Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Typing of the Dead

Za Taipingu Obu Za Deddo, The Typing of the Dead: Zombie Panic, Zombie Utsu: Flick of the Dead

Wow Entertainment •  H.I.C. (Human Interface Communications) (PC) •  Smilebit (PC, Dreamcast) •  SEGA Wow (PS2) •  Mobile Content R&D (iOS)
1999
20.09.2000
23.01.2001
22.12.2004
10.05.2012
74
62 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

The Typing of the Dead je akční rail shooter arkáda, která přebírá příběh. lokace i nepřátele ze hry The House of the Dead 2. Často je hra brána jako modifikace původní hry. Oproti původní hře se liší tím, že v soubojích místo střílení pomocí myši či gamepadu využíváte písmena na klávesnici. Každá zombie, která na vás útočí, na sobě má napsané náhodně vygenerované slovo, později větu či souvětí. Vaším úkolem je napsat "jméno" zombie správně a tím ji zastřelit. Každé správně zapsané písmeno dá jednu za jeden výstřel a nepřítele na okamžik zpomalí.

Ve hře je celkem 6 úrovní, které jsou rozděleny podle obtížnosti. V každé úrovni na vás čeká jeden či více bossů, jejichž likvidace je náročnější než likvidace standardních zombií. Například jeden z bossů má speciální schopnost, kdy musíte větu napsat rychle, protože na okamžik se uzavře a vy nemůžete psát. Každá úroveň je rovněž rozvětvena do několika částí, kdy můžete zachraňovat napadené lidi. Jejich záchranou získáte buď nějaký předmět, který vám přidá body do celkového skóre, vyléčí vás nebo vám na okamžik dá speciální schopnost. Kromě toho se vaším počínáním mění i cesta, kterou k finálnímu bossovi levelu půjdete. V úrovni můžete narazit i na minihry, kdy máte za úkol například za třicet vteřin zabít deset zombie a získat tím odměnu. Svým počínáním můžete dojít až ke třem různým koncům. V případě vyčerpání všech životů musíte začít od začátku či od vámi vybrané úrovně.

Kromě příběhového módu hra nabízí i arkádový mód, drill mód, trénink či souboje se samotnými bossy. V nastavení si můžete měnit obtížnost, počet životů či počet opakování při vašem úmrtí. K dispozici je rovněž Network Mode, kdy můžete hrát po síti s dalším živým hráčem v kooperativním režimu. Mód vs CPU nabízí možnost hrát proti soupeři, který je ovládán umělou inteligencí.

Hra vyšla v Japonsku nejprve na arkádové automaty. Teprve později se dostala i na PC a Sega Dreamcast. V roce 2004 došlo v Japonsku k vydání hry pro Playstation 2 s podtitulem Zombie Panic. Roku 2012 se objevila hra i na iOS s názvem Zombie Utsu: Flick of the Dead, ale pouze na japonském App Store, kde je ovšem dostupná zdarma.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Kdysi dávno jsem se to pokoušel hrát, resp. psát, ale neměl jsem dostatečný typing skill. Navíc mi dělaly velký problém apostrofy a když se k tomu přidaly ještě čísla, byl jsem v prdeli. Dneska už je to jiná písnička. Asi tak v půlce jsem zjistil, že hra nijak nereflektuje používání mezerníku a velkých písmen, takže je možno to tam mastit hlava nehlava a přidat si pár pikovteřin k dobru. Zřejmě kvůli bugu bylo potřeba pro psaní číslice 3 přepnout v rychlosti klávesnici na anglickou a poté zase zpátky, jinak ji nešlo psát ani přesto, že s ostatními číslicemi problém nebyl.

Poprvé jsem se zasekl ve čtvrté úrovni u bosse Magiciana, na kterého jsem se musel řádně natrénovat v jiném modu, dovolujícím si nacvičit souboje s bossy. Mimochodem těch modů je tady víc, včetně tréninku - mám ale pocit, že minimálně základy prstokladu by člověk měl zvládat i před samotným tréninkem, protože hra nedokáže suplovat profi programy na psaní. To jen pro ty, co by snad měli v plánu se na TTotD naučit psát...

Příběh je naprosto patetický, přes příšernou hudbu nejde slyšet ještě příšernější dabing, vůbec celé je to jedna velká groteska, která trvá sotva hodinu, takže jsem to dohrál hned dvakrát. Poslední level už představoval docela solidní výzvu v délce slov a jejich významu, kterému jsem často absolutně nerozuměl.

Vyměnit rozžhavené laufy za klávesnici a začít zombíky a jinou havěť upísmenkovávat, to byl opravdu hodně zhulený nápad. Ale geniální! Ačkoli je TTotD zoufale špatná hra, její unikátnost a originalitu jí nikdo neodpáře.
+16
  • PC 75
No sáákra, když jsem na tohle tady na databázi narazil, nevěřil jsem svým očím. Kvůli týhle hře jsem se v deseti letech došoural k okýnku, paní mi rozměnila za 200 Kč samé petikoruny, které jsem pak sázel do automatu jednu za druhou...A jak jsme se s kamarádem pobavili....

Časy plynou, já už mám dvakrát tolik let a na tuhle pecku jsem dočista zapomněl. Až do teď! Dávám hobla tomu, kdo dostal tenhle kulervoucí nápad, jak oprášit automatovou legendu! Sice se necítím u notebooku tak naspeedovaně jako s plastovou pistolí před 10 lety, bouchačku jsem vyměnil za abecedu,ale stojí to za to...doslova upísmenkovávám zombíky!!na přednášce jsem pak byl pro přednášejícího největším kádrem, on byl blbec rád, že si tak vehementně píšu všechny jeho věty, zatímto já jsem měl na kontě 185 upísmenkovaných zombíků. Paráda.

Jenže všechno skvělé jednou zevšední. A tak se dostavil stereotyp. Totiž prvních pár hodin vám to příjde jako opravdu cool napád, nicméně za chvilku se dostaví onen pocit, že s klávesnicí to není ono....Chtělo by to zase tu plastovou zbraň...Vlastně by to chtělo vrátit se zpátky v čase, zajít si rozměnit a zastřílet si s touto nesmrtelnou legendou.

Pro: výborné oživení legendy,nápad

Proti: stereotyp

+12