Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (18.07.2018 21:51): z tohohle stylu her asi ano, ale porad to je aktualni konzole od nintenda a zaroven handheld, takze moznost ze tam budou pokracovat jine zavedene serie z jejich handheldu tu je.

Ja jen spis tak do vetru, ze jsem mel dojem ze bys toho Octopatha asi ocenil:)
@Charllize (18.07.2018 21:42): Asi jo, ale to je tak na Switch asi jediné, ne? Moc o další konzoli neuvažuji, nestíhám ani to, co už mám. NDS, 2DS, PSP, PS2, XBOX360....posledně jsem kupoval SNES mini.
@Isair (18.07.2018 18:15): Nejraději mím SNESovky a jejich ducha docela zachovaly pokračování na PS1 a remaky na handheldech, na těch jsem si znova projel třeba Dragon Questy. Na PS2 mám RPG taky hromadu, ale hromadu jsem jich i prodal, protože mě nebavily. Digital Devil SaGa 1, 2, Lucifers Call, Suikoden IV, V, Breath of Fire 5. Na druhou stranu tam je naprosto bombastický Dragon Quest VIII, hodně mě bavil Wild Arms IV, i když ten je už dost koridor, ale fakt bavil, těším se na Wild Arms 3 a Xenosaga trilogii, ale také Star Ocean 3, Tales of Abyss a remake Romancing SaGa 1, to myslím nezklame. Ale faktem je, že už je to na mě moc moderna, mám přeci jen rád SNESovský pixel art a jRPG panáčkovitost, než proporcionálně reálné lidské namluvené postavy.
@Drolin (18.07.2018 18:28): Já Shin Megami Tensei sérii nesnáším, Persony jsem zkoušel 1 a 2 a nebavilo, na PS2 jsem k závěrečnému souboji dohrál Lucifers Call, strašně mdlá hra, v podstatě na bázi dungeon crawleru, Digital Devil Saga 1 mi přišla jak přes kopírák, tuhle sérii jsem rozprodal. Jinak Breath of Fire jsem prodal taky, je to na jedno zahrání, to jako dobré, ale už to pak člověk vícekrát nepotřebuje, necítil jsem tam takový ten punc legendy, kterou bych si chtěl uchovávat v poličce. Co se týče Suikodenu, dohrál jsem jedničku a dal bych tomu tak 60%, dvojku jsem dohrál 2x asi do předposlední lokace a přišlo mi to ke konci v obou případech už tak úmorné a repetetivní, že při pokusu hrát na NDS Suikoden Tierkrreis a na PS2 Suikoden V jsem tak nějak pochopil, že ve všech sériích se to toší okolo přes stovku charakterů, které je třeba sbírat a to mě tak nějak nebavilo, mám rád menší party. Takže jsem prodal origošky Suikodenu IV a V.
Hmm. Prvni persony a i smt muzou byt pro plno lidi nestravitelne, treba do zacatku. Zrovna tak treba i xenogears. Tam opravdu lepe poslouzi treba wild arms nebo dragon quest ci starsi FF.
@Ringo (18.07.2018 18:02): To je slušný seznam:). Přesně něco takového jsem potřeboval. Díky za něj!
Nadto jsem rád, že jsi i přesně zvolil NES,SNES, PS1, anžto PS 2+ JRPG mě též příliš nelákají (odklon od původních konceptů, zlineárňování, zjednodušování, přechod do plného mnohdy third person 3D atd.), byť pár zajímavějších PS 2+ kousků možná ještě vyzkouším. Z FF série minimálně ještě ten FF X, byť jsi mě svým komentářem trochu odradil:). Ale FF XII a dále už mě třebas skoro vůbec neláká (přijde mi to jako takový japonský Kotor, čili to si s klidným svědomím nechám ujít). Možná ještě ten Type 0, který zmiňoval níže Charlize, vypadá zajímavě.
@Isair (18.07.2018 17:38): Seznam, co by milovníkům jRPG rozhodně nemělo uniknout:

NES: Dragon Quest IV, Final Fantasy III

SNES: Final Fantasy IV, V VI, Chronotrigger, Romancing SaGa 3, Dragon Quest 3 remake, 5, 6, Star Ocean, Tales of Phantasia, Lufia, Lufia 2, Secret of Mana, Seiken Densetsu 3, Dual Orb 2, Treasure of Rudras, Treasure Hunter G, Tactics Ogre, Bahamut Lagoon, Earthbound, Super Mario RPG, Breath of Fire, Breath of Fire 2, Arcana a akční adventura The Legend of Zelda: Alink to the Past. (Tady jsem nedohrál jen Breath of Fire 2, přes chválu ostatních mě tahle zrovna nechytla a do konce jsem nedojel Treasure of Rudras, protože jsem nějak blbě uložil a přišel jsem o 30 hodinový save, což mě naštvalo a odložil jsem na jindy, Tactics Ogre jsem hrát přestal, protože jsem pak sehnal origošku na PSP a chci si to zahrát ve vylepšené verzi.)

