Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Akční

@Samariel (29.04.2020 15:50): Z half-life jsem hrál nespočet modifikací, vypíchnu třeba Point of view, kde hrajete za vortigaunta, nebo Azure sheep nebo modifikaci, kde jste hrajete v HL1 už po Black Mesa incidentu, název si nevzpomenu, je jich strašně moc kvalitních.

pak taky mody do mafie.
Tak jsem si stáhl modifikaci RealRTCW a mohu jen doporučit. Jediný co mi přijde divný, je, že enemáci jsou nějací málo chytří.

A co Vy a modifikace do FPS her?
@Tulareanus (23.04.2020 12:41): vzdávání nepřátel mě hodně potěšilo v Kingdom Come, kde je pak i několik způsobů jak to řešit (sebrat mu zbraně a nechat ho jít, nechat ho jít, zabít ho anyway). Taková logická věc, ale má to fakt minimum her.
@MCZ (23.04.2020 00:55): Killing Flor byl v tomto skvělý, ale pro mě to dost zabíjely hlavně pohybové mechaniky. CS je v tomto nepoměrně lepší si myslím. KF2 ani nový Doomy jsem ale nezkoušel, jsou v pořadníku

Navíc teď zkouším ten Valorant. To se zdá taky docela povedený v tomhle, ostatně dost si na tom zakládali, že to snad bude působit jako lákadlo pro hráče CS
@BUMTARATA (23.04.2020 12:57): Ad vzdát se - to občas dělali nepřátelé v Jedi Outcast, když jsi jim vytrhl zbraně Force Pull. Což jim ale občas nezabránilo v tom jít si opatřit jinou a začít na tebe útočit i potom, co viděli, jak jsi lehce povraždil celou jejich jednotku :)
Zrovna jsem si vzpoměl, jak tohle bylo zřejmé v Aliens vs Predator sérii, když se hrálo za predatora nebo aliena.
@Tulareanus (23.04.2020 13:18): No tady prchají čistě z psychologických důvodů, podělali se prostě. Viděli čelní linii, jak dostáva čočku a berou kramle. Ne všichni, někteří to sotáhnout až do hořkého konce a některé ak naháním v rozích, kde chudáci nenašli dezorientovaní cestu ven :)
@BUMTARATA (23.04.2020 12:57): Tak je smutné, že práve hry ako World of Warcraft majú jednoduché mechaniky na to, že keď majú určité typy nepriateľov málo života alebo si ich v ich okolí zabil veľa, tak začnú utekať. Prípadne ak napadneš nejakému zvieraťu mláda, či zaútočiš na člena čriedy tak hlavný samec/samica na teba zaútočí, hoci bol ten nepriateľ najprv neutrálny. :)
Osobne by som videl ako riešenie, keby pridali nejaký fear/flee faktor hry pre nepriateľov.
Keď ešte tak nad tým rozmýšľam, tak napr. ak hráč niečo pokazí ako napr. spustí alarm alebo hliadkujúci nepriateľ nájde omráčeného/mŕtveho kolegu, tak v x hrách prídu posily, otázne je, prečo by to nemohlo nejak byť zapasované (možno v nie takom počte) aj keď už je nepriateľ sám alebo je ich málo. Obvzlášť je to divné, ak je to v hre, kde sa používajú vysielačky a buď sa zrazu prestanú používať alebo nikto neodpovedá a strážnikovi to nie je divné. :)
@Tulareanus (23.04.2020 12:41): Pokud to neomezuješ na stealth hry a neřeší jen tu kapitulaci, tak tenhle faktor je moc pěkně zpracovaný v goldbox hrách. Pokud proti tobě stojí horda (obrovsk přesila) nepřátel, ale spíše těch slabších, tak se mi často stávalo že v průběhu bitvy začaly po jednom nebo více skupinkých utíkat. a to i v situaci, kdy stále měli početní převahu. Ale přitom bylo skoro jasné, že nemůžou vyhrát. Tohle jsem snad skoro nikde jinde neviděl.
@Tulareanus (23.04.2020 12:41): Jo, to máš pravdu, to s tím souvisí. Bylo by super, kdyby se ti poslední uměli vzdát (nebo obecně, kdyby se ocitli v nevýhodné situaci, ani by nemuseli být poslední, např. melee vs. range, tohle třeba fungovalo v posledním MGS, předchozí jsem nehrál) nebo prostě vzít do zaječích, jak píše Gordon.

@Gordon (23.04.2020 12:48): V Arkham hrách právě vysílačky používají, to je na tom super, vždycky udělají takovou prezenčku a když někdo chybí, tak začnou vyšilovat.
@BUMTARATA (23.04.2020 12:22): @Tulareanus (23.04.2020 12:41): V tomhle ohledu v podstatě neznám realistickou Stealth hru. Ve hrách, které se odehravají v moderní době, je to o to směšnější, když ty stráže mohou komunikovat přes vysílačky.

