Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Darkness II

07.02.2012
kompatibilní
77
166 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Darkness 2 se odehrává dva roky po prvním dílu. Jackie Estacado už není pouhým pěšákem mafie, nyní již je na pozici dona v rodině Franchetti. Jackie se snažil potlačit schopnosti a žít bez temnoty, která způsobila smrt jeho přítelkyně, ale poté, co je smrtelně zraněn, musí chtě nechtě přijmout temnotu a vše, co nabízí, zpět. Po jeho schopnostech začínají toužit i další, kteří se nebudou štítit ničeho, aby je získali.

Druhý díl se snaží být více věrnější své komiksové předloze, tudíž i grafika bude více stylizovaná do podoby komiksu. Hráč má kromě dvou zbraní v rukou k dispozici démonické paže, se kterými může likvidovat nepřátele, házet předměty a uzdravovat se. Jediným strašákem schopností, jenž mu Temnota předala, je světlo, tudíž se mu musíte vyhýbat a ničit ho.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
"Je dobré byť zlý"
Nejak takto by sa dala celá hra charakterizovať, pretože hlavný hrdina, aj keď to nie je vyslovený parchant, od hrdinov bez bázne a hany ako Mariňák z Doomu, Master Chief, Gordon a mnohých iných má dosť ďaleko. Toľko k hlavnej postave, teraz samotná hra.

Ako iste všetci vedia, The Darkness II je pokračovaním pôvodne konzolovej hry, ktorú som bohužiaľ nehral, takže nemôžem porovnávať ani vypichnúť rozdiely medzi jednotlivými hrami. Čo ale môžem povedať je, že druhá "Temnota" je podľa mňa jednou z najzábavnejších tohtoročných hier, ale nepredbiehajme.

Hra ako taká je adaptáciou rovnomenného komixu (ktorý som tiež nikdy nečítal) a ten je z nej cítiť na míle ďaleko, najmä vďaka, ako ste si už z videí a screenshotov mohli všimnúť, komixovej štylizácií. Celá hra je totiž spracovaná v cell shadovej grafike ako tomu bolo napríklad u XIII, prípadne Borderlands. Síce neviem, čo autorov viedlo k tomuto kroku, pretože grafika pôvodnej hry nebola nijak štylizovaná, po počiatočnom "šoku" som si na to celkom zvykol a musím povedať, že komixová štylizácia veľmi dobre dokresľuje atmosféru celej hry.

Z hľadiska hrateľnosti je to čistokrvná FPS, ktorá sa však od konkurencie líši jedným podstatným rozdielom. Dvomi "rukami temnoty", ktorými hlavný hrdina disponuje. Vďaka tomu , dostáva pôžitok z likvidácie protivníkov nový rozmer. Hra Vás pri tom do ich používania nijak nenúti a takmer celou hrou sa môžte prestrieľať. To by však bola veľká škoda, pretože nie je nič lepšie, ako pri prebíjaní strelných zbraní dať enemákom trochu cez držku "temnou rukou", prípadne im zožrať srdce alebo ich roztrhnúť napoly.

Príbehovo hra nadväzuje na prvý diel, ktorého znalosť však nie je nutná, pretože hra Vám na začiatku v krátkosti povie všetko podstatné, čo by ste mali vedieť. Príbeh je, na akčnú hru, celkom komplexný ale našťastie nijak prekombinovaný, aj keď občasné "wtf" momenty sa nájdu. Hlavne na konci som si už takmer nebol istý čo je skutočnosť a čo halicunácia, to sa autorom fakt podarilo.

Na záver musím zopakovať to čo som povedal na začiatku, že Darkness II je jedna z najzábavnejších hier poslednej doby a pre mňa možno aj kandidát na akčnú hru roka, aj keď je ešte zavčasu o tom hovoriť.

Pro: zábavné akčné pasáže, príbeh, grafika

Proti: mohlo to byť aj dlhšie

+30
  • PC 80
Druhý díl Darkness konečně dorazil také na PC, tudíž je zde konečně hra která nabízí velmi nevšední prožitek. Temnota v podobě démonických paží přináší neskutečný zážitek ze hry a posouvá ji daleko před běžné FPS. Tyto dvě chapadlovité stvůry Vám totiž předvedou koncert masakru a krve jaký se jen tak nevidí. Pokud teda nemáte rádi pohled na trochu krve a porcování nepřátel, tak tato hra Vás neosloví. Není to naštěstí ale samoúčelné a hráč se těší na nové schopnosti a zakončovací popravy nepřátel.

Temnota však nesnese světlo, které se ve hře stává smrtelným protivníkem, kdy i nepřátele v pozdější fázi používají přenosné reflektory, osvětlující a oslepující granáty, a všelijakými možnostmi se snaží znepříjemnit život Jackimu. Díky zabíjení nepřátel různými způsoby které jsou hodnoceny body, za které lze pořizovat nové schopnosti a vlastnosti, se člověk hned snaží protivníka zlikvidovat právě nějak originálně než jen obyčejným zastřelením. Skvělá je pak možnost použít předměty v okolí jako zbraně, kdy z auta vyrvete dveře a použijete je jako štít, trubku jako oštep proti nepříteli či větrák z ventila proměnit na létající gilotinu.

Příběh je klasická omáčka, které naštěstí má i nějaké ty překvapivé momenty a funguje jak má. Komixová grafika hře rozhodně sedla, dabing je perfektní, a hudební doprovod dokáže skvěle podrthnout atmosféru.

