Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Torchlight

27.10.2009
09.03.2011
12.11.2015
kompatibilní
70
213 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Torchlight (světlo pochodně) je hack&slash RPG odehrávající se v náhodně generovaných podzemních dungeonech - dolech, které kdysi sloužily k těžbě magické suroviny Ember. Nyní jsou však doly plné nestvůr, které musíte pro místní obyvatelstvo vyrubat. Hru vytvořil tým složený z vývojářů, kteří se v minulosti podíleli na hrách Diablo, Diablo II, nevydaném Mythosu nebo Fate.

Na výběr máte tři různá povolání, za která můžete hrát (válečník - specialista na boj na blízko, alchymista - specialista na magii, lučišnice - klade pasti a bojuje z dálky). Ve městě získáváte úkoly, které chodíte plnit do podzemí, kde na vás kromě nepřátel čeká zlato a předměty. Na toulkách podzemím vás provází společník - je jím "kočka" nebo pes a bude vám pomáhat jak s bojem, tak za vás např. může odnést kořist do města na prodej, abyste se nemuseli trmácet sami.

Po dokončení hlavní příběhové linie je možné dále levelovat a hledat nové předměty mimo jiné v "nekonečném" dungeonu, který je zde připraven právě za tímto účelem. Hra se v roce 2012 dočkala pokračování: Torchlight II.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Je těžké napsat komentář k Torchlight, aniž bych při tom opisovala ze svého komentáře k Diablu. Obě hry jsou si až příliš podobné.

Torchlight už se ani nesnaží navozovat dojem realistického světa - celý se točí jen kolem hráče a řada věcí je tu jen pro usnadnění hry. Například takové waygate, které vedou do dungeonu. Jaký je důvod jejich existence v herním světě? Takhle to ale hráč brát nemůže, jinak by se z toho zbláznil. Je to prostě jen hra a to vám bude Torchlight neustále připomínat. Když ho budu brát jen jako rubačku na odreagování, když nechcete myslet, je na tom co se hodnocení týče podstatně lépe. To totiž zvládá skvěle.

Příběh hry je neskutečně klišovitý, až ani klišovitější být nemůže. Vůbec ničím mě nepřekvapil a mám až dojem, že si tvůrci uvědomili, že by tam nějaký měl být až když měli hru hotovou. "Questy" jsou repetivní a k jejich plnění není potřeba žádné zvláštní úsilí.

Technická a hratelnostní stránka je ale o dost lepší. Většina herního systému je sice převzata z Diabla, ale dovedena k dokonalosti. Díky tomu se Torchlight velmi dobře hraje. Je tu celá řada vymožeností, které hru zpříjemňují, jako třeba že váš zvířecí společník se může vrátit do města a prodat inventář (což ale zase moc na realističnosti nepřidává), nízká penalizace za smrt (zase), nebo automatické porovnání předmětu s tím, který máte vybavený. Skillů je mnoho a skoro každý má nějaké své využití. Je ale škoda, že ve hře jsou pouhé tři postavy (asi zase pozůstatek z Diabla).

Stejně jako v Diablu, ani zde se mi moc nelíbily náhodně generované úrovně. I tady se mi zdály nepřehledné a nesmyslné. Dost mě zarazilo, že se někdy znovu vygenerují i levely, ve kterých už jste byli (spolu s novými nepřáteli), tudíž se moc nevyplatí riskovat oživení ve městě (za které není žádná penalizace) s tím, že tu cestu dojdete, protože byste taky mohli ztratit část postupu. To se mi stalo u bitvy se závěrčným bosem, který je přehnaně silný a budete s ním bojovat půl hodiny. A nejednou při tom zemřete, což zrovna moc nepřidává na pocitu vítězství. Celý konec byl vůbec takový nemastný neslaný, asi protože se počítá s tím, že budete hrát dál.

A nakonec jako vždy audiovizuální stránka. Tento grafický styl zrovna moc nemusím, ale přispívá k nízké hardwarové náročnosti, přestože nevypadá zas tak špatně. Hudba i zvukové efekty ničím nevynikají, jsou ale na slušné úrovni.

