Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DH Masters 2017 - 4. turnaj

Dlouho očekávaný turnaj v CS:GO je konečně tady.



V říjnu se odehraje další ze série turnajů DH Masters. Poprvé si zahrajeme hru, která není zdarma.

Organizace

Turnaj proběhne o víkendu 14. - 15. 10. 2017. Je nutné se do něj předem registrovat (stačí mi poslat krátkou zprávu do DH pošty). Deadline pro registraci je čtvrtek 12. 10. 2017 23:59:59. Maximální počet hráčů je 32.

Seznam aktuálně zaregistrovaných je k dispozici zde: odkaz

Veškeré další organizační informace (bodování, pravidla, rozlosování do skupin apod.) budou uvedeny na stránce facebookové skupiny.

Co se bude hrát?

Ve čtvrtém turnaji DH Masters 2017 budeme hrát známou střílečku Counter-Strike: Global Offensive.


Čekají vás duely 1v1 na speciálních aim mapách. Budeme mít k dispozici soukromý server.

Server

Na turnajový server se dostanete tak, že pustíte CSGO a do konzole napíšete tyto dva příkazy:
password dhm2017
connect 82.208.17.102:27915


Mapy

Hrát budeme pouze tyto mapy:
aim_map_noawp (M4+AK47)
aim_map_usp_s (USP)
awp_india_csgo (AWP)
Mapy můžete stáhnout zde (6 MB), ale není to nutné. Po připojení na server se vám stáhnou samy.

Průběh zápasu

- Hráči se připojí na server. Server automaticky zahájí zápas, ale toho se neděste, ještě se nehraje.
- Jeden z hráčů změní mapu (mapa bude předem vylosovaná)
- Oba hráči se vyjádří, že jsou ready a spustí nahrávání dema (record nazev).
- Jeden z hráčů přes menu ve hře restartuje mapu (Call vote - Restart map). Hra odpočítá několik sekund a po zahájení kola se již jede naostro.
- Hrajeme na maxrounds 30, tedy na 16 vítězných kol. Po polovině (15 kol) se mění strany. Pokud zápas skončí 15:15, pokračuje se prodloužením na 6 kol, tedy na 4 vítězná. Pokud i prodloužení skončí nerozhodně (18:18), pokračuje se dalším prodloužením a dalším tak dlouho, dokud se nerozhodne. Pokud se bude prodlužovat opakovaně, vyhrává hráč, který jako první získá 30 kol (tedy např. 30:29).
- V základní skupině hrajeme dvě mapy (tedy výsledek 1:1 nebo 2:0). Bodování za jednotlivé mapy je 3-2-1-0 (výhra - výhra v prodloužení - prohra v prodloužení - prohra).
- V play-off budeme hrát na 2 vítězné mapy (tedy výsledek 2:0 nebo 2:1).

Nahrávání dema

Demo (replay) nahrajete tak, že na začátku (než začnete hrát) otevřete konzoli a napíšete příkaz
record nazev
kde "nazev" je název souboru (zvolte pokaždé jiný). Soubor se uloží do adresáře Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo

Po skončení zápasu

Hráč ukončí nahrávání dema příkazem "stop" do konzole, nebo odpojením ze serveru/vypnutím hry.
Po skončení zápasu mi zašlete na e-mail kwoky@seznam.cz screenshoty s výsledkem a také nahraný záznam (tzv. demo).
Screenshot stačí jen od jednoho z hráčů, ale demo musí zaslat oba dva. Za nedodání dema budu udělovat penalizace, tak si na to dejte pozor.

Doplňková pravidla a organizace

- Hráč může používat všechny zbraně, které se nachází na mapě nebo je dostane na začátku kola do ruky. Za CT stranu je povinné použít jako výchozí pistoli USP-S. Je zakázáno nakupování, používání granátů a používání vesty a helmy. Všechny tyhle nepovolené věci by měly by znemožněné nastavením serveru, ale pro jistotu to výslovně uvádím, aby nedošlo ke zmatkům.

