Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shadow Warrior

26.09.2013
21.10.2014
kompatibilní
76
163 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Příběh se zde točí kolem starobylého artefaktu. Coby stínový bojovník Lo Wang, se z pověření zaměstnavatele Zilla Enterprise vydáte získat legendární katanu Nobitsura Kage. Korporace, která vás tímto úkolem pověřila, má však s artefaktem nekalé plány a chce s jeho pomocí na Zemi přivolat dávné bohy z jiné dimenze. Lo Wang se tak rázem zaplete do boje o záchranu našeho světa, kterému hrozí absolutní zkáza.

Shadow Warrior ve všech svých aspektech odkazuje na původní hru z roku 1997, od 3D Realms. Ta se nesla ve stejném duchu a brutalitě, jako dobře známý Duke Nukem 3D. Polští vývojáři z Flying Wild Hog se rozhodli tuto herní značku znovu oživit rebootem série. Ten opět sází na stejné old-school prvky, kterými se prosadila původní hra. Nechybí tedy drsný hrdina Lo Wang, neustále trousící nějaké ty vtipné hlášky, spousta zbraní, krve, přehnané brutality i nadsazené stylizace celého herního světa, který se svým provedením a humorem strefuje do řady legendárních bojových filmů i her a nekompromisně si z nich utahuje.

Hra nabízí slušnou škálu různých zbraní k efektivní likvidaci nepřátel. Všechny zbraně lze navíc dále vylepšovat a zvyšovat tak jejich palebnou sílu. Zastoupeny jsou tu zbraně jako je třeba pistole, brokovnice, samopaly, granáty a raketomet. Nechybí ale ani kuše s výbušnými hroty šípů a především elegantní katana, která je specialitou hry, umožňuje totiž nepřátele doslova porcovat zaživa. Využívat lze i magii, s jejíž pomocí můžete využít ve vlastní prospěch například převahu nepřátel a udělat tak z boje absolutní jatka.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jo, jo, jo, není to vůbec špatné. Mám rád Hard Reset i původní Shadow Warrior a zde je vidět, že podobné spojení může fungovat na výbornou. Hlavní roli obsadila kamarádka katana, s níž jsem porcoval nepřátele rychleji než sushi kuchař na cracku. Ostatní zbraně jsou taky fajn, avšak když nelítaj končetiny, zábava klesne na polovic.

Grafika na mě působí parádně, ale občas jsem zanadával při náhlém poklesu fps, to snad pořeší záplaty. Úrovně se vinou poměrně lineárně, i tak je ale prostor na hledání tajných zákoutí a přiznávám, deníčku, moje průzkumnické srdíčko zaplesalo nad easter eggy. Někoho může odradit, že často souboje přejdou do vln v uzavřených arénách jako je tomu u Painkillera.

Pokud bych měl vypíchnout nějaký zápor. Tak v první řadě hlas hlavního hrdiny, který mi nezní asijsky a ve srovnání s původním "kňouravým" Lo Wangem - slabota. A humor, né že by byl špatný, spíš ubral na otáčkách a chybí mi šovinistické průpovídky k dámám.

Pro: Katana, svižná akce, vylepšování zbraní, uspokující průzkum lokací, grafika, humor, příběh.

Proti: Hlas hlavní postavy, OP léčení a chybí multiplayer (těžko říct jestli vyloženě zápor).

+31
  • XOne 80
Zdařilá oddychovka.

Zaujalo hned zkraje, katanové kydlení, cákance krve a cynické hláškování hlavního hrdiny jsou jako herní kříženeček Deadpoola a Tarantinových filmů. A v tom se v podstatě pokračuje, byť místo lidských nepřátel se potýkate spíše s tím, jak je nejlepší naporcovat x variant démonů.

Kapitoly jsou sice poměrně repetitivní, ale jak Shadow Warrior slušně odbíhá, hlášek a narážek je dost a dost (pobavily "retro místnosti" nebo metal králík jak z Monty Pythonů), navíc hlavní dvojice hrdinů jsou fakt sympoši, takže nakonec to zase tolik nevadilo.

Svět je snad opakem té magické formulky, kterou se dneska každý zaklíná - není ani trochu otevřený. Ale je nápaditý, s hezkou mytologií a obstojnou příběhovou linkou. A některé lokace, obzvlášť v závěru, dají docela zabrat.

