Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sherlock Holmes: Secret of the Silver Earring

Sherlock Holmes: Případ stříbrné náušnice

26.08.2004
18.11.2011
70
47 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Secret of the Silver Earring je druhá hra od studia Frogwares, která pojednává o slavném britském detektivovi. Příběh se začíná odvíjet od nešťastné události na večírku slavného stavebního magnáta Bromsbyho, na nějž byli Sherlock Holmes s Dr. Watsonem pozváni. Během Bromsbyho proslovu náhle zazní výstřel z revolveru a magnát padne mrtev k zemi. Holmes se svým kolegou neváhají a okamžitě začnou s vyšetřováním vraždy.

Secret of the Silver Earring je detektivní point and click adventura. Herní náplň zahrnuje klasické vyšetřovací postupy jako zkoumání místa činu, výslech svědků, analýzu důkazů a nechybí ani několik akčních momentů. Hra, prokládaná množstvím renderovaných animací, je rozdělena do pěti kapitol, v nichž hráč navštíví přes 40 různých lokací v okolí Baker Street v Londýně. Na konci každé kapitoly na hráče čeká speciální kvíz, v němž musí své správné odpovědi na otázky podložit patřičným důkazem, aby mohl postoupit do následujícího dějství. Na konci hry nechybí závěrečné rozuzlení, v němž Sherlock odhalí viníky a zacelí zbývající prázdná místa hlavní dějové linie.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
"It´s simplicity itself!"
...no tak jednoduché, to zas není. Osobně jsem nikdy nebyl nadšeným obdivovatelem Sherlocka Holmese. Pamatuju si akorád, že když jsem byl malý tak jsem se u čtení Psa baskervilského bál dost. I tak mě ale jeho detektivní příběhy bavili a vždy jsem si přál vyzkoušet, jestli bych ten který případ dokázal nakonec též tak bravurně rozlousknout. Případ stříbrné naušnice měl být tak můj přijímací test mezi hvězdy detektivního nebe.
A jak jsem dopadl? No odvažuju si to tipnout na remízu. Prostředí hry je velmi zajímavé, autorům se podařilo vystihnout atmosféru vybraných míst Londýna celkem přesně a části některých lokací jsou vážně okouzlující. Co se týče postav, namluvení postav S. Holmese tak Dr. Watsona, tak i vlastně ostatních vyskytnuvších se postav je provedené velmi profesionálně, což je ve hře, kde strávíte valnou většinu času nějakým rozhovorem podle mě opravdu důležité. (pozn. hrál jsem originální verzi hry, tj. v angličtině) Navíc, grafika a gesta postav na druhou stranu nejsou silnou stránkou hry a tak často emoce nebo postoj postav poznáte jen podle barvy a tónu hlasu. Možná škoda, že se i tvůrci nevěnovali více hudebnímu podkresu, on je tedy povedený, ale hudba jede v jakési smyčce pro danou lokaci a tak když se někde třeba zaseknete, časem vám začne lézt krkem...vypnout však lze jednoduše.

Jedinou větší výtku mám k ovládání postav, kdy k přechodu do jiné lokace vám nestačí najet myší jen ke kraji obrazovky, ale musíte na tomto kraji najít přesně specifické místo, navíc pokud se zrovna v cestě nachází nějaká překážka a to sebehloupější, například obrubník, postava jen zůstane stát místo toho aby překážku lehce obešla. Vzhledem k tomu, že tvůrci do her přidali i několik "akčních" pasáží, je konkrétně v těchto občas ovládání dost k vzteku, a vypadá to dost hloupě, když nejlepší detektiv světa nedokáže ani oběhnout barel.
Též bych si mohl postěžovat i na (ne)logičnost některých hádanek, kdy při konečném, občas náhodném, rozluštění, mi zněla Holmesova věta: "It´s simplicity itself!" jako špatný vtip. Naštěstí se jedná jen o pár případů a ostatní negativa jsou víceméně banálního charakteru, nezbývá než pogratulovat S. Holmesovi a Dr. Watsonovi k dalšímu úspěšně vyřešenému případu a těšit se na shledání u nějaké jiné záhady, které čeká na rozluštění.
Co bych pak přidal jen na závěr naokraj, pokud budete chtít hrát hru v originálnim anglickém znění, hra opravdu vyžaduje pokročilejší znalost angličtiny, ve hře sice jsou titulky, ale ty nefungují ve filmových pasážích, které vždy uvádějí další kapitolu příběhu a jsou klíčové pro pochopení vývoje příběhu. Stejně tak závěrečné rozluštění je též formou filmové sekvence.

Pro: dubing postav, příběh, atmosféra, Sherlock Holmes a Dr. Watson

Proti: občas ovládání, po čase monotóní hudební podkres

+11
  • PC 65
Na adventurní sérii s Sherlockem Holmesem jsem se celkem těšil. Začal jsem trošku netradičně druhým dílem, protože jsem se zalekl nižšího hodnocení prvního dílu, ale někdy v budoucnu mu dám snad ještě šanci. Ale zpět k dvojce.

