Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@GERHART (28.11.2015 01:13): Ohněm a mečem nemá se Zaklínačem nic společného. Jedná se o filmovou adaptaci knihy, kde se jedná o válku Polsko-Litevska se Švédskem během Velké Severní války. Aspoň myslím... :-D
@účet smazán (26.11.2015 19:14): Ja som videl len jeden diel, film som videl ale takmer ne-dopozeral,
je seriál lepší ako film? Asi hej, i keď sú tam asi stejní herci?

Keď niečo z filmu ešte fakt super čo ma tu povestnú slovanskú atmosféru či atmosféru 1. dielu, a ešte k tomu z Poľska, tak odporúčam tieto tri filmy.
STARA BASN
OHNEM I MEČEM
VIJ 3D

Čo sa týka toho režiséra Baginskeho , fakt paráda. Len miesto tej americkej by to mohol byť CD Project.

Husítska trilógia naozaj skvelá z časti také duchovné nadväzovanie tam isto je, raz som mal myšlienku či sa podľa tejto knihy aspoň čo sa týka príbehu nemohlo odohrávať Vávrovo RPG Kingdom Come. Lenže on to podľa reality bude asi všetko chcieť.
Má tu někdo rád i seriál? Já ho upřímně mám docela rád, sice z hlediska příběhu je tam něco jinak než v knihách a některé scény jsou směšné, ale celé to zachraňuje právě atmosféra, která je opět dost slovanská a zaklínačská. Upřímně jsem tuhle atmosféru cítil už jen v povídkových knížkách, sáze a prvním Zaklínači, ve dvojce, trojce a Bouřkové sezóně už podle mě skoro nebyla. Ještě tahle zaklínačská atmosféra byla docela patrná i ve filmečku Killing Monsters a Night to Remember. Killing Monsters režíroval člověk, co bude režírovat i ten nový zaklínačský film (co bude psát ta americká kráva, meh), tak snad to taky dopadne nějak takhle.

Ještě je teda ta atmosféra i v Husitské trilogii, kterou mám rád skoro jako Zaklínače a taky jsem ji přečetl už několikrát. Je to prostě takové to do očí bijící slovanské cosi, nevím, jak bych to popsal, ale prostě strašně se to liší od amerických a západních věcí, což už u Witchera 2 a 3 tak moc neplatí.
@Walome (26.11.2015 12:41): No je to možné. Když v té hře kolísá FPS, asi to fakt mění rychlost a je to pak těžkopádné. Ale tak nevím, co za sestavu ta hra vyžaduje na plynulých 60 FPS při vysokých detailech... U mě asi bude problém v AMD procesoru, který prostě žádné výpočty AI pořádně nezvládá. Už se těším, jak mi odejde procesor nebo deska a koupím si novou desku a i5ku k tomu...
To je divný. Já mám originálku a podobné problémy jsem včera v noci nezpozoroval...
Ano, s vytaženým mečem běhá Geralt rychleji podle toho, jaký je zvolený styl. To s tím, o čem já píšu, ale nesouvisí. A není to ani tím, že by tvůrci naschvál zrychlili pohyb v interiérech - už hodněkrát se mi právě stalo, že jsem byl s Geraltem venku, meč jsem měl schovaný (byl den), a Geralt běhal lehce a rychle, možná až moc rychle. Pak jsem třeba vlezl někam dovnitř, vylezl ven, no a zase běhal těžkopádně a pomalu. Někdy mi to vyřešilo uložení a načtení pozice. Prostě se vyrestartovala nějaká chyba. A nějaká anomálie na mojí straně to není, protože mi to dělaly různé sestavy, různé verze hry (hru mám koupenou třikrát a teď ji hraju staženou z GOGu).

