Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak dohráno podruhé. Jen abych se ujistil o hodnocení samozřejmě. :) Tak nějak to cca zůstane. Jen možná popřemýšlím, zda tomu přece jen nedat o těch pět procent méně.

Napodruhé jsem dělal vícero videí. Pak jsem je většinou mazal z různých důvodů (setkání s Leviathanem páč má super jen prvních pár sekund, pokračující útok Hammeru páč není dodnes zesynchronizován zvuk s animací atp.). Tak kdyby si někdo chtěl připomenout těch pár okamžiků, tak zde je můj výběr:
https://www.youtube.com/watch?v=xE-DUduO ... r8L0r-5Q_6nrcktrLIvk
A hele, já si říkal, kde je můj oblíbený Reave ze dvojky a ona je to bonus power od Kaidana. :( Domination od Leviathanů je tedy také fajn, ale Reave byl prostě super a celou trojku mi chyběl. Nj, měl jsem v jedničce obětovat tu čůzu.
@M.a.t.t. (08.02.2018 20:39): Jak tam píšu, mám ten standardní ksicht. Nic zajímavého bys tedy stejně neviděl. :) Zbroj mám normální N7 až na ty nárameníky. Na lepší kombinaci jsem za celou hru nepřišel.
@Jab (07.02.2018 14:05): @Vurhor (07.02.2018 14:40): Ten mód je stupidní.

@SilentWolf (07.02.2018 15:49): "Oni to pak předělávali, ale ta původní premisa byla perfektní a dokonce to pasovalo k jedničce a pouti Tali? Něco o temné hmotě a rozpínání vesmíru. " - wut?

Pouť Tali spočívala v tom najít cenné haraburdí pro svou flotilu jako obřad dospělosti. A jelikož byla dcera Admirála tak se od ní čekal veliký dar jako třeba kus getské technologie a tím se taky dostala do křížku se Sarenem. Nechápu jak by měla totální válka se smrťáky kteří vyhlazují citadelový život měla souviset s rozpínajícím se vesmírem když jde o dopad na jednu galaxii z trilionů triliónů ostatních.

@Jab (07.02.2018 16:24): Ani se nedivím že Shepovi ty řešení nabídli místo pokračování, to zametání konflitků po několik milionů let by mě taky už pěkně sralo. imho konečně zas někdo kdo těm koncům rozumí a umí si představit jejich následky. Kdyby tam nebyla ta syntéza tak normálně nechám reapery činit dál.
@pajmič (07.02.2018 17:10): Akorát moc lidí ten koment nečetlo nebo četlo a moc jim nejde pod nos. :)

Anthem mně přijde zajímavý. Proti Bioware onlajnovkám nic nemám. SWTOR je hodně fajn. Čili počkám na výsledek a uvidím. ;)
@Jab (07.02.2018 16:24): Jab jest profesor Hrbolek? :) Ale je fajn vidět, že jsi se k tomu tak postavil. Objektivity se tu člověk moc nedovolá.

Apropo, když jsi ted objevil potenciál do budoucna a v nejočekávanější hře 2018 jsi zmínil Anthem. Co si o tom conceptu open/share world myslíš? Pokud domakaji příběh, mohl by to dopadnout fajn. Zatím se toho o Anthemu nic neví, ale dosti lidí se obává absence substance, což je vzhledem k existenci SWTOR poněkud zvláštní.
@SilentWolf (07.02.2018 15:49): Těmhle argumentům stále nerozumím. A to ač jsem je již viděl. Illusive Man od počátku jede jen na svém písečku, s nikým nespolupracuje a nejedná a při cestě za svým cílem se dopouští šílených zvěrstev. Proto je také hned od Marsu s Shepardem ve při. Činí tak samozřejmě částečně vzhledem k vlastní postupující indoktrinaci.
I proto jej Reapeři nechali tak dlouho být.

Podobně Saren je v pozici kápa ve vyhlazovacím táboře. Doufá, že když se zavděčí svým pánům, tak jej nerozeberou na geny jako ostatní. Se syntézou to má kulové společné.

Tak či tak Catalyst žádný ze tří hlavních konců nepřežije (jen ten čtvrtý logicky ano) a Reapeři v nich tedy logicky nejsou "vítězi".

V rámci destroy je zničen, v control nahrazen Shepardem a v synthesis získá každý reaper od obyčejného huska až po Harbinger individualitu. Opět tedy Catalyst skončil.


