Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pipboy (19.02.2023 04:54): Jo když by člověk byl škarohlíd mohl by říct ze to působí jak DLC :)
Ale tak už to u tehle jednovaječných pokračování bývá. Ale postupně se nabaluji další a další věci co Refrain neměl, obvzlast ohledně průzkumu dungeonu a myslím ze se to plne rozjede až v te prostřední části, říká se ze ta první část je vzasade 40ti hodinový tutorial. Jediný z čeho mám obavu ze mně udolá ta velikost která je oproti Dusku několikanásobná. Ale zatím mi to přijde super, tak snad to vydrží.
@Charllize (18.02.2023 12:34): já mám na jedný straně flashbacky z Coven of Dusk, z druhý strany si beztak nepamatuju jak polovina těch mechanismů funguje a doufám že to časem zase nějak zapadne samo >_>

Ale tu vypilovanější verzi Dusku v tom popravdě řečeno zatím nějak nevidím, plus mínus se to zatím hraje lautr stejně, těch 5 pater prvního labyrintu co mám za sebou jsou vyloženě rehash prvních pater z Dusku a těch pár novejch mechanik... většina mi zatím přijde jako extra komplexita pro komplexitu a nic podstatného z toho...
Info 2 :)
Odehral jsem asi 8 hodin a musím říct ze první díl působí jako taková zkouška co to udělá a až tady se NIS rozjel naplno. Mám z toho hlavu jak pátrací balon, super.
Co už tak super není oproti jedničce je zatím příběh. Drží se mnohem víc při zemi a postavam chybí ta chemie co měla Dronya a Luca v jedničce. Jako pořad to je dost kvalitni a doufám ze vzhledem k rozloze hry to ještě začne gradovat ale zatím to na Refrain v tomhle směru nemá. Snad se nebude opakovat situace jako u Witch and Hundred Knight kde dvojka v tomhle byla taky o dost horší.

Zaplat pánbu NIS použil 4K rozlišení a animované artworky postav a příšer jsou naprosto parádní a cele to působí opravdu kvalitně. Switch verze se to 4K tykat zřejmě nebude. Aspoň co jsem koukal na videa. V handheldu to je samo jedno, tam to pekny bude, přes TV už asi moc ne při srovnání s PS.

Anglicky dabing je top stejně jako u předchozího dílu. Zřejmě to bude jeden z důvodu proč trvalo vydání oproti Japonsku skoro dva roky.
NIS opět potvrdil ze je AA vydavatel a vývojář, nikoliv budget vyvojar jako třeba Compile Heart.
Cena 50 euro ( 1319 Kč u nás) je plne odpovídající.
Tak vyšlo pokračování Labyrinth of Galleria: The Moon Society. Skoro dva roky po vydání v Japonsku. A aby to nebylo málo tak v Evropě ještě o 4 dny později než v Americe. Proč jako?

Kazdopádně pokračování působí výborně. Zachovává všechny mechaniky z předchozího dílu a přidává spoustu věci navíc. Největší změna je zřejmě samotný progres hry který je rozdělen na tři části a po prvním dohrání se pokračuje v rámci New Game plus. Ovšem ne v klasickém stylu ale tak ze hra vypráví pokaždé jiný příběh a obsahuje zcela nové dungeony a náročnější a složitější mechaniky.Přenášejí se jen postavy a vše kolem toho. Něco jako v Nier Automata.

A teď jedno velké COŽE??..poslední třetí část přináší pouze dva nové dungeony ale ten druhy, tadááá a teď to plno lidi definitivně odradí, má neuvěřitelných 3651 pater! Zčásti generovanych samozřejmě. Aby to nebyla pro plno lidi nehratelna záležitost hra nabízí vždy po určitém úseku výtah s kterým jde přeskočit třeba 300 pater. Ale i tak to zabere kolem 40 hodin. Pro šílence co půjdou patro po patru to muže být několik stovek hodin. Předchozí části jsou také zhruba na 40 hodin takže se to dostane někam 120 hodin pro přícetné hráče :)
Nechybi komplet dabing japonsky i anglicky, typicky NIS rukopis a stylizace a taková ta jejich spooky kolotoče hudba ktera je taky bezva.
Dneska to načnu, nemohl sem se už dočkat, lol, jak malej :)
@martinrehakcz (05.02.2023 15:00): 80% gameplay 20% příběh ( a je super ) Za 14 dnů vychází další díl Labyrinth of Galeria.

