Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
A zase všechno opačně. Zatímco v recenzích tenhle díl propadl a zde na DH svítí hodnocení oranžově, já si Homecoming dost užil. Po stránce samotné hratelnosti mě dokonce tenhle Silent Hill jako jediný skutečně bavil bez klesající tendence až do konce.

Kamera přes rameno je určitě ku prospěchu věci, stejně jako zhuštění hry do menších lokací a příklon k větší akčnosti. Souboje mají sice pořád do dokonalosti daleko, ale poprvé v sérii jsem se u nich upřímně bavil. Možnost volně mířit je osvobozující a celkově se hra velmi dobře ovládá. V tomhle ohledu změna vývojářského studia a enginu, který hru pohání, rozhodně prospěla.

Co už se povedlo méně, je celkový art design hry. Příběh v základu není špatný, ale je více přímočarý a chybí mu ta charakteristická nepříjemná a neurčitá atmosféra. Méně surreálna, více exaktních dialogů a scén. Že je hra o něco méně náročná na psychiku za sebe beru po tolika odehraných SH spíše jako plus, ale částečně mě mrzelo, že ta všudypřítomná symbolika protkaná hrami od Team Silent tu absentuje. Třeba i u nepřátel, kteří se v Homecoming tak nějak bezvýznamně motají porůznu po městě, aniž by měl jejich výskyt nějaký hlubší význam. Tvůrci více než z předchozích dílů čerpají z americké filmové adaptace. Hlavně vizuálně. Real-time proměny prostředí jsou super, ozvučení je naopak slabší (a v portu rozbité). Zejména forma zpracování ikonických a dříve dost děsivých sirén mě vyloženě zklamala a naprosto se míjí účinkem.

Homecoming je taky dost příšerný port a nebýt fanouškovského módu/fixu s názvem UnknownProject (více zde), který odemyká framerate a z větší části odstraňuje bugy a problémy s padáním hry, nevím, jestli bych to byl vůbec schopný dohrát. Ale i navzdory opravám hra čas od času spadne (nejčastěji při spínání cutscén). Ztráta třeba i půlhodinového opatrného postupu vždycky citelně zabolí. Na vině jsou i checkpointy, které jsou rozmístěny občas fakt brutálně daleko od sebe. Já měl ale spíše štěstí, hra mi sice párkrát spadla, ale vždycky nedlouho po uložení pozice. Obtížnost trochu kolísá, ale oproti předchozím dílům mi Homecoming přišel co do soubojů spíše lehčí. Naopak puzzly, tam mi asi něco unikalo. Dost často jsem u nich netušil, co se po mě vůbec chce. Ale moc jich tam nebylo.

Graficky Homecoming nevypadá špatně a nepřátel je relativně mírné množství, takže byl i čas na nějaké to nasávání atmosféry a kochání se, ačkoli vizuálně se o žádnou velkou pecku nejedná. Hra je hodně šedivá a lokace mnohdy působí velmi stroze. Ten nižší budget z toho smrdí, ne že ne. Příběhové cutscény jsou celkem ok, i když trochu strnulé, ale rozhovory s dialogovými volbami stojí za prd a animace při nich působí vyloženě trhavě a nedodělaně. Pochválit naopak musím voice-acting. Po ryze amatérských výkonech z předchozích dílů byl tohle balzám na uši.

Co dodat? Páté pokračování přináší do série skutečně svěží vítr a i přes veškeré nedostatky, především technického rázu, jsem se u něj velmi dobře bavil. Příběh sice není tak komplexní a postrádá onu charakteristickou snovou atmosféru předchozích dílů tím, jak se více přiklání k jednoduššímu americkému pohledu na hororový žánr, ale sám o sobě špatný není a umí také překvapit. A hraje se to hlavně bezesporu lépe.

Pro: hratelnost, členitější design prostředí, ovládání, 3rd person, lepší souboják, obstojný příběh, nápaditá monstra

Proti: chybí tomu kus původní charakteristické atmosféry, technický stav portu (bugy, padání), rozmístění checkpointů, nejasné puzzly

+21
  • PC 80
Série SH je pro mě památnou, tak nějak mě "vzala" především dvojka - kultovní tažení Jamese Sunderlanda za pravdou (skladby PROMISE a právě TRUE mi znějí v hlavě do teď). A tak jsem navázal dílem Homecoming, pln očekávání, že si po poněkud zbabrané čtyřce série trochu napraví v mejch očích reputaci.

