Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (20.05.2024 19:33): Já si moc neumím představit, jak by šly ty pozdější těžší boje bez toho grindu dát. Ty postavy tam už musí mít nahnané nějaké HP, skilly, kouzla a pod. Na tom Job systému a schopnostech je to dost stavěné.
@7c (20.05.2024 19:33): Ten grind mi v principu nevadí, ale samozřejmě záleží na tom, jak s ním která hra pracuje. Už jsem si užil zábavný i úmorný. Snad se uvidí, dík za tip.
@Ringo (20.05.2024 07:58): Ono je taky možné, že kecám. Jen jsem papouškoval něco, co jsem někde zahlédl, nebo i třeba popletl. Já si to víc nastuduju, až se vrátím z cest.
To Vandal Hearts taky někdo zmiňoval, takže určitě nejsi sám :)
@Tainaru (19.05.2024 21:23): Co si matně vzpomínám, tak padlé bylo opravdu nutno do nějakoliak tahů oživit na bojišti, jinak s nimi bylo ámen. Ale nechci to tvrdit na 100%, protože nevím, jestli se mi to neplete s Final Fantasy Tactics (podobný rest jako TO pro mě, kdy jsem to hrál, ale nedohrál, nějak neumím tyhle záležitosti dotáhnout do konce, i když bych strašně chtěl. Je to žrout času který je po čase docela ubíjející:-) Já měl asi z těch tactics RPG nejraději Vandal Hearts, kde se negrindovalo, byť mám jinak rád, když se něco nagrindovat dá.
@Ringo (19.05.2024 16:14): No, mě ten remake (nebo co to je) docela lákal, ale nic jsem o něm nevěděl. Myslel jsem si, že uvedené změny by měly být k lepšímu, nicméně zatím je to takové všelijaké. Naopak jsem si začal říkat, že bych si zahrál spíš tu minulou verzi, kde se zřejmě dalo vylevelovat bez nastaveného level capu, jak jsem to pochopil od dalších lidí na netu.
Zase na druhou stranu mi přijde v Rebornu to levelování rychlé, když už na něj někdy dojde. Například mě potěšilo, že expy získají i postavy padlé v boji (padlá postava se nachází na tři kola ve stavu bezvědomí, kdy je možné ji ještě oživit, teprve poté zemře a zmizí ze hry nenávratně. Tuším, že tohle ve staré verzi nebylo?). Pakliže souboj končí s některými padlými postavami, tak se s nimi pokračuje dál.
Počítám, že se ta rychlost levelování dost zpomalí, pokud se náhodou nějak přiblížím ke konci hry... Ale teď mě napadá, že by se to možná dalo obejít rekrutací nepřátelských postav přímo na bojišti... budu to muset ozkoušet.

15 let starý save... mno, hezkou zábavu :)
@Tainaru (19.05.2024 11:53): Já to hrál kdysi dávno pod emulátorem SNESu a na té hře byla krásná jedna dvousečná věc. V podstatě svoboda v tom, jak budeš trénovat a grindovat. Jenže ten grind klidně mohl zabrat 400 hodin v pohodě, zatímco příběh dohraješ za 60. To je takové klasické úskalí jak Final Fantasy Tactics, tak už jej měl stařičký Tactics Ogre.

Později jsem si pořídil PSP verzi a nevím, jestli ten aktuální remaster z ní vychází, ale vymizela tam nutnost grindovat a hra jde více po příběhu. Dodnes jsem si tedy neujasnil, ke které verzi se jednou přikloním, až ji budu chtít dojet konečně jednou až do konce. Faktem je, že varianta remasteru je nakloněna více té šanci, že to v takové verzi dojedu, protože tu SNES verzi jsem nedohrál kvůli tomu, že o 30 hodinách čistého grindu jsem se , jak už to mívám, odebral k jiné hře, že si jako na chvíli od Tactics Ogre odpočinu a už jsem se k ní bohužel nevrátil. Ale stále mám někde skoro 15 let starý save :-)
@Fritol (19.05.2024 12:04): Heh, taky jsem měl problém hru sehnat, kupoval jsem to kdysi na Switch. Nakonec jsem koupil za plnou cenu (tuším) u slovenského PGS. Vypadalo to, že to mají na skladě, ale ne, museli to objednat u dodavatele a čekal jsem asi 2 měsíce na dodání.
Edit: (To je vtipné si teď po čase číst ty predikce ceny tady v diskuzi).

