Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

War Thunder

War Thunder: World of Planes

01.11.2012
29.11.2013
19.06.2018
17.11.2020
79
176 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Vývoj MMO letecké simulace War Thunder započal v roce 2009, tehdy ještě pod původním názvem World of Planes. Kvůli snadné zaměnitelnosti názvu s World of Tanks a jeho leteckou odnoží World of Warplanes, později název změněn. Hru vytvořili ruští Gaijin Entertainment na optimalizovaném enginu použitém v předchozím titulu Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover. War Thunder se momentálně nachází ve fázi open beta.

Koncept hry je ne nepodobný těm použitým v uvedených konkurenčních titulech. Základním typem hry jsou online arény, kdy hráč s určitým počtem letounů vybraného národu vstoupí do jedné z lokací. Zde proti sobě stojí stejný počet náhodně nalosovaných hráčů ve dvou týmech. Krom ničení ostatních hráčů se na mapách vyskytuje množství AI řízených pozemních jednotek, artilérií, tanků, válečného loďstva a dalších. V případě, že hráč přijde o svůj letoun, přesune se zpět na startovací pozici s dalším letounem vybraným pro tuto bitvu. Poté, co dojde k vyčerpání rezervních letounů, hráč již nijak nemůže do průběhu bitvy zasáhnout.

Za úspěchy v bitvě je hráč odměňován zkušeností a herní měnou. Zkušenosti jsou využity v postupu na vyšší levely (tzv. rank) a odemčení nových letadel (či vylepšení stávajících), která hráč posléze pořizuje za herní měnu. Ve hře je k dispozici 5 národů - Velká Británie, Německo, USA, USSR a Japonsko. Všechny národy mají své vývojové stromy obsahující několik desítek známých letounů z meziválečného až mírně poválečného období. Na výběr je z kategorií stíhačů, těžkých útočných letounů a bombardérů, z nichž má každé své rozdílné uplatnění.

Ve hře jsou užity tři stupně realističnosti - Simplified, Realistic a Simulator. K těm jsou vázané základní typy online arén - Arcade, Historical Battles a Full real Battles. Zatímco v arkádovém režimu je možnost několika typů pohledu a hru je možné (díky jednoduššímu letovému modelu) bez problému ovládat pouze klávesnicí s myší, realistický mód je už dostupný pouze z pohledu pilota a je určen téměř výhradně pro majitele leteckých pák.

Krom základních typů online arén je možnost hrát jak v kooperaci, tak samostatně v offline režimu, dynamickou kampaň, hráčem vytvořenou mapu v editoru, či vybranou historickou misi. I za tyto jsou udělovány body zkušeností potřebných k postupu na vyšší levely. Ve hře je možnost vytvořit tzv. squadron a v kooperaci hrát ve všech herních režimech. Za úspěchy v bitvě je hráč dále odměňován novým typem kamufláže, či potisků pro vybraný letoun. Tak jako v jiných F2P hrách je možnost zakoupit prémiový účet (+100% zkušeností a 50% herní měny), nebo prémiové letouny.


Poslední diskuzní příspěvek

Hru hraju již bezmála deset let a konstatuju, že momentálně zahraju tak dvě hry a pryč, ta tam je úroveň co byla, teď je to jeden veliký chaos , neustálé šachy s BR, staré kraksny jezdí na stejné úrovni BR jako nové, tudíž ani střelivo již neodpovídá, realistická bitva je jeden veliký marast a tanky z roku 1940 až 45 jezdí na stejné úrovni jako stroje z 60 a 70. let, tudíž nemají žádnou šanci proti mašinám, které používají střelivo z tohoto období. Gajin se vydal cestou chaosu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Velice dobré to je, ale stejně jako všechny ostatní F2P hry to trpí syndromem dementních hráčů = hrají to všichni, takže kvalita pilotů značně kolísá a je tam až moc těch, kteří neumí pořádně létat / střílet, tak jen bourají do ostatních a nebo se pustí jen do čelních soubojů, které často také končí nevyhnutelnou srážkou. Za to, že to hrajou lamy ale hra nemůže :)

Grafika je super, říkal jsem si, jak to mají hazky vyladěné, že to na mé šunce hraji skoro na max, ale od určité verze (tak 10 updatů zpátky) se něco provedlo s grafikou a už to tak nenáročné není, mně to spadlo o 10 fps dolů a to jsem musel ještě několik detailů hodně ubrat. Pokud bych měl u grafiky něco vytknout, tak možná jen provedení některých map v arkádě, které vypadají velmi ošklivě (většinou ty přehnaně hornaté) ve srovnání s těmi, které jsou podle skutečných lokalit, ty totiž většinou působí až fotorealisticky - grafici v tomto směru odvedli perfektní práci, samotné zpracování modelů letadel je na špičkové úrovni.

Zvuky mě trošku zklamaly, v kokpitu zní letadlo výborně, ale v externím pohledu je zvuk motoru dost nevýrazný a navíc mi příjde, že u všech letadel stejný. Navíc v spectate módu je zvuk totálně zabugovaný, často vypadne zvuk motoru nebo zní jen určitá frekvence.

