Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SimCity 3000

31.01.1999
77
98 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pokračovanie SimCity 2000 zachováva trend pridávania nových možností manažovania mesta. K novým problémom, ktoré musel hráč popri výstavbe mesta riešiť, bolo znečisťovanie odpadkami, ktoré sa začali so zvyšovaním obyvateľstva akumulovať v meste. Hráč sa teda musel postarať o tento problém, aby udržal mesto v čistote. Ďalším aspektom bolo predstavenie farmárskych oblastí a agrikultúry. K stavebným zónam bola predstavená ďalšia – kým v predchádzajúcej hre boli dve, v SC3000 sú tri.

Rozšírený bol aj koncept susedných miest, s ktorými môže hráč obchodovať – vyjednávať kontrakty na odvoz/dovoz odpadkov, či nákup/výkup elektriny, ktoré následne na to buď generujú príjmy mesta, alebo sa započítavajú do jeho výdavkov.

Samozrejme boli i ďalšie zmeny v systéme – hodnota pozemkov, špeciálne ponuky, ktoré majú svoje špecifické dopady na mesto atď.

Graficky ostáva hra stále v izometrickom zobrazení, avšak je tu kladený väčší dôraz na detailnosť jednotlivých mestských stavieb – krajina bola detailnejšia, skrátka zlepšenie v rámci základných možností.

Později vyšla rozšířená verze hry SimCity 3000 Unlimited, která hru obohatila o několik nových typů krajiny (sníh, poušť nebo džungle). Přibyly domy evropského a asijského typu a 13 nových scénářů. Město budou ohrožovat čtyři nové katastrofy (kyselé deště, hořící trosky atd.). Přibyl editor prostředí a editor budov, kde si můžete obydlí vytvářet dle vašich představ a pak je zařadit do vaší herní sady.


Poslední diskuzní příspěvek

Nejde mi nějak zprovoznit čeština (verze GOG). Zvolím si cestu SimCity 3000 UnlimitedAppsResTextENGLISH a po intru mám akorát černou obrazovku. Nějaký nápad?

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
HRÁNO NA PC

Jak tak teď vzpomínám na ten vztek, tenkrát jak jsem zkrachoval a měl půjčky, tak brečím z dojemných vzpomínek, protože je to určitě jedna z mála her, která si zde zaslouží můj osvěžující, mohutný, sebevědomí, vtipný, krásný, dojemný, obvyklý, nápaditý a srdcervoucí komentář(už jsem nevymyslel další přídavné jména).

Vybudovat a dlouhodobě udržet stabilní město není žádná sranda a pokud to někdo chce hrát jen - jak se lidově říká - "z hecu", tak ať to raději nehraje. Ono se vám řekne, postav město a vyhraj hru, ale všichni ti lidé, co chtějí tisíce nesmyslných vyhlášek(které jsou vážně nesmyslné), a pak si udržte finance stabilní. Jsem typ člověk "zadluž se a uteč" -> vždy jsem měl krásné město a přesto se topil v dluzích(tímto zdravím poslaneckou sněmovnu České republiky). Postupem času jsem se naučil ovládat účetnictví, přivedl jsem starou, smradlavou sekretářku a začaly časy SimKariéry. Zkrátka a dobře, pokud jste tuto hru nehráli a nebo na ni nemáte nervy, vůbec si ji neberte do pussy.

Znáte to, máte město narvané všemožnými budovami, ale přesto nějaké volné políčka jsou volné, tak tam dáte PARKY. Ne párky, ale PARKY -> takové to, jak tam venčíte psa, který kaká na trávu a vy to pak musíte sbírat a smrdí to a nejbližší koš je 2 kilometry před vámi, tak to tam raději necháte ležet, ujistíte se, že se někdo nedívá a odejdete.
SAMOZŘEJMĚ, ŽE JÁ TO NEDĚLÁM!
K věci: Ocenil bych, coby hráč s budovatelskou filozofií více budov, taky nemůžu každý kousek města dělit na ostrůvky pak mít milion silnic, které jen sbírají odpad a ničí životní prostředí. Tak to vždy vyřeším parky s párky.

Těší mě i obchodování se sousedy, momentálně ze všech čtyř ždímám měsíčně přes skoro 4.000$ - no nekup to. Bohužel mám málo vody a musím nakupovat vodu za 190$ měsíčně(ZLODĚJI!!!). Udržet město naživu je vážně fuška jako Láďa Hruška(zdravím TV NOVA).
Samo o sobě je budování velká zábava, ale do doby než město "zoomnu". Teprve pak se to mění v ohavnou, donebevolající, bezprecedentní srač...hru. Zvuky to má pěkné, sauntrek taky, ale grafika. Blinkám!

