Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ach jo, zadna velka stranka zatim nevydala clanek o shitstormu, ktery se par dni pred vydanim Pillars II rozhodl okolo Obsidianu rozpoutat MCA, takze nemam co nalinkovat.
@MiDlo (23.09.2014 12:09): Beta je dobrým příslibem. Vypadá to krásně (efekty kouzel jsou náramný), hraje se to dobře, ukecaný to je až až a rozhovory jde vést různým směrem v závislosti na vlastnostech postavy. Souboje jsou fajn a rozhodně nebudou jednoduchý. Rozbitýho je tam toho zatím dost, tak uvidíme jak se s tím poperou. Vydání v zimě nevěřím, poslední patch tý bety byl 3.9. takže jedou hlemýždím tempem :)
@Isair (30.07.2014 09:35): ted jsem si to komentované video pustil, vypadá to vážně super. Příběh a činění voleb s dopadem na vše možné, to je to o co v téhle hře půjde. Soubojový systém vypadá ok (nebude D&D což nemusí být nutně na škodu - viz. informace které zmíní při rozdělování bodů k atributům při tvorbě postavy), přehledný inventář, rozhovory založené na reputaci, gamebook-like ilustrované cutscény (27. minuta videa) s možností zasáhnout do děje (mohl zachránit třetí postavu v partě nebo ji nechat umřít), různé typy zranění a nemoci (29. minuta videa). Kempování, které uzdraví celou partu (ale máte omezený počet "camping supplies", viz. 30. minuta videa, v 32.minutě k tomu říká že chtěli v lidech vyvolat pocit: už mám jen 2 camping supplies, takže je budu muset brzy zajít do města dokoupit...). Tušil jsem a doufal, že to dopadne dobře ale zatím to vypadá nad očekávání dobře.

edit - jeden quest z backer bety (nekometované video, které má přes hodinu a zespoileruje vám jeden menší dungeon, ale pokud se někdo nemůže dočkat...)
@FildasCZ (30.07.2014 14:49): Mělo by to být co nejvěrnější Infinity engine hrám, čili Planescape, Icewind Dale a Baldur's Gate (z nějž čerpají asi nejvíce). Pravidla by měla být také co možná nejblíže DnD (třetí edici), byť je tedy nemají licencované (čili se je snaží pouze co nejvíce napodobit). Zní to rozhodně fajn, třebaže v tom videu toho moc neukázali (zde by to chtělo nějakou pořádnou gameplay kompilaci přímo od výrobců, třebas i z různých částí hry).

"Depresivnější"/ "temnější" pojetí osobně vítám (po přebarveném Divinity dvojnásob), byť to tedy na mne působí stále dosti barveně... (minimálně bych se mírnil s některými světelnými efekty).

Interface se mi zdá docela fajn (po vzoru právě IE her), byť by si jistě ještě nějaké poladění zasloužil (také mi tam zcela nepasuje).

Nemyslím si, že by byl ten pavouk nějaký (sub)boss, zkrátka jen běžný, silnější nepřítel, ale doufám, že ne všechny souboje půjdou "odklikat" tak snadno a dočkáme se i nějakých pořádných taktických výzev.
@Isair (30.07.2014 14:25): Na uvod mohli dát nějakou barevnější a zajímavější misi. Tohli mi přišlo měně barevné. Takové lehce depresivní nezapadající do sebe. Ty ikonky dole + ty modré kruhy. Je to asi, jako ikony v DA3 to je hnus vyloženě nehodící.
Třeba ten pavouk na konci, měl být nějáký eliták či boss ? Aspon ten závěr jsem čekal trošku fíha.

Takovej střh planescape a Lionheartu a ještě něčeho. Mi to přijde. Tak já Divinity hrál jakmile byl na steamu a viděl jsem ten rozdíl před a potom. A nějak mi to nevadilo.

Rozhodně na hru jsem už jen zvědav. Tak, jako na Risen 3 či Sacred 3 , kde mi přijde laciná grafika, dvojka byla kouzelná ( hlavně ta 3 vypadá s těma ikonama, jako mixlí s Da3 a buhví čím ještě.. No a Da3 tam snad nic.
@FildasCZ (30.07.2014 14:10): Je třeba si uvědomit, že se jedná pouze o cca 27 minutový gameplay, z čehož skoro 8 minut zabírá tvorba postavy. Nadto je to, hádám, spíše počátek hry, čili takový víceméně "tutorial" (on začátek Divinity taky není žádné terno), věřím, že se vše později příjemně rozjede, do party přibude více postav všemožných povolání... a bude to fajn. Mohli si však pro ukázku vybrat zajímavější část, pravda.

Ale co se ti konkrétně v tom videu nezdá?
@mazar1234 (30.07.2014 10:48): Popravdě a upřímně, když jem viděl video tak jsem si říkal to má být práce za 80 milionu, nebo kolik vybrali. Vypadalo to spíš, jak nějaká alf verze a její začátky.
Přišlo mi to takové. Jako vidět na letáku pěknej kus masa a přijdeš do obchod a vidíš jen malej kousek masa a ještě v tom plastu, jaká si tekutina. Prostě to má být všechno ?!
Já vím, že se to nedá srovnávat asi, ale říkam si, proč bych nemohl, třeba borci z lariana udělali hru za skoro mega doláčů , a když jsem hrál betu říkal jsem si pání . Už se nemůžu dočkat na příští rok na novej stroj a dám si to v plné palbě a možná i s češtinou.

I westeland 2 mě více zaujal. Ještě jsem zvědav na ten Torment: Tides of Numenera.

A nějáké výmluvy, že je to beta a v plné verzi to bude 10x jinačí a přijatelnější to určitě ne.
Pozeral som to video, potom prisiel kolega WOWkar a pozera na to, vidi rozhovory a tak tak povie Nuda, kedy budu bojovat.
Niekolko krat preklikne video dalej a dalej vidi rozhovory pripadne chodenie po mape.
Nuda ja chcem boj.
Podari sa mu nakliknut boj. To tam len tak stoja a machaju palicou? To je kokotina, to sa tam nedaju klikat ziadne spelly?
Znechuteny odide prec.
@valcik (18.01.2014 10:22): Pěknej humáč, prej grafika? a artworky tam dělají snad jen děti ze školky :D Prostě trapas a amatérismus. Ještě že je ten Brian Fargo, jinak by na to vybrali na kickstarteru úplné hovno. Upřímně není to nic jiného, než artová vykrádačka Ice wind dale.

Naprosto "úžasná grafika" :D Taková pliktá hnuska rozostřená :D
@AlieN (16.01.2014 00:51): To je iba nejaký koncept poskladaný v grafickom editore, ni? Nevykresľuje sa to cez herný engine, tak ďaleko sa ešte nedostali. ^^

edit: A tak nič, podľa oznámenia z minulej stredy to je naozaj herné UI.
http://www.kickstarter.com/projects/obsidian/project-eternity/posts/719969

"Most of our UI has either been implemented or mocked up to an Alpha level."

@Zero (17.01.2014 21:18): Vyzerá to rozhodne lepšie, než tá dúhovo sfarbená a neprehľadná amatérčina z W2.
Na ja, od strelných zbraní to trvalo k parným strojom ešte štvrť milénia. Ale kde je mušketa, tam už musí byť vysoká miera industrializácie, ktorá má k parostroju a steampunku iba krok! ^^
jak říká Sinister, Torment se bude odehrávat ve světě Numenéra. V kostce: současné civlizace se vyvíjejí na troskách dávno vyhynulých a velmi pokročilých. Interpretují si proto spoustu artefaktů a dávno zapomenutých technologií jako magii. Ten světě má tedy mít fantasy feeling (mentalita obyvatel, atmosféra, společenské struktury), přestože magie ani další fantasy pilíře jako takové se tam vůbec neobjevují. Za vším "nadpřirozeným" stojí "věda".

Co se Steampunku týče, tak ten se dá definovat jako inspirování se viktoriánskou dobou ve spojení s fantasmagorickými technologiemi založenými na páře. Opět, magie se tam vůbec nemusí vyskytovat

Pillars of Eternity bylo od začátku prezentované jako nástupceBG/IWD/PT a nikdy si nehrálo na nic jiného než čistokrevnou fantasy. Střelné zbraně ještě nemusí znamenat steampunk.
@Bodkin (12.12.2013 08:51): Ne steampunk jako takový, ale muškety a děla - to mě strašně rušilo. Kombinace průmyslové revoluce a fantasy se mi zpracováním opravdu líbila jen v Arcanu.
No, ale co se týče kompletních steampunkových kulis, tak to jsem naprostý ignorant - nedokážu tomu přijít na chuť.
@Bodkin (11.12.2013 17:01): @AlieN (11.12.2013 17:12): Nový Torment bude postavený na světě, kde se vyskytují hodně high tech vynálezy (jakože opravdu space sci-fi) - doporučuju stáhnout pravidla nebo ukázkovou povídku zde. Ten člověk na Tormentu taky pracuje, takže by to mělo dost odpovídat.

Co se týče steampunku - čím méně tím více za mě (ideálně vůbec), pokud nebude kombinován s viktoriánskou Anglií. Zkoušel jsem číst i hrát Warhammer, ale prostě mi to vadí...
@Bodkin (11.12.2013 17:01): V novém Tormentu bych to čekal víc, Eternity jsem právě považoval za dost čisté high fantasy. Už i ta Republika co vidím na mapě v traileru mě docela překvapila
@valcik (11.12.2013 16:37): Steampunk je společnost založená na (šílených) vynálezech poháněných párou v době, kdy něco takového nemohlo existovat.

A jo, ze začátku tam vytáhli charakter střelce s mušketou, tak jsem si zafixoval, že to nebude až tak úplně High fantasy jako IE hry.

I když nepletu si to ještě s novým tormentem? Je to všechno na jedno brdo :/
Já měl hlavně za to, že to bude více steampunkové a méně fantasy, kdežto to ukazovalo jen BGčkovské vrhání kouzel :/
Na poplach je ešte skoro, páni. Sú to predsa WIP screeny, ktoré ukazujú akurát možnosti použitej renderovacej techniky. Nejedná sa o dokončené a funkčné mapky z hry! Aj postavy zatiaľ slúžia len ako placeholder na ukážku použitej mierky a nemajú ešte kompletné modely ani hotové animácie. ;)

Postavičky v Arkáne mali podľa mňa zúfalo špatné bojové animácie, dúfam že týmto smerom Obsidian nevykročí!
@Tarhiel (17.07.2013 20:56): Poměrně velký - náhled herní plochy a tomu uzpůsobené velikosti předmětů, aby byly i přes nedokonalosti enginu atraktivní, tomu jednoznačeně vévodí Infinty. Zkus si srovnat P:E s P:T - odvážím se už teď říct, že P:T graficky naprosto vítězí (a teď nemám namysli originalitu prostředí).
Postavy jsouv P:E spíš jako vystřižené např. ze Spellforce či Lionheart, což nebyla grafická špička ani v době vydání. Lokace se zdají už teď býti pusté.
Ve zkratce mám tedy namysli, že náhled na herní plochu zabírá její příliš velkou výseč, v čemž jsou postavy utopené (BG2 v rozlišení 1024x768 a víc - jenže pořád v BG2 nebyly tak velké plochy, čili tam se to ztratilo), v krajině je toho málo, takže to zároveň vypadá pustě a grafické zpracovaní postav jako takové není podle mě nikterak vhodně zvolené.

@eremita (17.07.2013 22:07): Nicméně zpracování postav v Infinity je nesporně pestřejší a zajímavější (o rozpohybování nemluvě - to samozřejmě u P:E zatím nelze posoudit) než v Arcanu a ty zajímavé nápady na oblečení (obleky apod.) to nijak nezachraňují.
Každopádně jsem ale měl namysli spíš právě náhled na herní plochu a ostatní věci, které jsem popsal výše.
@Bodkin (17.07.2013 21:09): Což bohužel neplatí pro sprity, které zestárly opravdu hodně. Arcanum má nádherné, ostré sprity, zatímco IWD/BG jsou rozplizlé/rozostřené blivajzy s podivnou barevnou paletou. Ale renderované pozadí v jedničce a zejména ve dvojce bere stále dech, to bez debat.
Miluju éru Infinity enginu, ale prozatím mi grafické zpracování Projectu Eternity nijak zvlášť nevoní. Popravdě mi daleko spíš připomíná ztvárnění Arcana spíš, než Infinity Engine.
Na nemeckej stránke gamestar.de sa nedávno objavili screenshoty a Josh Sawyer z Obsidianu potvrdil, že sa jedná o WIP screeny Projektu Eternity. Parádna predrenderovaná 2D-izo grafika!
gamestar.de - galéria
@FildasCZ (21.05.2013 10:11): No, ich rozhodnutie nehrabat sa do AAA titulov chápem, dúfam, že Kicksarter fundovanie im ešte hooodnu chvíľu vydrží a u mobilov nezaparkujú, no a že Projet Eternity bude pecka, ktorá namotá daľších hráčov na ich hry :)
Šéf Obsidianu si myslí, že velké AAA hry už nejsou pro taková nezávislá studia jako oni průchodné, namísto toho se hodlají zaměřit na menší a inovativní tituly, financované z Kickstarteru nebo F2P, nebo jen pomáhat na cizích hrách. Proto už ani nehodlají dál vyvíjet jejich vlastní engine, South Park bude poslední hrou, co na něm běží. Do budoucna se budou snažit prorazit v mobilních a tabletových titulech, pokud dokáží vymyslet něco, co tu ještě nebylo.

Zdroj eurogamer.cz
@Isair (10.04.2013 20:48): Tak samozřejmě, vždy se může něco zvrtnout, ale za tímhle projektem stojí tak slavná jména, že by to bylo opravdu velmi překvapivé... Josh Sawyer, Chris Avellone, Tim Cain a, George Ziets v jednom týmu je opravdu hodně silná sestava a vůbec bych se nedivil, kdyby Eternity IE hry překonalo... Navíc si k tomu připočtěte, že nemají za krkem kravaťáky, kteří by jim do toho kecali. Samozřejmě, schopný producent a leader je potřeba, ale velcí publisheři spíš projekty akorát pohnojí...

Torment to samé, McComb a Avellone se vrací, k tomu Ziets a také geniální Biran Mitsoda! Jak říkám, šance na selhání je opravdu mizivá...

BTW, nebál bych se, že se budu "opičit" po BW, na to mají tito designéři příliš silný rukopis... Jistě BG stojí jako velká inspirace, ale pro hrubou představu o Eternity a Tormentu bych se podíval spíš na tituly jako PT, NWN2: MoB, Fallouty, IWD, Arcanum, Greyhawk, VTMB...
@Isair (10.04.2013 20:48): Z trojice velikánů bude myslím toto nejlepší. Torment i W2 mají až příliš silné jednotlivé přdchůdce.

Ale stejně, na South Park jsem zvědavý nejvíce :). To může být jen vrchol či propadák.
@Isair (04.11.2012 17:53): Obsidian... a zjednodušovanie?? Kdeže!

Ale, vidím to optimisticky. Už tam nabrali Tima Caina (konečne môžu s čistým svedomím tvrdiť, že sú originálni a prvotní tvorcovia Falloutu), tak tomu dávam šance.
@mazar1234 (04.11.2012 17:50): Spíše aby se jim povedlo do hry zakomponovat dostatečné množství kouzel, skillů, variabilních nepřátel a z toho vyplývající velké množství různých taktik... pak budu víceméně také spokojen:). A hlavně žádně zjednodušování!