Stellaris je přesně typ 4X strategie, co jsem dlouho chtěl, vytváření vlastní rasy, všechno si můžu pojmenovat jak chci (osoby, lodě, planety, systémy, rasu i celé impérium) a hlavně v reálném čase. Tahové strategie mám rád, ale vždycky jsem měl raději RTS a Stellaris se tomu blíží nejvíce. Od původní verze hry se spousta mechanik hodně změnila a jak to už u Paradoxu bývá, bude se ještě měnit A to je dobře, hra totiž není dokonalá. Některé mechaniky se zdají poměrně chudší a ne oříliš propracované (především valčení na planetách, federace, umělá inteligence). Od původní verze se také zapracovalo na přechodu od 32bit ke 64bit a je to znát. Hra beží plynuleji (i když v mid-late game to pořád není nic moc).
I přestože by někoho mohlo odradit množství DLC, většina z nich přidává do hry slušné množství obsahu, které za tu cenu stojí.
I přestože by někoho mohlo odradit množství DLC, většina z nich přidává do hry slušné množství obsahu, které za tu cenu stojí.
Pro: volnost (téměř vše se dá nějak upravit), vesmírné bitvy, krize schopné vyhladit celou galaxii, zajímavé mini příbehy, aktivní vývoj, autoři chtějí hru nadále zlepšovat, Můžete zotročit rasu a pak ji geneticky upravit aby byla chutná
Proti: od půlky hry klesají fps (kvůli nadměrné populaci ve hře),