@Tarhiel (03.10.2022 00:20): No ak to v poslednych dnoch neupdatovali, tak uz je novsia verzia Daggerfall Unity davno a GOG este stale fical na starej, takze... ani nie :)
Diskuze
@MickTheMage (02.10.2022 23:47): A nebude jednoduchšie zobrať tú z GOGu a updatnúť tie módy, čo tam majú?
@Tarhiel (02.10.2022 20:38): Nainstaluj si to rucne sam, neber tu verziu z GOGu, afaik ta uz je teraz zastarana.
@Tarhiel (02.10.2022 20:38): Teď jak čtu tvůj post, tak jsem si vzpomněla, že to přeci jen nebylo úplně bez problémů. V tom GOG výběru modů jsem musela jeden vypnout, protože mi to s ním padalo ve venkovních lokacích. Tuším Interesting Eroded Terrain. Úplně bych na to zapomněla.
[neexistující komentář]: Vyborný komentár, si ma normálne nalákala na tú GOG unity verziu :)
Už dávno som si chcel Daggerfall zahrať, a vidím, že s tou Unity verziou je to hrateľné.
Už dávno som si chcel Daggerfall zahrať, a vidím, že s tou Unity verziou je to hrateľné.
[neexistující komentář]: Gratulace k dohrání, klobouk dolů! :) Pěkný komentář.
@Peach (01.10.2022 01:08): Jo, ta snadná ziskatelnost Daedric věci Bethesde zůstala až do Oblivionu a až ve Skyrimu se tomu jakž takz dá říkat raritnejsi vybavení :)
@Charllize (01.10.2022 00:38): No já byla po tom mým zážitku s pozdě doručeným dopisem tak ve stresu, že jsem se snažila vždycky všechno vyřešit co nejrychleji, dělat si recall teleporty a moc se nikde nezdržovat. Minimálně polovina hlavních questů měla v deníku časový limit, někdy byl zmíněn jen v rozhovoru s NPC a i v tom zbytku jsem raději nechtěla nic riskovat. Takže na guildy nebyl čas.
Po dohrání hlavní příběhové linky však hra nekončí a dá se hrát dál. Konečně v klidu :D
Akorát s daedrickými zbraněmi a levelem kolem dvacítky všechny nepřátele doslova projíždíš a už to není taková výzva.
Po dohrání hlavní příběhové linky však hra nekončí a dá se hrát dál. Konečně v klidu :D
Akorát s daedrickými zbraněmi a levelem kolem dvacítky všechny nepřátele doslova projíždíš a už to není taková výzva.
[neexistující komentář]: 24 hodin na takovou hru mi přijde hrozne málo a určitě se z ni dá vytěžit 10x tolik. Ale aspoň jsi dohrala příběh. To se mne nikdy nepodařilo. Vždycky jsem začal dělat věci kolem, řešit guildy a postavu a po týdnech hraní jsem si ani na nějaký příběh nevzpomel :)
Ale mas plus, celkem pěkne jsi to vystihla jinak :)
A nahota byla už víckrát obzvlášť Funcom je na to expert :)
Ale mas plus, celkem pěkne jsi to vystihla jinak :)
A nahota byla už víckrát obzvlášť Funcom je na to expert :)
@Ringo (16.09.2022 13:01): Možná to tam je. Ale zatím jsem o něco takového ani nezavadil.
@hanak_v_exilu (16.09.2022 12:49): Už si to moc nepamatuji, ale není tam, jako bylo v Areně, možnost čerpat manu z holí? To bylo něco, co mi výrazně pomohlo Arenu zdárně za kouzelníka dohrát. Mana samotného kouzelníka se vlastně stala jen takovým akčním rezervoárem, který bylo nutno z holí vždy doplňovat a to i během soubojů. Tak jestli to takhle nefunguje i v Daggerfallu.
@Ringo (16.09.2022 11:09): V pohodě. Mě to taky strašně překvapilo, že zvětšování inteligence mi nepomůže.
@hanak_v_exilu (15.09.2022 20:40): Jo tak, sorry, já si tu větu blbě vyložil, myslel jsem, že máš u postavy IQ 50.
