Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Amanita Design

Česká republika
Založeno 2003
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2. Studio založil Jakub Dvorský (v mládí členem brněnského týmu NoSense), Samorost byl jeho absolventským projektem. Všechny projekty studia jsou programovány ve Flashi. Studio je pojmenováno po latinském názvu pro muchomůrku.

Následovaly první komerční zakázky: The Quest For The Rest pro kapelu The Polyphonic Tree (2004), ve které hráč musí provést členy kapely třemi levely plnými nástrah; a Rocketman pro Nike, o vědcích pomáhajících známému basketbalistovi výrobou speciálních, elektřinou nabitých bot. V roce 2005 studio vydalo pokračování první hry Samorost 2, které se stalo první placenou hrou Amanity.

Dalším projektem se mělo stát Machinarium, tvůrcům však došly finance a byli nuceni přijmout zakázku BBC na edukativní webovou hru Questionaut. V ní se panáček za pomoci hráče vydává skrze osm úrovní, ve kterých je nejprve nutné manipulací s prostředím získat pozornost místního obyvatele a poté zodpovědět jeho otázky z nejrůznějších školních předmětů za účelem natankování další várky paliva nutného pro postup do další oblasti. V roce 2009 ještě vznikla webová hra Plachý trpaslík. Jednalo se o první projekt Jaromíra Plachého.

Machinarium nakonec vyšlo v roce 2009 za velkého zájmu kritiky i hráčstva a obdrželo několik cen. V roce 2011 spatřila světlo světa Osada, interaktivní videoklip pracující s kolážemi. Rok 2012 pak byl rokem Botaniculy, která sklidila ještě větší ohlasy než Machinarium. Ohlášen byl také třetí díl Samorosta, který vyšel v roce 2016. Následoval Chuchel, a od té doby (2018) vychází jedna hra ročně. Jednohubka Pilgrims vyšla zcela bez ohlášení, Creaks, první placená hra studia, která nepatří mezi adventury, byla ve vývoji osm let a Happy Game je dalším, tentokrát hororovým projektem Jaromíra Plachého.

Kromě herních projektů pracují členové studia i na jiných audiovizuálních dílech, vedle videoklipů je nejznámějším zářezem návrh postav pro film Kuky se vrací.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex), Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.

Nejlépe hodnocené hry