Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Silent Hill: Alchemilla

18.01.2015
76
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Silent Hill: Alchemilla je volně dostupnou modifikací na Source enginu, která ke hraní vyžaduje Steam a na něm nainstalovaný Source SDK 2013.

Jedná se o adventuru zasazenou do univerza Silent Hillu, ovšem s vlastním příběhem a událostmi nenavazujícími na žádný z původních dílů. Silent Hill: Alchemilla nenabízí žádný boj a monstra, spoléhá se pouze na budování atmosféry a menší logické úkoly.

Děj sleduje muže, který zabloudí do městečka Silent Hill a postupně začíná objevovat jeho tajemství a mystéria.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Silent Hill Alchemila je pre mňa ako fanúšika celej Silent Hillovskej série veľmi príjemné prekvapenie. K tomuto kvalitnému módu bežiacom na Source engine som sa dostal celkom nedávno. Počul som o ňom síce skôr, ale priznávam sa, že moc som sa o neho nezaujímal. Po nedávnom dohraní výborného Silent Hillu 1 som sa ho rozhodol aspoň zo zvedavosti vyskúšať. Hlavný dôvod bol ten, že som sa chcel pozrieť ako sa autorom podarilo preniesť geniálnu atmosféru pôvodných Silent Hillov do tohto neoficiálneho prírastku do série.

A toto bola jedna z vecí, ktoré ma veľmi prekvapili. Atmosféra Silent Hillu je tu neskutočne cítiť a je naozaj chvályhodné ako sa autorom podarilo tú geniálnu atmosféru preniesť do Source enginu. V tomto je proste vidieť že sa tvorcovia snažili a hrali aj predošlé diely. Ďalším dobrým nápadom sú odkazy na minulé diely ako napríklad Room 302, Lisin denník, doktor Kaufmann alebo praskajúce rádio, to sú všetko veci, ktoré som už síce videl, ale ako odkazy pôsobia dobre.

Prostredie je klasické Silent Hillovské... Prechádzka mestom ponorením do hmly, nemocnica Alchemila v otherworlde, antikvariát Green Lion zo Silent Hill 1, dom hlavného hrdinu, to všetko má svoje kúzlo a atmosféru a logicky to zapadá do Silent Hill univerza.

Príbeh je celkom slušný a dobre vyrozprávaný. Len ako spomenul užívateľ Cathan, tá posledná časť bola taká zbytočná a naozaj to mohlo skončiť nájdením denníku doktora Kaufmanna. Hádanky sú dobre vymyslené a niektoré aj celkom originálne. V hre sa ich aj nachádza celkom dosť. Občas bolo treba nad nimi popremýšľať a párkrát som sa musel pozrieť aj na návod.

Za najslabšiu stránku hry považujem absenciu monštier a súbojov. Áno, viem, že autori ich tam dať chceli, lenže nemali na ľudí na to, aby im spravili animácie a pohyb, ale aj tak je to škoda. Za ďalší zápor považujem menšiu interaktivitu prostredia, ale to nie je nič strašné, aj keď by sa to tam zišlo. Celé je to väčšinou len o nájdení niekoľkých predmetov a prinesení ich na určité miesto.

Každopádne sa jedná o kvalitný mód a dokonca ho považujem aj za právoplatný, ale neoficiálni prírastok do série. Odporúčam každému fanúšikovi Silent Hillu. Rozhodne nebude sklamaný.

Pro: ATMOSFÉRA, niektoré hádanky, slušný príbeh, odkazy na minulé diely

Proti: Menšia interaktivita, chýbajúce monštrá a súboje, zbytočná posledná časť

+14
  • PC --
Svěžest pohledu první osoby v Silent Hillu... Wow. Jenže prostředí je příliš statické, nemožnost plynule otevírat ty hromady dveří dost narušuje příjemnost průchodu interiéry a fakt, že se ve hře neobjevují žádní nepřátelé, srazil napětí na kolena.

Díky skoro nulové interakci jsou hádanky zbytečně nahuštěny a příkladem nevhodného provedení je poslední "puzzle" z nemocnice (bez spoileru) - je potřeba umístit čtyři tarotové karty na dveře výtahu. Karty najdu při průchodu místnostmi, kde jsou taky umístěny naprosto zbytečné nápovědy. Zbytečné proto, že vložení karet hra provede sama, po mě se vyžaduje je pouze sebrat. Problém je, že všechny "nápovědy" je potřeba si separátně pročíst kliknutím na ně, nestačí si je přečíst pouze in-game pohledem (což mě překvapilo, když jsou krásně čitelné). Člověk pak zoufale běhá a nechápe, co udělal špatně a proč mu hra nedovolí pokračovat...