Jinak na Switch určitě doporucuju Mary Skelter, jsou to tři díly které na sebe navazují a je to bezva DRPG s propracovaným příběhem a tunou gameplaye. ( při koupi dvojky dostaneš zdarma jedničku )
Pak je dobra Demon Gaze, Undernauts a Savior of Saphire Wings.
Přemýšlím o koupi, je tam dostatek gameplaye, nebo je to hodně o příběhu? Zarazily mě popisy jako "vizuální novela".
Případně jiné DRPG na Switch?
Tak nakonec dvojka tedy vysla v japonsku jeste letos 26. listopadu.
o zapadnim vydani zatim zadne info, doufam ze se na to nevyserou :(

Ale zrejme to vydani provazi nejake problemy a hra pusobi lehce uspechane, podle japonskych fan stranek ma dvojka jen 40 map, jednicka jich mela 55.
No, dohrano. Na 2 bossy ktery mi kosili plosnym utokem i tanky z full HP na 1 ranu jsem si shodil obtiznost, pac fakt nebudu grindit nejakou minmaxovanou partu.

Nakonec jsem teda zaplnil vsech 15 slotu + 3 support pozice.
(3x tank, 1x mag, 1x dancer, ostatni classy x2)

Blby je, ze na true ending se fakt clovek nemuze moc poradne pripravit, pokud predem nevi co ho ceka, pac dotahnout to na zakladni konec jde bez nejakych prehazovani classu >_>

Anyways, po dlouhy dobe platinovka.
@Charllize (09.06.2019 23:42): No ale zas ten fastforward moh byt i mnohem rychlejsi :D

Jinak hru jsem dohraval s 12 loutkama a 1 supportem, ale ten post-ending dungeon me donutil jit na 13 + 3 supporty a mozna to jeste zvednu >_>
Tak jsem se probil na konec a ted jedu na true neding, ale teda nevim jestli jsem nekde pregrindoval, kazdopadne, vyjma tech megabossu ktery musi clovek porazit aby moh nabehnout na true ending, byly ty souboje obecne dost trivialni. Ten extra dungeon co jedu ted je ovsem dost skok v obtiznosti nahoru.

Je to tak preplacany, ze se v tom neda poradne taktizovat a v cem se taktizovat da, to stejne sotva stoji za effort, takze 95% souboju = fortify obrance + default attack pro vsechny ostatni a drzet R1 >_>

Ael ak mohlo byt hur.. ale Majo to Hyakkihei jsem si uzil vic.
@Charllize (20.05.2019 20:55): Na dvojku bych se vysral, to je bohuzel tezkej recyklacni cashgrab, ale jednicka Revival Edition byla fajn. Taky to neni buhvijak dokonale vyvazeny, ale relativne slusna Diablovka to je a pribeh je velmi fajny.
@pipboy (20.05.2019 20:37): nehral. Ale malem jsem ted koupil ve slevach bundle kde je 1 a 2 dil. Brzda je ten podivny knight za ktereho hrajes (nelibi se mi) a taky realtime souboje, to uz mensi, ale porad brzda. Ale koupim to asi nekdy stejne, pac udajne pribeh a postavy jsou fajn a hratelnost nakonec taky. A zrejme kdyby se hralo celou dobu za Metaliu uz bych to davno mel:)

U Labyrinthu jsem nevahal, pac proste fps dungeon, ty kupuju okamzite, oblibenej zanr.

samo pribeh u labyrinthu je super, fakt to dokaze pobavit :)

Jinak kdybys tapal tak odkaz na jap faq stranky (samo je potreba dat preklad)
Obvzlast jsou zajimave mapy dungeonu, dobre se podivat, at vis co te te jeste ceka:)
https://rrpg.jp/capture/refrain/
@Charllize (20.05.2019 20:29): no, jediny co na tech bossech zatim je problem, ze dokud nezacnou cervene blikat, nevis jak dlouho do nich budes jeste rubat. (Ale fakt ze jsem u ni byl rad, ze konecne zrudla, bo uz mi pomalu vymirala druzina.)

Majo to Hakkihei hrals?
@pipboy (20.05.2019 19:26): sem tam se objevi raritni prisera ktera vypada stejne jako zakladni ale je silnejsi. Prvni tri dungeony jsou vicemene tutorial a v tom tretim dost prituhne. Sysleni expu je fajn, mas jich pak vic:)
Autotravel diky pohybu nepratel po podlazich by mohl byt vetsi opruz nez chodit rucne kde se jim muzes vyhnout.

Gore utoky RNG vzasade jsou, ale kdyz ho ma hrac na priseru tak to zase tolik nevadi, myslim. Ale samo kdyz potvora urazi loutce hlavicku jednou ranou gore utokem dost to nastve, to nelze poprit. Osobne u dungeonu element nahody vitam, nemam u nich rad sebejistotni hratelnost.

resonance utoky jsme nechaval vicemene na nahode a nicemu to nevadilo, ono kdyz pak uz mas hodne postav je to kazdou chvili.

Ta hra je dost originalni, ale ma svoje mouchy, nic neni uplne dokonaly.