Seznam map pro zápasy v základních skupinách

Skupina A:
H34D vs Karasman - aim_map_noawp + AWP
H34D vs d4necek - aim_map_noawp + AWP
H34D vs Garion - AWP + aim_map_noawp
Karasman vs d4necek - USP + aim_map_noawp
Karasman vs Garion - USP + AWP
d4necek vs Garion - USP + aim_map_noawp

Skupina B:
Steve vs Crash - USP + aim_map_noawp
Steve vs Fatality - USP + AWP
Steve vs Gordon - aim_map_noawp + AWP
Crash vs Fatality - USP + aim_map_noawp
Crash vs Gordon - AWP + aim_map_noawp
Fatality vs Gordon - aim_map_noawp + AWP

Skupina C:
Laurona vs PRIVATE MARTIN - USP + aim_map_noawp
Laurona vs Kunick - AWP + aim_map_noawp
Laurona vs Drekt - aim_map_noawp + AWP
PRIVATE MARTIN vs Kunick - USP + aim_map_noawp
PRIVATE MARTIN vs Drekt - USP + AWP
Kunick vs Drekt - USP + aim_map_noawp


Průběžné výsledky můžete sledovat ZDE.

Do nedělního vyřazovacího pavouka (single-elimination) postoupí dva nejlepší z každé skupiny a k tomu dva hráči ze třetího místa. O tom, kteří dva to budou, rozhodne následující klíč:
- počet bodů
- bilance +/- v získaných kolech
- počet prohraných kol
Pokud se ani pak nerozhodne, odehraje se dodatečná mapa.

Hráči se do pavouka seřadí takto:
A1 vs X3b
B2 vs C2
B1 vs X3a
C1 vs A2

X3a je nejlepší ze třetích míst, X3b je druhý nejlepší ze třetích míst. Pokud se v pavoukovi hned potkají s někým ze své skupiny, můžu rozhodnout o jejich prohození (pokud to bude mít smysl).

Play-off

Mapy se budou hrát v play-off v tomto pořadí:
- aim_map_noawp
- poražený vybere druhou mapu
- pokud je skóre nerozhodné (1:1), hraje se třetí zbývající mapa

Graficky znázorněného pavouka najdete na stejném místě, kde výsledky ze základní skupiny. Vlevo dole si překlikněte zobrazení na List2 :)

Příjemnou zábavu! :)

Tipy do začátku se dozvíte v tomto videu: odkaz

Pokud jste od minule zapomněli, o čem tu píšu, v úvodním článku od DH Masters 2017 si to můžete připomenout. :)

Kwoky

Chcete, aby byl na DH blogu uveřejněn i váš článek? Pošlete nám ho na e-mail clanky@databaze-her.cz.


Diskuze ke článku

@Kunick (13.10.2017 07:44): To se jen zda. 1v1 se hraje dost jinak nez 5v5.

@Drekt (13.10.2017 07:53): Karas to vzdycky "nikdy nehral" a potom je prinejhorsim nekde uprostred herniho pole :) A H34D ma ma FPS nadani (viz Quake), takze to taky neni kdovijak smerodatne :) Navic pocet hodin neni primo umerne skillu.

@Karasman (13.10.2017 08:17): Nekecej, viz co pisu vyse :)

@Kwoky (12.10.2017 22:53): Chapu to teda dobre, ze za T muzu pouzivat glocka?

@Kwoky (13.10.2017 09:48): Prislo by mi dobre to minimalne na skupiny zakazat, respektive aby to bylo stejne jako u Faerie podmineno souhlasem obou hracu.
Doplnil jsem do článku vylosované skupiny, vylosované mapy, postupový klíč a systém zařazení do pavouka. To by snad zatím mělo být všechno, co ode mě budete potřebovat :) Směle do toho.

Mapy pro pavouka vylosuju po uzavření základních skupin.

@d4necek (13.10.2017 08:22): Ano, jde. Ale nevím, jak se v takovém případě bude chovat votování, takže to moc nedoporučuji. Záznamy zápasů zveřejním hned po skončení turnaje.
Hm, takže poslední ve skupině, tvl to je zase perla... :D Nikdy jsem to nehrál a mam tam tři mastery... :D
Vylosované skupiny:

Skupina A:
H34D
Karasman
d4necek
Garion

Skupina B:
Steve
Crash
Fatality
Gordon

Skupina C:
Laurona
PRIVATE MARTIN
Kunick
Drekt

Systém hry a vylosované mapy vám prozradím ráno. Jisté je, že postoupí ti, co skončí ve skupině na prvních dvou místech (to je 3*2, tedy 6 lidí). Klíč pro zbývající dva postupující zveřejním také ráno.
POZOR! Upřesňuji jedno pravidlo.