Zajímá mě, proč tu nemá hra žádné komentáře zdejších MISTRŮ. I když já musím mít komentář taky všude, ale dnes jsem se obzvlášť cítil napsat něco hezkého a milého zdejší komunitě a můj volný čas a nuda(nemá nic společného s nahotou) mě ubíjí(nemá nic společného s mlácením) muselo to ven buď zde nebo jinde. Není to zrovna jeden z krátkých komentářů, tak či tak je to dle mého kvalitka.
DOUFÁM, ŽE SE BUDOU PLUSKA JEN HROMADIT A JESTLI NE, DOSTANETE ZA UŠISKA A UŽ VÁM NEBUDU NIC PSÁT!!!!!!

To je celý já, zase mi došly nápady co psát o hře, podstatné jsem zmínil(a komu se to nelíbí ať si to zahraje), jinak se mi zdá, že jsem to zformuloval výborně.
Ahoj a hezký den přeje Thundeus.

85%

Pro: budování, logika, zábava, zábava, zábava.

Proti: grafika, časem nuda.

+16
  • PC 85
S odstupem času považuji SC 3000 za nejhratelnější z těch SimCity, které jsem hrál (SimCity, SimCity 2000, SimCity 3000, SimCity 4 a SimCity: BuildIt), ale přeci není dokonalé.

Obytné budovy, kancelářské budovy a továrny mají celkem tři stupně. Na nejnižším stupni továrních zón dokonce mohou vzniknout farmy. To by bylo hezké, kdyby ... Dlouho mi trvalo zjistit jak vůbec zajistit, aby farmy vyrostly - abych velmi rychle zjistil, že nemá příliš snahu se o jejich výstavbu pokoušet, protože poločas jejich existence je kratší než poločas rozpadu některých prvků známých svým velmi krátkým poločasem rozpadu. Pokud chcete, aby Vám ve městě rostly velmi drahé obytné či obchodní budovy, plánujte je u vodních ploch jakéhokoli původu (řeky, moře či umělé vodní plochy). Není to okamžité a účinek není vždy takový, jaký by si hráč představoval, ale stojí to za to. Bohužel, na továrny voda moc nefunguje - takže tam nemá příliš cenu se snažit.

Pak jsou tady nemocnice a školy, u nichž mi chybí spádové oblasti, které byly přidány do SC4. To je prvek, který se mi u SC4 opravdu líbí a který mi zde chybí. A který kdyby byl, hra by byla mnohem zajímavější. No, mohlo by být hůře a je docela škoda, že polikliniky dali až do SC4.

Jednotná velikost policejních stanic a hasičských zbrojnic je věc, která je spíše irelevantní, přestože různá velikost jako v SC4 by byla přijatelnější. Alespoň že mají své spádové oblasti, pokud se tomu tak dá říci. No což, stále nejsem u toho nejhoršího.

Trochu zmatek je v stavbě silnic a železnic. Ty sice mohou mít skutečné zatáčky, ale musí se stavět opatrně, jinak vznikne chaos, který by byl použitelný leda pro závody koloběžek na Den dětí. Trochu problém je v podobě zatáček a cest, které nevedou výchozími směry (sever-jih, východ-západ), ale případů, kdy je nutné stavět v jiných směrech mnoho není, takže je to úplně jedno. Velmi chvályhodná je možnost postavení více silnic (bohužel jen silnic - nebo si asi zopakuji hraní této hry :) ) vedle sebe - a možnost postavení plynulého nájezdu na dálnici (ale je to fuška, už ani nevím, kde jsem ten návod našel) či mimoúrovňové křížení dálnic (rovněž není zrovna jedoduché jej postavit). Není pravdou, že by tunely postavit nešly, ale je to mnohem obtížnější než v případě SC2K. Spíše je škoda, že dálniční most má jen jeden vzhled - a zatímco delší mosty na ostatních silnicích jsou (téměř - no, alespoň mě nic jiného nestavěl, pokud si pamatuji dobře) výhradně zavěšené vysuté, na těch kratších je to málem úroveň mostu na silnici III. třídy. Tady to prostě autoři pořádně odflákli.

Dalším neštěstím po silnicích jsou přístavy a letiště zejména. Tady si rovněž mohli dát více práce s tím, aby tyto budovy vypadaly reálněji. Co to je za nápad, nechat na letišti postavit rozjezdovou dráhu tak krátkou, že by nestačila ani na rozjezd sebevraha s motorkou :/ ? A absence pojezdových drah? No, trochu více reálnosti by neškodilo.