SEGA Megadrive: Phantasy Star 4

PS1: Final Fantasy 7, 8, 9, Xenogears, Chronocross, Grandia, Dragon Quest VII, Star Ocean 2, Tales of Destiny 2 ( i jednička se dá), Parasite Eve, SaGa Frontier, SaGa Frontier 2, Wild Arms 1, 2, Lunar Silver Star Story, Lunar eternal Blue, Breath of Fire 3, 4, Final Fantasy Tactics. (Zde jsem nedohrál Xenogears a Dragon Quest (dohrány u obou jen disky 1) a na dohrání čekají Chronocross a obě SaGa hry a Lunar Eternal Blue a taky Final Fantasy Tactics.).
@Ringo (18.07.2018 17:00): Super, to rád slyším. Dvojka též nevypadá vůbec marně. Ale trojka, co jsem tak spěšně koukal, má několik ne zrovna ideálních designérských rozhodnutí, například mj. nehezky změněné GuI v soubojích, nejdou v nich vidět postavy při útoku atd., ani to prostředí už nevypadá tak lákavě. Ještě jsem našel, že vyšly i nějaké remaky jedničky a dvojky (Generation 1 a 2).

O Tales of Phantasia a Lufia jsem ani nikdy neslyšel, koukám, že mám v JRPG (sub)žánru ještě sakra co objevovat :).
@Isair (11.07.2018 23:17): Phantasy Star 4 jsem dohrál, patří k absolutní špičce vedle Chronotriggeru, FF6, Tales of Phantasia, Lufia 2. Phantasy Star 2 jsem hrál dlouhou dobu, ale nedohrál, u té hry jsem kdysi ztroskotal na neskutečně spletitých bludištích a trochu je tu problém, že co dva kroky je souboj. Ale ta Čtverka už nemá chybu, je to hra za 100%. Jak bude čas, tak tu hru přidám.
Sakra, ale od toho "zničení" světa to opět chytlo solidní grády a má to poměrně slušnou ponurou atmosféru. Možná to s tím FF 6 nakonec nebude tak marné...

Navíc je tu docela solidní množství postav s dost zajímavými skilly a vůbec netuším, jak pak sestavím svou finální partu, ty 4 místa jsou prostě na FF 6 málo:).
@Isair (12.07.2018 21:15): jsou tam strategicke bitvy na mape sveta, ale neni jich moc, jde spis o zpestreni. Hra je zajimava svoji strukturou a treba tim ze hned od zacatku mas vsech, tusim 14 postav k dispozici. Souboje jsou realtime, s tim ze tam mas tri postavy ktere muzes libovolne stridat. Ma to vojensko politickou zapletku. Dobra hra a sveho casu nedosazitelna pac vysla jen v japonsku. Vtipny je ze nejaky dobrak to prelozil z japonstiny, trvalo mu to nekolik let a par tydnu po dokonceni SE oznamil ze to vydaji vsude po svete:)
@Charllize (12.07.2018 20:08): Yop, po Type 0 jsem taky pokukoval, možná jej jednou zkusím. I když to už není úplně standardní RPG, ne? Spíše možná RPG se strategickými prvky?

S designem nepřátel souhlas a FF 6 jej má obzvlášť kouzelný.
@Isair (12.07.2018 15:37): design nepratel ve FF byl vzdycky kvalitni, taky je mam rad, a v kazdem dile se porad dokola tesim na klasicke nepratele ktere provazeji serii delsi dobu ( Tonbery, Malboro nebo Behemoth atd).