PS: carodejka na konci druheho dungeonu potrapila ze? :)
Po 2 dungeonech mi to prijde krapet nevyvazeny, no. Radovy nepratele zabijim bez problemu automatikou (a chybi mi repeat orders z Demon Gaze) a pak mi u bosse pojde polovina tymu, coz ale na druhou stranu buhvijak nevadi. Gore utoky mi prijdou jako RNG bullshit. System kouzleni je divnej, navic afaik nemuzu pouzivat kouzla mimo bitvy, sysleni expu je tam snad jen proto aby ta hra byla slozitejsi. A chybi mi auto-travel z Demon Gaze >_>

Co ty resonance, je v tom nejakej system, co se da naucit?
@pipboy (01.05.2019 13:30): kdepak, je to postupne. K mnoha mechanismum ze dostanes az treba v druhem ci tretim dungeonu. nakonec hra umoznuje i snizeni obtiznosti kde ten system pak neni tak dulezity a staci vedet zaklady.

Samozrejme ve finale mas na starost 40 postav v parte, takze uz z toho duvodu to nikdy nebude snadne v tomhle smeru. Mozna to na nejlehci obtiznost jde dohrat z 5-15 postavami, on zbytek je jen support a primo se na boji nepodili.
@Charllize (01.05.2019 13:25): odemykaj se ty mechanismy postupne, nebo na tebe hra chrstne vsechno najednou? Pokud jsou davkovene prubezne a jen si s nima postupne rozsiruju takticky moznosti, tak s tim bych asi zit moh celkem v pohode, ale sere me kdyz pustim hru a ta na me v uvodu vyblije uplne vsechny mechanismy jako bych prave zacinal paty playthrough >_>
@Richmond (29.09.2018 21:04): Povinne to neni urcite, ale vypada to ze hra s tim pocita, ze budes mit vic jak pet postav, takze tomu odpovida obtiznost. Ona trochu pak ta skupinka tri postav v jednom slotu odpovida jedne postave. HP maji separatne ale mana a skilly jsou spolecne. Damage od nepratel dostavaji take separatne. Zatim tezko rict jestli by to slo hrat jen s peti postavama. Co jsem sledoval lidi co to hrajou tak to maji vetsinou tak ze treba tri sloty maji po trech a dva po jednom.

Jinak hra hodne funguje na principu kamen nuzky papir. Tedy ruzne zbrane maji ruznou definici poskozeni, blunt, piercing, slash a tak podobne a nepratele resisty na urcite zbrane. Proste ozivly sutr ostrim mece zabijes blbe, kdezto palici pomerne snadno. Postavy muzou nosit jakoukoliv zbran, neni to omezene, ale kazde povolani ma urcite dispozice k noseni jiste zbrane, takze treba tamni samuraj dosahne nejlepsich vysledku s mecem, kdyz bych mu dal treba kopi, tak bude mit o neco mensi damage.

V dalsim dungeonu uz ta moznost probouravani sten je omezenejsi, je to venku a ne v podzemi. Ale skutecne se mi tam uz nekolikrat stalo ze tam byli dvere na klic, ktery jsem nemel ale o kousek dal sla prorazit zed a dostat se za dvere i bez klice. Ono to probouravani neni zadarmo, je k nemu potreba jakasi spolecna ciselna stupnice s body za ktere se pouzivaji ruzne hromadne skilly. Zatim mam 100 bodu a prorazeni zdi je myslim za pet bodu.

dalsi zajimava vec je sysleni zkusenosti. Po kazdem souboji je moznost si expy schovat a nepridelit, s tim ze za kazde zasysleni roste bonus sysleni. Takze kdyz dostanu treba 500 expu tak je schovam a multiplikator bonusu naroste, tudiz dalsich 500expu co schovam uz naroste treba na 550. Ma to i stinou stranku, kdyz umru tak o vse prijdu a nejde vyuzivat skill na hromadne leceni po souboji o 10%. Kdykoliv po souboji jde vse nasyslene pridelit postavam.
Hra ma natolik komplexni mechanismy ze takhle casty game over jsem v nejakem drpg nemel ani nepamatuju, naposled v elminage. Z casti to je tim ze tvurci na to sli krapet jinak nez byva zvykem a originalnich veci tam je docela dost. Take to ze bojovniku muze byt az 15 na jednoduchosti nepridava, ruzne sloty na formace, kombinace povolani a dalsi je pomerne slozita vec a chce to hodne experimentovani co a jak funguje. Na zacatku jsme byl rozhodnuty ze budu hrat na nejvyssi obtiznost ktera jde zmenit az pozdeji ve hre, ale asi to neudelam:)

Odkaz na shrnuti v jinem vlaknu.
http://dbher.cz/dp235731

PS: nevi nekdo o nejakych strankach, nebo ulozisti kde by se daly skladovat mapy dungeonu? Nemyslim klasicke na ukladani obrazku ale neco primo delane na tohle, proste neco vhodneho kde by se to dalo delit a melo to nejakou postoupnost, ne jen shluk obrazku.