Následná krátká procházka ulicemi Silent Hillu už mě nedokázala přesvědčit o kvalitách tohoto modu a já jej ukládám k ledu. A opět a zase musím doporučit naprosto geniální Grey.
+13
  • PC 85
Alchemilla pro mě byla velice příjemným překvapením a neměl bych problém označit ji za neoficiální, leč právoplatný, přírůstek do série Silent Hill, ačkoliv je mi jasné, že se mnou spousta lidí nebude souhlasit.

Hlavní výhrada některých hráčů, kterou je absence monster a akce (na které autoři již bohužel neměli prostředky), na mě neplatí. Hra by sice jistě působila živěji, dynamičtěji a byla o poznání děsivější, mě ovšem ke štěstí stačilo kvalitně a detailně zpracované prostředí, poměrně zajímavě odvyprávěný příběh (ačkoliv dnes již lehce ohraný) a melancholická atmosféra opuštěného města ponořeného v mlze.

Naladěním se hra nejvíc blíží SH2 a SH3, rovněž využívá spoustu známých prvků. Někdo by snad mohl vyčítat nedostatek originality a kopírování již známých elementů (a měl by do jisté míry i pravdu), na druhou stranu autorům se podařilo vytvořit kompaktní prostředí, které organicky zapadá do světa SH. Z některých oficiálních her jsem tento dojem bohužel neměl. Navíc některé prvky sem prostě patří a fanoušci série je očekávají. Výsledek mi tedy nepřišel samoúčelný a dával smysl.

Poměrně nenápadné, ale příjemně nepřeplácané vizuální zpracování mi dokonale vyhovovalo. Po grafické stránce hra opravdu působí jako remake SH2 a SH3. Hratelnost příjemná, samozřejmě zde odpadá těžkopádné ovládání především druhé hry série.

Využití pohledu z první osoby se, dle mého názoru, skvěle osvědčilo. Na použití tohoto prvku jsem čekal od SH: The Room, kde jsme se tohoto dočkali jen v samotném "Pokoji" a nebylo to vůbec špatné.

Dalším aspektem, ke kterému bych se rád vyjádřil, jsou logické hádanky, které SH taky neodmyslitelně patří. Autoři na stránkách hrdě prohlašují, cituji: "We are also making various puzzles that require mathematical, logical or even philosophical knowledge." Toto bohužel ne vždy vyšlo a považuji to za slabší stránku hry. Většina hádanek je poměrně přímočarých, využitím matematických znalostí mají autoři na mysli malou násobilku (přímo tu nejmenší). Některé úkoly ale byly i zajímavějšíSoudce a hříšníci, Hodiny apod. Na poměrně malém prostoru je jich více než dost. Rozsahem by hra jistě mola být delší, ale vzhledem k okolnostem autoři odvedli slušnou práci.

Komentář bych zakončil jistým ospravedlněním. SH: Alchemilla hodnotím vysoko především proto, že jsem zde našel přesně ty prvky, které mě na sérii nejvíce oslovovaly. Na podobný projekt jsem se dlouho těšil a kdyby na podobném podkladu vznikly oficiální remaky původních her (především prvních tří her), byl by to jistě vynikající počin.

Pro: Autentická atmosféra SH, návrat k duchu prvních třech titulů, pohled z první osoby

Proti: Kratší rozsah, absence monster a akce, některé triviální hádanky

+10
  • PC 80
Ačkoliv je správně napsáno, že Alchemilla nenavazuje na žádný díl Sillent Hill universa, je dobré tento svět znát. I když jsem žádný díl SH nikdy nedohrál z různorodých důvodu, mám o něm docela dost načteno a tak mi neunikly některé narážky které jsou velmi dobré (pískající rádio, pokoj 302).

Překvapila mě délka této adventury. Čekal jsem něco mnohem kratšího, a i pokud máte geniální mozek hra vám chvilku vydrží, nejedná se jen o tři chabé mini-lokace, ale rovnou několik velkých lokacích plných hádanek. Ale v tom je i jisté jádro problému. Hra je dlouhá a těžká.
Hádanky jsou složité, a vzhledem k absenci deníku a mapy(pokud mapa existovala ve hře, prosím poslat mi zprávu, nenašel jsem jí) musíte mít po ruce tužku a papír a vše si psát, počítat, pamatovat. Jedna se tedy o libůstku pro adventurního nadšence. Ke konci to až začíná být otravné (márnice a kombinace otevření/zavření byly docela extrabuřty). Zlom je v tom, že hra mohla skončit už po nalezení deníku doktora. (Tohle je mé peklo, tečka) Hrdina to ale zjistí až po sérii hádanek které nám už nic nedali, absolutně nic, žádný posun.

Nic to nemění na tom, že se jedná o atmosférickou bombu, protože i přes absenci nepřátel by se dala krájet, to doplňují skvělé zvuky, vedlejší mini-zápletky a tak vůbec. Nakonec dávám hodnocení jaké dávám, protože hru jsem si docela užil..ale po druhé bych si jí nezahrál.

Pro: Atmosféra

Proti: Konec hry

+9