@MickTheMage (15.09.2022 20:03): K tomu jsem vzhlížel, ale zatím jsem se k žádnému nedostal. Ale aji kdybych se jima ověsil, tak bych stejně pořádně nekouzlil. Přestavěl jsem si postavu, a na čtvrtém levelu mám skoro 200 many. Dřív jsem měl na 15 levelu a s podstatně vyšší inteligencí 37 many.
@Charllize (15.09.2022 20:42): Ono je to teď naopak výrazně lehčí. Kostlivci jsou zase nepřekonatelná překážka, ale mimo tohle je postup mnohem rychlejší.
@Charllize (15.09.2022 20:42): Ono je to teď naopak výrazně lehčí. Kostlivci jsou zase nepřekonatelná překážka, ale mimo tohle je postup mnohem rychlejší.
@hanak_v_exilu (15.09.2022 20:40): Ber to jako takovy magicky hardcore pridavek :)
@Ringo (15.09.2022 20:13): Proboha. I s maximálním IQ 100 máš prostě jenom 50 spellpointů. Tečka. Udělal jsem si takového spellsworda. Regeneraci zdraví abych nemusel dlouho spát, long blade a nějaká kouzla na léčení a protekce. Jenže kouzlit prakticky nemůžu.
@Charllize (15.09.2022 20:32): Jo, je to zrada. Ale začal jsem znova a levelování jde docela rychle. Už jsem na čtvrtém levelu.
@Charllize (15.09.2022 20:32): Jo, je to zrada. Ale začal jsem znova a levelování jde docela rychle. Už jsem na čtvrtém levelu.
Extra Spell Points: adds 75 additional spell points to the player's amount of magicka under certain conditions; during certain seasons of the year, during certain phases of the moon, and near particular kinds of enemies. This enchantment stacks with any other item that has the same effect, thus allowing the player to significantly increase his amount of available spell points.
To vypada ze tam asi zadne itemy co daji treba +25 spell pointu natvrdo nejsou. Ja uz si to teda prd pamatuju, takze mozna ma pravdu Mick kouzelnik a jsou tam :)
To vypada ze tam asi zadne itemy co daji treba +25 spell pointu natvrdo nejsou. Ja uz si to teda prd pamatuju, takze mozna ma pravdu Mick kouzelnik a jsou tam :)
@hanak_v_exilu (15.09.2022 18:34): Počkej, ty sis jako vygeneroval postavu s IQ jen 50 a teď bys chtěl kouzlit? Já jsem myslel, že sis nějak zmršil u mága skilly. S postavou s IQ 50 jen rubej a kouzli si jen východ z dungeonů a nouzové healy.
@hanak_v_exilu (15.09.2022 18:34): Ale mas itemy, ktore ti zvysia manu, neviem ci si dokonca nevies potom aj nejake sam vytvorit. Tiez uz je to davno a ja som toto moc neriesil, pretoze (vid. nickname) staviam svoje postavy od zaciatku na puzivani magie :)
@hanak_v_exilu (15.09.2022 18:34): Je to tak. Proto jsem kouzla používal jen jako doplněk a postavu na nich nestavel. Bez tvorby nové postavy a přidání skilu na vyšší inteligence násobic neudělas nic.
Mam dojem ze tam jsou nějaký enchanty který ti zvýší manu když je třeba úplněk nebo tak něco v tom smyslu ale to taky nepůsobí nijak rozumne.
Mam dojem ze tam jsou nějaký enchanty který ti zvýší manu když je třeba úplněk nebo tak něco v tom smyslu ale to taky nepůsobí nijak rozumne.
@Ringo (15.09.2022 18:05): No nevycvičíš. S maximálním IQ je maximum 50 spell pointů, aji kdyby ses na hlavu postavil.
@hanak_v_exilu (15.09.2022 17:29): Já už si ten systém moc nepamatuji, ale tím, jak cvičíš to, co používáš, tak tréningem někde naslepo bys teoreticky měl mít postavu pořád ve vývoji, co se týče skillů a nic není ztraceného. Akorát to bude chtít grind.
@Red (15.09.2022 17:08): Je to stejně. Ale v základu má postava počet many 0,5 x inteligence. Což je dost tristní. Postavy co chtějí alespoň trochu kouzlit potřebují speciální schopnost, aby počet many zvýšily.
