna před chvílí jsem si nainstaloval první Mafii. Dosud jsem ji nikdy nehrál. Trochu mi ale blbne. S antialiasingem to vůbec nejde spustit a i bez něj se ta hra otevírá v takovém maximalizovaném okně, či co to je, ale vidět je snad až na okraje vše. V každém případě je blaho všemu rozumět. Ale Vávra by mne měl odškodnit :-). Mám doma verzi na DVD, která mi ale nefunguje. Tahle fungující verze je z GOGu. Koupil jsem si tedy tuto hru dvakrát.
@CeBrk (17.03.2019 07:18): Jsi docela přísnej :) Já momentálně dlím v té akademii. To, jak píšeš o různém řešení puzzlů se mi zrovna v téhle lokaci líbí obzvlášť. A nejde jen o otevírání dveří. Speciálně ta sekce, kde můžu jak otrok vše přeskákat (a že to není vůbec jednoduché) anebo prostě najdeš hůlku s telekinetickým účinkem anebo jako já mág prostě zjistíš, že to kouzlo Telekineze tam není úplně pro sradnu králíkům :) Ten pocit, když jsem půlku jak magor odskákával a pak mi to seplo :)) A na konci sekce ten vzkaz akademiků, ať nezapomeneš nechat hůlku pro další studenty! Ale souhlasím, že atmosféra je jiná než v jedničce. Ona je podstatě víc kecací. A je to dobře, že neudělali klon prvního dílu. Za koukání do návodů se neomlouvej, není třeba. HRa to fakt není jednoduchá. Ale dle mého se zde vyplatí nekoukat do návodů hnedka a potrápit šedé buňky, protože na rozdíl od jedničky mi přijde, že se dá na vše přijít (dříve nebo později).

Jo a samozřejmě gratulace k dohrání! :) Mně to ještě pár týdnů potrvá...
@CeBrk (17.03.2019 08:38): Zadny komentar tady jeste neni a u podobne hry je to skoda, byt ten feedback na komentare je na DH bohuzel cim dal tim slabsi a cte a hodnoti je uz jen par lidi.

Oba dily jsou navic trochu jine, tak by to byl urcite prinos. 75% neni az tolik, porad hodnoceni dobry hry, ale hodnotis celkem prisne, pro vetsinu je 75% uz prumer,
@Jab (17.03.2019 08:08): To je můj odvěký nešvar, že píši příspěvky příliš obsáhlé pro diskuse, ale dle mého úsudku nedostatečně propracované pro komentáře :-). Ale pořádný komentář asi psát nebudu. Byl by svým vyzněním příliš podobný mému komentu k prvnímu dílu. Nicméně uznávám, že je lákavé být tím prvním, který by tuto hru v komentářích odpanil :-)
Tak jsem dohrál Ultimu Underworld II, ačkoli není zcela přesné říci, že jsem ji dohrál já sám, protože jsem se musel 5x podívat do návodu, což považuji za ostudu a dehonestaci mého herního skillu. Možná bude zdejší harcovníky zajímat, na čem může dungeonový laik v této hře zakysnout. Většinou to byly takové podivné drobnosti. Hned někde na začátku jsem sice věděl, že pro překonání oněch nehmotných mříží musím mít nasazená rukavice, ale já hlupák je měl nasazené v jednom z těch koleček u postavy a ne na rukách a stále se divil, v čem je problém a proč nemohu projít dále. Následně jsem v Ethereal Void nemohl dokončit "modrou" cestu, ačkoli jsem úkol s bulvama hotový měl. Háček byl v tom, že jsem se odsud nevrátil bránou k pyramidě, ale stejnou cestou, jakou jsem sem přišel. Zadrhl jsem se i na impovi od lávy, kterého jsem odmítal zabít, jsa přesvědčen, že to není až tak důležité, a ona mne hra nechtěla pustit dál, dokud jsem ho nesejmul. V Ethereal Void jsem měl i další problém a to dostat se k svatyni. Návod mi poradil, že mohu použít například kouzlo portál. Já ho do té doby ani jednou nepoužil a vlastně jsem měl pocit, že na patnáctém levelu mi to ani nepůjde. To vše by se dalo považovat za drobnosti. Skutečně pořádně jsem se musel podívat do návodu kvůli celkovému dokončení hry. Netušil jsem, že quest s láhví a džinem je nezbytný pro ukončení hry a z toho popisu mága jsem ani nepochopil, jak mám tu láhev, olej, bláto a lávu vlastně použít.

