Tak mám za sebou další let. Startovali jsme v 1:26 hod v noci místního času a přistáli v 2:23 hod v noci. Byla jasné noc, spousta hvězd na obloze, žádná oblačnost a krásně viditelný měsíc. Proto jsem ani jednou nepoužil noční vidění, stejně jako minulý let.
Už probíhá 4 den vysoce intenzivní letecké kampaně, ve které jde o čas a fakt, že musíme zabránit Súdánským pozemním ozbrojeným silám překročit jižní hranici a napadnou Etiopii s Eritreou. K tomu naše celková politické a vojenská strategie říká, že když dostatečně poškodíme C4 (Command, Control, Communication and Computing) cíle (15%) a dostatečně zredukujeme jejich letecké síly - Air Force o 20%, takž že pak máme šanci na to zničit 60% jejich ARMY cílů (vojska) abych zabránili Súdánu vést pozemní ofenzivu proti našim africkým spojencům v regionu.
Díky jednostrannému vyhlášení války Súdánem máme podporu OSN, jakž i zbytku západního (a zdá se, že i východního) světa a hlavně USA, které se v regionu dlouhodobě po fiasku v Somálsku v minulém století angažují.
Tentokráte jsem letěl (překvapivě :) ) opět
Interdiction Strike 5 hvězdičkou misi (nejtěžší). Cílem bylo opět jedno ze Súdánských měst, kde jsme měli zničit Barracks a další budovy ve městě. Cíl byl opravdu hluboko v nepřátelské území, poměrně nedaleko od hranice s Egyptem. Protože dle plánovače byl cíl chráněn SAM tak jsem zvažoval zdali Wild Weasel letku Su-27 vyzbrojit WW (WIld Weasel) nebo jako CAS (Close Air Support), nakonec jsem se rozhodl po dobrých zkušenostech pro CAS konfiguraci, tzn. ruskou obdobu AGM-65 Mavericku.
Letěli jsme jako Strike Package složená z STRIKE 2x F-22 (s typickou sestavou AA a AG raket jako obvykle), WW 2x Su-27 (CAS), ESCORT 2x Su-27 (AA only) a další ESCORT 2x F-22 (AA only). Krásná noc, nasvícená runway, pojížděcí dráhy, navigační světla na letadlech....ideální pro romantiky. :)
První odstartovala ESCORT Su-27, pak WW Su-27 a pak překvapivě STRIKE dostal povolení ke vzletu. Překvapivě proto, že druhý ESCORT F-22 zůstal z nějakých důvodů na zemi.
Tak fajn, letíme jen hodně hluboko do nepřátelského území, cesta je více méně čistá, nepřítel až na jednu STRIKE package složenou s ESCORT 2x Mig-21, STRIKE 2x Su-25 a WW 2x Mig-27 nemá prakticky nic ve vzduchu v okruhu 200 námořních mil. Tu enemy package bych rád po cestě smetl z oblohy ale bohužel byli asi 100+ NM daleko mimo mou vytyčenou cestu. Tak snad jindy.
Ihned po vzletu jako obykle dávám Wingmanovi příkaz přelaď si na radio frekvenci 2 (kde jsou ostatní letky a AWACS) a pak Go to Card formation. Wingman odpoví jako obvykle two a zařadí se na pozici. Ignoruji jako obvykle autopilota a stoupám do 40 000 ft, abych max. šetřil palivo. Mimochodem, je možní si výšku letu stejně jako waypointy upravit během plánování mise a dokonce i přímo v letu díky pokročilé avionice F-22 a datalinku s ostatními letadly. Nicméně to obvykle nedělám a prostě letím po vytyčené trase ale mnohem výše než určených 15 000 ft. Jednak plně naložen AGM-65 Mavericky na externích závěsnících STRIKE F-22 letí cca MACH 1,08 (ve výšce ne při zemi pochopitelně), dále mám výškovou převahu nad protivníky a SAMs o AAA nemluvě. A to se vždy hodí. V neposlední řade jak už tu padlo šetřím palivo pro případný vzdušný boj kvůli kterému musím nyní hodně měnit směr aby bylo na co střílet, protože nepřítel je takřka uzemněn.
Po cestě k waypoint 2 a 3 jsem přemýšlel co se asi tak stalo s ESCORT F-22, že neodstartovali ale chyba oni odstartovali až po nás a dalších STRIKE package složených s EF-2000, JSF, F-18E, takže překvapivě cestou k cíli nás náš druhý ESCORT dohnal a předehnal (aby taky ne když nesli jen AA rakety, s těmi mohli letět klidně MACH 1,2-1,3)
takže nad cílem jsme byli kompletní.
Už jsem tak drzý, že radar ani nevypínám po většinu letu a před a nad cílem si klidně dovolím mít zapnutý radar, tzn. ENCOM na 5 (Emmision Controll) kdy o sobě dávám všem vědět hodně dopředu ale na druhou stranu získám z radaru max. informací o vzdušných i pozemních cílech. Takto jsem cestou na waypoint 4 odhalil přes LANTIR, že se po kolejích pohybuje nákladní vlak naložený tanky. Z města do dalšího města k jižní hranici.
Přesně podle předpokladu byl těsně u cíle SAM (raketa země vzduch) SA-6, kterou ale zaregistrovala WW SU-27 a ruskou obdobou Maverciků jej vyřídila bez ztráty jediného letadla.
Pak po hlášce Lead IP nasledoval můj a wingmanův útok AGM-65 Mavericky do budov v cílovém městě. Jako obvykle jsem vystřílel všechny Mavericky a zničil všechny budovy ve městě.
