Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Arkane Studios

Francie
Založeno 1999
Francouzská společnost Arkane Studios byla založena 1. října roku 1999 ve městě Lyon. Na založení se podílelo několik vývojářů s netradičními nápady z Atari a Electronic Arts.

V roce 2000 se pochlubili světu svým prvním demem hry Arx Fatalis s cílem najít celosvětového vydavatele. Tím se stal JoWood Productions a vývoj jejich první hry mohl začít na plné obrátky.

V roce 2002 tak vyšla jejich první hra Arx Fatalis, která navazovala na tradici starších dungeon RPG (často odehrávající se pod zemí) a přinesla několik nevídaných věcí (například kouzlení pomocí run, kdy se kouzlo muselo nakreslit tahem myší).

Následujícího roku (2003) vyšel Arx Fatalis také na původní Xbox pod záštitou vydavatele Dreamcatcher. Tento rok také Arkane Studios uzavírají dohodu s Valve Corporation, kteří jim dodají technologii Source Enginu, na kterém běžel mimo jiné i jejich Half-Life 2.

Roku 2004 je studio kontaktováno lidmi z Ubisoftu a dostávají za úkol vytvořit hru postavenou na licenci Might and Magic. Tento rok také v Německu vychází edice Heldenzeit ("Čas hrdinů"), obsahující jejich Arx Fatalis spolu s Etherlords, Gorasul: The Legacy of the Dragon a Gothic II.

Celý rok 2005 usilovně pracují na nové hře pro Ubisoft Entertainment a roku 2006 vydávají svou druhou hru Dark Messiah of Might and Magic za podpory Valve Corporation i Ubisoftu. Ve stejnou dobu vychází také Collector's Edition s bonusovým obsahem.

Po dokončení jejich druhé hry studio ohlašuje novou FPS akci The Crossing pro PC a Xbox 360, která byla později zrušena. Stejně tak dopadl i spin-off série Half-Life zvaný Return to Ravenholm, na kterém Arkane v rozmezí let 2006 a 2007 pracovalo, a projekt LMNO ve spolupráci s EA a Stevenem Spielbergem.

Roku 2008 studio vydává hru Dark Messiah of Might and Magic také na Xbox 360 pod názvem Dark Messiah of Might and Magic: Elements, která obsahuje nové oblasti pro single i multi player a značně upravený interface hry.

V roce 2009 pomáhali Arkane s vývojem BioShock 2, a to především s level designem.

Roku 2010 bylo studio odkoupeno společností Zenimax Media. Toho roku začal i vývoj jejich nové hry, aby byla následně v roce 2011 oznámena a v roce 2012 vydána. Dishonored je stealth hra pokračující v tradici Thief: The Dark Project. Úspěch Dishonored dal vzniknout čtyřem přídavkům: Dishonored: Dunwall City Trials, Dishonored: The Knife of Dunwall, Dishonored: Void Walker's Arsenal a Dishonored: The Brigmore Witches.

Do budoucna nemá Arkane oznámeny žádné projekty, ale spekuluje se, že pracují na pokračování Dishonored a pokračování Prey, původně vyvíjené Human Head Studios.

Nejlépe hodnocené hry