Ve výsledku nejvíc mrzelo to, že hlavní bossové mohli být vyrešeni kreativněji. Souboje s nimi jsou náročné spíše svojí délkou, než náročností samou.

Pro: Dynamika, nadhled, hlavní postavy, akce

Proti: Repetitivnost, nuda u hlavních bossů

+24
  • PC 75
Wang obnovil svou Ki, pevně sevřel katanu a pak rozpoutal peklo...


Když jsem pod přezdívkou „Pan dva miliony dolarů“ stoupal po schodišti s jasným úkolem získat požadovanou katanu, nenapadlo mě, že hon za její kompletací bude jedním ze stavebních prvků příběhu hry. Přesto to, co mě na příběhu bavilo nejvíce, byla neustále se popichující dvojice Wang - Koji. Ani jeden nechodí pro hlášku daleko a tak neustálé průpovídky a komentáře situací odlehčují celou hru od začátku do konce.

Wang, kterého hráč ovládá, se navíc s Kojiho pomocí stane doslova mašinou na zabíjení a já tak být jedním z nepřátel, tak jenom zjištění, že Wang přijel do mého okolí, by mě vedlo buď k rychlé evakuaci, nebo zabarikádování dveří a velmi tichému modlení. 

Přestřelky se velmi často mění v jatka, to když místo obligátní Uzi hráč použije katanu. Ta postupně získává, jak se odvíjí příběh, další schopnosti, čímž se z ní stává ultimátní zbraň. Autoři ale hráče do využívání katany nijak netlačí, je zde přirozená volnost, jakým způsobem chcete hru projít. Jestli tedy nepřátele budete doslova vymazávat pomocí raketometu, tvořit z nich řvoucí pochodně plamenometem, nebo zůstanete u klasik typu brokovnice, je zcela na vás. Zbraní je dostatek, jsou různorodé a lze je za nalezené peníze postupně vylepšovat. Lze tak z plamenometu udělat metač ohnivých koulí, na raketomet přidat laserové navádění, či z dvouhlavňové brokovnice udělat čtyřhlavňový instantní ukončovač všeho co se hýbe, vyjma bossů.

Kromě vylepšování zbraní si hráč postupně odemyká sílu Ki a objevuje její schopnosti, které jsou ale spjaté pouze s katanou. Pro léčení, uchopení nepřátel ve vzduchu, či různé bojové kreace je třeba v ruce svírat ostří. Hra toto ale nabízí jako možnost a pokud někomu katana nesedne, prostě jí používat téměř nemusí. Byla by to ale škoda, pomocí Ki a katany umí Wang rozpoutat doslova tanec smrti. Lze tak nepřátele srážet, hrát si na Darth Vadera, či udělat ladnou otočku kolem své osy. Vzhledem k faktu, že při otočce drží Wang katanu ostřím napřed, vše okolo hráče následně skončí na zemi v několika kusech. 

Hra je od začátku do konce jeden dlouhý tunel a pokud vám dovolí odbočit, tak pouze proto, že lze najít za rohem skrytou lékárničku - cesta je ale ve výsledku vždy pouze jedna. Není to nutně špatně, ale pokud nelze vyjít ani schody v chrámu, protože je na nich neviditelná zeď, přeci to jenom zamrzí. 

Nepřátel by mohlo být více, tak jako předmětů v okolí. Části hry působí dost repetitivně, to když v každé druhé místnosti najdete identická hořící kamínka, skříňky, stolečky a povinný držák na katany na komodě. Takto vybavených místností najdete hromady na začátku, ale i před koncem hry. Některé části tak svojí délkou a jednoduchostí působí lehce únavně, což navíc posiluje poměrně malé množství nepřátel. 

Hra přesto nastolené tempo z počátku slušně drží až do konce. Příběh je na poměry brutální akce zajímavý, Wang i Koji hláškují jako o život a hra tak velmi slušně drží pozornost. Co vyloženě baví jsou skryté úrovně, které svojí grafickou prezentací dávají vzpomenout na původní Shadow Warrior, útoky zběsilých králíků za rytmu pořádného metalu, nebo neustálé slovní přestřelky mezi ústřední dvojicí. 


Shadow Warrior je tak sice remake původní hry z roku 1997, ale pokud by se hra jmenovala jinak, vůbec ničemu by to nevadilo. Funguje sama o sobě velmi slušně a i přes někdy nedotažené detaily stojí její zahrání za vyzkoušení. Pokud hra chytne, nepustí až do konce.