FF Tactics bych si taky chtěl někdy zahrát. A jak se prodírám Rebornem, tak se slzou v oku vzpomínám na Triangle Strategy, která má okatě podobný setting, ale bavila mě víc.
No, ještě tomu dám nějaký čas, možná to jen hraju nějak blbě.
@Tainaru (19.05.2024 11:53): Tak to jsem ve výsledku rád, že ta má objednávka v JRC minulý rok nedopadla. :) Asi bude lepší dát FF Tactics. Měl jsem v plánu oboje, akorát u FF jsem furt doufal, že bude remake, ovšem jak to Squeenix poslední dobou vede, tak ztrácím naději, že se od nich dočkám čehokoliv mimo trapné pixel remastery na mobily a stupidní PS exkluzivity, které je vedou ke krachu akorát.

Pokud dohraješ, budu se těšit na komentář.
@Fritol (19.05.2024 06:16): Asi je to v pořádku, jen teď po 20 hodinách narážím na dva hlavní problémy, které hře očividně vytýkají mnozí fanoušci původní verze hry a včera už mě to taky docela namíchlo :)

Takže moje dosavadní dojmy (koukám, že něco naťuknul už Charllize)...
Příběhové mapy mají pro moji partu daný level cap, který nemohu překročit. Obvykle to trvá nějakou delší dobu, než se zase dostanu do následující části a mohu znovu nabírat zkušenosti, ale protivníci mají vždy nějaké ty levely navíc. Po celou tu dobu musím strpět fakt, že expy, které bych za ty souboje mohl dostat, nikde k dostání nejsou, takže mám stále pocit, že moje parta je zaseklá na místě a neroste. Je to větší výzva a víc adidas, ale příliš mě to nemotivuje k dalšímu hraní. Přebytek expů se zřejmě nějak přeměňuje na úložné předměty, ale ten celkový dojem to prostě ani tak moc nemění.
Včerejší zdlouhavý souboj s bossem (cca začátek kapitoly 3) a jeho armádou jsem musel opakovat třikrát hlavně proto, že mu hra stále příhodně házela do cesty kartičky s buffy, díky kterým mě úspěšně masakroval. Ty buffy se na bojišti stále náhodně generují, v původní verzi nebyly a jejich přítomnost je v Rebornu taková dvojsečná. Na jednu stranu to přidává prvek náhody a hráče může donutit improvizovat, tedy měnit naplánované tahy, ale na druhou stranu se snadno stane, že se příhodně generují na straně nepřítele nebo v jeho cestě, pak mám problém.

Jinak se mi líbí grafika, rozhodně cením i skvělý japonský dabing a souboje jsou dynamické. Přemýšlím však, jestli to za stávajících podmínek mám hrát dál. Čím více hraju, tím spíše mě to přestává bavit.
Trochu doufám, že se mi někdy odemknou opravdu silné skilly nebo jednotky, neboť prozatím každého nepřítele docela pižlám, každý z nich má mraky HP. A jestli mě to bude frustrovat až do konce, tak se mi nebude chtít dávat původní hře horší hodnocení jen proto, že mi Reborn kazí zážitek :) Snad uvidím časem. Zdá se mi, že narozdíl od ostatních taktických her je tahle opravdu hodně o trpělivosti.
@Tainaru (18.05.2024 23:54): Ano, první odstavec patří PSP verzi, další dva Rebornu. Jestli tam jsou nějaké nesrovnalosti, tak to prosím uprav. Psal jsem to před vydáním a víš jak to je, když člověk hru nehraje a má psát popis… :)
Mno, tak jsem si to par hodin zahrál a snad to i vypada na můj osobní návrat k sjrpg který vzasade skončil někde mezi druhou a třetí Disgaeou.
Znalci velmi hlasitě tvrdí ze Ogre Tactics je etalon a nejlepší srpg na světě.