V této hře tedy není obtížné zakysnout, zvláště pak, když máte problémy s angličtinou, ale to je asi obvyklý charakterový rys většiny starších dungeonů, které vývojáři nešili na míru mainstreamu, tak jak je to běžné dnes. Oproti předchozímu dílu mi tento díl přišel trochu méně atmosférický, ale zato o poznání pestřejší. Osm odlišných světů prostě má větší potenciál, než jeden "vězeňský" dungeon. Nedá se popřít, že tato hra má status legendy zcela oprávněně. Má velice osobitou a přitažlivou atmosféru, plno nápadů i slušný příběh, byť možná trochu moc "fantasy". Tato hra má i své nedostatky. Část z nich padá na vrub jejímu stáří a asi není správné je hře vytýkat (grafika, hudba, zvuk, ovládání). To je jako tvrdit o Archimedovi, že to byl hlupák, protože neznal integrály, které se dnes učí i na střední škole. Ve hře se mi nějak špatně pochybovala myš (při pomalém pohybu myši se kurzor téměř nepohyboval) i celková postava, kde mne to při ustupování táhlo nějak do strany. Tak jako v předchozím dílu mi přišlo, že většina skillů zde nemá moc velké uplatnění, byť se to o něco zlepšilo. Líbilo se mi, že například dveře můžete rozbít (pokud nejsou moc pevné), najít klíč, odpaklíčovat (to jsem nikdy nedělal, neměl jsem ten skill naučený) či otevřít kouzlem. I přes některé překážky můžete prostě díky kouzlu přeletět a neřešit nějaké kejkle s páčkami, butony a hledáním cesty. Podobnou variabilitu mám ve hrách moc rád, ačkoli v tomto směru existují hry, které jdou ještě mnohem dál, ale člověk stále nemůže každé hře předhazovat například Fallouta 2, že? A jak tuto hru zhodnotit na závěr? Je to opravdu legendární dílo. Jo, má své mouchy, některé pasáže mi přišly trochu nudnější a v určitých detailech by šla hra zpracovat lépe, ale to nic nemění na skutečnosti, že jde o klenot herního nebe, byť už trochu zaprášený. Ale když si dáte tu práci na něj dýchnout a otřít ho rukávem, jistě se i vám v oku zableskne jiskra zábavnosti. Někdo by mohl říci, že těch 75% je pro takovou hru málo, ale mne zkrátka některé hry bavily více.
@mazar1234 (10.03.2019 10:07): Ano, tu budu muset použít v každém světě, jak řekla Altara. Zaítm jsem strávil pár hodin hledáním jejího použití v Killorn Keep a povedlo se!
Dostat se do té místnosti byl malý oříšek. Nejdříve jsem zkusil toho strážného přmeluvit, což nešlo. V souboji jsem ho porazil, ale změnil se v démona a toho už jsem nedal. Alespoň na první pokus. Pak jsem zkoušel nějaké mírumilovnější pokusy a překvapivě nejjednodušší bylo použít jeden z klíčů :) Hra sice vypsala, že moje akce pobouřila strážnýho, ale ten na mě nezaútočil. Uvnitř 2 lítající mozci...co s nimi nevím, ale tušil jsem, že by to mohla být ta místnost a prubnul Altařinu hůl a nějaký efekto to mělo. Jistotu jsem neměl, ale zkusil jsem ji už předtím použít na jiných místech a nic se nestal, takže si v deníčku odškrtávám Killorn Keep (i když se tam musím vrátit, protože quest s Josie nemám celý pořešený).
Talorus mám už za sebou. Geniální quest, nemohl jsem se nabažit hledáním hintů a postupů, jak dosíci cíle. Ale jako....musím se tam ještě vrátit. Přijde mi, že tam je až moc divných věcí, které možná jsou menší vedlejší questy, protože u některých místností, u některých předmětů tam mi naskakuje až příliš mnoho otazníků. Ten Futurian mi třeba nedá spát. Vy jste to tam po získání gemu opustili a nechali to tak bejt? :) Sakra po dohrání hry musím vlízt do nějaké návodové sekce na internetu, co všechno jsem prošvihnul. Jinak za mě stále náběh na mou první stovku :)
@Richmond (06.03.2019 18:15): Já vlastně ve hrách také nekradu, tedy pokud nehraji Thiefa (mimochodem, třetího Thiefa jsem odinstaloval asi po půl hodině hraní, jak mne znechutil), ale od té doby, co jsem například ve Falloutu 2 hrál v pornofilmu a vylupoval hroby, se prostě za Dušína považovat nemohu :-). Mám pocit, že Planescape Torment mne ohodnotil jako neutrální dobro, ačkoli se sám považuji spíše za zmatené dobro. Zkrátka klaďas, které ale nehledí na zákony a občas se může chvat lehce podle a drsňácky. Jako medojed :-)

