Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Martin • 36 let • ČR - kraj Pardubický

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield 3

  • PC 90
Po dvou letech po vydání a po témeř 600 odehraných hodinách jsem se rozhodl, že se krátce zmíním o Battlefieldu 3 a později i o jeho přídavcích.

Když zavzpomínám na dobu před dvema lety, kdy se teprve vydání BF blížilo, hemžilo se to po herně-zpravodajských serverech orgasickými informacemi o tom, že BF3 vyhrálo rekordní počet cen na E3, že se jedná o nej FPS všech dob atd. Fact or fiction?

BF3 jsem si předobědnal, protože jsem veřil ve kvalitu této hry, jsem veterán BF2 a BC2, takže jsem neměl obavy o kvalitu, když o hru postaralo Švédské Dice. Když hra dorazila instalace proběhla v pořádku a šup na Single player, o tom jen krátce.

SP je naprosto tuctový a ničím nepřekvapující a řekl bych i trochu zbytečný prvek BF3, pokud znáte(kdo ne?) SP od konkurenčního Call Of Duty, tak je to více méně totéž, postupujete stryktně lineárním koridorem, který je lineárnejsí než lineární rovnice z druhé třídy základní školní docházky a odpravujete jednoho zlosyna za druhým. Někdy se k vám připojují kolegové, jindy bojujete sami. Mise jsou různorodé, občas se svezete v tanku, občas si zalétáte ve stíhačce, více méně prolezete nekteré mapy z MP. SP má spád, ale podle mě trpí přílišnou hektyčností po vzoru CoD, kdy se kolem vás neustále něco děje, bouchá, střílí atd atd. Toto bylo fajn v Modern Warfare 1, ale v dnešní době kdy má podobný koncept každá druhá FPS, už mi to příjde celkem otravné.

Za mě hodnotím SP 60%, takže palec jen mírně nahoru.

Ale BF3 je především o MP, a ten spáchaly DICE témeř na jedničku.
MP obsahuje v základu 9 map a dvě hratelné frakce USA a Východ. BF 3 byl od počátku prezentován jako komplexní, tzn. že by si v něm každý najít to své, toto tvrzení podle mého hra splnuje na 100%. Chcete být pilotem vrtulníku a podporovat pozemní jednotky ze vzduchu? Není problém. Chcete být pěšákem a zažít intenzivní přestřelky na různé vzdálenosti? Není problém, chcete byt pánem nebes? Stačí skočit do stíhačky. Chcete být sniper? Takto bych mohl pokračovat hodně dlouho.

I mapy jsou navrženy tak aby pokryly široké spektrum hráčů, kde si každý najde to své.
Když už jsem u těch map, tak jsou skvele navržené. Operace metro, pěchotní boj na kráté vzdálenosti.

Seine Crosing a Grand bazar, mapy zaměřené hlavně na městský boj v těsných uličkách a trochou tězké techniky.

Já osobně jsem si nejvíce z techto základních map oblíbil Damavand, Noshar, a Teherán, všechno jsou to víceméně klasické BF mapy, kde si užijete dosyta všeho, co BF nabízí, pěchotní boj, lehká i tězká technika a nějaké to letectvo.

Dále tu máme Caspien Borderm, Operaci Firestom a ostrvov Kharg, které jsou rozlohou největší a hodně otevřené mapy.

Kazdá z map je nečím charakteristická a dobře zapamotovatelná, např. adrenalinový seskok v Damavandu, nebo pád antény v Caspien Border. Každou z map se musíte svým způsobem naučit než se v MP začnete chytat a nedostávat permanentně na zadel.

Tyto mapy hodnotím jako obrovské plus, protože ani po dvou letech mě nepřestalo po nich pobíhat a zabírat vlajky nebo ničit M-Comy.

Další obrovské plus jsou zbraně a jejich modifikace, doslova si můžete přizpůsobit svoji primární zbraň k obrazu svému, kazdá zbraň se dá modifikovat, ruznými způsoby a kombinacemi jak uznáte za vhodné od hlavně přes mířidla a hlavně až po kapacitu zásoníku a laserové žařízení.

Dále tu máme čtyři herní třídy, už klasické - utočník/doktor, inža, podpora a recoon, dále nemá smysl psát, každý ví, kdo co umí, jen zmíním, že se dá využívat variabilita výbavy a například doktor/útočník si může defibrilátor vyměnit s M320kou, mě osobně tu ještě jedna třída chybí.

Dále se mi zamlouvalo velmi veliké množství techniky od rychlích bugin, přes těžkotonážní transportéry a tanky až k obrovsé létací pevnosti tzv. Gunship. S každým kusem tohoto vozového parku dá chvilku cviku než se naučíte, například do teďka nezvládám tzv. dogfighty, kde jsem prostě malý pán.

V současné verzy je hra vyladěná a téměř bez bugů, osobně jsem neměl s hrou problémy ani že žačátku, kdy bylo ve zvyku předstírat hysterické záchvaty, když byla F2000 trošku "přeexpená". Nestakl jsem se za svých 600 hodin ani s většinou bugů, jenž jsem na youtube našel.

Největsí problém vidím ve špatném hitboxu a netcodu, který má za následek hodně opovrhované zastřelení za rohem, zase tak strasný problém v tom nevidím, nekolikrát jsem za rohem zakalil, ovšem s nejvetší pravděpodobností jsem stějně tak spustu killů tímto způsobem získal, obdobně jako většina dalších hráču.

Pokud se moje hodnocení BF3 nebude někomu pozdávat, tak upozorňuji, že jsem fanboy BF a hodnocení může být trošku až více ovlivněno právě fanboyovstvým:).

K BF 3 vyšlo 5 zatracených DLC, které k těm 600 hodinám nemalou měrou přispělo, těmto DLC se dále taky budu věnovat.

V Listopadu tohoto roku vyjde BF4, který má být notně vylepšenou verzí BF3. V každém případě si čas to vydání budu krom jiného hraní krátit BéEf trojkou.

Tu stovku budu moci doufám mrsknout právě BF4.

O této hře bych mohl psát jestě dlouho a nenapsal bych vše, takže to radši ukončím.

Metascore:89

Pro: Komplexnost, ozvučení, široký výběr techniky, zbraní a různého vybavení, MP...

Proti: Tak troch SP a opuštění některých principů z BF2 a BC2...

+20