Mne se hodně líbí takový ten typicky old jrpg feeling a všechny ty portréty, inventáře, statistiky a další věci jsou mi hodně příjemné.
S grafikou samotnou to je samozřejmě horší a ještě větší facelift by tomu nezaskodil. Pajdulaci jsou tak základní ze kolikrát nevím kdo je kdo. Taky se mi vůbec nelíbí ze dali pryč náhodné souboje při putování po mapě a nahradili je příkazem Train v menu který jde zadat ve městě kdykoliv. Nelíbí se mi to hlavně proto ze ty náhodné souboje by podle mne dávali tomu světu a mapě pocit ze jakoby víc existuje. Plus taky ze by to vyžadovalo vetsi pozornost a připravenost při putování. Přece by nebylo tak těžké dat do options položku random encounters on/off, Train on/off. Pak taky trochu pochopitelné level omezení postav v rámci postupu příběhem, kdy díky tomu některé souboje hráč odehraje takzvane zadarmo než dojde tak daleko v příběhu aby mu hra ten level cap posunula výš. Ale u tohohle typu hry to trochu chápu.
Komplet dabing taky potěší. Ale za 1599 což je doporučena cena to pochopim jen u core fanoušků. Ve slevach proč ne.
@Fritol (18.12.2022 09:04): By mi stacilo možná i 700 třeba. Pro mne to je momentálně dost nejisté, jelikož mám blok na sjrpg, ale tohle se mi líbí jelikož to má takovej staromodni smrnc a je šance ze by to přes ten blok prošlo. Ale jistý to není tak nechci platit moc. A když to bude trvat moc dlouho tak je možný ze ztratim zase zájem :)
Digital stojí 1320, což je úplně mimo a SE nikdy digital moc nezlevnuje. Mívají třeba 50% a tak, třeba 80 nebo 90% sem u nich snad nikdy neviděl pokud jde o japonsky hry.
Další hra která by měla mít pro remaster separátní profil. Těch změn tam je dost a výsledné hodnocení to muže výrazně ovlivnit.
Podle ohlasů na Steamu se v tom remasteru (?) změnily mechanismy pro změny povolání a k horšímu :( Škoda, chtěl jsem to porovnat Vita vs Deck...
@Fritol (12.11.2022 13:47): Tak klasika, ta hra je slavná už desítky let :) Akorát mne už ty ctvereckovy sjrpg nějak delší dobu už moc nebaví. Kdysi jsem se nemohl nabazit Disgaey a teď mám doma dva díly na který jsem už roky ani nesahl.
S tou cenou jsem si tuhle říkal u Tales of Symphonia, u toho remasteru remasteru. Na PS3 ti při launchi stalo 799 a byla u toho dvojka a Graces F. Už vidím jak to znovuvydani bude stát 1300 a na Switch 1500 :)
A aby to nebylo málo tak SaGa Minstrel Song co vyjde asi za měsíc bude kolem 1000 Kč, aspoň tak nějak jsem to přepočítal z japonského storu kde to jde předobjednat. Což je taky trochu moc mi přijde. I když je pravda ze do toho vložili dost úsilí a vypada to pěkne. Ale nepřijde mi ze by ti bylo na úrovni smt 3.
GOTY ofc, ale teda ty ceny krabic přestřelili na to, že to zas taková změna oproti PSP verzi není. :/ Kor když si člověk vzpomene na FFVIII Remastered krabice za 550.