Údolí včel? Koukám, že máš slabost pro intelektuální filmy. Nebo alespoň mainstreamoví diváci jako já podobné filmy za intelektuální považují :-). Kupodivu jsem kdysi Údolí včel viděl a hodně se mi to líbilo. Ale už si to moc nepamatuji a snad jsem to ani neviděl celé. Někdy to budu muset opět zkouknout.
@CeBrk (06.03.2019 11:14): Ses nějak rozjel!! Já ještě Talorus nevyřešil (což se dá vzhledem ke 2-3 hodinám hraní týdně pochopit), tuším ,že se budu trápit :)) A ty dokonce máš i nějaké ty Jámy posichrované...hmmm!

K tomu paladinovi. No já nevím proč, ale ve hrách se celkem chovám jako Mirek Dušín :)) Mám problém krást věcu, které zjevně patří někomu (např. ve vnitřních prostorech). Ale tvému pohledu na paladiny rozumím, já si skoro dycky představuju pod paladinem Armina von Heide alias Jana Kačera z Údolí včel :))))
@Richmond (02.03.2019 21:28): Je paradoxní, že ačkoli má dřívější slova mohou být brána jako projev paladinství, já sám toto povolání rád nemám. Můj Avatar je kouzelnice a ani v Diablu 2 či Infinity hrách jsem nikdy za paladiny nehrál. Jistě svými slovy nemálo lidí naštvu, ale paladinové mi vždy přišli jako takoví hyper-čestní bajajové, kteří by si raději nechali amputovat žalud, než aby porušili přísahu či své slovo, a celé dny se dvoří dámám a v přestávkách mezi modlením ke svému bohu si leští brnění či svůj palcát a masakrují chráněné plazy. Přiznávám, že i já hraji vždy za kladné charaktery, ale ne až tak poskvrněné spermatem Mirka Dušína.

Pokud jde o Ultimu, jak se zdá, svět Talorus jsem zdárně vyřešil. Tedy alespoň kámen mám. Je trochu zázrak, že se mi z té změti informací podařilo svou angličtinou vyseparovat vše potřebné. Přiznávám, že kandidáty na informační (nebo řídící?) krystal jsem měl čtyři, protože se mi nepodařilo vydedukovat, který z nich je ten pravý, ale když jsem je na správných místech otestoval, jeden to byl. I kámen z Pits of Carnage již mám, ačkoli ten ultimátní bojovník nebyl zrovna snadný oříšek. A i k tomu mágovi jsem se přes ty mříže s tlačítky dostal jen nějakým omylem. No, občas štěstí sedne i na blba :-)
@Richmond (02.03.2019 21:28): Ked najdes sklad leather bootsov tak si to dobre precheckni.

.... co Talorus, ale Pits of Carnage je teprve Paladinske peklo.