PS: jeste celkem solidni obtiznost ma FF Type 0, a i pomerne netradicni hratelnost.
Jinač ještě k těm soubojům v FF sérii, více než souboje samotné (které jsou vážně většinou jen 3x-4x attack a konec, tj. imo naprosto o ničem až na některé finální boss fighty a ony zmíněné super boss fighty), mě v FF sérii (a asi to bude platit pro JRPG obecně) baví objevovat, co za potvory si autoři na hráče připravili a asi to umocňují i ty náhodné souboje, ale prostě více než kvůli nějakému expení a grindění zkušeností, mě baví prozkoumávat okolí prostě jen proto, abych se střetl se všemi :), konkrétně v jednotlivých FF je totiž neskutečné množství všemožných potvůrek, při jejichž designu vážně autoři fantazii meze nekladli. Umocní se to ještě více ve chvíli, kdy se hráč dostane k nějakému létajícímu dopravnímu prostředku a může si ten svět prozkoumávat na vlastní pěst. Strašně rád pak prozkoumávám různé zapadlé ostrovy, jestli na nich náhodou nežije "něco nového" :). V té Steam verzi tuhle zálibu ještě vylepšuje přítomnost bestiáře, vcelku mě teď mrzí, že jej neměly už ostatní díly, z každého nového zápisu mám vcelku radost... je to takové ve smyslu "všechny chytit mám, pokémon!... ehm" :).
To je možná i jeden z důvodů, proč jsem se z toho množství náhodných soubojů ještě nezbláznil + jsou alespoň hodně svižné, na rozdíl od takové Septerry Core, kde se nepřátele dokolečka opakují, souboje jsou jednoduché a hodně pomalé (pomalé animace, pomalé nabíjení útoků).
@Isair (11.07.2018 23:32): Já to mám x let v profilu, tak stačí zapamatovat si mě. To bylo to meziobdobí kdy jsem už nechtěl pirátit hry ale ani se mi je nechtělo je kupovat:) Ale prostě tyhle RPG mě zasáhly hratelností mnohem víc než cokoliv z těch starých jrpg, i když skoro nemají animace a hudbu maj porůznu ukradenou:)
@Charllize (11.07.2018 23:25): Já mám tedy ještě v hledáčku krom samozřejmě Chrono Triggera, Trails in Sky, ten též vypadá docela fajn.
Možná potom se dostanu i k tomu SMT dostanu. Starší díly FF bych dát chtěl (u jedničky a dvojky například vyšel moc pěkný PSP remake), ale teď si po sedmičce a šestce budu od toho určitě chtít dát dlouhou dobu pauzu.
@Isair (11.07.2018 23:17): Last Scenario. Exit Fate je od stejnýho tvůrce, dohrál jsem to jen já a josef:)) Obojí má skvělý příběh(nenech se odradit začátkem), ale asi to nebude úplně výzva, i když trochu grindovat a taktizovat tam musíš a ty special bossové tam jsou.

Potom krátký(cca 15h) Spirit Engine 2 (jedničku jsem zkoušel a asi je i fajn, ale já šel rovnou na dvojku). Je to ze strany a jsou to prakticky po sobě jdoucí souboje s minimalistickým příběhem, myslím že by se ti mohl líbit a na nejtěžší je to výzva.

Z komerčních určitě Chrono Trigger a série Suidoken. Obojí ale opět není žádná velká výzva.
@Isair (11.07.2018 22:55): To ne. Jen to je obtizne, proste hardcore jrpg. A kdyz se ti bude libit otevre ti to cestu k cele serii ktera je dost mohutna. A myslim ze zacit Nocturnem (v evrope Lucifers Call) je dobry zacatek, koneckoncu to bylo prvni SMT co vyslo i u nas.

Starsi FF jsem bohuzel nehral, jen od sestky vyse. Nekdy me to mrzi, pac to je moje oblibena serie, ale vracet se k nim nejspis nebudu, je treba pokracovat dal, takhle bych se nikam nedostal a dopadl jak Richmond :) (myslim to v dobrem)
Final Fantasy 12 ma myslim ten balanc ok a podle me i FF 13.
@Red (11.07.2018 23:13): Yop, říkám, JRPG (nebo alespoň FF) mají děsně špatně vybalancovanou obtížnost... celou dobu velmi easy easy, ať už se jedná o náhodné souboje či bosse no a na závěr tam prdnou nějakého hodně silného bosse, což může být pro nevytrénovanou partu taky problém (podobně jsem čuměl zase já v FF 8). A o těch extrémně přestřelených super boss fightech už řeč byla.

Btw, nemáš k doporučení nějaké ty kvalitnější freeware JRPG? Možná bych některé také zkusil. Píšu si Last Scenario...

A když už jsme u těch JRPG, zkoušel někdo z vás Phantasy Star 4 (či starší díly) ? To je zrovna jedno z těch, které mě už na první pohled slušně zaujalo, ale na DH třebas ani nemá vlastní profil a nikdy jsem o něm toho příliš neslyšel.
@Isair (11.07.2018 22:55): No každopádně podruhý to hrát nebudu:) Já jsem asi casual hráč, ale druhá možnost je že mě ta hra na toho bosse nepřipravila. Je zvláštní že si v jrpg nepamatuju na nějaký nastavení obtížnosti, to by hodně řešilo.
Z jrpg jsem už odehrál všechno co jsem chtěl a nejvíc mě bavili freeware tituly co prostě měli západní animaci, omezený grind a inteligentní příběh. Série FF mě moc neoslovila a ten nejnovější FF vypadá jako Tokio Hotel na dovolený.
@Red (11.07.2018 22:53): Mě stačilo seslat na začátku wall + all (matérie), regeneration + all, haste + all, na bosse slow a pak už jen sesílat ultimu, meteority a 2x cut (4x jsem nedoexpil), úplně bez problému. Mezitím sesílat cure + all na celou partu, případně elixir a byl během chvíle dole. V FF 8 mi dělal větší problém (teda při prvním hraní, při druhém už jsem jej dal taky s prstem v nose mno, je pravda, že JRPG jsou v tomhle hodně open ended).