Další zajímavou kapitolou jsou elektrárny. Nabídka je dobrá, ale proti SC2000 mi chybí vodní elektrárny - ale možná že je lepší, že chybí - než aby vypadaly jako ty v SC2, kde z nich mohla být vytvořena stěna anižby okolo byla jakákoli voda. Trochu problém mám s fúzní elektrárnou - ale asi mám v porovnání s autory hry málo představivosti :)) (podoba této elektrárny neodpovídá ani jednomu z modelů). Mikrovlnnou elektránu možná měli vyřadit a nechat jen ty klasické elektrárny, ale čert to vem. Jedna elektrárna sem, jedna elektrárna tam.

Nepochybně nejzajímavější částí odpadového hospodářství jsou spalovny s výrobou elektrické energie. Ty mohou nakonec dodat velmi slušné množství energie, ale také zamořit město emisemi (ovšem lepší než mít přeplněné skládky).

Trochu (vlastně docela dost - protože se člověk měl na co těšit a město to docela oživilo, byť pak v konečné fázi vypadalo docela komicky, pokud se to s nimi přehnalo) mi chybí Arcologies (takové ty obrovské vysoce futuristické budovy jako vystřižené z sci-fi).

Za poslední (a největší) kámen úrazu považuji dialog financí. Možnost zvýšit či snížit rozpočet nějakému sektoru (doprava, policie, hasiči, školství, zdravotnictví a já nevím co ještě, ale myslím, že to je asi všechno) jen přes vodorovný posuvník ovládaný myší (na rozdíl od úpravy daní pomocí citlivějších tlačítek nahoru/dolů) je ten největší horor, který si neodpustili ani v SC4, bohužel.

Trochu komedií je obchodování s sousedy. S odpady problém není. S jedním sousedem si domluvte import odpadu, a dalším export odpadu. Poradci budou blbě kecat, ale máte docela vyděláno. Horší situace je s elektrickou energií a vodou. Ty je lepší jen kupovat, jinak zkrachujete díky pokutám od odběratelů. Ne, tak hrozné to není - je to ještě horší. Zejména u vody. Té je pekelný nedostatek i kdyby půlka města byla zastavěna jen pumpami, rezervoáry a odsolováním. Situace s elektrickou energií je o poznání lepší, ale až v pozdější době, kdy již je k dispozici fúzní elektrárna a spalovna odpadů s výrobou elektrické energie. Ale jinak se mi model čtyř sousedních měst líbí více než model z SC4, kde člověk staví ne jedno město, ale hned více, resp. jedno město staví jako více spíše samostatných obvodů.

Komu by jako zdroj peněz nestačil obchod s odpady (skutečně, na vývozu odpadu proděláte méně než vyděláte na jeho dovozu - ovšem, je nutné mít alespoň základní spalovny odpadů, jinak se Vám celkem rychle zaplní skládky), může využít ještě speciálních nabídek jako je supervěznice, spalovna nebezpečného odpadu, obchodní centrum, kasino atp., z nichž většina spadá do kategorie NIMBY (Not In My BackYard), tedy budov, které nikdo nechce mít za plotem. Jakmile je v městě postavíte, můžete čekat, že různí rádci (například zelení) si budou stěžovat a budou chtít jejich zbourání.

Zvláštní kategorií jsou Landmarks, tedy turistická lákadla. Musím připustit, že jsem zatím nezjistil, že by měly nějaký zvláštní účinek na obytné (residential) a obchodní (commercial) zóny. To školství má mnohem větší vliv - čím lepší školství, tím více peněz do rozpočtu, ale účinek samozřejmě není okamžitý a rozhodně není tak silný jako v SimCity 4. Vliv budov získaných coby odměny za velikost města (Rewards and Opportunities) je dle mého dosavadního zjištění rovněž velmi sporný a spíše zanedbatelný. Přestože by výzkumná střediska měla zajistit rozvoj high-tech technologií a tedy průmyslu, nic se neděje a rádci pořád stejně blbě žvaní. A že by soud měl nějaký zvláštní účinek na kriminalitu? Zapomeňte. Vždyť i jeden z údajů u starostova domu je počet hozených vajec. Takže jediný účinek všech těchto budov je, že si město trochu zkrášlíte.

Rozšířená verze (SimCity 3000: Unlimited) obsahuje spoustu dalších budov, ale spousta z nich je dostupná jen v určité oblasti. Mezi oblastmi můžete přepínat a vybrat si, které budovy se líbí nejvíce a podle toho hrát tu či onu oblast, ale stejně jsem skončil u výchozí sady.

Pro: pohledná, ale přesto přehledná grafika

Proti: ovládání financí ... a spousta dalšího

+13