@hanak_v_exilu (15.09.2022 15:46): Já myslel, že v TES se vhled dá změnit i v průběhu a vlastnosti si můžeš vymaxovat všechny, jen máš pár vybraných které tě levelují. Tady je to jinak?
@Ringo (15.09.2022 16:38): To bych s magií už jenom paběrkoval.
@hanak_v_exilu (15.09.2022 15:46): Já bych to tak nechal a pokračoval.
Má smysl začínat znovu, když jsem nespokojený s postavou? Jsem na 15. levelu a z hlavního úkolu jsem si akorát došel na to první setkání. Mám reputaci 100 u guildy bojovníků a mágů. Zbytek nestojí za řeč. Konec je ještě asi hodně daleko, což?
@Tarhiel (23.08.2022 23:23): Díky. Tak to je výborná zpráva. :-) Ty dungeony mě baví hodně.
@hanak_v_exilu (23.08.2022 21:12): Som si temer istý, že áno :)
Můžete někdo porovnat tu Unity verzi a originál z pohledu dungeonů? Do dvou jsem zkusmo vlezl. Jeden měl několik teleportovacích "plošinek" které mě vždycky dostaly poblíž východu. Ten druhý byl tak šikovně zamotaný, že mě pomocí jednosměrných teleportů protáhl celým dungeonem a z toho posledního vyplivl přímo naproti východu. Nevíte jestli to je náhoda, nebo na tom někdo zapracoval aby ty dungeony byly vlídnější, nebo dokonce blbuvzdorné?
@MickTheMage (18.08.2022 21:36): Jo přesně tak to myslím. Díky.
@hanak_v_exilu (18.08.2022 21:27): Ak myslis reputation s guildom, tak tie su rovnake, ak si dobre pamatam. Experience v Daggerfalle neziskavas, ze :), resp. ti level stupa pouzivanim skillov.
Nevíte náhodou jestli jsou za různé guildovní úkoly aji různé zkušensosti? Přišlo mi jednodušší pořád dokola lovit zatoulaná zvířata, než bloudit po dungeonu zmateném a nebezpečném jako favela v Riu.
@Charllize (18.06.2022 20:32): Tak v tom případě počkám na nový počítač a zkusím to znova.
@hanak_v_exilu (18.06.2022 18:41): Mne se stává ze to zamrzne a trva třeba minutu+ než se to rozběhne. Obvykle po loadu do open worldu. Pak to běží v pohodě. Pricitam to ale zřejmě tomu ze mám jen 8GB ram a všechny módy plus naplno grafiku :)
@MickTheMage (18.06.2022 20:13): Díky za radu. Ještě počkám. Za pár týdnů chcu kupovat nový počítač, takže vyloučím teoretickou možnost že to grafika nedává. Zároveň se určitě trochu vychytají mouchy Unity.
@hanak_v_exilu (18.06.2022 19:05): Nemusis, ako upozorni ta to, ale nemalo by to robit galibu, ak loadnes hru bez niektorych modov. Ale 100% to neslubujem, pretoze tam zavisi mod od modu. Niektore je mozne bez problemov odstranit a ine mozu robit problem. Ale teoreticky by problemovy mohol byt nejaky mod co meni nieco v overworlde, s tymi by som zacal. A tie v momente ked si hral uvodny dungeon este neboli takpovediac aktivne, cize to kludne skus tak.
@MickTheMage (18.06.2022 19:00): Mám. Takže mám zkoušet nějaké módy povypínat? Problém je, že když bych chtěl vyzkoušet který to dělá, tak musím ten dungeon vždycky znovu proběhnout. Protože mám pocit, že save si nese svoje nastavení módů.
@hanak_v_exilu (18.06.2022 18:41): Mas tu gog verziu? Ak ano, problem moze byt v nejakom mode. Ta gog verzia nie je uplne bullet proof :)
Stalo se taky někomu že Daggerfall Unitty zamrzl při výstupu z úvodního dungeonu?
No paráda, jedno hezčí než druhý.
Já si ještě počkám. Zkusil jsem a moc svižně mi to nejede.
Já si ještě počkám. Zkusil jsem a moc svižně mi to nejede.