Ještě to prozkoumám, budu to teď možná hrát znovu, tak pak kdyžtak ještě doplním, jak přesně to je. Každopádně myslím, že na to je i nějaký mód.
Podle mě je to tím, jaký máš zrovna zvolený styl. Na skupinový běhá nejrychleji, na silový nejpomaleji.
@Dorian (25.11.2015 18:20): Slovanský je dost. Rozhodně je v té hře každou vteřinu poznat, že ji udělali lidi v téhle části Evropy, prostě to z toho je cítit. Z dvojky a trojky už moc ne. "Slovanský" nemusí odkazovat jenom na středověk, slovanské národy existují i dnes a mají svoji specifickou mentalitu a vyjadřování a první Zaklínač k tomu má prostě zdaleka nejblíž.
Půlnočnice taky, ale to je spíš takovej přívěsek k tý polednice. Jinak ale svět Zaklínače obsahuje pozoruhodnou směs monster z evropskýho folklóru, moderního fantasy i Sapkowskiho hlavy. Je tam ostatně i Dagon a rybí lidé z Lovecrafta. Každopádně Zaklínač není ani atmosférou, reáliema a jména nijak zvlášť slovanskej, výjimkou je ta čtvrtá kapitola prvního Zaklínače.
@účet smazán (25.11.2015 17:31): Legendy o strigách zasahují až do starověkého Říma, ale jinak polednice, půlnočnice jsou ryze slovanská záležitost. Požíračka by měla reprezentovat zlé čarodějnice z pohádek, které se živily lidským masem (perníková chaloupka..).
@Dorian (25.11.2015 17:17): Jestli narážíš na mě, tak nepíšu o slovanských monstrech, ale o slovanské atmosféře. Každopádně i obludy typu půlnočnice a požíračka působí dost slovansky. I taková striga mi přijde slovanská.
Mě by zajímalo kde tam ty lidi vidí slovanský monstra, kromě polednic tam není snad vůbec nic :-)
[neexistující komentář]: To, že Geralt běhá někdy rychle a někdy pomalu záleží na tom (pokud si dobře vzpomínám), zda běhá v interiéru nebo exteriéru. A co se výkonu týče, ta hra běží na starém Aurora enginu, což je engine, na kterém běžel Neverwinter Nights. Pro Zaklínače tenhle engine moc vhodný nebyl a i když si to tvůrci uvědomovali a hodně si ho přizpůsobili, některé nedostatky jako FPS dropy a padání při loadingu tam jsou. Každopádně pěknej komentář, máš ode mě plus. :)
Nezapomeň na to, že vytvářel mutanty a považoval je za nadlidi.
Probouzel v lidech fanatismus, nenávist obracel jistým směrem aby jimi mohl manipulovat. Alespoň co si pamatuji, napsal bych toho víc, kdybych toho měl dohrané včera. Navíc se nikdy nepřenesu přes to, že když si zvolím Řád či neutralitu, tak znásilní Toruviel.
Já v jedničce neměl problém přidat se l elfům, protože i když jsou veverky docela mrchy, tady byl Řád o hodně větší svině. Tady v zásadě nebyla ani pořádná možnost volby, protože nevolíte mezi lidmi a elfy ale mezi sadistickými fanatiky a partyzány. Ačkoliv se snažím často o neutralitu, witcher je v tomto ohledu vyjímka. Navíc v knihách měl Geralt často problém být pořádně neutrální, a zvlášť v předposlední kapitole ve vesnici si ho velmi těžko dokážu představit neutrálního(a v bance také)
@BINGMAN (07.10.2015 12:32): Já jsem taky volil neutralitu, protože taktéž mi ani jedna ze stran neseděla, plus k charakteru knižního Geralta mi to pasovalo. Ale ta banka je ten jeden velkej point, kdy se Geralt prostě musí aspoň načas s jednou stranou spolčit. Tak mě zajímalo, co by starej Geralt zvolil...
@Vurhor (07.10.2015 11:12): Pokud si není jistý, nezvolí většinou ani jedno. Nevěří na menší zlo (ačkoliv to taky párkrát porušil). Proto v takových situacích jsem zvolil cestu neutrality. A popravdě, ani jedna skupina mi svojí ideologií neseděla.