Sedmičku zjednodušoval i fakt, že ta jeho ultimátní plošná kouzla dávala jen procentuální dmg, čili i kdybys měl málo hp, pořád tě tím nezabije.



@Charllize (11.07.2018 22:40): Na to SMT Nocturne se podívám, díky za tip. Jen doufám, že to nebude nějaká kulišárna a každý běžný souboj naopak nebude ve stylu super bosse v FF sérii :). Hledám větší výzvu, ale ne nějaký nehratelný extrém:).
@Isair (11.07.2018 22:26): Tak tohle nechápu, dal jsem bossovi ve ff 7 aspoň tři pokusy a neviděl jsem žádnou možnost jak ho bez grindu porazit. Do tý doby byla hra opravdu lehká, prakticky mi bylo líto spouštět ty animované útoky bo akorát subjektivně souboje prodlužovaly.

Jinak nepovinní bossové ať jsou silní jak tvůrci chtějí, to mi je úplně jedno. V Last Scenario jsem si je užil.
@Charllize (11.07.2018 22:40): No k JRPG mám zvláštní vztah, je tam spousta věcí co mě na nich sere (viz. něco z toho níže), ale na druhou stranu je v nich něco, co mě často u nich udrží až do konce. Hlavně, jak říkáš, je to úplně něco jiného než všechny ostatní RPG, což (především pro mě jako jinak nehráče JRPG, který s nimi pořádně začal teprve nedávno) přináší svěží vítr do herní sféry. Ale fanoušek se ze mě asi nestane.
Ale vždycky jde něco udělat líp a rád bych našel nějaké JRPG, které právě má třebas konkrétně tu obtížnost lépe vyváženou. Jak jsou na tom vlastně starší díly FF? Já právě čekal, že čím více do minulosti půjdou, tím více v tomhle ohledu budou hardcore, ale zatím se mi nezdá. Na nejobtížnější souboje jsem narazil asi v té osmičce (když nepočítám právě ty super bosse napříč sérií), ale i tam to nebylo žádné terno.

Taky se mi třebas moc líbilo v FF 9, kde byla jedna lokace s green dragony hned skoro na začátku hry, na které ses vůbec nemohl chytat. Jaká byla pak radost se tam s trochu natrénovanými postavami vrátit a dát jim co proto... to je třebas příklad toho progress o kterém mluvím a v sedmičce ho vůbec nepociťoval (v té devítce pak už jinak taky ne, chtělo by to mnohem víc, ale byl to fajn příklad).
Proč sakra nerozdělili ty části světa právě do podobných menších úseků, kde by šlo potkat podobně nabušené náhodné nepřátele a pro jejich zlikvidování by to chtělo mít trochu nabušenější partu (a zase pokud se povede pomocí perfektní taktiky je zlikvidovat dříve, tak o to rychleji si postavy naexpíš).
Já myslím, že tohle šlo udělat mnohem lépe, jenže ty hry jsou prostě cílené na casual hráče, což je chyba. A byl bych moc rád, kdyby alespoň některé starší díly FF takové nebyly.
@Isair (11.07.2018 22:26): Jrpg jsou hlavne o cislech. A je to nutne hlavne o nich. Proto muzes mit strenght treba max 255 a ne 12 jako v Baldurs Gate. Jrpg funguji jinak, maji jine zakonitosti a mam pocit ze to nedokazes nejak vstrebat.
ja se s tebou nepru, FF7 neni nijak zvlast obtizna hra, ale opravdu jsem nemel pocit ze bych nepocitoval progress postav nebo neco takoveho. Hmm. hele zkus si dat nekdy ten SMT Nocturne, funguje vyborne i na emulatoru, pokud nemas konzoli at mas taky pohled z druhy strany. Neboj, nic neriskujes, ta hra je vyborna a pak napis jak to vidis v porovnani s tim co jsi ted psal. Protoze to je presne to co pozadujes, vyzva celou hru. Osobne tipuju ze to nedohrajes :))
@Charllize (11.07.2018 22:19): Proč by byly k ničemu? Přeci záleží na jejich kombinaci a využití, ne? Plus se musí taky najít (to množství secretů se mi naopak ve starých dílech FF líbí moc). Ne nutně na tom, kolik mají vedle své ikonky čísílek. A vím, že u Ruby/Emerald je třeba speciální taktika, však jsem to psal níže v jednom z prvních příspěvků.

Já na náhodných soubojích nijak nebazíruju, ať jsou tedy pevně dané jako ve Chrono Triggeru (ale obtížné, Chrono Trigger je asi taky slušně casual z toho co jsem slyšel). Může jich být méně ale můžou být obtížnější.