Vlastně se to tváří jako takovej SH standard. Osamělý hrdina přijíždí do amerického městečka (ne, není to Silent Hill) za svou rodinou domů a odkrejvá tak postupně jakýsi tajemství poněkud komorního charakteru. Začátek = návrat a průzkum domu měl svý kouzlo. Narozdíl od čtyřky je zase možné toulat se neomezeně po venkovních prostorách, to hře rozhodně prospívá.

Soundtrack opět má co nabídnout - Akira Yamaoka je prostě v tomto unikátním tvůrcem a jeho dílo má nenapodobitelnej feeling. Opět odvedl výbornou práci. Třeba song Witchcraft mi sednul naprosto.

Gameplay przní extrémně pomalá chůze (WALK), kdy to vypadá, jako by si Alex regulérně nadělal do kalhot (opravdu!). Jinak lze považovat nepřátele i prostředí hry za přiléhavé sérii a pokud člověk přivře oči nad tím, že to tady prostě už několikrát bylo, celkem mě to bavilo. Obtížnost soubojů byla díky zoufalému nedostatku munice celkem challenge (každá lékárna inventáři sakra zahřála) a i když logické hádanky byly často poněkud snadné, ta poslední mi dala zabrat! Extrémně málo možností jak hru savenout (třeba po souboji s Bossem) mě ale opravdu od hraní odrazovalo. Aspoň na začátku kapitoly se na to hra má zeptat a ne nutit hráče nakousnout novej level a hledat, kde by se to dalo uložit... (když třeba potřebuje už jít spát...)

Příběh jsem celou dobu považoval za poněkud lacinej a chudej, konec mi však dokázal nabídnout takový rozuzlení, který jsem neočekával a dal tomu celýmu trochu jinej (silnější) nádech.

Celkově 80%
Kdo není fandou série, nechť odečte 5%
Kdo nemusí Akiru a jeho hudbu, ať odečte dalších 10%.

Pro: Silent Hill, soundtrack, příběh, nostalgie, feeling, obtížnost.

Proti: WALK, krátké, poněkud plytké, save system.

+22
  • PC 75
Na piaty diel Silent Hillu som sa veľmi tešil pretože som veľkým fanúšikom celej série takže Homecoming som rozhodne nemohol vynechať. Z počiatku som ku Homecomingu pristupoval opatrne, kvôli nižším hodnoteniam hlavne od fanúšikov predchádzajúcich dielov. Nižšie hodnotenia však dostával hlavne vďaka zmenám ktoré priniesol. Je pravda, že hra sa zmenila hlavne po stránke ovládania, respektíve priniesla iný súbojový systém a kameru. Osobne si však myslím, že súboje sa oproti starším dielom posunuli k lepšiemu a sú viac prepracované, takže pribudli kombá, úhybné manévre atď...

Kamera sa zmenila tak, že sa je vždy za chrbtom hlavnej postavy. Nedokážem presne určiť či je to plus alebo mínus. Je pravda, že kamera je tak prehľadnejšia a vždy je vidieť, kam hlavná postava ide. To bola zmena oproti starším dielom kde občas kamera stála naproti hlavnej postave a nebolo vidieť čo je predo mnou. Na druhú stranu tak ale hra stratila na atmosfére, takže som sa väčšinou nikdy nebál ísť ďalej a vždy som videl čo je pred hlavným hrdinom. Niekomu to môže pripadať ako plus, ja to ale neviem presne zaradiť.

