Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Delta Force: Task Force Dagger

10.06.2002
58
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Delta Force: Task Force Dagger je samostatně spustitelným datadiskem pro Delta Force: Land Warrior. Hra nabízí 25 nových misí odehrávajících se v Afghánistánu v počátcích operace „Trvalá svoboda“ (hra vyšla necelý rok po teroristickém útoku na Světové obchodní centrum v New Yorku). Mezi novinky patří možnost zvolit si příslušnost k jedné z deseti speciálních jednotek, 13 nových zbraní a nové mapy pro multiplayer.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
26 dohraných misí. Znovu se ubralo na délce. V tomhle případě je to ku prospěchu věci. Když v roce 2000 vyšel Land Warrior, konkuroval prakticky jen sám sobě. Dalo se mu tím pádem ještě odpustit nevalnou AI, jednoduchý design úrovní a určitou arkádovost. Byla to zábava. Tohle je zábava stejná. V dobrém i špatném. Vždyť je to taky datadisk. Jenže je rok 2002 a na světě už jsou tituly jako Project IGI nebo Operace Flashpoint. A těmhle hrám tento titul už bohužel nestačí.

Tak určitě. Grafika je trochu vylepšená. Špinavější zdi, hezčí modely postav, uhlazenější kopce. Na svou dobu už je ale dost out. Naštěstí šlape bez problémů a bez padání. Zbraně konečně dostali odpovídající ozvučení. Z některých mě opravdu bavilo střílet. Nové a vcelku i zajímavé cíle misí. Například zastavení útěku do Pákistánu je super. Konečně jsem využil kulometné hnízdo. Nebo bránění se u helikoptéry a její následný odstřel. Vrátila se promakaná balistika. Hra si zachovala svou zábavnost.

Bohužel ale vše špatné z minulého dílu je tady zase. Dementní AI, která hru hrozně zjednodušuje. Hrozné interiéry, které připomínají bludiště z prvních FPS. Zbraně se všechny chovají podobně. Alespoň ty s hledím, které jsem používal. Není potřeba velké taktiky. Pořád je to často střílení teček v dálce. Save systém hru degraduje do ještě větší arkády. Load z menu vám doplní munici a zásobu výbušnin. Vlastně takový cheat.

Bavilo mě to pořád. Tohle ale mělo vzniknout mnohem dřív po Land Warrior. Takhle Task Force Dagger vypadá vedle konkurence už docela směšně. Ještě, že to bylo tak krátké.

Pro: zdravý základ z land warrioru, ozvučení zbraní, znovuzrozená balistika

Proti: AI, zpracování interiérů, málo novinek, odbytá grafika (na rok vzniku)

+12
  • PC 50
Tak až teprve tady se z popisku dozvídám, že jde o stand-alone datadisk, doteď jsem myslel, že jde o regulérní čtvrtý díl, který je jen postaven na nějak neviditelně vylepšeném enginu z DFLW. Díky tomu to ale dává smysl. A co že? No ta zbytečnost existence Task Force Dagger. Ačkoliv jde tedy vlastně jen o pokračování Land Warrioru, je to dost nuda a jen z toho jaksi zavání ono pokoušení se přiživit na onom blízkovýchodním "trvale svobodném" konfliktu.

Briefing mise vám tu nikdo neříká, je jen napsaný, takže se ušetřilo za dabing a nemuselo se na něj ani čekat. V popisu mise ale stejně pořádně nezjistíte, co máte dělat a jaká výbava se hodí nejlépe. Sice je tu možnost si zvolit navrženou, ale podle té maximálně zjistíte, jestli máte mít nálože nebo bazuku.

Autoři tu zas jen použili některé textury z předchozího dílu, ale protože se pohybujeme v Afghánistánu, je všechno šedé a hnědé, maximálně bílé sněhem a tedy bezbarvé a nudné a placaté a znovu bez trávy, velké, rozlehlé, vylidněné, tiché... vlastně tiché ne, autoři se majzli hlavou do futra a tak jim přišlo akční, dát jako ambietní zvuky tichou střelbu, létající letadla a sem, tam jezdící vozy či nějaký výbuch, což ale působí dost trapně, protože kolem vás se nic takového neděje, jen to má navozovat iluzi "kdesi okolo probíhajícího boje". Když jsme ale na vrcholku hory uprostřed samé pláně široko daleko a na míle vzdálení jakékoliv civilizaci i zástavbě, jsou ty zvuky neskutečně pitomé a k smíchu. podobně je trapné arabské kvákání v hlavním menu, kde poměrně dost dobrá hudba z DFLW absentuje a je právě zaměněna touhle tématickou tichou "asihudbou."