@pajmič (07.02.2018 15:57): Sine ira et studio. :)
Nemá ten konec co dělat s tím, že jim byl ukraden scénář? Oni to pak předělávali, ale ta původní premisa byla perfektní a dokonce to pasovalo k jedničce a pouti Tali? Něco o temné hmotě a rozpínání vesmíru.

Pro mě jedna z mých nejoblíbenějších značek a ten konec to prostě zazdil :( buď uděláte něco, za co odkrouhnete v jedničce Sarena, nebo uděláte něco za co odkrouhnete ve trojce TIMa

Proto mi přijde nejlepší ta třetí možnost, která je jako jediná při které Shepard přežije. Mě osobně nejde o happy ending, ale tehdy bylo vytýkáno, že se v ničem moc neliší... a není to ani "Čechovova zbraň" jen na prasáka udělaná Deus Ex Machina..

Obyčejné vojenské vítězství, konec na principu sebevražedné mise ze dvojky.. by byl lepší. Ale nepopírám, že na to nemám chuť. Hodně mi ten svět chybí. Pomohly by tomu nějaké komplet edice, popř. pořádný remaster všech tří her, které na sebe navazují. (A to dělat i chtěli, kdo ví jestli to po Andromedě neodpískali).
@Jab (07.02.2018 15:01): Pěkně sepsané, chvíli jsem přemýšlel, co to vlastně znamená adolescent, ale se spojitostí s EDI jsem si to nějak dal dohromady :D

Jedna jediná výtka by byla k poslednímu odstavci o té odfláklosti, kterou jsem častoval Bethesdu u Falloutu 4. I když hra na oko může působit nedodělaně, tak věz, že na vině není lenost. Je to nepředvídatelnost, deadlajny, tlak....Bodkin by ti o tom určitě mohl vyprávět :)
@Jab (07.02.2018 14:05): Njn, samotnýmu mi to bylo blbý, ale holt marný platný. :)
Jinak mezi mé zásadní problémy se syntézou patří i ten, který zmiňuješ jako první, ovšem já třeba silně pochybuju, že ta kyborgská protiváha, i s oním evolučním upgradem, by byla dostatečná, což možná dokazuje i ona nutnost použít catalyst, protože ani ta sjednocená vojska by evidentně proti reaperské síle neobstála (viz Refusal ending) Nemluvě o tom, že mi to přijde jako takový nemstný neslaný kompromis, který ve výsledku přeci jen víc fandí Reaperům a jejich ideálnímu stavu galaxie.
Ten mód ojuknu, nejsem fanda, který nutně potřebuje "happy ending", třeba určitě nepatřím mezi hráče, kteří zvolili Destroy, protože v něm Shepard přežije, z příběhového hlediska se mi vlastně víc líbí, když zařve. Ale vždycky jsem Mass Effect sérii viděl jako nenáročnou hrdinskou sci-fi popcornovku, přičemž tyhlecty rádoby hluboké konce mi do něho vlastně vůbec neseděly. Upřímně bych klidně mnohem víc bral nějaký totálně laciný ending, kdy si to třeba Shepard na konci musí rozdat s Illusive Manem, kterého "assuming ocontroluje" Harbringer. Laciné a ohrané? Ano. Ale do ducha celé série by se to hodilo imho mnohem víc.
A vůbec ta evoluce mi celkově přijde hrůzostrašná. :)
V těchto momentech (Genofág, Quariani-Ghettové) mě štval ten bipolární systém dialogů/ rozhodnutí. Respektive Paragon genegate system, který vše vyřeší. Člověk si pak připadá jako Space Jesus :)

A hele, Jab sepsal komentík, jdu na něj hodit oko.
@Vurhor (07.02.2018 13:30): Supr, že si ty Gethy zachránil, abys jim pak mohl vrazit dýku do zad, paragone. :)

Syntéza je samozřejmě nej. Šeprd v jejím rámci důstojně opustí příběh a nikdo z anti reaper aliance nic neztratí. Naopak, Quariani díky ní chodí po Rannochu s Gethy a bez masek. A lidská evoluce je zajištěna. K případným problémům viz můj koment.

