Tři nedávno vydané hry založené na principu časové smyčky a snaze ji prolomit. Tři diametrálně odlišné přístupy ke stejnému tématu. Ale kde 12 Minutes rozehrává extrémně minimalistické drama na ploše jednoho bytu a Deathloop krvavé masakrování bez možnosti hlubší mezilidské interakce na ostrově Blackreef, tam Forgotten City dává možnost důkladně si prozkoumat jedno zvláštní řeckořímské městečko roku 65 po Kristu, a to nejen geograficky, ale zejména společensky. Rozhovory se zdejší zhruba dvacítkou obyvatel jsou esencí Forgotten City. Každý obyvatel městečka je fantasticky vyprofilován, vymodelován i nadabován, takže není problém si je zapamatovat i s jejich latinskými jmény.
Nesnadno se mi rozepisuje, proč je Forgotten City tak působivým zážitkem, protože osobně jsem do něj šel zcela naslepo - nečetl jsem žádné recenze a jediný důvod, proč jsem hru vůbec zkoušel, byl pozitivní příspěvek na jednom zahraničním fóru a zdejší kobercova stovka (ale jeho komentář - se kterým z velké většiny souhlasím - jsem četl až po dohrání). A to je dle mého nejlepší způsob, jak si Forgotten City užít naplno - nic si nezjišťovat, nečíst a skočit do portálu. Řeknu jen tedy, že primární důvod mého nadšení je vedle skvělých dialogů a postav též skutečné využití potenciálu premisy cestování časem ve smyčce, potenciálu který např. Deathloop kvůli přílišnému držení za ručičku takřka kompletně promrhal. Velmi příjemné je také ono historické zasazení a spousta detailů.
Ještě pár slov k technickým aspektům - grafika je hezká, obyvatelé charismatičtí , hudba skvěle atmosféru dokreslující, stabilita a odladěnost bezchybná, a asi jediné co můžu vytknout jsou slabší facial animace a animace obecně, což už je taková odvěká nemesis studií s menšími rozpočty.
Forgotten City bylo primárně vytvořeno týmem tří australanů a já už se nemohu dočkat, co bude jejich další projekt.
Nesnadno se mi rozepisuje, proč je Forgotten City tak působivým zážitkem, protože osobně jsem do něj šel zcela naslepo - nečetl jsem žádné recenze a jediný důvod, proč jsem hru vůbec zkoušel, byl pozitivní příspěvek na jednom zahraničním fóru a zdejší kobercova stovka (ale jeho komentář - se kterým z velké většiny souhlasím - jsem četl až po dohrání). A to je dle mého nejlepší způsob, jak si Forgotten City užít naplno - nic si nezjišťovat, nečíst a skočit do portálu. Řeknu jen tedy, že primární důvod mého nadšení je vedle skvělých dialogů a postav též skutečné využití potenciálu premisy cestování časem ve smyčce, potenciálu který např. Deathloop kvůli přílišnému držení za ručičku takřka kompletně promrhal. Velmi příjemné je také ono historické zasazení a spousta detailů.
Ještě pár slov k technickým aspektům - grafika je hezká, obyvatelé charismatičtí , hudba skvěle atmosféru dokreslující, stabilita a odladěnost bezchybná, a asi jediné co můžu vytknout jsou slabší facial animace a animace obecně, což už je taková odvěká nemesis studií s menšími rozpočty.
Forgotten City bylo primárně vytvořeno týmem tří australanů a já už se nemohu dočkat, co bude jejich další projekt.
Pro: Postavy a jejich tajemství, hrátky s časem, přístupnost
Proti: Zbytečná akční pasáž