Ale jo, da sa to... sice pouzivam jedine retro rendering, ale co uz :)
@Ringo (16.06.2022 13:27): Tak ono to opravuje vacsinu bugov, ale imo, kedze sa Daggerfall da dohrat aj v originalnom zneni, bez Unity... Bude to na tebe :)
@Richmond (16.06.2022 13:02): Automapa je prekopana, trochu a da sa v nej orientovat, tentoraz uz lepsie. Chcel som dat screen, ale na tom to prave nevidno. Ale manipulacia je fakt tak 100% lepsia ako bol original.
@Ringo (16.06.2022 13:27): Tak ono to opravuje vacsinu bugov, ale imo, kedze sa Daggerfall da dohrat aj v originalnom zneni, bez Unity... Bude to na tebe :)
@Richmond (16.06.2022 13:02): Automapa je prekopana, trochu a da sa v nej orientovat, tentoraz uz lepsie. Chcel som dat screen, ale na tom to prave nevidno. Ale manipulacia je fakt tak 100% lepsia ako bol original.
@Tarhiel (15.06.2022 16:05): To bych mohl konečně pořádně rozehrát. Zatím jsem to vždycky vzdal po pár hodinách.
@Red (16.06.2022 11:37): To je moc složitý. Musel bych zapínat pc, pak hru, dělat screen, ten někam nahrávat. Proste to tam mám, věř mi :)
Tady mas nějake diskuze s obrazkama :)
https://forums.dfworkshop.net/viewtopic.php?t=10&start=360
https://forums.dfworkshop.net/viewtopic.php?t=1826&start=80
Tady mas nějake diskuze s obrazkama :)
https://forums.dfworkshop.net/viewtopic.php?t=10&start=360
https://forums.dfworkshop.net/viewtopic.php?t=1826&start=80
@Tarhiel (16.06.2022 13:13): No já to mám tak, že jsem to kdysi hrál, docela dlouho, ale nedohrál. Takže pořád je v plánu Daggerfall dohrát a uvidím, jak naložím s dilematem, že chci opravdu dohrát prostě Daggerfall, tak jak byl, nebo nějakou jeho modifikaci.
@Ringo (16.06.2022 10:18): Pre mňa je to incentívum Daggerfall opäť skúsiť :)
A mnohé veci sú tam optional/pomeniteľné, grafiku nevynímajúc.
A mnohé veci sú tam optional/pomeniteľné, grafiku nevynímajúc.
@Ringo (16.06.2022 10:18): Pro mě by byl největší přínos té unity verze, pokud by překopala automapu. Ta původní je na 2 věci...Ale nezkoumal jsem.
@emxd (16.06.2022 10:30): Tak to je hezká ukázka, proč vanilla bude vypadat vždycky nejlépe :-)
Když to ale tak porovnávám, tak na první pohled sice fajn, uhlazené, ale čím na to déle koukám, tak zase vidím ty nepříjemné naleštěné nasvícené stěny, povrchy, které by v reálu zase až tak hladké být neměly a dojem je jasný, ta původní pixelatá verze se mi prostě asi zase líbí o něco více :-) Což samozřejmě neznamená, že se remaster nebude třeba hrát lépe, asi bude přívětivější. Vizuálně ale zatím nevidím ta vylepšení až tak kladně, jako třeba u remasteru System Shocku, ale může to být spíše tím, že System Shock je Sci-Fi a nějaká ta uhlazenost kovových povrchů tam sedí více, než pixelatá členitost, na rozdíl od fantasy, kde je hlavně kámen a dřevo.
@Richmond (15.06.2022 19:39): Vôbec netuším, osobne ho pridávať neplánujem.
Jako dobrý, ale ta verze co jsem si vytvořil vypadá lip? Nemam tam pixel stromy ale 3D stromy, krajina je plna kopců, hor a údolí a ne placka. Nebo se špatne koukám a ta gog verze to má taky :)
Jo, modoval jsem, se nepotentujte :)
Jo, modoval jsem, se nepotentujte :)
Video o tý unity zmodovaný GOG verzi od člověka co jí pomáhal dát dohromady:
https://www.youtube.com/watch?v=z7fmp4gLUjQ
Impresivní.
https://www.youtube.com/watch?v=z7fmp4gLUjQ
Impresivní.