A nebo jinak, ať teda dají jednoduché náhodné souboje, ale ať tam dají těžké standardní bosse. Mě nejvíc sere, když prostě ty své nastřádané skilly nemám kde využít (jen na těch super bossech a i tam si to žádá mnooohem více nadstandardního přístupu).
Já nevím co furt na tom nechápeš. To je tak velký problém aby ta hra nebyla cílená pro casual hráče, zvlášť v době ve které FF 6 a 7 vyšla? Kdy vysoká obtížnost her byla celkem standardem (nebo přidat volbu obtížnosti). Ano mít tam nějaký hardcore prvek jako Ruby/Emerald a obecně super bosse je fajn, ale problém je, že je tu pouze tohle a je to děsně přestřelené, raději bych více odstupňovanou obtížnost než tam hodit ultra lehkou dějovou linku a do toho 2 zase úplně extrémně silné bosse... prostě od extrému k extrému, už to tu opakuji po několikáté. Super bosse tak jak jsou ať tam klidně nechají, ale ať zvýší o několik stupňů obtížnost i zbytku hry (nebo přidají více nějakých těch middle tier bossů typu Ultima Weapon z osmičky apod.).

A FF 7 mi přišel hodně jednoduchý a překvapilo mě, že i final boss byl takový zmetek, ti bývají jako jediní v FF sérii většinou alespoň trochu výzvou (první fáze byla úplně k smíchu a ve druhé měl zase velké prodlevy při útocích, takže nebyl vůbec problém si vyhealovat celou partu a ještě v pohodě několikrát zaútočit).
@Isair (11.07.2018 21:52): Spravne to je tak ze musi vytrenovat postavy, sehnat vybaveni a pak pouzit taktiku. Kdyz staci jen taktika tak to moc spravne neni. Protoze tam potom vsechny ty super materie a ultimatni zbrane a maximalni vyse statu a tak podobne jsou k nicemu. Rikam tomu plne vyuziti moznosti hry. A u Ruby i Emerald ta taktika treba je, kdyz tam prijdes poprve a mas treba uz vymakane postavy, tak stejne chcipnes, jeste pak musi prijit na to jak na ne.
Jo, mas pravdu. Na underwater breathing materii jsem zapomel. Ale i tak to nic nemeni na tom ze to zabiti netrva hodiny:)

Ne nebavily. Zkus si nekdy zahrat treba Shin Megami Tensei Nocturne, vysoka frekvence souboju, jen s tim rozdilem ze muzes u kazdeho snadno umrit, je to tezke a daleko vic o nervy nez to co je ve FF7. Uplne nejhorsi varianta jsou caste bezne souboje ktere neodsypaji a trvaji dele nez minutu nebo dve. U toho zase umiram nudou ja. Treba xenosaga 2 to takhle mela a nemam ji moc rad.

Jo, a ted si vezmi ze prijdes k finalnimu bossovi sedmicky po te co jsi zabil ruby a emerald, to je teprve fraska.

Silni nepovinni bossove patri k jrpg jak poklice na hrnec, je to doslova tradice, ktery si skoro zadny tvurce jrpg nedovoli opomenout a holt k jejich zabiti vede trnita cesta. Mnohdy i delsi nez tech 50 hodin. A priznavam ze u nekterych her jsem na to taky trpelivost nemel.

ja nevim, ja hral FF7 hodnekrat a obtiznost mi prisla ok, zadne super easy jsem nepocitoval. Jasne, zadny hardcore to neni.
Tam je i nějaká materie na dýchání pod vodou, která časový limit odstraní... a samozřejmě s demi + 4x magic, omnislashem či 4x cut (a max. attackem) to jde rychleji, ale i tak to trvá zbytečně příliš dlouho (holt milion hp je milion hp), stejně jako Omega v osmičce (byť ta jde udolat lépe díky hodně silným limit breakům).

Mě by možná to grindění taky bavilo, kdyby mělo smysl, tj. kdyby ve hře byly standardně silnější nepřátele a i běžní příběhoví bossové a já byl nucen si trénovat postavu a cítil ten progress... jenže nic takového tu není, máme jen velmi easy hru s extrémně přestřelenými nepovinnými super bossy, kvůli nimž se mi to vážně nechce hrát dalších 50 hodin navíc.
Problém prostě je že ty jejich hry byly straně casual (jak se zdá) vždy... ano na extrémní grindéry myslí taky, ale já bych osobně byl pro, aby šla zapnout hard obtížnost pro hlavní dějovou linku, pak by mě ty souboje bavily daleko více a radost z dokončení a poražení final bosse by byla mnoooohem větší. A zrovna FF 7 má ultra lehkou obtížnost, FF 8 na tom byl o něco lépe. FF 9 zase hůře. Super bosse pro extrémisty ať tam klidně nechají:), ale ať myslí i na běžné hráče, hledající výzvu (napříč celou hrou, ne jen ve dvou extrémně přestřelených soubojích) a ne jen na casualy.