Dále bych vytknul podle mě dost humpolácky udělané menu a server lobby, menu občas působí nepřehledně, pak si člověk zvykne, ale lobby je vyloženě očesané, u serverů chybí údaje o pingu, nejde řadit jednotlivé hry podle hráčů/kola atd - tyto věci mě vždy odradí od hledání nějaké mise a tak stejně vždycky skončím v instantní bitvě, ale ani tam mi nefungují nabízené filtry.

Celkově je to ale fajn, baví mě to, občas si ale říkám, že to hraju jen kvůli bodům a vidině, že si koupím lepší letadlo atd. Tyto věci mě v hrách celkem štvou, protože se tak vytrácí hraní her čistě pro radost, hráči se pouze honí za statistikami, levelováním atd. To je holt taková nemoc dnešní doby

EDIT: Po 4 letech strhávám 20%
+16
  • PC 95
Zde chci popsat jak se ke mně dostal opravdu kvalitní MMO F2P simulátor...

Grafika
=====
Hrál jsem World of Warplanes a WOT (World of Tanks) a obě hry jsou velmi náročné na grafiku... avšak War Thunder (dále jen WT) my běží na maximální (filmovou) kvalitu na 60 FPS, za což vývojářům pochvalu protože grafika je velmi povedená. Celkově je hra velmi dobře vyladěná a narozdíl od WOT/WOWp mi nepadá.

Garáž
====
Nebo spíše hangár za WOT nijak nezaostává, počet a rozmanitost letadel je velká navíc máte šanci poslat k zemi i mnohem silnějšího protivníka. Je zde dokonce 20 tierů. Matchmaking (rozzaření hráčů) bohužel už tak slavný není, několikrát se mi již stalo že sem na protivníka poslal malou "spršku olova" a on už padal na zem, nebo naopak protivník na mně poslal již zmíněnou "spršku olova" a já také hořel a padal k zemi.

Ekonomika
=======
Tady to je jako ve WOT, prvních pár dní to jde jako po másle ale pak už se jenom plazíte. Ale letadla si nezkoumáte, k tomu slouží levely a pak si letadlo samozřejmě koupíte. Jinak zde jsou prémiová letadla, účet apod... Ale vývojáři se z něčeho živit musí...

Posádka
======
Rozhodně zajímavěji provedené než u WOT, máte zde místo procent spec. body které můžete použít na přesnost střelby,výdrž, toleranci přetížení apod...

Verdikt
=====
Vím že to nebyla zrovna dlouhá "recenze" ale snad stačí. Je to spíše můj pohled na hru než samotná recenze.

Pro: Grafika, skoro všechno, prostě skvělá hra

Proti: Zdlouhavý "výstup" k výšším tierům

+11
  • PC 95
Podle mě jeden z nejlepších leteckých simulátorů, které jsem hrál.
Nejvíce mě zaujali Britové, ke Spitfire není co říct, ta výzbroj je prostě zabijácká.
S grafikou si podle mě dali velice záležet i s letadlama, není co víc říct.
Škoda, že u Japonců není tolik letadel, ale pár dobrých letadel se tam najde.
Velice se těším na P-47 ThunderBolt.
Celkově prostě na 100 %.

Pro: Grafika, zpracování letadel, realistické ovládání, zvuky motorů.

Proti: pomalejší výstup do vyšší výšky, málo letadel u Japonců

+7
  • PC --
Nejpodvodnější hra co jsem hrál. Ano ve wotku nebyly takové podvody jak tady. Tvrdí vám, že jste mimo bojiště a odpočítávají vám čas přitom do vás nepřítel střílí , to je podle mě známka, že jsu na bojišti. Nebo vás dají do bitvy přímo před nepřítele aby jste náhodou nemohli někoho zničit, takže je po vás. Nebo začne hra jste na základně a ještě jste nevyjeli nebo vás kryje skála a přezto vás někdo z druhé strany mapy trefuje a ještě zničí, přitom na tu dálku nemá mít dohled a už vůbec dostřel natož aby vás mohl zničit. Pak jsou tu hráči co jsou neviditelní i když stojí pár metrů od vás a ukážou se až vás zničí. Nepřítel má vždy letadla váš team nemá nic a když vás náhodou strčí do letadla tak jenom když za vás nastr čí je jich stíhače a to nejmín dva aby jste náhodou někam nedoletěli. Když vybuchne bomba je jedno jestli je u vás nebo 50m, 100m nebo je mezio váma skála či dům je to jedno steně vás zničí přitom je to blbost. Když si stěžujete tak se nic neděje a ještě vám napíší, že jste si stěžoval už moc. Takže je jasné, že je to nadržovací hra pro určité hráče. Ve výcviku všechno klape jak má ale na bojišti to nefunguje, takže hru nedoporučuju.
-2 +4 −6
  • PC 60
Pro mne lehce nad průměrný simulátor. Osobně bych uvítal v této hře i možnost single playeru, pak bych s hodnocením šel i výše(já vím je to sice online). Je to možná trochu hloupé vyčítat multiplayerové hře, že nemá single mód, ale skutečně mi to v té hře chybělo.
-18 +1 −19