Taky by ti enemáci občas mohli vzít do zaječích, když vidí, jak jim anhiluji celou armádu jejich druhů. :-D
@BUMTARATA (23.04.2020 12:22): No mne v tehto téme asi neostáva nič iné len s tebou súhlasiť, podľa tebou spomínaného archetypu poslednej stráže som zažil napr. Dishonored alebo oba nové Deus Ex. V Arkham Asylum tomu ešte dodávalo šmrnc a zábavnosť to ako ich cez rádio ešte demoralizoval Joker alebo v Arkham City Penguin. :)

Mňa inak ešte viac v hrách trápi faktor toho, že nepriatelia sa nevedia vzdať a nepochopia/nevšimnú si situáciu, keď som ich 90% dal dole sám a oni na mňa idú v štýle "to si posral, teraz ťa za to zašliapnem ako mravca!!!"
Nechci odvádět pozornost od MCZ, ale na základě diskuze u The Last of Us Part II mě napadá obecnější úvaha o stealth hrách. Ty trpí samozřejmě mnoha notorickými neduhy (absence periferního vidění, neschopnost reagovat na louže krve a pohozené zbraně či rozlišovat mezi podezřelými a nepodezřelými zvuky and so on and so on), ale jeden, který mi vždy pil krev, je fenomén „poslední stráže“, jak tomu říkám (docela by mě zajímalo, jestli se tím někdy někdo odborně zabýval). Jde o tu situaci, kdy likvidujete jednu stráž po druhé, až zůstane poslední, která si sama bezstarostně hlídkuje v mrtvolně ztichlé základně (což se mimo jiné také váže k tomu, že stráže se málokdy shlukují ve větším počtu, spíše si drží nepřirozené rozestupy jak za časů pandemie, a nemění své trasy).

Vybavíte si nějaké hry, které tohle řeší? Mě takhle z hlavy napadá snad jenom Arkham série, kde si stráže nejen všimnou, že jim chybí kámoš (tohle je sem tam ve hrách vidět, např. v Desperados), ale především změní své chování, jak ubývají, jak se mění situace. Takže třeba dvě poslední chodí spolu a kryjí si záda, ta úplně poslední se už jen klepe strachy a zběsile střílí na všechny strany. I z tohoto důvodu jsem tyhle hry vždy považoval za jedny z nejlepších v rámci stealth žánru.
Jedu už takhle několikerý měsíc Killing Floor 2 a hrozně mě to baví (tak moc, že si to už občas docela dávám na nejtěžší obtížnost, k čemuž jsem nikdy neměl ambice). Přemýšlel jsem proč, když spousta věcí mi na té hře vadí, herní náplň je šíleně repetetivní a asi jediný důvod - za to podstatný - který mě napadl je zkrátka a jednoduše gunplay.

Ta hra má asi nejlepší "feeling" zbraní, co jsem kdy v FPS viděl. Oni tohle Tripwire vždycky uměli, to vím už od první Red Orchestry. Killing Floor je oproti tomu arkáda, ale není tam třeba zaměřovač (jako dá se zapnout, je to však takové bleh) a člověk musí střílet buď od boku anebo používat mířidla, což hře dává další slušnou porci adrenalinu. Na technické věci tolik nejsem, ale asi tomu opravdu pomáhá i to, že animace zbraní mají nějakých 200 frames, což jde vidět při zedtime (bullet time) anebo i to, že pro efektivnější přebíjení jsou použity úplně jiné animace pokročilejší techniky, které nějaký reálný člověk opravdu ovládá.

Doom Eternal jsem ještě nehrál, ale i přechozí Doom 2016 je, co se zbraní týče, docela slabý odvar. KF2 má mimochodem i čtyřhlavňovou brokovnici aka Doomstick...

Takže, abych nadhodil téma, 10 FPS s nejlepším gunplayem:

1. Killing Floor 2
2./3. Red Orchestra 1/2
4. Doom 2016
5. Brutal Doom
6. Killing Floor
7. Quake 3
8. Blood
9. Counter-Strike (všechny verze)
10. Half-Life 2

Ještě si teda musím zahrát MMod pro HL2 a taky Dusk, které jsou údajně v tomhle směru skvělé.
@PRIVATE MARTIN (18.03.2020 19:34): jakto? Vždy tam máš fotorealistickou grafiku s podporou Ray (FULL) Tracing v reálném čase, psali že to zvládně i GTX 1060 v 60 fps. Prý i AMD RX 500, Vegy a RDNA to dají s Ray Tracinegem na 60+ fps!
@Samariel (08.03.2020 14:14): řekl bych, že jich vychází minimálně stejně jako dřív, akorát to dnes není úplně nejpopulárnější žánr pro masy, dnes hold frčí takový ten open world od Ubisoftu... ale když si dáš tu práci, tak jich určitě najdeš dost...
Ale nepřijde Vám, že hry jako právě zmíněný Will Rock, už moc nevychází??


To je furt samej open-world a battle-royale! Pořádnou gore FPS, abys pohledal...
THQ Nordic otvorili pred pár týždňami v Bratislave herné vývojárske štúdio Nine Rocks Games, ktoré pracuje na akčnej survival strílačke:
Embracer Group subsidiary
Nine Rocks Games is a member of the THQ Nordic network of studios and was founded in January 2020 in Bratislava, Slovakia. The studio’s experience includes work on projects like DayZ (2018), Soldier of Fortune 3 (2007), Conan (2004), or Chaser (2003), to name a few. Its first project under the THQ Nordic umbrella will be in the survival/shooter genre.