Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Vampire: The Masquerade - Redemption

07.06.2000
72
152 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Toto akční RPG je, stejně jako novější Bloodlines, postaveno na pravidlech papírové hry na hrdiny Vampire: The Masquerade. Hlavní hrdina, francouzský křižák Christof Romuald, propadá ve středověké Praze půvabům jeptišky Anežky. Jako by nestačila společenská dogmata, je Christof navíc nakažen vampyrismem. Lásky se ale nevzdává a v hledání prochází Prahou i New Yorkem, středověkem i současností.

Na hru se díváme ze třetí osoby. Christofa mohou ve hře doprovázet další tři postavy a vzhledem k faktu, že hrajeme za upíry, je nutné se vyhýbat dennímu světlu. Ovládat lze v akci pouze jednu, nicméně si můžeme mezi charaktery kdykoliv přepínat. Ostatním jde nastavit jeden ze tří režimů, a to obranný, neutrální a útočný. Jedná se o akční RPG s velkým důrazem na boj, takže se ve hře nachází množství různých zbraní jak na blízko, tak na dálku. Jelikož postupujeme historií, mění se i nabídka zbraní a zbroje, meče a luky ze začátku hry tak vystřídají pistole či motorová pila.

Za plnění úkolů a porážení nepřátel hráč získává zkušenosti. Získané body zkušeností pak může rozdělit do devíti atributů, a to do síly, obratnosti, staminy, vnímání, inteligence, vědění, charismatu, manipulace a vzhledu. Body musí také hráč dávat do upírských disciplín, ty jsou rozdělené do několika desítek skupin. Namátkou se může jednat o léčení, posílení postavy, vysávání krve, vyvolávání a různých dalších schopností a kouzel.

Mimo ukazatele zdraví sledujeme další tři důležité stupnice. Jednou z nich je krev, kterou hráč jakožto upír musí pravidelně doplňovat buď nalézáním různých sáčků s plazmou či vysáváním lidí. S tím jsou spojené další dvě stupnice, šílenství a lidskost. Pokud hráči dojde krev, může zešílet a útočit na vše kolem, včetně družiníků. To sníží i lidskost, která má vliv mimo jiné i na zakončení příběhu (hra má několik konců podle úrovně lidskosti).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Redemption byl mou druhou návštěvou ve světě World of Darkness a podobně jako Bloodlines jsem si ho užil. Musím ale podotknout, že oproti Bloodlines jsem tento díl neprojel jedním dechem.

Celková grafická stránka Redemption působí zastarale, což také je. V přůběhu hry si ji však zamilujete, zvláště pak všudypřítomnou hutnou atmosféru. Velice povedený je také fakt, že hru začínáte za hrdiného křižáka, který o světě upírů neví vůbec nic. V průběhu celé hry tak stále odhalujete nové informace. Jak optimisticky působí rada od stráží u brány - "Vrať se do večera a pustíme tě dovnitř, jinak budeš muset přečkat noc za hradbami až do rána". A člověk měl i z procházení noční Prahou docela nepříjemný pocit. Vzpomínám na první setkání s ghouly, kdy mě dokonale rozsekali.

V jedné recenzi jsem dokonce četl o názoru, že tato hra je další Diablo klon ,nevím jestli se s tím dá souhlasit. Je ale pravda, že Redemption obsahuje plno Diablovských prvků, v tomto případě to jsou ty slabší stránky hry. Je velice pěkné, že v každé kapitole (Praha, Vídeň.....) je mnoho lokací, bohužel stejně jako v Diablu, je v nich minimum NPC, questů..... . Právě absence vedlejších questů je jednou z nejvýraznějších chyb. Hráč se tak žene pouze hlavní linií, pěkným prostředím se slibným potenciálem, který však nebyl naplňen (hráč mohl aspoň trochu více proniknout do historie a příběhu upírské i lidské komunity). Podobně jako v Diablu, je i tady jen minimum prodejců.

Další věcí, která je trochu naškodu, je ovládání. Postava může disponovat velkým výčtem různorodých schopností, jejich zapínání a celková manipulace je však kostrbatá. Pakliže pak ještě máte ovládat tři další spoludružiníky, hráč jenom ve spěchu přepíná z postavy na postavu. Zvláště naštve, když jedna postava z družiny má akutní nedostatek krve a proto zaútočí na vaši další postavu. Atributů je v Redemption plno ale některé nemůžete samovolně doplňovat a lze o ně snadno přijít. Vlastní AI postav z družiny, popřípadě nastavení jejich scriptu, by hru jen vylepšilo, stejně tak ovládání na klávesnici.