Například na první hraní FF 8, kdy jsem se vůbec nechytal na finálního bosse, vzpomínám celkem rád, k jeho poražení nebylo třeba dalších 50 hodin grindit, ale prostě jen použít správnou taktiku (a jen trošku grindit:)) a tak to má asi být (jakožto někdo, kdo se celou hru spoléhal na GFka jsme pak u final bosse byl těžce v řiti :), Aura FTW! :)).
@Isair (11.07.2018 21:30): ti bossove maji ale byt extremni voser. A zas neprehanej, Emerald ma casovej odpocet tusim 20 minut, takze je ji treba dat driv, a jde to. Ruby je horsi, pac se dela jen s jednou postavou ale taky je do 20 minut hotovo.

zasadni problem je v tom ze to beres jako nudne hrani, me napriklad ziskat KotR nebo vymasterovat mime materii pro kazdeho bavilo. Nemluve o hodinach farmeni stat upu v potopenem letadle aby aspon tri postavy mely vsechny staty na 255. Je to takova Way of Samurai, proste to chce k tomu mit naturu. A mrzi me ze uz i japonci v mnoha dnesnich hrach radsi ustoupi casualnimu designu nez aby to udelali timhle stylem. Ale porad dost jejich her na hrace tohphle stylu pamatuji, proto je rad hraju. Je tam moznost udelat neco zasadnejsiho a unikatnejsiho nez udela vetsina dalsich hracu. Proste. FF 7 dohralo miliony lidi, emerald a ruby zabila sotva polovina. To me tesi :)
@Charllize (11.07.2018 20:26): "Kdyz chces zabit ultimatni priseru, je treba se pripravit, kazdej nazdarek s prakem ji neda. Me to dava naprosto dokonalej smysl:) "

Nemusíš chodit od extrému k extrému, ne? Ti super bossové jsou prostě extrémní voser, na které fungují jen ty nejlepší (bavíme-li se o FF 7) matérie a skilly (například Knights of the Round, 4x magic, Omnislash a další podobné), které se dají však setsakramentsky těžce získat a žádá si to dalších x hodin nudného hraní navíc. A i tak si žádá likvidace tohoto bosse naprosto speciální taktiku a několik hodin nesmyslného rubání (taková Ruby má navíc naprosto idiotský skill, kterým ti odstraní postavu z boje). Prostě zde chybí nějaká zlatá střední či trochu těžší cesta. Jsou tu jen ultra lehké souboje a velmi lehcí bossové (včetně finálního) a naopak extrémně obtížná Ruby/Emerald.

O to více mě to mrzí, protože soubojový a vývojový systém je v FF super, jenže v 99,99% soubojích si ho prostě vůbec nevychutnáš a stačí jen naklikat všem "attack" a je hotovo (případně seslat jedno plošné kouzlo).

A asi bych osobně raději běžné náhodné souboje v malých lokacích nahradil četnějšími a těžšími boss fighty (nebo menšími skupinkami opravdu silných subbossů/nepřátel), zkrátka nahradit kvantitu kvalitou. Tohle "ujdu 2 kroky souboj" (klik klik klik attack/attack/attack... end), další 2 kroky... souboj (klik klik...) na mě nějak nezabírá a spíše to imo působí trapně. Možná tak na mapě světa je to ještě ok, ale všude jinde bych to odstranil úplně.


A pokud je v FF 6 něco co zredukuje náhodné souboje, sem s tím :).... teď jen, kde to najít (doufám, že to nenarvali někam před konec hry).


A mimochodem, je nějaký díl FF, který má standardně obtížnější souboje? Cosi jsem slyšel o těch prvních (1-3) a možná ještě pětka, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Jo, ve FF7 jsou na to materie, Enemy away a Enemy lure, sice away materie nezabrani soubojum uplne i kdyz je na max ale ta frekvence je pak hodne mala.

