Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Journeyman Project 1: Pegasus Prime

12.04.2014
74
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pegasus Prime je remakem prvního dílu ze série The Journeyman Project, který původně vyšel roku 1993. Pegasus Prime byl donedávna exkluzivním titulem pro Mac OS, podpora operačního systému Windows přichází na popud fanoušků až v roce 2014. Značně rozsáhlý počin zabírá čtyři CD-Romy a přichází s vylepšenou grafikou a uživatelským prostředím vycházejícím z The Journeyman Project 2: Buried in Time.

Je rok 2318, lidé se přibližují mírové dohodě s mimozemskou rasou, "Symbiotry". Ve stejný čas se však někdo snaží pozměnit minulost, a tudíž i přítomnost, aby k nezbytné dohodě nedošlo. Možné to je díky nedávnému vynalezenému zařízení - Pegaskému stroji času, ke kterému se zřejmě dostal sabotér. Budete muset stroj sami použít, zjistit bližší informace o záškodníkovi a vrátit koloběh dějin do původního stavu.

Nová verze remaku z roku 2014 přichází také s materiálem, který byl zamýšlen přidat do nikdy nevydané verze pro PlayStation One. Přítomny jsou i další drobné úpravy.


Poslední diskuzní příspěvek

@Drolin (18.04.2014 15:41): Aha takže ta věta o tom, že podpora na windows přichází až teď, se netýká prvního dílu Journeyman Project , ale tohoto Pegasus Prime. Možná by to chtělo nějak přeformulovat takhle je to matoucí, teda minimálně mě to zmátlo dokonale, a říkal jsem si sakra vždyť první díl na Windows přece vyšel. ;-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
V roce 93 nebyla moc šance se dostat k takovému CD kolosu, pirátsky a legálně už vůbec ne, takže jsem se zaradoval, když vyšel remake Journeyman Project 1 na Gogu.

Hra těží z filmů jako Total Recall, Blade Runner, Zpátky do budoucnosti, tedy asi toho nejlepšího, co na poli sci-fáren vzniklo. Příběh je poměrně zajímavý i na rok 2014, kdy lidstvo se dostalo do kontaktu s mimozemšťany, ale ne všichni o takový kontakt stojí. Jako náhodou byl vynalezen i stroj času a vy jste součástí týmu, který má na starosti jeho nezneužití, což by se xenofobům mimozemšťanů sakra hodilo. V roce 500 000 před. n.l. (nebo tak), byl na jednom odlehlém ostrově ukryt disk s celou zaznamenanou historií lidstva a pokud by se historie změnila, je vaším úkolem a svatou povinností se vrátit v čase, získat disk a změny porovnat a vyřešit je.

Grafika: Nejprve jsem byl unešen grafickým zpracováním, FMV sekvencemi a kvalitou animace, ale pak jsem zjistil, že se jedná o remake z Macu a ne původní hru z roku 93, na které je stáří mnohem více znát. Zde je ale zpracování na úrovni i podle dnešních standardů adventur a i když herecké výkony jsou trochu "cheesy" (v kterých FMV hrách nejsou), tak Pegasus Prime určitě nikoho po vizuální stránce neurazí a pěkně podbarvuje atmosféru dnes už klasické scifi hry.

Hudba, zvuky: Hudba výborná, dokonce chytlavá a zapamatovatelná, zvuky na úrovni.

Herní mechaniky: Nejprve mi hra přišla příliš lehká. Pár použití předmětů tady a tam, ale to vše se změnilo při cestování časem. Je potřeba řešit problémy napříč časovými obdobími, takže se vám stane, že v jednom roce nemáte vše potřebné k vyřešení situace a musíte se vydat do budoucnosti, nebo minulosti a pak zase zpátky. Pokud nebudete hrát přímo podle návodu (nehrajte!), tak délka hry se natahuje právě neustálým přeskakováním v čase.