Hráč může používat všechny zbraně, které se nachází na mapě nebo je dostane na začátku kola do ruky. Za CT stranu je povinné použít jako výchozí pistoli USP-S.
Ak by mal niekto chuť, dnes okolo 20:00 sa na teamspeaku zíde dh parta a plánujeme hrať CS:GO. Neviem aké módy, hlavne že sa bude niečo diať. ;)
Já to mám obráceně, mám v pátek dovolenou a budu s klukem doma, tak klidně i dopoledne... ;-) V sobotu jsem celý den pryč a budu až později večer.
Já v pátek pravděpodobně nebudu moct nic odehrát. V sobotu bych měl být k dispozici celý den.
@Garion (11.10.2017 08:02): tak pokud by to šlo opravdu rychle tak to až takový problém není, začneš popisovat nějaký postřeh, příp. něco co je podle tebe příčinou - horší by bylo kdyby oba spíš kempovali
Na druhou stranu vymyslet zazivny komentar k 1v1 neni uplne lehke - "Skryva se za krabicemi, vykukuje a headshot!", "Zacina dalsi kolo a hned headshot pres dve krabice!", "Hraci taktizuji a cekaji za krabicemi kazdy na sve strane mapy, drzi uhel a...headshot!"
Achjo, a já už jsem nasliboval všem babičkám a tetičkám, že budu v televizi :'(
Doplnil jsem do článku kapitolu Průběh zápasu, abyste se zorientovali. Další pravidla už nemám v plánu, jen po skončení registrací vyhlásím skupiny, vylosované mapy a postupový klíč do play-off.

Připomínám, že registrace končí už tento čtvrtek.

Pokud máte ještě nějaký dotaz, ptejte se, dokud je čas :)
Nějaký ten čas si v sobotu sice snad najdu, ale celý den k dispozici taky určitě nebudu, takže taky rád odehraji něco v pátek večer.
Tvl já si pořád říkám, jakto že mě ještě nikdo nekontaktoval na duel a ono je to za týden. To jsem ovšem v sobotu celý den ve škole, takže opět až večer po osmé (možná deváté), takže pochybuju, že stihnu všechno odehrát. Můžu kdyžtak s někým zkusit duel už v pátek?
Pokud by měl někdo zájem dát testovací duel, tak se mi kdykoliv během víkendu ozvěte na Steamu.

P.S.: Opravil jsem votování - už se nastavuje správná mapa. Uff. To byla asi poslední věc, kterou jsem potřeboval vyřešit. Nyní je již server nastavený na ostrou hru.

@Steve (07.10.2017 12:06): Losovat budu hned po rozlosování skupin, takže mapy budete znát předem. Dvě stejné se hrát nebudou.
@Kwoky (06.10.2017 21:18): To je úplný ESL Pro League! :D Jinak jak to máš přesně vymyšlené s tím losováním map, to nám dáš předem seznam kdo má s kým co odehrát? Nebo si to nějak losujem sami. A může se stát, že by se hrála dvakrát stejná mapa?
V sobotu budeme hrát skupiny. V každém zápase se odehrají dvě mapy (budou náhodně vylosované) a bodování bude 3 body za výhru v mapě, 2 body za výhru v prodloužení, 1 bod za prohru v prodloužení a 0 bodů za prohru v základním hracím čase. Pokud se tak domluvíte, bude možné hrát už v pátek.

V neděli budeme hrát pavouka a zápasy budou na dvě vítězné mapy. Pravděpodobně do play-off postoupí jen 8 nejlepších.

Boje o celkové pořadí upřesním po ukončení registrací. Pokud vás bude hodně, pronajmu další server.
Budu chtít, abyste během zápasů nahrávali demo (nebo replay, chcete-li). Stačí na začátku, než začnete hrát, otevřít konzoli a napsat příkaz "record nazev", kde jako "nazev" můžete napsat třeba jméno soupeře. Na dodání dema budu trvat (je to důkazní materiál pro řešení případných problémů).

Návod, jak na to (stačí část do 0:28)

Dnes večer doplním také systém hry, abyste se na to dokázali psychicky připravit.
Hlásím úspěšné získání achievementu "JEŠTĚ VĚTŠÍ BLBEC, NEŽ JSME ČEKALI", a protože nechci přijít o jeho unikátnost, tak je potřeba ostatním adeptům zabránit v jeho získání.

Tak tedy prosím vězte, že pro zapnutí konzole v CS-GO skutečně není potřeba měnit nastavení její defaultní klávesy (tedy té vlnovky pod ESC), ani není potřeba šachovat s přepínáním klávesnice z české na anglickou, čínskou, ruskou či hebrejskou a už vůbec není potřeba chodit do sklepa a hledat ve skříni nějakou starou funkční klávesnici...

Stačí jen v obecném nastavení hry někde na pátém řádku povolit spuštění vývojářské konzole... BINGO. :)