Cestou zpět jsem vždy nastoupal na 35 000 ft abych šetřil palivo, wingmanovi jsem dal rozkaz ať odhodí všechno AG, a pak 2x klesl pod 1000 ft to abych zaútočil na ten pohybující se vlak naložený tanky a pak u nedalekého letiště zničil alespoň jeden transportní Mil Mi-26.
Následně jsem to otočil přímo na 3 letiště protivníka, která byla schopná provozu a zmíněný ENEMY strike package Mig-21, Su-25 a Mig-27 se vracel zpět. Zahájil jsem ve 40 000 ft stíhací jízdu ale ani s Mach 1,55 jsem nebyl schopen se dostat na dostřel AIM-120R AMRRAM (60 NM), protože jsem byl příliš daleko. Sakra, unikli sestřelení. Mít tak 15 min letu navíc dostali bychom je všechny parchanty.
Let zpět jsem provokativně nechal celou dobu zapnutý radar, ENCOM 5 abych vylákal stíhače protivníka k odvetě ale Súdánci se evidentně k ničemu neměli. Smutný, protože jsem nic ve vzduchu nesestřelil, jsem si to namířil domů. Bohužel už jsem neměl náboje do kanonu ani jinou AG výzbroj, takže nebylo čím zničit letadla na zemi. A že jich tam bylo...na těch třech letištích, které jsem někdy okolo 40 hod kampaně vyřadil z provozu.
Strašná škoda, že v tomto simulátoru nejde využít Wingmama během letu nebo přiřadit mu více pozemních cílů v plánovači misi. Když totiž útočíme tak Wingman zničí jen cílovou budovu, zbytečně na ní vyplýtvá 3-4 Mavericky a pak zbylé AG má jen pro případ Engage Hostile (tzn. AAA nebo SAM) ale na pozemní cíle včetně mobilních prostě nezaútočí!
To mě hrozně štve, protože wingman má obvykle 12 AGM-65 Maverick jako já a mohl by tak klidně zničit další město nebo jakýkoliv další pozemní cíl, klidně i ty letadla a vrtulníky na stojánkách když přelétáme nad letišti nepřítele.
Tohle v Jane's F-15 jde! Tam můžete všem přidělit jejich cíle. V F-22 TAW nejde manuálně vybrat v cílovém městě např. 5 budov pro wingmana před letem, vždy jen jedna. Během letu když označím pozemní cíle (jiné než AAA a SAM) a dám je na target list a wingmanovi příkaž Attack my target, tak řekne, že to nejde. Škoda, 2x škoda, tohle by ohromně pomohlo. Přitom ve vzdušném boji lze přidělovat cíle a jejich prioritu.
Ne, že by mě ničení pozemních cílů nebavilo ale oproti nepředvídatelnému vzdušnému boji je to tak trochu nuda ano nutné zlo aby člověk vyhrál kampaň.
Po přistání, jsem dostal další Silver Star Medal, svou 13. :) Tentokráte to na Medal of Honour zkrátka nestačilo.
Podle reportu ta druhá pozdě odstartované ESCORT F-22 se někde ztratila hluboko v území Súdánu, tipuji, že ji dostali SAMy, kterých tam bylo více v okolí a tenhle druhý ESCORT z nějakého mě nepochopitelného důvodu zaletěl ještě dále, dle mapy na území SAMs, tam nějakou dobu nezávisle na mě operoval, přesto že jsem už dávno letěl zpět. Tak tohle nějak nechápu.
Výsledkem je, že podle reportů máme 2 na 100% zničená města z Target Listu ale výsledky asi ještě nejsou započítány, protože je 5:13 a výsledky se aktualizují co 30 min, takže musím počkat do 5:30 ale to už budu v misi.
Každopádně klesla mi výkonnost aby taky ne, když cíle jsou tak daleko od hranic, respektive letišť. No nevím nevím jak udržím tohle tempo. Nemůžu být všude, teď bylo v Mission Roosteru 4 nebo 5 Interdiction Strike missions ale teď tam není žádná, takže si nastuduji kde že jsou sakra ty SS-23 SCUD a půjdu s Mavericky a typickou AA raketovou sestavou lovit SCUDY nejlépe 2 za jednu misi abych zabil co nejvíc much jednou ranou. Ovšem to bude značně obtížné neboť cíle jsou hodně daleko od sebe, takže to možná spojím s nějakým městem co je na Target Listu. Asi obětuji i 4x AMRRAMs výměnou za 2x AGM-65 Mavericky abych jich měl celkem 14 (12 na externích závěsnicích) a tak mohl zničit co nejvíce pozemních cílů. Sice pak budu s min. AA raket ale budu spoléhat na to, že nepřítel stejně nic moc do vzduchu nepošle.
Luxus v podobě čekání na další Interdiction Strike misi si asi nemohu dovolit. No uvidíme.
Je neskutečné, že to ti súdánští balící ještě nezabalili a nezasedli k jednacímu stolu OSN. Sakra fix. Když se podíváte na obrázky níže a grafy kolik jsem toho zničil na území Súdanu tak si řeknete, že to není snad možné, že to ten Súdán nevzdá. Parchanti jedni. Až na krev.
Nemají už pomalu s čím létat ale furt vedou válku! Mají už 52% (po aktualizaci výsledků za 13 min herního času by to snad mělo být min. 54% ARMY cílů) zničených Military Cílů a oni ne a ne se vzdát. To mě připomíná Německo za WW2. Do posledního dechu.
Tak či onak, šance na to že splníme co HQ požaduje tedy za 55 hod dát 60% damage ARMY Military Targets asi nedokážu(-me). Pokud se nestane nějaký zázrak nebo nedostanu více času. :(
Zde obrázky z průběhu mise a kampaně.
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz