Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Andrzej Sapkowski versus CD Projekt Red
Polský spisovatel stojící za Zaklínačem nově požaduje po herní/vydavatelské společnosti stojící za úspěšnou herní sérií na dané motivy dorovnání autorského honoráře. Jelikož Zaklínač vydělává CD Projektu opravdu obří peníze, má jít o částku v přepočtu kolem 350 miliónů Kč. Věc je prozatím v řešení, míček je nyní na straně CD Projektu, kterému se pochopitelně zdá částka příliš vysoká, ale firma si samozřejmě chce se Sapkowskim udržet dobré vztahy. Ten se v minulosti vyjadřoval v tom smyslu, že od adaptací svých knih čeká jen velký balík peněz, nic jiného (což si můžeme vyložit tak, že pro něj jsou stěžejní jeho knížky, nikoli to, jak si je někdo jiný adaptuje do hry či seriálu – pokud jemu z toho poplynou příslušné poplatky.

Částka, kterou právní zástupci Sapkowského po CD Projektu požadují, je na úrovni 6 % z profitu, které firma na Zaklínači zatím měla, a to na základě jejích vlastní zveřejněných informací na firemním webu.


Díky vývoářům ted tečou prachy do jeho kapsy a ten nenažranec chce ještě více :)).. Doufám, že ho právníci rozdrtí, když defakto prohlásil, že prachy jsou přednější než fanoušci.
Na Glassdooru teď konečně přibyly nějaké pozitivní recenze se čtyřma hvězdičkama z pěti, a stejně i v nich se píše, že CDPR má neschopný management a producenty a že se plno věcí dělá v chaosu. Asi na tom něco bude...

A třeba taky "Rise the salaries a little bit, it's what people expect after the success of W3. You may be supprised how many people you loose because of that. The joy of working on The Witcher's IP is not enough for people with kids and families."
Tolik k té hádce o platech :D

" Health insurance you are paying by yourself."
To nechápu, to je v Polsku legální?
@Paul (22.05.2016 21:01): Asi jo. Ono stejně ale asi bude chvíli trvat, než z Krakova bude plnohodnotné velké studio. Dva velké týmy tedy jsou Varšava a Krakov, pak mají ještě malý třetí tým, co má na starosti engine. Co bude ten druhý malý tým, to netuším. Ale vypadá to zajímavě.
@účet smazán (22.05.2016 20:49): řekl bych že jmenovat se budou taky CDPR, ta značka má dobrý jméno a zbytečně to drolit...navíc si myslím že i když budou mít třeba dva projekty, tak si budou vzájemně vypomáhat a dělat fluidně tak jak bude potřeba, dává smysl to nechat pod jedním jménem.
@Walome (20.05.2016 17:26): nic takového jsem neřekl, takže klídek. Nicméně v chování CDP a třeba toho Ubisoftu je jasných rozdílů mnoho, a dokud to budou řídit zakladatelé Iwinski a Kicinski, tak nevidim důvod k pesimismu. Rozdělení na víc týmů ja logická věc, když mají studia ve dvou lokalitách a najímají spoustu lidí. A bylo by supr mít od nich jednu hru každé dva roky místo čtyř let, při zachování kvality (vzhledem k tomu že na vývoj by díky dvěma týmům stále měli čtyři roky).
No nevím, hry na úrovni Zaklínačů podle mě Ubisoft nedělal nikdy. Ale tak že se zkazí, je dost možné. Ostatně v oblasti umění si prakticky nikdo nedokáže udržet konstantní kvalitu. To dělení na týmy taky vypadá podezřele, na druhou stranu, kdybychom měli na každou hru čekat čtyři roky, tak toho Iwinski a spol. do důchodu moc nestihnou, takže dva současně pracující týmy jsou dobrý nápad. Jen doufám, že pořád budou dělat RPG a ne třeba nějaké střílečky apod.
Víte o tom, že CDPR chystá něco i na tento rok? "Na rok 2016 mají vývojáři v plánu další hru, kterou popisují jako nový videoherní formát, který doposud neprozkoumali"

Co od toho čekáte?


A dál: "Jak už jsme se dozvěděli, do budoucna chce studio mít čtyři herní týmy – dva velké a dva menší. Prioritou bude Cyberpunk 2077, který vyjde někdy mezi lety 2017 a 2021 – v tom samém období by však měla vyjít i další velká AAA hra"

Takže možná další Zaklínač...


Celý článek tady:
https://www.facebook.com/notes/zakl%C3%A ... sled/883009468491885
Ví se už nějaké přesnější datum Krve a vína? Nebo je to furt "první polovina roku"? Netušíte jestli bude nějaká edice obsahující oba datáče? Předpokládám, že ano a už jí sakra chci mít doma! :-)
Haha takhle se to má dělat!!! "Witcher 3 byl sice odložen na 19. května, ale generální ředitel vývojářské společnosti oznámil, že je hra již hotova a chystají se již jen odstraňovat všelijaké bugy. Vzhledem k tomu, že si na vychytání chyb nechali skoro půl roku, tak se jim snad podaří minimalizovat problémy, které by se ve hře mohly vyskytnout. *Nafrei

Zdroj fb.
CZ/SK Gamers
Vypadá to, že si to koupím a rok počkám :D a mechám v šuplíku . Z toho traileru jsem ucuraval a jeste vice z hudby.
@Sinister (30.04.2013 12:48): Jako nerikam, ze je to spatny napad, ale zalezi, jak by se k tomu postavila kommunita.Jako ve Witcherovi by me to treba i bavilo ve 2.Ale v bf3 mas taky coop a jestli me to bavilo ? Ne! Nerikam, ze to bylo tak hrozny, ale bylo to pro me zbytecny(nudny). Takze v mem pripade, urcite ne. Ostatni by to mohli, ale uvítat . A pokud jde o me , radsi bych uvital vice pribehu z knizek .A nebo nechal, ke stazeni nejaké nastroje pro kommunitu pokud to ma byt posledni dil.

PS:Promin za ten gulas ve vetach nejak jsem se zamotal.Proste takle coop ano, ale spise to nechat na fanouscich pokud by Cdprojekt uvolnil nástroje.
@FildasCZ (30.04.2013 11:13): Ona, paradoxně, moje vize by mohla v důsledku vyjít víc zaklínačovsky než single. Co se týče boji s monstry, tak určitě. Přeci jen, když se začteš do povídek apod., monstra nejsou anonymní kusy vyskytující se v tříciferných počtech. Takhle bys měl opravdu spíš jen ty speciální momenty a zajímavé boje. Byť úspěch takového projektu by ležel především na tvůrcích fanouškovského obsahu. A že tento model dokáže kvality hry opravdu důrazně pozdvihnout, to vidíme třeba u, podle mého, jinak zcela pitomého Oblivionu.
@FildasCZ (26.04.2013 18:32): Nejsem fanoušek multiplayeru (a to třeba vůbec), ale dovedu si docela dobře představit co-op akci řekněme až šesti anonymních zaklínačů (s body importovanými ze singlu) proti systému výzev v arénách se správně OP bossy a henchmeny. Na tom by se mohli vyřádit i fanoušci a já bych měl konečně důvod vyblbnout se s X-360 kamarády.
V příběhové hře jako Zaklínač 3 není místo pro smysluplný multiplayer ! Doufam, že to tak zůstane.
@eremita (03.04.2013 00:49): Pravda skočil jsem jim na špek.Jenže mě mrzí, že ve hře, když dáš novou hru ti to nedá na výběr z těch, co jeste nedal , to aby jsis to editoval coz je ehm dost narocny.
Gothic 3 mel snad 6-7 ? V jednom cheatu si mel na vyber jakym pribehem hra skonci coz bylo uzasny.
@FildasCZ (02.04.2013 23:02): Tohle je taková věčná masáž na RPG hráče... Když se nad tím zamyslíš, tak Zaklínač 2 má pouze dva základní konce - na těch se staví a více/méně vedlejší věci se pak obměňují. Po pravdě ani si teď nevybavuji hru, která by měla víc než tři konce... Co se pak těch veldješích změn týče, tak každé druhé jich má desítky...

36 konců je IMHO žvást, myslí to určitě v rámci nějakého rozvětvení. Po pravdě, umíš si představit nějaký základní příběh, který by končil tolika různými způsoby? Já si neumím představit ani 10 způsobů...
Zaklínač 3 Bude mít 36 ruzných konců s 300 variacemi,,Původně to bylo 300 konců,ale popravdě dokáže si to někdo představit ?300 konců ?! :D
Tak tedy takle s dokladem : " Co bude hlavní platformou Zaklínače 3?

CD Projekt uvažuje nahlas, že PC nemusí kralovat navždy."
@Bodkin (12.03.2013 18:22): No ale už Zaklínače 1 chtěli na PC-X360-PS3 najednou, jen na to neměli prostředky, když si je vydělali, tak je nevhodně je investovali tím, že porty outsourcovali Frantíkům. To ale nic nemění na tom, že chtěli už první díl "na všechno". Jistě i Zaklínače 2, ale byli realisté a vzali si sousto, co mohli skousnout s tím, že mají rozdělané i jiné projekty. Ten Cyberpunk už má být taky na "vše". Zaklínače 3 jen na PC a PS4 teď chystají jen proto, že Xbox ještě nebyl odhalen, jinak by to už oficiálně dělali na všechny tři platformy.
@RNDr. Gunár Pavel (12.03.2013 17:59): Nu, oprav mě jestli se mýlím, ale W2 udělali nejdříve pro PC a pak to rok portovali na Xboxy. Teď dělají zaráz na verzi pro PC i PS3, takže určitá změna preferencí tam opravdu je, byť více než pochopitelná.
Videl jsem nekde nejaky famy o tom,ze casem pro ne pc nebude na prvnim miste,ale konzole ..

Vicemene z toho vypadalo,ze se asi nadejchali moc penez, protoze jestli ano tak to bude konec jedny nejuzasnejsi firmy, ktera pro fanousky neco dela :)
K tématu - řekl bych, že je celkem šumák, co CD Projekt zvolí za téma, jestli si udrží stávající kvalitu produkce, tak to za koupi a zahrání určitě stát bude.

"Nemyslel jsem mangu v klasickém stylu manga"
"Neber to špatně, respektuju výtvarný manga styl, ale prostě se mému estetickému cítění hluboce ekluje."
/facepalm

Já mám mango docela rád, i když maracuja je maracuja (abych zapad' do stylu lokálních hlášek :).
@Marcusss (31.05.2012 14:39): Já jsem absolutní nepřítel mangy, naopak výtvarný styl Deus Ex, příp. jisté náznaky jsou znatelné i v Mass Effectu 2, mám velmi rád.
Neber to špatně, respektuju výtvarný manga styl, ale prostě se mému estetickému cítění hluboce ekluje.
Každopádně Sony použila stejného chlapíka jako CD Projekt coby konzultanta pro Matrix: Online a můžu říct, že zrovna Matrix: Online je absolutní stylové dno, takže toho se obávám ze všeho nejvíc.

Mrknu na ta pravidla.

EDIT: Mimochodem, nelze si nevšimnout na druhém screenshotu podobností člověka s fialovým sakem a jednoho bosse z Alpha Protocolu. Na Wiki navíc píší, že tahle stylová část se hodně inspiruje glam rockem, což nahrává západnímu zpracování věci - minimálně po stránce výtvarné je tam potenciál k zajímavosti.

EDIT2: Mimochode jsem moc rád, že se CD Projekt rozhodl užívat předvytvořené a prozkoušené světy. Riziko paskvilu stylu Dragon Age: Origins je tak povážlivě zmenšeno. Good way to go!

EDIT3: Video z konference, kde se hra ohlásila. Jak prohlásil Say jinde, já jim to prostě věřím.
@Sinister (31.05.2012 14:20): Nemyslel jsem mangu v klasickém stylu manga (velké oči atd.) ale spíš ve uměleckém stylu Shirou Masamuneho a jeho zpracování technologie:
http://images.wikia.com/appleseed/images/1/13/Landmate_cross_section.jpg
http://c.mhcdn.net/store/manga/154/008.0/compressed/Appleseed_007.jpg
http://www.tufts.edu/programs/mma/fah188 ... ages/GHOSTSHELL1.gif

Je to hodně pěkný old school styl, který je imho hezčí než ten novodobý, který je tak trochu zpracovaný v obrázcích od autorů (ten první je old school jiným způsobem) - tedy přesněji v tom druhém, který vypadá trošku DEHR...
CD Projekt by se měl rozmyslet, kterým směrem jít. Protože jestli zvolí "moderní styl" ala Deus Ex, čeká je jen srovnávání s ním. Dost lidi to uvidí spíš jako vyžírání vyžírky (vyžírky)...

Zato právě styl zpracovaný v pravidlech na Cyberpunk 2020 je mezi hrami docela neokoukaný.

Pravidla jsem našel v pirátské zátoce.
Stáhl jsem si na zkoušku soubor pravidel pro Cyberpunk 2020 a musím říct, že to vypadá nádherně. Zatím jsem teda nic nečetl, ale artstyle je úplně super - připomíná mi manga (!) klasiky jako GitS, Apleseed, Patlabor + klasické podání cyberpunku s rockovýma kapelama, punkerama, policajtama, korporacemi atd... žádné přehnané kombo jako Shadowrun plné elfu a kdovíjakých jiných ras (pravda, s Shadowrunem moc zkušenosti nemám)...

Dva obrázky přímo z pravidel (jediné co jsem našel na Google), ale rozhodně ne nejlepší:
http://1.bp.blogspot.com/_iCR5sH1z_pk/TN ... guz8/s1600/Cyber.JPG
http://www.ambient.ca/cpunk/images/juicer.jpg
CD Projekt Red ohlásil nové projekty. Zejména Cyberpunk vypadá velice nadějně.

Ačkoli za sebe můžu říct, že spolupráce s chlapíkem, co pomáhal u Matrix: Online, se mi zrovna nelíbí.