Pro: Různorodé zbraně, velice svižná akce, katana, ústřední dvojice, černý humor, zajímavý příběh, systém vylepšování

Proti: Ke konci stereotyp, někdy natahované úrovně, nezajímavý bossové, nevýrazná hudba, občasné bloudění

+22
  • PC 80
Shadow Warrior mi doporučovalo několik lidí, a překvapivě dlouho mi hra ležela netknutá ve Steam knihovně. Nadešel konečně čas, aby Lou Wang ukázal své umění řešitele problémů pomocí katany a zbrojního arzenálu.

A začátek se rozjíždí slibně. Spousta hlášek, humoru a secretů co odkazují na původní hru. Do toho seznamování se s novými nepřáteli, získávání nových zbraní a schopností. Pěkně to odsýpá a baví, do doby než se to vyčerpá.

Což je tak zhruba okolo druhé poloviny hry. Nevím zda došli tvůrčí nápady nebo se něco změnilo, ale od té doby už se hraje pomaleji, hráče tahá po rozvleklých mapách s nutností se občas vracet. Objeví se navíc otravní nepřátelé na které nelze používat katanu a ještě pak to znásobí enormním počtem nepřátel všeho druhu. To už tam pak člověk běhá a uskakuje jak ti bílí králíci co občas potká.

Jinak jsem se bavil, je to poctivá FPS i když tedy zaměřena na katanu a její schopnosti. Střelné zbraně pak jdou do pozadí. Peněz na vylepšování zbraní je poskrovnu, a ještě je potřeba prošmejdit každý kout, aby bylo na nějaká vylepšení.

Kdyby byla o něco kratší a zbavila se těch natahovaných levelů hodnotil bych jí jako výbornou záležitost, ale i tak se jedná o zábavnou a dobrou hru, jen jí trochu chybělo k té vyšší laťce. Přesto lze s klidem doporučit.
+21
  • PC 90
Tvůrci ze studia Flying Wild Hog, kteří mají na svědomí poměrně vydařený Hard Reset, se rozhodli vzkřísit dnes již téměř zapomenutou legendu a vrátit ji do akce. A já bez nadsázky začínám mít pocit, že tahle hra má nakročeno stát se minimálně pro mě nejlepší hrou letošního roku. Je to totiž jako zjevení - připomínka starých dobrých časů. Lo Wang je zpět, a v plné formě. Vskutku důstojný nástupce původního Shadow Warrior od 3D Realms, který vyšel někdy v roce 1997. Čistá akčnost, svižná hratelnost, škodolibý humor a spousta odkazů na svého předchůdce, které musí potěšit snad úplně všechny fanoušky téhle legendární hry. Takový je nový stínový bojovník...

Je vidět, že tuhle hru dělali lidé, co mají k původnímu Shadow Warrior určitý vztah - že ji dělali s láskou pro fanoušky. Díky tomu je hra neskutečně zábavná a ze svého předchůdce si bere jen to nejlepší, co jsme na něm všichni tehdy měli tak rádi. Nouze tedy není o potoky krve, skvělé a zábavné zbraně (včetně kuše a velmi efektní katany) nebo spousty secretů. Konečně je tu zase hra, kde jsou dokonce i lékárničky, klíče či tak základní věc jako quicksave. A ano - nechybí tu ani pro Shadow Warrior tak typičtí králíčci, bez nichž by to prostě nebylo to pravé :D

Autoři navíc do hry vnesli i mnoho vlastních nápadů a nových prvků. Můžete například sbírat nalezené peníze nebo cenné věci, speciální předměty a krystaly, a za ně pak vylepšovat zbraně, vybavení nebo dovednosti. A že je opravdu z čeho vybírat! Od hry, jako je Shadow Warrior, bych zrovna něco tak nápaditého nečekal. Ale kupodivu se to sem hodí skvěle a pomáhá to ještě víc zdokonalit už tak povedenou hratelnost. Díky bohu za tahle polská studia, která se i přes současnou nepříznivou situaci v herním průmyslu nebojí dělat hry, jenž umí být zábavné i pouhou hratelností či vtipností.