Největším kladem hry je samotný případ vraždy a příběh okolo, který mě bavil. Sice jsem měl od začátku jisté podezření o tom, kdo asi bude vrahem pana Bromsbyho, které se nakonec ukázalo jako správné, řešení ostatních záhad a motivů mi pak bylo odhaleno až v samotném závěru. S průběhem jsem pak měl trošku problém v tom, že jsem tuto hru nehrál jako jedinou postupně od začátku do konce, ale s přestávkami, kdy jsem se ke hraní vracel až po čase. Díky tomu mi často vypadávaly jména některých zainteresovaných postav, jejichž znalost je k úplnému pochopení příběhu potřeba znát. Naštěstí je ve hře deník, kde se většina důležitých věcí dá v pohodě dohledat.

K hratelnosti pak mám několik výhrad. Layout je prakticky stejný, jako u předchozí hry od Frogwares: Journey to the Center of the Earth a s tím bohužel přichází i stejné výtky. Pohyby ovládané postavy jsou značně neohrabané a pomalé a často jde jinak, než bych potřeboval. Přitom jeho pohyb z místa A na místo B je to nejčastější, co ve hře dělám. Úplně nejhorší je to pak ve vile, kde Sherlock odmítá běhat (jinde naštěstí běhá). A ten kdo vymyslel do hry s tímto ovládáním začlenit stealthovou pasáž v továrně a běh na opravdu krátký čas v lese pro vodu, by doslova zasloužil dostat na holou. Tu pasáž v lese jsem dělal snad 20x a to jsem po chvíli přesně věděl, kudy jít a tak jsem zběsile klikal na daný exit grid, ale Sherlock si tam jen tak postával či nesmyslně popocházel. Pak je ještě pitomé, že je někdy potřeba na exit grid kliknout opravdu přesně. Ten je taky někdy schovaný pod inventářem, který je potřeba pravým klikem schovávat. Prostě stejně jako ve zmíněné Journey.

Samotné hledání stop na různých místech je celkem fajn, ale dost často se mi stávalo, že mi chyběla nějaká titěrná stopa, kterou je opravdu snadné přehlédnout. Nevyhnul jsem se tak k občasnému nakukování do návodu. Někdy se také stávalo, že Sherlock objevil nějakou stopu či postup, ale odmítal provést danou akci. Například po objevení papírku jsem předpokládal, že si ho přečte, on ale odpověděl, že něco potřebuje. Ok, na to, že potřebuje lupu, se dá snadno přijít. Ale když jsem chtěl prozkoumat vnitřek budovy, dveře byly zamčené a já chtěl použit klíč, tak řekl, že nemůže vstoupit jen tak. Ale proč? Po čase jsem zjistil, že se musí zeptat policisty, jestli může vstoupit dovnitř. To nemohl říct něco ve smyslu, že nemůže vstoupit bez povolení?

Co se mi ale hodně líbí je závěr každé kapitoly, kdy musí hráč jako Watson odpovědět na kvízové otázky týkající se vyšetřování a své odpovědi doložit důkazem či něčí výpovědí. Přijde mi to jako super nápad, kdy si vlastně hráč uvědomí, co všechno Sherlock s Watsonem zjistili a jak to do sebe zapadá. Na druhou stranu moje odpovědi byly skoro pokaždé správně, ale dohledat správné důkazy bylo někdy docela náročnější.

Z grafického hlediska nemám námitek, hra vypadá pěkně, na pozadí hraje příjemná hudba, dabing byl taky fajn, i když někdy neseděla intonace.

Celkově jsem se hrou mírně spokojený. Příběh je fajn, ale ta hratelnost hází až příliš mnoho klacků pod nohy.
+11
  • PC 65
V poradi druhy dil zabacke serie o Sherlocku Holmesovi zmenil styl zobrazeni z 3D z vlastniho pohledu na 3D point & click adventuru, z one man show udelal one man show s neknubovitym sidekickem a mnoha postavami k dialogum a pridal neskutecne zabugovany system chuze. Holmes sice umi behat, ovsem behat v interierech ci pod dohledem jinych postav se mu prici. Krome toho se obcas neumi rozhodnout, kudy se vlastne vydat, takze zacne pochodovat na miste, obcas za ucasti rotujici kamery. Do toho si pripoctete casovanou sekvenci spojenou s pobihanim po lesnim bludisti, dale sekvenci, kde se Holmes snazi vyhnout synchronizovane pochodujicimu hlidaci a jeho psu a mate o "zabavu" postarano.

Do toho hudba, kde se autori vubec nenamahali s najmutim nejakeho skladatele, misto toho sahli po Dvorakovi a Griegovi. Coz by normalne nevadilo, ale slyset stale do kola "Stalo prase na terase" mi taky brzy lezlo krkem.

Co se tyce outra, uz v prvnim dilu bylo pomerne dlouho, zde vsak bezi kolem dvaceti minut bez credits a svou delkou prekonava vse, co jsem dosud mel v tomto ohledu moznost ve hrach zazit.

Kolem a kolem jde sice oproti prvnimu dilu o zlepseni, presto ani druhy dil serie neni zadna slava a ja muzu jen doufat, ze dalsi dily se mi budou libit vice...
+6