Lokácie sú v hre rozhodne pestré a často sa menia. Možno niektoré nie sú až tak zaujímavé alebo originálne (kanály, hotel atď...) ale pár ich je aj rozhodne slušne nadizajnovaných a zapamätovatelných (dom Shepardovcov, alebo kostol)

Príbeh je síce kvalitný, ale spočiatku sa tak javiť nemusí. Hlavná zápletka so niekomu môže zdať jednoduchá, ale pri konci sa to rozhodne zlepšuje. Svojou náplňou sa vracia k slávnemu druhému dielu, ale výsledný efekt v konečnom dôsledku nemá takú silu. Piaty diel však vrátil do hry aj legendárneho Pyramid Heada z už spomenutej dvojky, ktorého návrat ma potešil. Síce sa objavil len v pár videosekvenciách, ale myslím, že aj to stačí... :)

Ďalším plusom je jednoznačne zmena inventára, ktorý je omnoho prehľadnejší a praktickejší než v tie v starších dieloch. Je rozdelený na dve časti, teda časť s liečivami, predmetmi a na časť so zbraňami.

Ako to už je v celej sérií zvykom, hudbu skladal Akira Yamaoka, takže je znovu výborná a vôbec sa oproti starším dielom nezhoršila. A samozrejme skvele dokresľuje atmosféru hry.
Hra obsahuje aj logické puzzlíky, ktoré sú ale jednoduché a nie je vôbec problém ich vyriešiť. Ale aj tak sa mi páčili a rozhodne spestrovali hru.

Na a na záver samozrejme spomeniem veci ktoré mi príliš nesadli a veci, v ktorých sa piaty diel zhoršil.
Prvou vecou je atmosféra, ktorá je síce výborná a temná, ale nedosahuje kvalít svojich predchodcov. Ale aj tak je silnejšia než vo väčšine hier ktoré som hral. Je to zrejme aj vďaka tej spomínanej zmenenej kamere, ktorá vždy v predošlých dieloch dokázala navodiť takú divnú atmosféru a pocit z neznáma. Tu sa to síce nekoná, ale aj tak je ten strach stále cítiť, aj keď už pomenej.

Pomerne veľkým problémom trpí technická stránka hry. Často sa zjavovali záseky a veľmi dlhé loadingy, ktoré ma občas hnevali, ale až také zlé to zase nebolo. Mne osobne dosť vadil aj malý počet save pointov. Mal som pocit, že tvorcovia ako by týmto spôsobom predlžovali herný čas.

Každopádne je Silent Hill: Homecoming skvelá hra. Aj keď nedosahuje kvalít starších dielov, rozhodne som sa nenudil.

Pro: Posledný diel, zachovávajúci pôvodnú atmosféru a hrateľnosť Silent Hill série.

Proti: Technické problémy, posun od japonského psychohororu k väčšej brutalite

+17
  • PC 60
Sice je to strašidelné, ale neskutečným způsobem to vykrádá film a styl, jakým prostředí a postavy vypadají tam (viz. Pyramid Head nebo Sestřičky). A ten příběh je na Silent Hill sérii přímo ubohý...

Pro: dobrá grafika, hodně beznadějná atmosféra, některá povedená monstra

Proti: hloupý příběh, až neuvěřitelné vykrádání filmu, příliš těžké souboje

+6
  • PC 60
Že momentální rozpoložení a nálada ovlivňuje zážitek z díla v nejvyšší míře je velká pravda, a právě u série Silent Hill se u mě tento fakt projevil značně. První setkání se sérií (2010) skrze do nebes vynášeného druhého dílu nedopadlo nejlépe a i přes nesporné kvality na mě SH2 udělalo dojem průměrný, značně zahalený v mlze atypického a nepřesného ovládání, nepoddajné kamery či jen "tisíců" zavřených dveří...

Ovšem nyní se mohu považovat za fanouška série a ten druhý díl bych již bez rozmýšlení zařadil mezi nejdůležitější videohry historie. Kvalita ostatních dílů je, pravda, spíše lehce nadprůměrná až průměrná, ale jako celek je vše dostatečně poutavé a nadhodnota v podobě kvalitního děje je dostatečným důvodem překonání prvotních peripetií.

A přesně to je i případ Homecomingu, pátého dílu od (více méně) externího studia. Paradoxně, s ohledem na sérii, nejsou ani tak problémy s formou, jako spíše s obsahem - tedy, pokud nehrajete Homecoming v době vydání. Technické zpracování tak neurazí po vizuální stránce, ač na titul generačně téměř současný s Resident Evilem 5 je kvalita v tomto směru menší, než by si série zasloužila. Stejně tak doba načítání a mírné zamrzávání nepatří ke světlým stránkám - ovšem s posledními patchy od moderů hra nespadla ani jednou a tak v kombinaci s klasickou podobou ovládání u TPS her je Homecoming radost hrát. A to i přes větší, než žádoucí počet monster.