Otázka spíše pro znalce knih - tak nějak jsem si u jistých velkých rozhodnutí říkal, co by asi udělal starej Geralt před herními událostmi. Tedy ten "nezávislej" neovládanej. U zvolení strany mi přijde nejpravděpodobnější cesta neutrality, nicméně u banky si už tak jistý nejsem. Co myslíte?
Zdravím, rozhodl jsem se po pár letech proběhnout witchera znova, nicméně jsem se zasekl zde https://ctrlv.cz/o9GP.
Prostě Shani zmizela a ani po načtení z předchozích savů ji nenajdu ani ve špitále, ani v jejím domě s tou moc milou paní v přízemí. Stalo se to někomu z vás? A jak jste to řešili?
@Say (27.06.2015 22:46): Komiksové zobrazenie vo všeobecnosti znamená prehnané črty, podobne ako pri karikatúre a tieto postavy tak zobrazené sú, zatiaľ čo postavy ako Geralt, Triss, Siegfried a podobne sú vymodelované realistickejšie, pravdepodobne podľa konkrétnych ľudí, slúžiacich ako model minimálne čo sa tváre týka. Nejde tu o žiadne technologické možnosti, buď stylizuješ postavu realisticky alebo nie. A vo Witcherovi je ten rozkol silný.
@Cobot (27.06.2015 22:49): Nedávno jsem hrál dvě dobrodružství do Witchera jedničky (Cena neutrality & Vedlejší účinky) a hra vypadá pořád slušně. Stejně tak Anachronox, holt má čtrnáct let, ale že by vypadal hnusně, to bych zase neřekl. Ani jedna z těchto her nebyla v době svého vzniku graficky zastaralá (byť obě jely na poměrně obstarožních, ale zase značně upravených enginech) a na druhou stranu není možné čekat, že po letech budou vypadat, jako by vyšly včera. V historii rozhodně byly hry, které graficky zastaraly už v době vydání, ale tyto dvě k nim určitě nepatří. A u RPG nebo strategií vadí starší grafika podle mého minimálně, tam jde o úplně jiné věci (relativně nedávno jsem konečně dohrál Soulbringer, na kterém se technicky podepsal dlouhý vývoj a bylo to na něm vidět už v době vydání, ale stejně to bylo nakonec úplně jedno, chytl a nepustil).
Vy jste fakt tragedi. Wither vypadá furt v pohodě. Není to žádná hitparáda, ale není na tom nic hrozného. Včera jsem zkusmo spoustel Anachronox. No to byste teprve bliky hovna. A vite co i ten Anachronox me nijak nevadí, protože se v hlavě prepnu na dobu v který jsem to hrál a grafika je mi u prdele.
Ten model babky mi přišel hrozně vtipnej :)
Jako je dost stylizovanej, ale to byl snad záměr. A jo jednička, dvojka i trojka vypadají v kontextu doby vydání všechny skvěle.
Ja som dohral witchera až tento rok a pokiaľ si vezmete, že to beží na NWN engine tak je to super, nie je to také 3D, že by to nejak človeka odrádzalo. Jediné, čo mi graficky vadilo bolo niečo, čo bol problém aj keď to bola nová hra - na jednej strane máme vizuálnu stránku príbehových postáv ako Geralt, Triss, zaklínači, Siegfried a podobne + z generic NPC najmä stráže, vojaci a prostitútky a na druhej strane babky, dedkov, tlstých kupcov a podobne, ktorí štylizáciou vyzerajú neskutočne over the top komiksovo ako z nejakej detskej rozprávky. To mi rušilo dojem, že sú tam postavy dvoch úplne odlišných výtvarných štýlov.
Je to komické... pamatuji dobu, když hra vyšla a naše parta se o tom bavila ve škole: "Tý vole. To má tak super grafiku, že když dáš to DéVéDéčko do komplu, tak z té grafiky počítač normálně bouchne..." ostatní: "Supér!" :D
Jinak jsem znovudohrál W1 ještě letos před W3 a pořád se jedná o hratelný kousek. Graficky to už určitě není špička, ale má naprostou parádní stylizaci, díky které se hra vyplatí hrát i dnes. Navíc ten soubojový systém jsem už nikde jinde neviděl. Ale prvda, že příběh byl lepší až v sequelech.