Zistil som dnes pri prechadzani Carodejnickej akademie fintu ako sa spolahlivo vysporiadat s ladovymi klziskami :-)
Talorus je super svět, vyřešení hlavního questu zde dá šedým buňkám hodně zabrat! Ale libuju si tedy v tom, i když tedy dost tápu. Všechno jsou takové polo informace, navíc občas vyřčené dost nejasně. Ale tohle prostě musím vyřešit. Super jsou ty barené "sprchy" co jsou vlastně teleporty usnadňující cestování, i když to není velká rozloha. Ale Cebrk to tady nebude mít rád, opět nic pro mírumilovné tvory a paladiny (i když je nutno se zatvrdit!) :)
Impové jsou jako Vietnamci v tržnicích. Dělají, že nerozumí, ale je to jen mazaná přetvářka, která zkušeného dobrodruha nemůže zmýlit :-). Vyděsit se dá třeba výhrůžkou, že pokud se nestane mým dvojitým špionem, tak odkloním řeku a přivedu mu do té lávy vodu. Klasický RPGčkový motiv. Informace o náladách je fajn. Něco podobného mělo i Arcanum. Tam to bylo ještě propracovanější. Nálada se měřila na stupnici od 0 do 100 a během rozhovoru se mohl hráč dívat, jak se mění v závislosti na jím zvolených odpovědích. Mělo to své výhodu. Například v bordelu hned kultivovaný charakter viděl ( http://cebrk.hys.cz/files/pchry/arcanum/arcanumpic09b.html ), jak moc je dotyčná děva unesena jeho osobností. Nebudeme zabíhat do detailů a zmiňovat, jestli jí ta zdvořilost vydržela i po celé akci.
@CeBrk (28.02.2019 08:14): Tak jdeš na to asi dobře :)
S tím impem....Vím, jak to myslíš, ale zase jak bys chtěl toho impa přesvědčit, pokud ti nerozumí? Jak ho chceš vyděsit? Tou mrňavou dýkou? Bez ní bys ho nedal a on neví, že je kouzelná a má schopnost ho zabít. Takže i tato možnost padá. Líbí se mi ale, že hra nformuje o všech obyvatelích všech světů, jakou mají náladu :) Takže imp se zdá mírumilovný, ale prostě bez jeho zprovození ze světa Guardiana neporazíš, tady ti nepomůže ani Fallout :) Já ho tedy zkoušel vyprovokovat, ale taky se mi to nepovedlo.
@Richmond (27.02.2019 18:02): Típání obrazovky a deníček si vedu, ale naneštěstí hodně sporadicky a laxně. Například u toho impa jsem měl v sešitu napsáno: "Altara chce zabít potvoru (dýka)" :-). Také mám v sešitu několik stránek popsaných anglickými slovy, které jsem neznal. Později si některé z nich překládám translatorem a za další minutu je úspěšně zapomínám :-). Tak takhle nějak hrají letité dungeony moderní RPG hráči odkojení na přeložených Infinity hrách :-)

Nicméně je fakt, že kdyby podobný quest s tím impem byl například ve Falloutu, určitě by si s ním popovídat šlo a mohl bych ho překecat, vyděsit, přesvědčit, vydírat, dát mu pod křídlo dynamit a poštvat na něj proti-impího pavouka.
@mazar1234 (27.02.2019 21:34): Ještě nemám vše prolezlé, ale důležitej pro mě byl Historik. Nějaké střípky sbírám a fakt jsem odně zvědavej, jak tenhle level dám dokupy :) Už první setkání s oběma Dialogikama byl šok :)
@Richmond (27.02.2019 18:02): Ako pokračuje preklad informácii medzi tými amébami?
Už vieš, čo tam máš vlastne urobiť?

Ja som to úplne bez návodu svojho času nedal, ale reálne je tam dosť infa v ENG (ktorý som vtedy až tak moc nemal). Každopádne questovo originálny a veľmi dobre nadizajnovaný quest setting.

Už len tá pointa, opraviť Guardianom narušený genetický kód...