Ty ovšem, do logiky Silent Hillu příliš nezapadají, respektive nemají své opodstatnění, a jsou tu jako u drtivé většiny her pouze pro svůj bizarní zjev. Struktura děje si však zachovává podobu jakou vytvořil Team Silent. Pouze je oproštěna většího zamotání, a zápletka jako taková je poměrně prostá a jsou na ni umně předávané vodítka v průběhu hry. Současně však není více informací vyzrazeno zkraje, a tak k sestavení mozaiky dochází až v posledních částech hry. Tedy, zde si myslím, že je vše v pořádku a obsah je kvalitní - dokonce i ústřední postava Alexe (i ostatních) mi přišla jako dobře vykreslená virtuální postava, která těch cca osm hodin utáhne bez větších problému.

Horší je to s designem, který si neodpustil tradiční - a nezábavné - lokace typu stok a vcelku slabě vytvořeného hřbitova, jenž vyniká předně svou repetivností geometricky přesných krypt. Lepší to ale o moc více není ani jinde, a v paměti mi tak zůstává pouze sestup do "pekla", kostel a rodinný domek Shepardů. No a logické hádanky, taková třešnička na dortu v sérii, jsou spíše povedené a pokud ohlédnu od jejich ovládání (ručičky hodin! a slider), tak neurazí.

Ve výsledku jsem se u pátého dílů bavil, ač až s přibývajícím odehraným časem. V konečném pořadí bych tak Homecoming zařadil za druhý a první díl.

Pro: hudba (Cold Blood), hratelnost, příběh, ovládání

Proti: QTE, méně savepointů?, načítací doby (10-30 sekund)

+29
  • PC 75
Nevím, proč je Homecoming stále tak kritizovaný. Hra je podle mě povedená jak atmosférou, příběhem i grafickým zpracováním. Hudba je taky stále charakteristická a rozhodně ne monotónní (alespoň pro ucho vycvičené předchozími soundtracky). Přinejmenším několik skladeb stojí za to. Ovládání je poměrně intuitivní, systém soubojů je taky podstatně propracovanější, což mi je osobně sice celkem jedno, ale dělá to hru více dynamickou.

Víc nevím, co bych dodal, pro mě důstojné pokračování série, které více než dostatečně napravuje reputaci jménu Silent Hill po hanebně nemastném, neslaném propadáku jakým byl SH4. Sice ve mě hra nezanechala takový dojem jako SH2 a SH3, ale jistý půvab ji nemůžu upřít.
+11
  • PC 75
Silent Hill: Homecoming je v rámci série průměr. Největším plusem hry je absolutně dokonalý soundtrack a hutná hororová atmosféra. Monstra ve hře jsou velice povedená a bizarní. Příběh je opět velice silný a grafická stránka hry je na docela dobré úrovni.

Bohužel soubojový systém ve hře se moc nepovedl, je totiž příliš přetaktizovaný. Ve hře budete šetřit každý náboj a často vám nezbude nic jiného než využít souboje na blízko, které nejsou zrovna dvakrát příjemné. Charaktery postav jsou nevýrazné a zmatené (většina postav se prostě chová divně). Dalšími nedostatky jsou časté bugy a místy přehnaně tmavé lokace. I přes tuto kritiku hodnotím Silent Hill: Homecoming kladně. Pořád se totiž jedná o velice strašidelnou hru s několika povedenými zvraty.

Pro: Hudba, zvuky, atmosféra, příběh, monstra.

Proti: Systém soubojů, nudné charaktery postav, bugy.