V sestce je acesory na zmirneni souboju a pak dalsi ktera odstrani souboje uplne. Myslim ze to je Mololu charm, ale kde ho vzit si uz nepamatuju.
@Isair (11.07.2018 20:14): Když říkáš že ty souboje jsou lehký, není ve hře nějaký prstýnek nebo předmět co těm střetnutím zabraňuje? V mnoha jrpg něco takového je. Jen potom bude asi skok v obtížnosti s bossem, to je oblíbena FF libustka a důvod proč jsem nikdy žádné ff nedohrál.
@Isair (11.07.2018 20:14): Jeden z duvodu je natahnuti herni doby. Kdyz si vsimnes tak FF7 ma malinke lokace ktere probehnes za par vterin ci minut, ta vysoka frekvence souboju pak zpusobi ze se z tou lokaci vic ztotoznis. Me to prijde normalni, jrpg hraju leta a na podobny veci jsem zvyklej. Dalsi duvod je taky ten ze tyhle hry mivaji hodne kosaty rozvoj postav, v tomhle pripade materie kterych je spoustu a potrebujes do nich AP body, takze mas souboj na kazdem rohu aby jsi ty AP body aspon nejak nasbiral. Ja klidne farmil nejaky potvory hodiny jen abych mel master materie. Plno z nich mas ve hre jen jeden kus, a jedinej zpusob jak ziskat dalsi je ji dat na master a diky tomu se z ni vylihne dalsi. Jenze to je prave potreba na ty super bosse. Coz je dalsi duvod te vysoke frekvence souboju, pac kdyz je chces zabit musi trenovat postavy i materie a kdyby tam byl jeden souboj za pet minut byl by to nehratelnej oser. Samozrejme se nabizi plno reseni, dat do menu posuvnik z frekvenci souboju a ta dale, jenze v te dobe se na tyhle veci moc nemyslelo a vlastne nebyvali nikde.
Jde jen o pristup a zvyk, me zase prijdou dementni souboje v Baldurs Gate, kazdej mame neco:)

Kdyz chces zabit ultimatni priseru, je treba se pripravit, kazdej nazdarek s prakem ji neda. Me to dava naprosto dokonalej smysl:)

PS: taky si vsimni ze ta frekvence souboju neni v kazde lokaci stejna, zalezi o jak nebezpecnou oblast jde a co se zrovna v te dobe treba pribehove deje. Taky mam dojem ze jsou materie na zmirneni ci zvyseni frekvence souboju, ale nejsem si uz uplne jistej.
@Charllize (11.07.2018 20:11): Vím, že v FF 8 je i Omega a na tu jsem si nechal zajít chuť... v podstatě stejná debilní alternativa k Ruby/Emerald... Byť FF 8 mě aspoň celkově mnohem více bavil, takže tam možná při nějakém opakovaném hraní si zkusím střihnout i tu Omegu (v sedmičce jsem vážně nechtěl trávit další desítky hodin navíc debilními souboji).

Kdybych si chtěl užít jen příběh, nesmělo by tam být tolik soubojů. Nechápu to japonské myšlení, na jednu stranu tam dám jednoduché souboje, aby nenarušovaly teda ten příběh, ale na druhou stranu jich tam dám tolik (každých několik sekund náhodné střetnutí), že je beztak veškerá plynulost v tahu, navíc naklikat všem "attack" je zábava jak prase.
V tomhle si více slibuji od Chrono Triggeru, který snad na hráče nebude házet spousty demetních soubojů.
@Isair (11.07.2018 20:04): ve FF8 mas jeste Omegu Weapon, Ultima je cajicek:)
Tenhle system je u jrpg pomerne bezny, plno lidi to ma tak rado. Muzou si uzit pribeh bez zbytecnych soubojovych zaseku a kdo chce ma tam nepovinne bosse ci dungeony kde se muze takzvane ciselne realizovat. ja to mam takhle docela rad. Vicemene tento system vzdy oddeli zrno od plev, a konecnych vysledku tak dosahnou jen ti nejvytrvalejsi, mno a ostatni si aspon uzily ten pribeh:)
@Charllize (11.07.2018 20:04): Tak FF 9 jsem hrál taky až teď, beztak mě zaujala nepoměrně více než FF 7 a tohle.


Yop, u Ruby a Emerald to zase nesmyslně přestřelili, dali tam bosse s milióny hp, nefér skilly, jejichž likvidace trvá hodiny... vážně zábavné. S balance jsou ve Square/Enixu na čtýru...
Fajn byla třebas Ultima Weapon v osmičce, ta byla tak akorát aby byla výzvou, ale zároveň jsi nemusel hrát dalších 50 hodin navíc, abys sesbíral ty nejlepší itemy a skryté matérie a nagrindil si postavy na max...

Vím, že to dělal Square, však mi to logo hry při každém spuštění neustále připomíná... ale přeci si rozumíme, ne? :) Nadto, Square už dávno neexistuje, takže tam mohu jít někoho nakopat jen stěží :).
@Isair (11.07.2018 19:55): To tak byva, kdyz to hrajes az ted:) Samo ze ted ty hry nepusobi zdaleka tak ohromujicm dojmem, ale v dobe kdy FF7 vysla bylo to zjeveni. Jinak jde o naprosto zasadni hru herni historie kvuli mnoha vecem.