@Tarhiel (15.06.2022 16:05): A to bude mít na DH nový profil? Já abych pak věděl, kde hledat první komentáře.
Ehm - Unity GOGed.
Tak se teď hraju s Unity verzí plus 5GB mod DREAM a vypadá to parádně, hraje se to parádně. Když si vzpomenu jak jsem trápil když jsem Daggerfall koupil a sotva se mě to hýbalo.....
@Charllize (01.05.2022 00:51): ach tak, já naivně předpokládal, že je to vyloženě upravené pro win 10.
On ten 96 a 97 bylo takový zvláštní období, kdy měly ty hry často jeden spouštěcí soubor pro Dos a jeden pro Win 95, a většina hráčů radši hrála před Dos pořád. Ach to byly časy...
On ten 96 a 97 bylo takový zvláštní období, kdy měly ty hry často jeden spouštěcí soubor pro Dos a jeden pro Win 95, a většina hráčů radši hrála před Dos pořád. Ach to byly časy...
@Dan9K (01.05.2022 00:29): Běží to pod dosboxem a ten win10 samo podporuje a je mu jedno jak stará hra v něm běží, proste emulátor.
Opatchované si musíš stiahnúť z Bethesda serverov. Dobre to majú vymyslené ;)
něco mi říká, že verze 1.0 z roku 1996, když se v kolonce vývojář blyští slovo Bethesda, nevěstí úplně nejlepší herní zážitek :-)
Ale přijde mi to jako kravina, už jenom to, že je to spustitelné ve win10 lehce naznačuje, že to nemůže být verze 1.0, ale minimálně nějaká spešl verze 1.0
Ale přijde mi to jako kravina, už jenom to, že je to spustitelné ve win10 lehce naznačuje, že to nemůže být verze 1.0, ale minimálně nějaká spešl verze 1.0
@Richmond (30.04.2022 23:47): Dle diskuzi a návodu na přerod do Unity enginu to bohužel vypadá ze skutečně jde o verzi 1.0.
@Rapier (30.04.2022 23:03): se mi nechce věřit, že by Steam pustil do světa verzi 1.00
@Crash (30.04.2022 09:36): zrovna jsem to zkusil, funguje to na moderním PC pod W10 v pohodě ale někde jsem četl, že údajně se jedná o základní verzi hry.
Takže asi ano, v souboru READ.ME je:
The Elder Scrolls: Daggerfall
Version 1.00
Takže asi ano, v souboru READ.ME je:
The Elder Scrolls: Daggerfall
Version 1.00
@Crash (30.04.2022 09:36): Ja ked som v minulom storoci Daggerfall dokoncil, tak som tiez nemal ziadne zasadne bugy, ale to uz som tusim hral s patchom 2.13, mam taky pocit. Az neskor, ked som to hral na inych zostavach alebo cez dosbox, sa dostavili take tie veci ako prepad cez svet to nicoty a pod. :)
@Rapier (28.04.2022 21:09): Zrovna u těch starých her mám tedy mnohem lepší zkušenosti s GOGem, než Steamem. Ale jak je to v tomto konkrétním případě to nevím.
Mě tedy na zásadní bugy víc potrápil Skyrim než Daggerfall, ale tím neříkám, že by v Daggerfallu nebyly.
Mě tedy na zásadní bugy víc potrápil Skyrim než Daggerfall, ale tím neříkám, že by v Daggerfallu nebyly.
@Ringo (28.04.2022 13:03): Je to tam zdarma doteď, stačí koupit jakoukoliv hru od Bethesdy a Arena + Daggerfall se objeví v knihovničce zadara, mně k tomu stačil tuším i Doom.
@Charllize (28.04.2022 20:35): No pokud byl kumulativní, tak ok.
Neměl bych obavy, Steam má vždy dostupnou hru s posledním oficiálním patchem.
@Richmond (28.04.2022 18:41): Já si vybavim ze kdyz jsem to kolem roku 2000 hrál našel jsem jen jeden patch. Ale možná jich je víc. Pokud jo, tím lip a myslím ze v te verzi na steamu budou.
Na steamu už je návod jak tam spustit to unity verzi.