Příběh má docela spád, zdržuje jen velké množství nekonečných dungeonu, plných nepřátel. Což se dá při dobré náladě procházet bezproblémů, často však u toho hráč skřípe zuby a chce mít pokoj. Hra je v těchto bodech zkrátka zdlouhavá a špatně přehledná
Christofův příběh sice působí jako otřepané klišé ale celkem zajímavě a místy dost neočekávaně dokáže překvapit. Zvláště když "přesvatá" Agneska, začne od druhé kapitoly působit spíše jako ďáblova děvka. Dále pak přechod do torporu a probuzení v roce 1999, dost změní očekávání Opět jsou tu ale desítky míst a možností s velkým potenciálem, kterých nebylo využito.

Nakonec bych řekl, že Redemption je dosti slušnou herní záležitostí, ovšem zasloužil by si delší a propracovanější vývoj. Ve hře jsou místa, která jsou hůře průchozí a nevyvážená. Tři alternativní konce jsou pěknou věcí na rok 2000, ale vzhledem k tomu, že jejich dostupnost je omezená pouze lidskostí hlavního hrdiny - atribut, který lze snadno ztratít a téměř ho nelze získat - lehce se stane, že po desítkách herních hodin nemůžete vyzkoušet víc než jeden (což je dost k naštvání).
Za pražského golema, krvavé Přemyslovce a překvapeného Leopolda - 75%
Tuny nevyužitého potenciálu, možný propracovanější remake by však mohl stát zato.

Pro: Atmosféra, příběh, World of Darkness

Proti: Absence většího množství Npc a rpg prvků. Až příliš zdlouhavé, stereotypní lokace. Hodně ztraceného potenciálu.

+14
  • PC 90
Pro mě atmosférou lepší než Bloodlines. Ovšem je mi jasné, že jde o hodně subjektivní záležitost. Z nějakého nepochopitelného důvodu se mi zalíbila (už od dema).

Kladem - styl a středověký svět World of Darkness, zábavné disciplíny a jejich hromadné používání, příběh.

Zápory - kterých jsem si vědom, ale kupodivu mi nijak nevadí (divné) - celá evropská část je parodie na historii a zeměpis :) Hodně disciplín je dost nevyvážených, závěr hry je šitý tak trochu horkou jehlou (což je tedy obvyklé u víc her).

Prima hudba.

Pro: Krev, středověk, družiníci, změna a atmosféra hry

Proti: Slabší závěr (příběhově), ignorace reálií, absence pauzy ala Baldur's Gate, nevyužitý potenciál

+12 +13 −1
  • PC 75
Originální RPG, které vyniká neotřelým systém skillů, poutavým příběhem odehrávajícím od středověku až po současnost a výbornou hratelností. Jste upír a ve hře se tak i cítíte, musíte si obstarat krev, vyhýbat se dennímu světlu a dokonce i dřevěným kolíkům.
Plahočení temnotou mě neobvykle bavilo a hra má co nabídnout i dnes.

Pro: Vampýři, jejich schopnosti, příběh.

Proti: Svěcená voda, kolíky a denní světlo.

+12 +13 −1
  • PC 40
Promarněná šance. Vezměte zajímavý a atraktivní setting, očesejte RPG až na kost (tj. k bojovým dovednostem), dialogy nahraďte úmornými a nudnými dungeony, navrch k tomu přihoďte špatné ovládání a vznikne Redemption.

Vážně - nejzábavnější činnost hry pro mě představovalo potloukání se po městě a sání lidí v temných uličkách, zajímavou částí byl taktéž pochod za denního světla ve stínech, ale to je asi tak vše pozitivní - z hlediska hrací doby to samozřejmě tvořilo směšně malý zlomek.

Asi ani netřeba dodávat, že Bloodlines jsou (ve všem) MNOHEM lepší.
+11 +12 −1
  • PC --
Tahle hra mě přivedla k Vampire The Masquerade a World Of Darkness jako takovému. Byla to moje první hra na DVD a celkem mile mě překvapila.

Nebyl to sice kdoví jak úžasný dungeon-crawler, ale měl slušnou atmosféru, byl zasazen do výborného světa World Of Darkness, příběh taky nebyl špatný a měl svoje silné chvilky. Přestože to byla víc bitkařská hra, takové Diablo ve 3D, pořád zaručovala docela slušnou zábavu. Nicméně většina dungeonů byla přehnaně dlouhá a ke konci dost nudná, takže jste si nakonci pořádně vydechli.

Bohužel jsem nikdy neměl tu čest vyzkoušet multiplayer, což je škoda, ale singleplayer mě uspokojil.

No, nebýt příběhu a atmosféry, asi by to byla dost průměrná hra, ale naštěstí ta hra tyhle věci má, takže dávám 80%...

Pro: Příběh, atmosféra, lokace, svět

Proti: Zdlouhavost a hluchá místa

+9