A dá sa tam naharvestovať celkom dosť trainingpointov, na konci. Dobrý svet.
@CeBrk (27.02.2019 09:27): No pokud hraješ s přestávkami (jako třeba já), tak je nutné si bud deníček vést anebo típat obrazovky s dialogy a pak se jima brodit. Tady se dá celkem zakysnout. Ale abych tě podpořil, tak nějaký in-game deník by se i šiknul, pokud by to nebylo přiliš nápovědné :)

S tím impem. Jako chápu, ale to, že se nechoval hned agresivně neznamená, že to není (nebylk) hajzlík! :))
Jak se zdá, na vině mých problémů byl opravdu onen nebohý imp, kterého jsem nezabil. Jakmile jsem na něj s těžkým srdcem zaútočil a poslal ho k zemi, v hradu se mi okamžitě spustila tragédie a já mohl navštívit onen další svět. Myslím, že zde to mohli tvůrci narežírovat trochu ohleduplněji. Ten chudáček pozorovatel si tam jen tak létal a vypadal rozkošně. Pro milovníka přírody jako já je likvidace vzácných a inteligentních zvířátek krajně odporná. A to jenom z toho důvodu, že mi to někdo jiný řekl. Kdyby si s ním alespoň šlo promluvit a on mi řekl něco hnusného. Třeba že z nás nadělá s Guardianem otroky, bude prznit Korejské holčičky a podporovat Zemana. Zkrátka něco, za co by si zasloužil smrt. Teď se bojím, že mne na ulici zmlátí Srstka s Kubišovou.

Ale stále se domnívám, že s nějakým deníkem by byla tahle hra zábavnější. Nejen že polovině dialogů v angličtině nerozumím, ale hlavně zapomínám, co a kde mám dělat a tak vůbec. Nějaká sumarizace by byla k prospěchu věci. Je to jistě výborná hra, ale přiznávám, že díky mé lingvistické nedostatečnosti, slabé paměti, absenci deníku a faktu, že kurzor myši se mi tu pohybuje fakt divně, trochu trpím :-)
@CeBrk (26.02.2019 21:07): jo tak s tím impem jsem měl taky dost velkej morální problém :) ale přeci jen nakonec jsem věřil té ženě z Killorn Keep. Koukám, že jsi na tom v podstatě jako já. Hraješ to i celkem podobně, to jsem rád, že nejsem sám. Já tedy akorát jsem o kousek vepředu, protože mě se tragédie už "odehrála" a teď se motám v tom šíleném "novém" světě a jako ten stojí za to :) Ale zajímalo by mě, jestli ten imp musí nebo nemusí být zabit...
Tragická událost v hradu mi dosud nenastala. Nevím, co jí spouští, ale jistě jsem to nesplnil. Je například pravdou, že jsem nezabil toho Listenara, na něhož jsem dostal dýku. Ani se mi ho zabíjet nechce. Už si nepamatuji, co mi k tomu ta ženská řekla, ale ta potvora si tam jen tak lítá, je sice naštvaná, ale neútočí na mne. Příčí se mi zaútočit na někoho, kdo mne nechává na pokoji.
Kameny pochopitelně od Nystula ohřáté mám, ostatně při použití se jeskyně třese a kámen evidentně funguje. I v hradu mám prokeckého snad každého, ačkoli jeden nikdy neví. Moc mi to nedává smysl. Ten poslední použitý kámen aktivoval tu plochu, kterou jsem mohl navštívit. Je divné, že předtím nesvítila, ačkoli jsem v onom světě byl. Obávám se, že by to mohl být nějaký bug.

Je fakt, že v Killorn Keep nemám vyřešené nějaké questy, ale zdá se mi podivné, že by to mohlo ovlivnit vstup do dalšího světa. Mrknu na to.
@CeBrk (26.02.2019 19:18): Chod si ohriat gemy k Nystulovi a potom (musia byt "warm" nie "cool") nahadz ich do blackrocku, mali by sa ti rozsvietit dalsie plosiny, inac ta posledna by mala preblikavat dopredu/dozadu v casovych intervaloch a tak sa vies vzdy dostat o svet dalej.