Pro: Odreagovačka, hratelnost, nízká HW náročnost

Proti: Příběh, generování úrovní, konec

+36
  • PC 55
Tak tohle bylo slabé...
Představte si Diablo v hávu Warcraft III: Reign of Chaos. To zní dobře! ...ale:
Základní příběhovou linku jsem prošel na posezení za necelé čtyři hodiny a to jsem splnil i většinu vedlejších úkolů. Říkám vedlejších, ale ono vlastně ani není pořádně kam zabloudit nebo odbočit z cesty, takže bych to nazval třeba jako "nepovinné úkoly nacházející se po cestě ke konci hry náhodně generovanými podzemními lokacemi". Dále, zhruba ve třetím podzemním levelu (z celkového počtu 35) jsem se začal nudit, a to jsem ještě ani zcela nevěděl, které tlačítko v akčním menu hrdiny k čemu slouží. A nepotřeboval jsem to zjišťovat. Je to prostě kopírka Diabla bez jakékoliv špetky inovace. Dokonce vám na pozadí hraje i diablovská hudba.
Zadávky úkolů a dialogy s NPC postavami jsem nečetl/nepřekládal, nebylo to prostě třeba a upřímně, s tak stupidním a ohraným příběhem jsem vlastně ani nic číst nechtěl.
K dispozici je vám jeden ze tří pomocníků: kočka, pes nebo (zřejmě) kuna. Fajn. Ze začátku jsou tato zvířata příliš slabá a nezpůsobují protivníkům téměř žádná zranění. Ke konci zase zranění způsobují, a to celkem solidní, ale zase neustále umírají, jelikož se velmi často připletou do velkého chumlu nepřátel. Tak, alespoň je můžete vyslat do města prodat vaše nadbytečné věci v inventáři. Stejně tam ale sami zamíříte asi o půl minuty později pomocí portálu, jelikož si budete potřebovat dokoupit nějaké ty lektvary, což už váš šikovný asistent nezvládne. Jen prodat, vyúčtovat, vrátit peníze, něco koupit už ne..
Nabídka zbraní, brnění a všemožných předmětů, které po dobu hry mimochodem padají v hojném počtu, je celkem pestrá a velká část z nich se dá i vylepšovat pomocí různých druhů drahých kamenů (nečekaně). Já jsem za celou dobu v inventáři svého hrdiny vyměnil části brnění a zbraně nanejvýš dvakrát. Opět, stačilo to, nebylo třeba si zbytečně pročítat, že tento palcát dává například +1 zranění bleskem, když vám na projití hry postačí základní mečík.
Abych jen nehanil, po dokončení hlavní příběhové linie je zde možnost dále pokračovat v levelování své postavy v nekonečném, náhodně generovaném dungeonu. Netuším, proč bych toto dělal, ale pro někoho to může být výzva nebo dokonce zábava.
Hodnotím jako průměr/velmi lehký nadprůměr, ty čtyři hodinky, než skončil příběh, jsem se vlastně chvílemi i docela bavil. Finální boss byl ale opět strašný, nudný a absolutně neoriginální. Při zdlouhávem klikání na myš jsem si stihl zároveň i sníst večeři a vypít kávu a pořád nebyl konec. Druhý díl očekávám lepší..

Pro: vylepšování předmětů, zbraně, kouzla, bitevní kuna

Proti: délka hry, originalita "nula", nudný příběh, zvířecí pomocníci

+28
  • PC 60
Po oznámení D3 jsem si řekl, že je škoda, že to nebude jen remake Diabla 1, ale půjde dál ve šlépějí D2, na jehož systém jsem si zvykl, ale nikdy mi nepřišel ideální.

A Torchlight není nic jiného než výborný remake D1. Ještě aby ne, když na tom dělali stejní lidi.
Navrch přidává ještě několik věcí, které mi padly neuvěřitelně do noty:
1) Inventář, dva sloty na kouzla a rybí změna udělali z peta užitečnějšího společníka, než co zvládají sidekickové z D2
2) Parádní steampunkový setting - pravda, místo o páru tam jde o ember, ale to není důležité
3) Stylizace mi ze všeho nejdříve připomněla Steampunk(komix) a Fable.
4) Konečně mi někdo dal postavu, která může mít bambitky v každé ruce a kosit a kosit a kosit...