Btw zkus tenhle mod: https://www.nexusmods.com/masseffect3/mods/66/

Konce jsou dobré. Možnosti jsou. A že s nimi někdo není spokojen... Well, tak už to bývá a je to v pořádku.
Chápu, že někomu chybí "trest" pro Reapery. Ale mě složitá volba z možností, které bych sám nepreferoval, přijde lepší a jaksi dospělejší.
@pajmič (06.02.2018 14:42): V kontextu toho komentáře pro mě teď není snad žádný Mass Effect Mass Effectem a reálně nikdy nebyl (protože moje přehnaná adorace série vycházela hlavně z toho, že jsem neměl dost nahráno, což se za dobu od vydání ME3 docela změnilo a her o dost lepších než ME3 je spoustu). Zpětně na to koukám jako na docela fajn sci-fi, nic víc, nic míň.

@Gordon (06.02.2018 11:58): Bylo mi zcela lhostejné co se s tím světem a postavami stane. Vůbec mi na nikom nezáleželo, neodnesl jsem si z toho žádný zážitek, nic, jen jsem to dohrál. Ani si z té hry nic nepamatuju (asi jen 2 momentky a kontroverzi ohledně závěru). Z dvojky si toho pamatuji snad všechno (ale už ne do detailů, naposledy jsem to hrál tak před 6-7 lety).
@Jab (06.02.2018 15:39): Neviem, ale pripadá mi prirodzené, že ak niekomu viac sedí jedna hra na úkor druhej, tak mu minimálne štýlom určite viac sadnú DLC určené k tej, ktorá ho baví viac. Pretože práve tie si zachovávajú špecifické prvky danej hry, alebo snáď nemám pravdu? Ja to tak mám určite.

Znova, netvrdím, že hodnotenia strieľaš od boku, ale vzhľadom k tomu, že žiadne DLC k 2 (ani tie, ktoré sú celkovo považované za najlepšie) nehodnotíš lepšie, ako to najslabšie hodnotené k 3, je citeľné, že trojka ťa niečim baví viac. Čím, to už pravda neviem, keďže mi vyvraciaš jeden môj postreh za druhým :D
@M.a.t.t. (06.02.2018 15:33): Což ty ale nevíš, já to nepsal a minimálně u té akce nemáš pravdu (tus btw taky psal). :)

@pajmič (06.02.2018 15:38): Jo, to je fér. Ta provázanost tam je větší. Což píšeme oba, jen každý jinak. Nicméně jak říkám... Mám svůj paragon save po projití prvních dvou dílů a jsem rád, že už se k nim nemusím tedy vracet.

P. S. Ale hodně bych přemýšlel, jestli nenechat přežít raději Kaidana. Byl takový nijaký. Nicméně Ashley byla vlastně čůza od začátku do konce. Ale ve trojce hrají s Kaidanem podobnou roli, takže ani on se tomu asi nevyhne...
@Jab (06.02.2018 14:58): Pak by si ale přišel (mluvím obecně) o tu hlavní ingredienci ME trilogie, a to jsou partáci. Přeci jen pokud by si hypoteticky rovnou přešel na třetí díl, neměl by na tebe o nic větší dopad. Mezi Witcher a ME trilogií je rozdíl v tom, že ME je daleko ucelenější a kontinuita je daleko dúležitější a uvěřitelnější. U Witchera je v podstatě jedno jestli si nehrál prequely ke trojce.

Mimo to, každý, koho znám, upřednostnuje jiný díl trilogie nad jiným, ale nikdy mi nikdo neřekl "všechny díly stojej za starou bačkoru" každá hra z trilogie dělá trochu něco jinak a líp než jiná. Individuálně to bývá tak, že ten, kdož neshledává dvojku tak skvělou, se spíše o to víc bude těšit právě ve trojce. Znám dosti takových případů. :)
@Jab (06.02.2018 15:26): Ja si na to spomínam a neprekáža mi to. :) Osobne sa radím, k tým, ktorým najviac sedí dvojka (hrateľnosť, akcia a páči sa mi aj netradičné príbehové zasadenie, kde Sheppard pracuje pre Cerberus). Trojka má dynamickejšiu akciu ( a hodí sa povedať, že aj prepracovanejšiu) ako dvojka, ale v skutočnosti mi ju výrazne tiahnu hlavne postavy a príbeh so silným emocionálnym nábojom, zvyšok už podstatne menej.

Inak tvoje hodnotenia nespochybňujem. Jediné, čo som napísal je, že trojka ti zjavne hrateľnosťou a atmosférou sedí najviac a to si myslím aj naďalej. Na tom nie je nič zlé.