Ale aby to autoři vylepšili, přišli s inovátorskými nápady do náplní misí, za což jim "neskonale děkuji". Takže např. nesmíte vzbudit pozornost, což znamená, že lidně můžete vybít celou základnu až na dva konkrétní panďuláky ve stanu a vzadu u auta, kteří jediní zjevně mají hlasivky a jsou schopni vzburcovat již vybitou prázdnou základnu - mise neúspěšná. Nebo je třeba zastavit nával vojáků a vozidel a zabránit jim přechod imaginárních hranic s Pákistánem - valí se na vás prostě lavina, která po vás i metá kule, a vy nesmíte pustit ven ani nohu nebo jedinou pneumatiku - a to ideálně z nízko se pohybujícího vrtulníku, který se ale nečekaně obrací (a vy stále stojíte jakoby obráceni na místě), čímž to jsem se třikrát po sobě sestřelil bazukou, snažíc se sejmou nepřátelské vozidlo pode mnou (a samozřejmě se mnou šel celý vrtulník) - mise neúspěšná. Nebo musíte vybít celé město s ambásádou, ale zároveň nesmí být střelen vrtulník, který ale debil naprosto prázdný a tedy neaktivní a bez střelby létá stále nad městem a všichni na něj vesele střílejí, takže musíte být setsakra rychlí v provádění úkolu, jinak - mise neúspěšná. A perličkou na závěr je poslední mise, kde máte vyprázdnit tunely v Tora Bora a zničit osazenstvo i sklady munice - ty blbé tunely jsou tak rozlehlé a zamotané a naprosto metr po metru stejné, že v nich bloudíte a doufáte, že už někde vylezete a už to skončí. Naštěstí autoři zde mají fíčuru, že pokud máte zničit veškerý nepřátelský odpor, znamená to vlastně přibližně 90% panďuláků na mapě, pak mise úspěšně skončí a ostatní se asi vzdají nebo umřou hanbou nebo tak nějak.

Ale abych nehanil jen, už od DF1 má hra i přes své stáří několik zajímavých vychytávek, jako např. nutnost na delší vzdálenosti myslet na balistickou dráhu střely, která není od vás k cíli vůbec rovná a musíte si tedy na pušce nastavit správnou elevaci, jinak trefíte prd a nebo až na několikátý pokus. Nebo že když přebijete neúplný zásobník, tak o nevyužité náboje prostě přijdete. Nebo že střelba v dávkách či automatice kope, takže po každém takovém výstřelu se vám muška zbraně o něco zvedne - a čím větší zbraň, tím větší kopanec, tedy pokud si nelehnete na zem, pak se muška takřka nehne. Nebo že si můžete ve hře nastavit, že zastřelený panďulák pustí zbraň a vy svoji můžete odhodit a vzít si jeho (když vám dojdou náboje - ve výchozím nastavení ale taková volba tuším povolena není). A nebo že, a nebo že a taky...

Je toho možná i víc, ale co naplat, je to ponurá prázdná šedohnědá nuda a má právě i mouchy z Land Warrioru. Navíc mě moderní blízkovýchodní konflikty nezajímají natolik, abych si užíval ten oddych v likvidaci navýsost zlých zlounů, co v předchozích dílech pašovaly drogy ve velkém a nad hlavou mávali atomovkami. Pokud jste tedy dohráli Land Warriora, tak tímhle svůj zážitek nijak neprodloužíte ani nevylepšíte. Fakt zbytečnost.

Pro: Zákony fyziky a špetky realistických nápadů, ale to bylo i v předchozích dílech; žádné další plusy bohužel nevidím

Proti: Nuda a šeď; zbytečné honění hráče v některých misích spolu s časovými limity a mozek deptajícím posledním levelem; všechny mínusy z předchozího dílu jako bonusová výbava (AI, placaté povrchy apod.)

+9 +10 −1