Příběh jako u všech Hack&Slash stojí za starou bačkoru, ač záchrana sebe/města mi není už(ještě) tak odporná, jako záchrana světa.
Ono, očekávat od H&S dobrý příběh je jako očekávat od porna skvělou taneční choreografii.

Asi jediná závažná výtka patří k chybějícímu multiplayeru, protože multiplayer je to, co je na hack&slash nejlepší.

Shrnutí: Parádní nenáročné H&S odkazující na Diablo1, které je ale pořád jen H&S.

Pro: Setting, akimbo střelba, pet, snadná modovatelnost, remake Diabla1

Proti: Chybí multiplayer, s trochou snahy se z toho dal udělat slušný dungeon crawler

+25
  • PC 70
Dohráno za 13 hodin na hard s necro buildem, level 34 (fame acclaimed), specializace na golema a electric magic + 3 impové + zombíci ze svitku + pejsek se svitky pro vyvolávání skeletonů a heal.

Zklamání. Hra ze začátku vypadá sympaticky, vše vypadá hezky domyšleně a uhlazeně, i hratelnostně se to přibližuje diablu. Byl jsem ale nemile překvapen, kolik si toho hra vzala z Wowka- styl grafiky, který moc nemusím, lokace (občas jsem si připadal jako když se procházím po Blackrocku), modely zbraní, ability, rybaření, dokonce i některé potvory jako kdyby wowku z oka vypadly. Krátce bych hru popsal (berte s rezervou) jako "slabší Diablo smíchané s Wowkem".

Záporů je celá řada, tak to radši vezmu zkrátka.

Obtížnost. Přijde mi, že názvy obtížností jsou posunuté - normal by mělo být easy, hard by mělo být normal. Na normal jsem hrál pár minut a hned mi bylo jasné, že tohle ne, hra byla jak pro malé děti. Začal jsem tedy hru znovu na hard a stejně bylo prvních 25 poschodí nudných, procházel jsem jako nůž máslem bez jediné smrti. I když... tady trochu kecám, párkrát jsem chcípnul, ale jen v těch nepovinných dungeonech, do kterých se dostanete portem na jihu městečka. V nich jsou potvory na stejném levelu jako má vaše postava a to už je jiné kafe než ti chudáčci v "hlavním dungu".

Hra v podstatě začíná (na hard) někde po 25. poschodí, kdy už je i možné, že vás něco zabije. Právě levely 25-30 mě bavily nejvíce, 30-35 už byla trochu nuda, protože jediné, co se měnilo, byl počet nepřátel, který rostl geometrickou řadou. Takže první velká výtka je za absolutně nezvládnuté vybalancování obtížnosti.

Příběh je tragický, ale to se dalo čekat. Vypadá, jako kdyby ho autoři vymysleli za minutu při čekání na autobus. Ve hře narazíte i na questy, ale ty jsou také absolutní propadák. Zadávají je tři NPC a zadání je - 1) zabij minibosse na xtém podlaží, 2) dones mi předmět a 3) vymlat nepovinný dungeon a dones mi předmět. Navíc se nemusíte snažit je nějak cíleně plnit, prostě postupujete hrou a oni se tak nějak splní samy. Tady jsem se slzou v oku vzpomínal na questy v Diablu 2.

Stereotypnost prostředí. Nesedlo mi, že hra se odehrává v jednom velkém dungeonu, kde jen sestupujete pořád dolu a dolu a dolu... Prostředí se sice asi 5x změní, ale stejně je to docela nuda. V prvním Diablu jsem to ještě překousl, ale od hry z roku 2009 bych čekal i nějaké venkovní a zajímavější lokace. Líbilo se mi snad jen prostředí s lávou, které, jak už jsem psal, vypadá jak Blackrock z Wowka. Jinak ale hře schází pořádná atmosféra, je to takové nemastné neslané, v tomhle Torchlight s Diablem prohrává na celé čáře.