+18
  • PC 55
Tak po kontroverznej štvorke The Room a rozpade týmu Silent sa Konami rozhodli zveriť svoju známu značku do západných rúk, prvý pokus bol nevýrazný Origins a tak ďaľší diel dostalo na starosť neskúsené Americké štúdio Double Helix.
Nemožno zaprieť že sa snažili, konečne má Silent Hill poriadne 3rd person ovládanie po vzore Resident evil 4 a nextgen grafiku s niekoľko pekne vyzerajúcimi prostrediami ako cintorín a Shepherdov dom.
Bojový systém je rozhodne vylepšený oproti starým a dodáva hre trochu variability hoci je aj tak lepšie utekať a majster Akira Yamaoka robí stále výbornú hudbu.

A to je z dobrých vecí asi tak všetko, inak Amíci dobabrali skoro všetko čo sa dalo, hru som hral len z povinnosti ako veľký fanúšik prvých dielov a musel som sa doslova do nej nútiť. Ovládanie stále nie je žiadna sláva, a veľakrát sa zaseknete alebo stratíte prehľad.

Vytratila sa atmosféra Horroru a pocit nebezpečia, stále tu chvíľu je, ale je neporovnateľne slabšia a zhrdazavé areály sa zunujú po tom, čo sa v nich ocitnete po piaty raz.

V hre je až príliš nápadné skriptovanie, v hoteli som napríklad nemohol pokračovať, kým som nezobral nejakú vec, to potom spustilo cutscénu, keď prešla pyramídová hlava a zlomili sa dvere cez ktoré som mal prejsť.

Bojový systém je stále hrozne slabý a nemotorný, čo je ešte horšie, hra vás často do boja núti (vynímajúc bossov), pretože sa cez niektoré monštrá skoro nedá prejsť bez ich zabitia alebo musíte niekoho ochraňovať. A občas ich hra na vás hodí naraz aj štyri a aj keď sa snažíte utiecť tak vám úplne zablokujú cestu. Dodge funguje len v malom množstve prípadov. Combo killy sú zbytočnosť a takisto aj blbé QTE sekcie.
Pištoľ a brokovnica sú viacmenej jediné spoľahlivé zbrane v hre, čo je ale absolútne nehorázne je, že vám dali limit koľko nábojov môžete nosiť, pre pištoľ je to napríklad smiešnych 27. Rozumiem, ak by chceli dať naozaj málo nábojov do hry, ale aby ich dali pomerne veľa a potom dali do hry limit? Toto je proste zlý design.

Hra je strašne lineárna, (nie že by predchádzajúce neboli, ale tam bolo preskúmavanie ulíc a budov oveľa zaujímavejšie), v hre je neskutočné množstvo dverí, cez ktoré sa proste nedá nijak dostať, toľko zbytočne veľa ich v žiadnom dieli nebolo.
Hlavolamy sú primitívne jednoduché a nezaujímavé.

V hre je množstvo bugov, napríklad raz keď Alex v hoteli preskakoval cez jamu, tak cez ňu poriadne neskočil a spadol a keď som raz zobral nejaký predmet, nebol v inventári.
Po stlečení alt+tab hra spadne.

PREKLIATE DLHÉ LOADINGY!

Grafika na dobu vyzerá hrozne a sú tu aj nejaké naozaj hnusné textúry.
Rozmiestnenie ukladacích bodov je neuveriteľne riedke, mnohé levely majú často len jeden jediný záchytný bod.

Každý herný designer, ktorý dá nepreskočiteľné scény pred boss bitkou si zaslúži po papuli.

Hlavná postava Alex Shepherd je absolútne nesympatická a jeho akože priateľka Elle a otravný čierny partner Wheeler sú ešte horší. Príbeh je úplne nudný a predvídateľný. Hra sa začína, ako je to v hororových hrách hrozným klišé nočnou morou, Alexovou jedinou motiváciou je hľadať svojho strateného brata a hráč sa s ním vbec nemôže ztotožniť.

Nepriatelia sú väčšinou len náhodne zrecyklovaní na roziel od predchádzajúcich hier, kde každé ničo symbolizovalo.
A načo pchajú do toho ešte Pyramídovú hlavu ? Tá by mali zostať v 2. hre. Inovácia nulová. A bossovia? Tí sú jejen zlý vtip, hlavne ten posledný.

Vo výsledku ide o hru, ktorá sa snažila páčiť aj starým fanúšikom, ktorý uprednostňujú silnú atmosféru a psychologický horror aj novým, ktorí uprednostňujú viac akcie a napätia a hra v obidvoch prípadoch zlyháva.

