Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Deus Ex: The Fall

  • PC 45
Největším problémem Deus Ex: The Fall je to, že se vyskytuje na PC. Na tabletu se možná jedná o celkem slušnou hru vzhledem k omezení daného HW. V tabletových hrách se příliš neorientuji, netuším, jestli existuje nějaká výrazně lepší FPS pro daný formát. Ovšem téměř všechna omezení původní verze jsou přítomna i na PC.

Na jednu stranu jsem byl příjemně překvapen, že Unity engine zvládne FPS žánr. Na druhou stranu je ono "zvládne" místy na úrovni pět a více let starých ruských béček. Velmi slabou grafiku bych ještě byl schopen překousnou, kdyby byly k dispozici nějaké rozumné nastavení. Ovšem krom rozlišení (nepodporuje například 1280x1024), antialiasingu, v-sync a window/fullscreen nenastavíte nic. Větší problém je nemožnost jiného než defaultního rozložení kláves (není úplně špatné, ovšem pár věcí bych stejně rád změnil). Největší problém stran ovládání je velmi podivná akcelerace myši i při maximálním nastavení citlivosti. Dědictví touchscreen je znát opravdu hodně, jednoznačně jeden z nejhorších pocitů při otáčení co u FPS pamatuju (a asi jediný titul, u kterého jsem začal cítit lehké náznaky motion sickness).

Velkým problémem číslo dvě je celkově podivný pocit ze střelby. Zbraně až na výjimky při každém výstřelu provedou podivný zoom-in/zoom-out, nejhorší je to u brokovnice, ale ani pistole není výjimkou. Nepřátelé na střelbu nereagují fyzikálně, v horších případech ani stran UI. Kryjí se klidně tak, že jim pětkrát střelíte třeba do nohy nebo do zad, aniž by se obtěžovali s tím cokoli dělat. Při střelbě je také vidět špatná detekce kolizí (neprůstřelné mezery mezi trubkami, nemožnost střelit těsně vedle dveří atd.). Mrtvá těla navíc po pár vteřinách mizí.

K dovršení veškeré legrace se hra ukládá pouze do jednoho saveslotu (takže autosave přepisuje ruční save a vice versa) a hra obsahuje další drobné nedodělky. U hackování sice existuje zoom out, ale často není možné odzoomovat tak, aby člověk viděl na obrazovce celé schéma. Možnost instantně nakupovat zbraně a náboje přes menu je také docela úsměvná, drtivá většina schopností je k ničemu a ve hře není možné skákat.

Celkově se jedná o odfláknutý port, který ovšem stojí polovinu toho, co vynikající (a násobně delší) Deus Ex: Human Revolution v Director's Cut verzi.

Pro: V Unity je možné vyrobit celkem slušnou střílečku, pořád je to se zavřením všech tří očí tak trochu Deus Ex HR (opravdu trochu)

Proti: ovládání, střelba, chyby, celkově značně odfláknutý port

+28 +29 −1