Pathfinding. Pro necra je tahle věc zásadní, bohužel pathfinding je příšerný, vaši minioni se zasekávají pod schodama a často na ně musíte čekat, nebo se pro ně vracet. Ve hře je několik druhů shrinů, kromě enchant shrinu jsou ale zbytečné, nepoužil jsem je ani jednou. To samé rybaření, které jsem vyzkoušel jednou, chytil si rybu, dal jí petovi, kterej se proměnil v žábu. Hmm, hezký. Ale k ničemu. Pet může odnýst itemy do města a prodat je? Zní to pěkně, ale osobně jsem preferoval town portal a osobní prodej. Jsou tu i různé gemy, jež můžete vložit do socketu v předmětu. Přišlo mi ale, že jsou hrozně slabé, hlavně ty do armoru.

Generování úrovní. Nevim proč, ale první 3 poschodí jsem měl úplně stejné, v pozdějších fázích hry jsem také narážel na 2 po sobě jdoucí stejné mapy. Možná náhoda, ale je to nějaké pofidérní :)

HW náročnost. Podle velmi nízkých minimálních systémových požadavků jsem očekával, že hra nebude náročná. Navíc vývojáři "prý" hru hráli na netboocích... Mě se teda hra místy sekala a to mám komp daleko přesahující požadavky. Problém bude asi v efektech kouzel, musel jsem některé detaily snížit na normal, při souboji s final bossem jsem musel jít dokonce na low, bo ze hry se stávalo slideshow.

Když už jsem nakousl souboj s hlavním bossem, ten je také tragický. Je to asi nejhorší zakončení RPG, co jsem kdy zažil. Boss má doslova milion HP a budete ho mlátit půl hodiny. A bude to hodně nudná půlhodina, protože na bosse není žádná finta, prostě ho musíte umlátit. Navíc pokud hrajete za nějaký kouzelnický build, tak budete asi také hodně umírat.

Pozitiva. I přes všechno špatné, co jsem napsal, mě hra vesměs bavila, protože se hratelností dosti přiblížila diablu. Skilltree mi přišel docela povedený, možností jak postavit svůj build je celá řada. Ability jsou rozmanité, mají hezké efekty. Dokonce i pet mi přirostl k srdci, i když jsem ho zpočátku považoval za zbytečného. Sice považuji za kravinu, aby pes mohl nosit prsteny a kouzlit, ale jako tank byl dobrý (sic umíral až příliš). Hudba je výtečná.

No, nakonec jsem to moc zkrátka nevzal, holt poslední dobou neumím napsat krátký komentář. Abych to nějak shrnul, z hack & slash RPGček co jsem hrál se Torchlight řadí na třetí místo za Diablo a Titan Quest. Není to špatná hra, ale k dokonalosti má daleko. Hezká jednohubka, která zpestří čekání na Diablo III.

Screen: občas to byl docela masakr :)

Pro: hratelnost, hudba, ability, pet, nekonečný dungeon

Proti: nevyvážená obtížnost, styl grafiky, mdlá atmosféra, tragické questy a příběh, final boss, pathfinding, pofidérní generování úrovní, silně inspirováno Wowkem

+24 +26 −2
  • PC 70
Herní výzva 2022 -  9. Vzkaz ze záhrobí  
Torchlight je klasická mlátička, nebo také diablovka či jak říká můj synovec, třískačka. Na výběr máte ze tří hrdinů a jedná se o variace na klaisku: warrior, range a mág. Já prošel hru jak nekro mág. K dispozici máte také peta, což se k nekro stylu hodí o to více.

Hra je ideální na odreagování. Příběh v podstatě neexistuje, nemusíte řešit žádné složitosti. Prostě jdete a zabíjíte vše, co je v cestě. Ve světě Torchlight se sice nacházejí různí zadavatelé side questů, jedná se však o to samé: vše umlátit.

A tak zabíjíte. Pokud neočekáváte nic víc, pak je hra super. Maximálně jeden dva dungeony za jednu session a stačí. Jedná se totiž o značně repetativní záležitost (ale kdo by to také neočekával, že).

Ke konci jsem umíral celkem často, může to být ale také způsobeno tím, že už jsem se nijak extra nesnažil a chtěl jsem hlavně hru dohrát. Závěrečný boss pak nebyl tak obtížný jako většina dungeonů před ním. Znova hru hrát nebudu, ale po většinu času jsem se bavil.

Pro: Odreagování, hezká malovaná grafika

Proti: Repetativní, nijak extra velká inovace

+22