Pro: Zlepšené ovládanie a kamera, občas máte pocit strachu, súbojový systém chvíľu baví.

Proti: Blbý príbeh, slabá atmosféra, hrozná technická stránka, katastrofálny herný aj levelový design.

+12
  • PC 45
Jelikož sem velký fanda této série tak sem rozhodně nemohl minout ani pátý díl. Ze začátku sem byl docela nadšený hezká grafika,perfektní zvuk a samozřejmě hudba na kterou fanoušci série nedají dopustit. Ovšem po pár minutách mě čekalo nemilé překvapení. Tím překvapením budiž bojový systém na který sem si prostě dodnes nezvykl. Systém soubojů se samozřejmě nezměnil pro nic za nic,ale kůly tomu že hra je oproti starším dílům o něco víc akční což samo osobě nedělá Silent Hillu moc dobře. Pak mě taky zarazilo,že vás hra tak nějak do těch soubojů nutí a už málo tu uplatníte taktiku "kdo uteče vyhraje" kterou sem osobně využíval u starších dílů v dost hojném počtu. Další věc kterou hru dost pokazila je atmosféra která mi prostě nedokáže navodit takové to podivné mrazení v zádech které máme u hororových titulů tak rádi. Součástí atmosféry je samozřejmě příběh ze kterého sem se na prdel zrovna neposadil. Nechápejte mě špatně příběh nejhorší neni ale druhý díl
nasadil laťku dost vysoko a příběh pátého dílu ji bohužel nemá šanci překonat. Taky postavy už nejsou tak zajímavé a některé berete tak že tam prostě sou a je vám vcelku jedno co s nimi bude což je vskutku škoda. Tak abych to už ukončil,pokud nejste skalní fanoušci série klidně si k mému hodnocení přičtěte ještě 20%. Pokud ovšem chcete zažít tu pravou atmosféru městečka Silent Hill zahrajte si spíš druhý díl,ale to už je věc kterou nechám čistě na vás pro mě série bohužel skončila čtvrtým dílem.

Pro: Grafické zpracování,hudba,vzhled nepřátel,pyramid head se vrátil :)

Proti: Systém soubojů,postrádá atmosféru,nezajímavé charaktery,nulová motivace hru hrát.

+12
  • PC 30
A prý že se Homecoming líbí těm hráčům, kteří sérii Silent Hill neznají. Horšího dílu pro poznání série snad ani není...

THE GOOD
Snad hudba. Většinou mě emotivně ječivé zpěvačky štvou a rádio ladím jinam, ale tady to sedlo. Zpočátku hry je to především prazvláštní atmosféra v bezčasí šprajclého burákova, sužovaného nadměrným počtem prachových částic v ovzduší, co pohání vpřed vámi ovládaného, mladého navrátilce z nespecifikovaného konfliktu. K popobíhání městečkem, sestávajícím z páru ulic a nekropole o rozloze pražských Olšan zprvu pobízel i přece jenom kamsi se ubírající děj.
Špatná nebyla ani prohlídka mého, tedy Shepardovic rodinného papíráku. Tam jsem zjistil, že jsem synem ženy v domácnosti, se zálibou v šití a veterána z Vietnamu, z toho titulu vykonávajícího úřad místního šerifa, se zálibou v honitbě. I tak jsem shledal svoji herní rodinu jako sociální případ. Interiér domu vypadal jako starožitnictví po nájezdu exekutora, tapety byly zašlé a ve sklepě stála voda. Přesto, potěšen, že jsem patrně bílý protestant, tedy ono zdravé jádro amerického národa, vyběhl jsem s chutí hledat svého ztraceného sourozence. Váš malý bratr Joshua si patrně myslí, že je Alma. Chytit se nenechá, nicméně na vás rád, zpravidla zpoza nějaké nepřekonatelné bariéry, upřeně civí, aby pak vždycky utekl kamsi za roh. Malý čumílek vám nedá po celou „stopáž“ Homecomingu pokoj.