Mimochodem ve FF7 mas Emerarald a Ruby Weapon, tam te ty silacke reci o nizke obtiznosti prejdou:)
Hru nedelal Square Enix ale jen Square, Enix tenkrat byla jeste samostatna firma.
Tedy jsem cca tak v půlce (akorát tak ve chvíli, kdy jsem poprvé převzal plnou kontrolu nad vzducholodí a mohu konečně volně lítat po světě), ale že by to byl nějaký zázrak se říci nedá. Co mě poměrně překvapilo je opět velmi nízká obtížnost. Už od sedmičky jsem čekal, že bude trochu obtížnější. Když nebyla, říkal jsem si, že asi holt PS 1, tak se série vydala více směrem filmečky/cutscény a souboje by zvládl i opilý makak se zavázanýma očima, aby nenarušovaly "plynulost" (byť to by nesměly být náhodné a nesmělo by jich být tolik). Ale že šla tímhle směrem už šestka, to mě poměrně překvapilo. Problém je, že je tu těch náhodných soubojů jak kráva a všechny jsou filler jak prase, včetně zatím veškerých boss fightů. Po nějaké chvíli to začne být tak neskutečně otravné, že bych všechny tvůrce ve Square Enixu nejraději nakopal do zadku.
A nadto nečekal jsem, že mi bude vadit zrovna tohle, ale velkým problémem tohohle dílu jsou i (pravděpodobně) limity konzole na které vyšla, tj. ve hře je strašně málo grafiky/objektů, většina lokací si je podobná jako vejce vejci a města jsou snad bezvýjimečně všechna naprosto totožná, včetně interiérů. Když takhle už po xté probíhám naprosto stejně vypadající město, začne se to už pomalu zajídat... no uvidíme co z toho vyleze, příběh to rozjíždí docela slibný (v rámci JRPG- tj. samozřejmě překombinovanost a ulítlost je na místě jako vždy), ale je to casual jak prase, pokud je tohle vrchol JRPG, tak to s nimi vypadá opravdu bledě (ani ta sedmička mě nijak zvlášť nenadchla, ale rozhodně mě k obrazovce dokázala přikovat mnohem více a hlavně nenudila... což se o šestce chvílemi říct nedá).

Při zmínce že má být FF 6/7 nějaký must have kousek, který by si měl zahrát každý RPG pozitivní si začínám pomalu ťukat na čelo, na to tu je daleká řada nepoměrně komplexnějších a propracovanějších kousků než právě tohle. A i ta FF 8 mě zaujala více (byť to je zčásti asi i tím, že to bylo mé první JRPG + nostalgie) nemluvě o skvělém FF 9.
Já jsem Chrono Trigger hrál a dohrál. Je to jedna z mála starých her, kterých jsem si dnes užil, zároveň však nic co bych si dal ještě jednou.

To se nedá říct o sérii FF, kde jsem hrál VII, VIII a IX. Nejdál jsem se dostal ve VII (před hlavním bossem). Popravdě svět,atmosféra mi přišly krásný, ale s tou mechanikou náhodných soubojů a nutnosti grindování mi zábava šla postupně dolů.

Suidoken I a II jsem i s náhodnými souboji dal, přišla mi svižnější.
@Red (27.12.2015 02:16): Na netu najdeš asi tak milion vláken na téma proč je šestka lepší než sedmička a vice versa :-) Osmička už používá úplně jiný systém naprosto všeho (hratelně i technicky), takže asi nemá smysl mluvit o srovnávání (devítka je ještě podle všeho trochu návrat ke staré hratelnosti, desítka už celou FF sérii posunula úplně jinam).

Dlouhý rozbor šestky na hardcoregaming

Pro mě osobně je šestka nejlepší FF z prvních osmi (devítku a výš jsem zatím nehrál). V sedmičce se tvůrci IMHO vyřádili zejména v animacích a v jiných se samotnou hratelností naprosto nesouvisejících věcech, protože na nové konzoli prostě mohli. Zatímco šestka je čistokrevná hratelnost (nic jiného jim na končícím HW ani nezbylo a technicky je neuvěřitelné, co z něj vymáčkli). Steampunk, velmi zajímavý záporák, rotace postav v partě v závislosti na příběhu a spousta dalších věcí. Lepší JRPG je podle mého pouze dokonalý Chronotrigger (který je v zásadě FF VI z hlediska hratelnosti dost podobný, ale nejsou v něm náhodné boje, nepoužívá speciální arény pro boj takže celá hra je daleko plynulejší než bývá v JPRG zvykem, celý příběh a boj s hlavním záporákem je vymyšlený neskutečným způsobem).
Originál vypadá ze screenů stejně jako casual jrpg dané doby. Co vlastně nabízí FF VI oproti svým novějším bráchům a tehdejší konkurenci?
Jsem roztržený... FF6 naprosto miluju. Ale ten potrat co vydali na Steamu nezaslouží ničí pozornost...