Je až s podivem jak mě hra dokázala přikovat k PC, kdy jsem ji hrál skoro v kuse a stále chtěl jít dál a dál, a přesto se stále skvělě bavil. O to více zamrzí její krátkost kdy se dostanete na necelých 6 hodin. Přesto tento velký mínus, je hra znovuhratelná více než dost díky své originalitě, námětu a zábavnosti. Nelituji že jsem si jí koupil hned po vydání. Tento kousek nemá skoro žádnou jinou alternativu.

Pro: Originalita, Temnota, dabing, hudba, hratelnost,

Proti: Herní doba, pro někoho absence češtiny

+18
  • PC 70
O této hře jsem doposud ani neslyšel a předchozí díl jsem také nehrál. Hru jsem dostal, neměl k ní žádný vztah a kvůli tomu je asi dost ovlivněno i mé hodnocení...

Celkově je to vlastně docela dobrá akční hra. Je zde poměrně dost inovativních prvků, interakce s prostředím, poměrně hluboký příběh s řadou postav, hra dokonce nechá hráče i trochu přemýšlet a nechá ho lehce rozhodovat o příběhu, je zde řada různorodých lokací, zdánlivě široký zbraňový arzenál, hordy nepřátel, možnost vylepšování postavy atd. atd. atd. až je toho na mě nějak moc.

Takhle. Hra nabízí více variant jak hrou postupovat. Já jsem si vybral styl Dooma - což ano, trochu to zabijí koncept té hry, resp. využívání dovedností a prostředí, ale ty věci okolo mě prostě nechytly. Nepřátel je až příliš; já jsem si připadal téměř nepřemožitelný; zbraní je sice více ale prakticky jsou to ty stejné akorát reskinované; jestli se nepletu, můžete mít u sebe pouze dva typy zbraní a nepřátelé Vám je neustále odkopávají z ruky; neustále Vás hra nutí zastavovat se a řešit jak něco otevřít nebo kam jít; kolikrát jsem se dostal do situace, kde trigger zóna nespustila skriptovou sekvenci; každou chvíli jsem měl rozmazaný obraz nebo mi svítilo něco do očí .. na můj vkus prostě moc zbytečných věcí, které zdržují gameplay. Nicméně chápu - kdo si zvolí jiný herní postup, tak s tím problém třeba nemá.

Na druhou stranu jako plus beru zmíněný příběh, hra je poměrně příběhově temná a zároveň obsahuje řadu vtipných hlášek nebo momentů. Navíc je velmi svižná, i načítání lokací je téměř instantní.

Docela bych to přirovnal např. ke hře Shadow Warrior nebo filmu Deadpool. Jste vlastně záporák, který věří, že činí dobro.
+17
  • PC 80
Jelikož se mi líbil komix tak jsem si nemohl nechat ujít herní zpracování. Hned ze začátku jsem byl velmi zvědavý jak se vývojáři své práce zhostili a podle mého se jim to opravdu povedlo.
Na to že jde v jádru o střílečku tak má několik dobrých věcí které z ní dělají zajímavý kousek. Tou hlavní je především temnota kolem které se tu všechno točí. Nejen že lze nepřátele zabíjet s pomocí palných zbraní ale rovněž má hráč k dispozici dvojici "roztomilých" chapadel které sekají, drtí, hází a doslova trhají nepřátele na kusy. A kromě toho jsou k dispozici ještě další schopnosti takže možností jak bojovat je tu opravdu spousta. Tvůrci se uchýlili ke komixové grafice která hře sedne a vylepšuje už tak dobrou atmosféru hry.

Dobrá je možnost vylepšování a kupování nových schopností za body získávané ze zabitých nepřátel. Hráč si tak může odemknout řadu schopností a posílit ty stávající. Postup hrou je sice přímočarý ale nikdy mě to při hře nevadilo.

Co musím určitě zmínit je Darkling. Věrný goblin který vás doprovází kamkoliv kam jdete.
Kromě toho že vám pomáhá při bojích obstarává zábavu a provádí všelijaké skopičiny. Člověk si toho chlapíka dost oblíbí :)

Záporů jsem nenašel moc. Jeden z nich je linearita. Dále jsou to zbraně. Výběr není moc velký a moc jsem je nevyužíval. Většinou jsem se spokojil s jen s pistolí a zbytek práce obstarala temnota. Nejvíce mi vadila délka. Hra mi přišla velmi krátká a nijak jsem se nesnažil o rychlé dohrání. Jinak se mi hra líbila a dost jsem si jí užil.

Pro: Komixová grafika, temnota

Proti: Krátká herní doba

+16
  • PC 80
Pro mě osobně velmi milé překvapení. Noir stylizace, mafie, démonické schopnosti, brutalita, šílené vize, love story, chapadla, vytrhané páteře, prehistorické artefakty, ... Zní to jako guláš pejska a kočičky, ale i přesto všechno hra působí celistvě a hraje se výborně.

Kreativní (a řádně krvavé) zabíjení lecčíms může připomínat Bulletstorm a v jistém smyslu si jsou obě hry skutečně podobné. Člověku stačí vypnout mozek a rozmlátit všechno a všechny. Zde navíc okořeněno vcelku zajímavým příběhem, který je "dlouhý tak akorát".

Herní doba kolem 6 hodin sice není nijak zázračná, ale nutno přiznat, že je ušita přesně obsahu, který hra nabízí. V rámci této doby si hráč prohlédne i značně variabilní prostředí, takže se prakticky celou dobu děje něco nového, zajímavého, neokoukaného. Zkrátka člověk se nenudí, což by mohlo s delší herní dobou přijít.

Pro: stylizace, brutalita, temnota

Proti: místy trochu nepřehledné, zbraní mohlo být víc

+16