Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Walking Dead: 400 Days

02.07.2013
03.07.2013
04.07.2013
11.07.2013
22.08.2013
08.04.2014
14.10.2014
28.08.2018
kompatibilní
71
185 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

The Walking Dead: 400 Days je speciální DLC epizoda pro první sezónu veleúspěšné adventury od Telltale Games. Příběh se odehrává na stejných místech a ve stejném čase jako původní hra, ale s pěticí nových postav, které bude hráč postupně provádět zombie apokalypsou. Každý z dílčích příběhů se točí kolem opuštěné zastávky kamionů ve městě Georgia. Jejich vzájemné propojení a vyvrcholení má být podobné jako ve filmu Pulp Fiction. Za jednotlivé postavy je možné hrát v libovolném pořadí.

Použití uložené pozice z původní hry ovlivní příběh v 400 Days. Stejně tak rozhodnutí učiněná v 400 Days mají vliv i v druhé sezóně The Walking Dead.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Tohle je fakt jednohubka ještě navíc rozdělená na šest pidikousků. Celé dohrání mi zabralo něco přes hodinu, což je tak polovina herní doby jedné epizody. A tak nějak jsem z toho v rozpacích. Přestože je to DLC k první sezóně, tak na její příběh to vůbec nenavazuje, jen je tam pár takových pomrknutí v rozhovorech, které jsem sotva zaznamenal. Jinak tu máme vlastně 5 situací, kdy hra hráče staví do obtížné situace z hlediska rozhodnutí. Ve dvou případech se to docela povedlo (Vince a Shel) u těch zbylých tří pomalu ani nevím, že jsem nějaké rozhodnutí dělal. Ty jednotlivé příběhy jsou propojené velmi vágně, často si ani žádného propojení nevšimnete. Poslední část je sice dohromady spojí, ale rozhodně žádný WOW efekt se nekoná.

To co je na tomhle DLC asi nejzajímavější, je vlastnost, které si běžný hráč nejspíš nevšimne. Některé detaily hry se totiž odvíjejí od toho, jak jste se rozhodovali v předchozích epizodách. Asi největší šanci si toho všimnout máte v Russelově příběhu, kdy se Russel chce ukrýt pře přijíždějícím autem a skončí v příkopu vedle mrtvoly. Ta mrtvola je buď Doug nebo Carley, podle toho, koho jste zachránili v první epizodě. Nicméně nezískat v tomto místě achievement, vůbec bych si ničeho nevšiml a považoval to jen za další mrtvolu. Pokud jste i v jiných částech hry identifikovali místa, která se mění na základě předchozího hraní, aniž by jste požádali o pomoc strýčka Googla, tak klobouk dolů. Podle mě je docela škoda, že tenhle prvek vývojáři takto skryli. Mělo by to mnohem větší efekt, kdyby to člověka trklo na první pohled, a hnedle by uznale pokyvoval, že jeho rozhodnutí někde na začátku hry, mají vliv na příběh v DLC.

Podle informací v popisu, by výsledek mé hry v DLC měl mít dopad na druhou sezónu. Doufám, že to nebude stejně marginální, i když nic zásadního se čekat nedá, vzhledem k tomu, že druhou sezónu mohou hráči hrát, aniž by hráli toto DLC. No uvidíme.

Za mě tohle DLC balancuje na hraně a moc nechybělo aby spadlo do šuplíčku "velký průšvih". Myslím, že mnohem zajímavější by byl nějaký spin-off (např. příběh Lilly), než tento experiment.
+26
  • PC 75
Walking Dead: 400 Days je taková jednohubka pro ty co si chtějí připomenout chuť Walking Dead před další sérií. Noví hrdinové, nové příběhy a zápletky.

Opět je to o rozhodování akorát že v kratším intervalu. Přeci jen 5 hrdinů a jejich příběhů se odehraje velmi rychle, a prostor pro každého není nikdy delší jak 20 minut. Přesto si lze k hrdinům najít sympatie, a to hlavně díky dabingu a přesvědčivosti. V tom jsou v Telltale odborníci na vytváření uvěřitelných charakterů.

Toto nové DLC uteče jak voda, po hodině a něco hraní je zde konec, a otázka jestli právě představení hrdinové budou mít větší či menší roli v druhé řadě hry. Za cenu 100kč je to fajn zpestření doby než vyjde plnohodnotné pokračování.
+21
  • PC 60
No tak pokud bychom se bavili o představení nových postav do příští série není to špatný, ale poněvadž se jedná o rozšíření série první očekával jsem něco spojitěšího, lepšího a více se týkající původního příběhu. (Mě by třeba zajímalo jak dopadla Lilly)

Celý je to navíc hrozně krátký. Provázanost mezi epizodami není ani nijak bůhvíjak promyšlená, skoro by se dalo říct že některé nespojuje téměř nic. Nic ve smyslu Pulp Fiction se tak rozhodně nekonalo.

Čekal jsem fakt víc, než tohle. Možná by autoři udělali líp, kdyby si to nechali až k další sérii, tam by to nevyznělo třeba tak suše.
60%

Pro: Walking Dead, dabing

Proti: krátký & nemastný

+14
  • PS4 75
TWD: 400 Days je krátké intermezzo mezi první a druhou sérií, ve kterém se v rámci 5 krátkých příběhů seznámíme s hrstkou nových postav, jejichž osudy se v závěru propletou.

Jak název napovídá, tak se jednotlivé příběhy odehrávají v prvních 400 dnech zombie apokalypsy. Některé z postav potkáváme na samotném začátku, jiné zase v pozdější fázi, kdy je "soužití" s chodícími mrtvolami běžnou rutinou.

Příběhy jsou opravdu krátké a všech pět časově odpovídá jedné standardní epizodě. Člověk tak nemá moc čas si k postavám vytvořit nějaký vztah a aniž by znal jejich backstory, tak je nucen udělat nějaké velké rozhodnutí ve stylu "Koho obětuju?" nebo "Zůstanu ze skupinou nebo uteču?".

V jednom případě potěšila narážka na události z první sezóny (Vernon) a jsem zvědav, jestli se některé z postav objeví v sérii druhé, kterou si z původního hraní před x lety nepamatuju.

Pro: Nové postavy a příběhy z různého období apokalypsy; Odkazy na události z první sezony

Proti: Příběhy jsou hodně uspěchané a v podstatě stojí na jednom hlavním rozhodnutí; není mi úplně jasné, co přesně v závěru ovlivní to, kdo se z přeživších přidá k nové komunitě

+14
  • PC 75
První pocit po dohrání 400 Days bylo obrovské zklamání a to hlavně z délky jednotlivých příběhů, která je opravdu žalostná. S danou situací a s postavami se sotva stihnete seznámit a už máte dělat velká a konečná rozhodnutí. To mě frustrovalo. Obvzláště po tak skvělé první sérii.

Vzápětí jsem si ale uvědomil, že nám tvůrci tímto speciálem dávají jen přičichnout. Pouze naznačují jakým směrem se asi bude druhá série vyvíjet, aby hráče navnadili. A já cítím, že to bude velkolepé a již se nemůžu dočkat. Takže se jim to povedlo.
+13