Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Legend of Heroes: Trails in the Sky

The Legend of Heroes: Trails in the Sky First Chapter, Legend of Heroes VI: Sora no Kiseki

29.03.2011
13.12.2012
29.07.2014
11.06.2015
60
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

RPG The Legend of Heroes: Trails in the Sky je prvním dílem trilogie Sora no Kiseki (nepočítáme-li remake A Tear of Vermillion) od vývojářů z Nihon Falcom Corporation (série Ys nebo Xanadu Next). Za engine posloužil interní, využitý již u hry Ys VI: The Ark of Napishtim. RPG titul tak nabízí volný pohled ve 3D zobrazení v izometrickém pohledu na dění. Boje jsou tahové a titul je prost takzvaných "náhodných střetnutí". K dispozici je dvojice hrdinů, a to Estelle, dcera slavného dobrodruha, a její adoptovaný bratr, Joshua. Doba hraní se pohybuje okolo 40-50 hodin.

Místem, kde se příběh odehrává, je království Liberl, vzpamatovávající se z invaze impéria Erebonian. Tato země je však v dobách míru povinna produkovat zbraně a jiné součástky pro impérium. Estelle Bright, hlavní hrdinka se zprvu o politiku a současný stav věci příliš nezajímá, to se má však s nadcházejícími událostmi změnit...


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Trails in the Sky je fanoušky JRPG pozitivně hodnocený a všeobecně uznávaný titul. Po cca 30ti hodinách hraní ale nemohu jejich nadšení sdílet. Vlastně mě nenapadá jediný prvek, ve kterém by hra nějak excelovala. Opěvovaný příběhu se, bohužel začne rozjíždět až v poslední kapitole a čtyři předchozí jakoby pouze sloužily pouze k seznámení s postavami. Právě ty jsou jednoznačně největším tahákem titulu a, i když nikterak originální, mají duši a jejich osudy mi rozhodně nebyly lhostejné. Ústřední dvojice, jejich parťáci i záporáci mají ke svým činům motivaci a většinou i zajímavou osobní historii.Většinu času zabírá putování po světě a bojování.

Tahové souboje se zpočátku zdají zábavné, jenže ten tří stý už docela nudil. Hodně nudil. Vylepšovat bojovníky lze pomocí tzv. Quartzů vkládaných do ,postupně se odemykacích, slotů v orbmentech. Každý z nich dodává určitý počet bodů k jednotlivým elementům a jejich součet umožní používat daná kouzla. V praxi to znamená, že zhruba v polovině hry získáte tu nejlepší magii a nebudete mít důvod ji dokonce hry měnit. Mimo ně má každý z charakterů také vlastní schopnosti, které se aktivují použitím bodů získaných jednoduše útočením na nepřítele či obdržením zranění. Za sto nashromážděných bodů pak lze použít speciální útok, čímž vlastně hra sami odrazuje od používání těch ostatních.

Některé povedené vedlejší questy lze velmi snadno minout, protože časový úsek k jejich získání i splnění je nebývale krátký. Po každém příběhovém úseku tak doporučuji prokecnout každé NPC a projít všechny možné lokace, jinak můžete minout některé z nejlepších částí. Skončil jsem v samotném závěru, kdy mě přešla chuť několik hodin grindovat na OP posledního bosse, jemuž navíc předchází ještě další dva delší boss fighty.

Možná je mdlí dojem z příběhu, který by měl být motorem klasického JRPG, způsoben tím, že se jedná o první díl v trilogii. Nicméně i ostatními mechanikami The Legend of Heroes neoslňuje a připravilo mi tak jedno z největších zklamání v žánru.

Pro: postavy, vedlejší questy

Proti: tuctový příběh, časem stereotypní souboje, vedlejší questy je snadné minout

+8