THE BAD
To zní celkem zajímavě, ne? Co je tedy špatně? No přece všechno ostatní! Děj hry je zmatený, neuspokojivý a ubírá se do ztracena, přičemž o příběhu tu mluvit nelze. Rozhovory jsou suchopárné a zbytečné. Monstra v ulicích na každém kroku a v barácích číhají pomalu za každými dveřmi. Postrádají navíc logiku zasazení, kterou údajně měly v předchozích dílech. Sestřičky, utopenci, stažená psiska, to všechno na vás Homecoming, pošlapávaje jakoukoliv symboliku série, hrne bez ladu a skladu. Kdyby aspoň souboje odsýpaly, ale ani to ne. Boj na blízko je tuhý, neintuitivní a nic v něm nefunguje tak, jak, by mělo. Veškeré pohybové úkony, jako je lezení po žebříku, přeskočení překážky i seskok jsou „na poklik“ a akce lze provést výhradně na vývojáři přesně vymezených místech. Ze stereotypu cloumání dveřmi nevytrhnou ani logické hádanky. Za a) je jich málo, b) nestojí za moc. Až na jednu povedenou skládačku se nejedná o nic světoborného. U hodin, které se měly nastavit na určitý čas jsem vyloženě trpěl, protože pro port vytvořená šipka, ve stylu zbitých prkének, se chová, jako by byla součástí jiného programu. Označit s ní konkrétní předmět je o nervy a nastavit konkrétní čas na zmíněných hodinách se zvrhlo v půlhodinové peklo, plné nadávek.

THE (F)UGLY
To nejhorší nakonec! Dostávám k technické stránce věci, tu bych snad i velkoryse přehlédl, či zmínil jen okrajově, kdyby zbytek hry za něco stál. Budu ale zlý. Homecoming je bez diskuze nejhorším portem z konzolí, se kterým jsem se v posledních pěti letech setkal. Ohavný Turok: Evolution, krom systému ukládání alespoň fungoval jak měl, o Homecoming se to říci nedá. Hned po spuštění jsem zaregistroval výrazné černé pruhy, kterých jsem se nezbavil žádným rozlišením, typický to neduh „her na televizi“, stejně jako okamžitý krach aplikace, po shození na lištu.
Za druhé Homecoming je ošklivý nad rámec záměru autorů o vytvoření nevlídného prostředí. Zrnitým filtrem nejdou zamaskovat průměrné textury, vyblitá barevná paleta ani odfláklé modely předmětů nehodné roku vzniku. Vesměs ubohé zpracování předmětů vynikne v inventáři, kde jde každý prohlédnout ze všech úhlů podobně jako ve Skyrimu. Fyzika, to je jedním slovem tragédie. Ve hře se navíc jebe zvuk a to hrozně – mě v průměru v 9 z 10 enginových cutscén. Ani během hry není zvuk OK, to pro změnu jde pouze jakoby z jednoho kanálu. Nakonec jsem kvůli tomu cutscény přeskakoval, nicméně hrál dál doufaje, že bude líp. Ale bylo hůř!

A jako u Turoka způsobilo, že jsem nedohrál, to proklaté ukládání! Ovšem jakým obskurdním způsobem se to stalo!!! Savepointy jsou tu rozmístěny na stěnách. V pokročilé fázi hry jsem si jednou takhle dobíhal k symbolu na stěně uložit a udělal jsem fatální chybu. Klikl jsem totiž, než se milý Shepard zcela zastavil. To vysadilo animce v CELÉ hře - už napořád. Monstra i Shepard se tedy pohybovali jako v maňáskovém divadle, hlavní hrdina navíc vypadal jako Rayman s rukama odtrženýma od těla. Load nepomohl. Nakonec došlo i na levitující bulvy v rozhovorech s NPC. Delší dobu už jsem si ukládal jen do jednoho slotu, poněvadž jejich celkový počet tu činí skandální 4 (!). Vracet se o 3 hodiny zpátky se mi už opravdu, ale opravdu nechtělo. A tak jsem ten eklhaftový výtvor, uplácaný do podoby hry vypnul, odinstaloval, abych se k němu už NIKDY nevrátil. Bohužel stejně tak mi nikdo nevrátí mých, bezmála 600Kč.

Pro: Škrti z Konami chtěli vyvinout áčkový produkt, za rozvojové náklady a tak vybrali Helixy, ze stejného důvodu jako pro Downpour brňáckou Vatru...