Závěr: Journeyman Project 1 mě příjemně překvapil. Popravdě jsem čekal, že hratelnost se bude zadrhávat mnohem víc, že příběh bude až příliš b-čkový a co bylo v roce 93 zářivým diamantem, bude už dnes pěkně stará zkamenělina. Možná za to může přepracovaná verze, které jsme se dočkali až v roce 2014, ale hru jsem si užil se všim všudy a rozhodně ji adventurním fandům doporučuji.

Pro: Příběh, atmosféra, kvalitní sci-fi

Proti: Časté vracení se do stále stejných lokací

+16
  • PC 70
Na TJP jsem se těšil dlouho - FMV adventura s cestováním časem? Sem s ní! Bohužel jsem nehrál ani jednu z předchozích verzí, takže se nemůžu vyjádřit k rozdílům ani vylepšením. Jenže musím doznat, že mé nadšení bylo velice rychle zchlazeno a titul jsem po prolezení první zóny (byt plus dům) odložil na neurčito.

Tak předně, hra má velice divné ovládání / namapování kláves. Pohybujete se šipkami, ale pohyb není plynulý, ale skokový, navíc jsem měl díky způsobu zobrazení pocit, že bych se mohl ještě víc přiblížit - a ona už to byla zeď. No dobře. Máte inventář (vlevo dole) a implantáty (vpravo dole), mezi nimi pak pole s informacemi o předmětu/implantátu, přičemž v jednu chvíli můžete vidět pouze popisek jednoho, nebo druhého. Tildou vyvoláte inventář, ve kterém se pohybujete šipkami, backspacem vyvoláte přehled implantátů, ve kterých se pohybujete šipkami, následně buď v prostředním poli předmět myší aktivujete nebo myší přetáhnete do herního okna (třetí klávesou pak přepínáte mezi popisky předmětů z inventáře nebo implantátů). Je to divné, je to nepříjemné, zpomalující a neohrabané. Když už jsme u myši, ta v menu vůbec nefunguje a všechno se musí řešit opět klávesnicí. WTF?

Hra obsahuje zase jednou bodovací systém (500 bodů), dva mody obtížnosti, zabudovanou nápovědu (přičemž na easy vám to dovolí přeskočit některé puzzly) a dokonce i alternativní způsoby řešení závěrečných puzzlů tří lokací, které tvoří hlavní část hry tři nepřátelské roboty můžete buď zničit, nebo zneškodnit nenásilně za extra tzw. Gándhí body. To vše by bylo za mně plus, za mně mínus hra dostává za některé náhodně se generující hádanky, výroba protijedu, bludiště na Marsu, nemluvě o všudypřítomných časových limitech. Někdy jde o sekundy, jindy o minuty, i pobyt v jednotlivých časových pásmech je omezen na dvě hodiny, což při zakysnutí rozhodně nepotěší.

Samotné skoky časem jsou řešeny zajímavě - pokaždé se octnete v první lokaci bez ohledu na to, z které další její části jste se do svého času vrátili, nicméně vám zůstávají všechny nalezené předměty. Nevýhodou je, že vždy musíte přetrpět ty samé (nepřeskočitelné) animace.

Příběh je ok, i když se (až na sekvenci v pravěku) všechno odehrává v budoucnosti ve 22.-24. století - pokud jsem správně pochopil, do (i z našeho pohledu) minulosti se hráč vypraví až v dílech následujících. Navíc mě na samotném začátku děsně štvalo, že na mě všichni co chvíli pořvávali, že přijdu pozdě do práce, i když autoři zjevně chtěli, abych si nejprve byt pořádně prolezl, použil wc, sonickou sprchu, pohrál si s účesem, s hologramem a vším možným - a přitom vůbec nehraje roli, jestli to uděláte, nebo ne, protože do rachoty přijdete pozdě tak, jako tak...

A ještě jeden bod musím zmínit - Hra sice běží na (upraveném?) enginu SCUMM a teoreticky nabízí mnoho polí k uložení pozice - ale ve skutečnosti mě hra nechala ukládat pouze na pozici 0, takže jsem musel celou hru dát s jediným savem. WTF podruhé.

Takže, přes několik zajímavých nápadů jsem rád, že mám první díl z krku a pevně doufám, že napodruhé už to bude lepší...

Herní výzva: Hrátky s časem
+8