Proti: ...výsledkem je, že Homecoming se měl raději zařadit do dlouhého seznamu nedokončených her.

+29 +31 −2
  • PC 50
Achjo. Tak nevím, co se tvůrcům během tvoření honilo hlavou, ale ani trochu se mi ta představa nechce líbit.

Jakožto milovník původní série jsem si tento díl zkrátka nemohl užít. Pryč je ten bezprostřední děs, pryč je slušná obtížnost, pryč je touha prozkoumat každičký centimetr města, pryč je ten pocit, kdy vám běhá mráz po zádech, když máte přejít za roh a nevíte, co vás tam čeká. Pryč je prostě všechno, co činilo původní sérii tak fascinující.

Tento díl totiž věrně následuje zaběhlé zvyky z předchozích dílů pouze velmi hustou mlhou. Zbytek je totálně jiný ve špatném slova smyslu. Většina nových monster je absurdní, lékáren a lékárniček je všude dost, takže pocit úzkosti a nebezpečí nehrozí, bojový systém je příšerný a frustrující, velkolepě vypadající bossové jsou směšně snadno porazitelní, adventurní ingredience rovněž vymizely, zbyly pouze lineární epizody snažící se zamaskovat svou přimočarost občasným backtrackingem, hádanky jsou buď hodně jednoduché, nebo absolutně nelogické a založené na metodě pokus-omyl, atmosféra je umělá jak Pamela, tma je mnohdy naprosto zbytečná, přemrštěná a otravná, příběh je hloupoučký a dělá Silent Hillu ostudu, grafické zpracování je tak tak průměrné, některé animace jsou téměř amatérské a zabugovaný to je až běda.

Vlastně jsem to dohrál jenom ze zvědavosti, jakého se mi dopřeje konce, a kvůli té naději, že se to ke konci vzpamatuje a patřičně mě to vyděsí. Jenomže, ono se to na konci zvrhne do parodie na Hostel, během které je třeba zabíjet skoro nesmrtelné lidské nepřátelé (naštěstí jsou tak tupí, že parkticky nikdy nevyužijí toho, že jich je na mě víc) a ještě se do toho vměsí lidský boss, do kterého můžu střílet z pistole nebo ho sekat nožem do áleluja, ale jemu to nic neudělá. Ne, na něj funguje jen a pouze kovová trubka. Že to nedává smysl? Nelogičností se tu najde víc, ale o nich se raději rozepisovat nebudu.

Ne, takhle Silent Hill nové generace neměl vypadat. Stále ho však můžu směle doporučit svátečním hráčům či neznalcům a odpůrcům původní série. Pokud ale původní sérii zbožňujete stejně jako já...buďte připraveni na veliké zklamání, nebo ještě líp, obloukem se tomuto titulu vyhněte, ať si nekazíte iluze.

Pro: Přechody z dimenze do dimenze jsou zpracovány slušně, vhodné pro sváteční hráče nebo neznalce a odpůrce původní série, v podstatě to není tak špatná hra, některé grafické detaily, ozvučení, hudba, designy některých lokací

Proti: Není to Silent Hill, takřka nulová interaktivita prostředí, průměrná grafika, většina nových monster, místy přehnaná tma, není to ani v nejmenším děsivé, rozmístění savepointů

+13 +14 −1
  • PC 70
Silent Hill se stal mnohem přístupnější hrou, hlavně co se pochopitelnosti příběhu a ovládání týče. Ubylo "pekelně-industriálních" částí (což je fajn), atmosféra je opět vyhnána hodně vysoko a celkově jsem po stránce hratelnosti velmi spokojen. Soubojový systém by potřeboval trochu tréninku, občas jsem si zanadával a zabušil do klávesnice, ale když už člověk ví, co na které monstrum platí, není to taková hrůza. Bohužel, problémy s padáním hry při taskování do okna, načítání uložené pozice nebo při videosekvencích jsou velmi iritující - hlavně kvůli dlouhým prodlevám mezi jednotlivými savepointy. Časté jsou také bugy, z nichž některé mohou hodně zkomplikovat dohrání.
+16