Ostatně humoru je na každém kroku plno, tak jak by to v každé podobně ujeté parodii na akčního hrdinu mělo být. Všude je navíc spousta skrytých vtípků a narážek na nejrůznější známé věci, z kterých si hra utahuje. Už dlouho jsem se takhle nenasmál. Například když objevíte herní automat, z něhož na vás začnou promlouvat nezapomenutelné hlášky původního Lo Wanga z roku 1997, snad žádný z pamětníků se neubrání dojetí i úsměvu současně. A když obětujete pár mincí, dokonce vám i hezky zazpívá. Nebo když na vzdáleném horizontu čas od času zahlédnete procházející se Godzillu, hned vám je jasné, že tahle hra si prostě ze všeho dělá srandu a vůbec se nebere vážně. A tak by to mělo zkrátka být.

Příběh, i když není u her tohoto typu tak důležitý, zde plní svou roli dobře a rozhodně se nedá tvrdit, že by nebyl zajímavý. Vyprávěný je krátkými animacemi, ale také velmi originálními kreslenými předěly, které bych tu rád vyzdvihnul. Samotná zápletka je pak víceméně na klasické téma o zradě a pomstě. A do toho se připletete vy a rázem zachraňujete celý svět. Nutno ale poznamenat, že vše do sebe zapadá a inspirace v japonské mytologii má prostě svoje neodolatelné kouzlo. Přitom je hra pořád v tempu a dobře odsýpá, takže vyprávění příběhu nijak zvlášť nezdržuje a žene vás dál.

Zbraňový arzenál, který vám během hraní projde rukama, zcela splňuje standardy typické pro hry tohoto žánru. Navíc nejste omezováni žádným hloupým omezením jejich počtu, který v jednu chvíli můžete nést. Ne, tahle hra se řídí stejnými pravidly, jaké byly běžné před lety. Několik zbraní je přitom modernější obdobou těch z původní hry a nutno podotknout, že všechny vypadají opravdu parádně a je radost s nimi pracovat. Některé z nich lze dokonce použít i v páru a zvýšit tak palebnou sílu. Největší specialitou jsou nicméně zbraně typu kuše, házecí hvězdice a především elegantní katana, se kterou je možné nepřátele doslova porcovat na kusy - a to velmi efektně.

K likvidaci všeho živého je rovněž možné využívat okolní, částečně zničitelné prostředí. Takový výbuch zaparkovaného auta nebo vedle stojícího stánku s pyrotechnikou je nejen velmi efektní, ale především stejně účinný jako exploze výbušného sudu a podobných věcí, kterých je tu taky dost. A když se vše spojí v jednu velkou řetězovou reakci a kolem vás to začne hromadně vybuchovat jako na silvestra, není prostě nic krásnějšího na pohled a vy si připadáte jak neporazitelný terminátor. V takovou chvíli vaši protivníci nemají šanci, obzvláště pak když se ještě naučíte dobře využívat magii, která vám do značné míry může usnadnit přežití.

Inteligence nepřátel sice ničím neoslní, ale to ani nikdo od takovéto hry snad nečekal. Vlastně by se dalo říci, že cokoliv jiného by tu spíše bylo na škodu. Hra se ovšem může pochlubit vcelku velkým počtem nejrůznějších druhů nepřátel, včetně několika originálních bossů, jejichž síla postupně narůstá s vaším postupem hrou. Ve větším počtu vám navíc i ti nejslabší nepřátelé dokáží docela slušně zatopit, a tak si přijdou na své i tací, co hledají výzvy. I když pořád jde o rozumně vyvážený poměr sil, takže ani začínající hráči se toho nemusí tolik obávat. Osobně jsem hru hrál na normální obtížnost a byly situace, kdy jsem se vcelku zapotil. Nepřátel je všude dost, ale zase ne přehnaně moc. A na rozdíl od většiny současných her jich není neomezené množství, takže není problém vše ve svém okolí vystřílet a pak si v klidu odpočinout a věnovat se třeba průzkumu lokací.

Když už mluvím o lokacích, tak design jednotlivých úrovní je dle očekávání spíše lineárního charakteru. Není to však jen strohý tunel jako v mnoha jiných hrách. Naopak je zde spousta odboček a tajných zákoutí s bonusy, které se vyplatí hledat. Potěší i několik schovaných místností ve stylu původního Shadow Warriora nebo epické výjevy. I když je cesta vpřed většinou jasně zřetelná, velmi často bývá blokována zámkem nebo uzavíracím kouzlem a vy musíte jít jinudy a hledat klíč či zdroj magie. Což většinou zabere víc času, než by byla přímá cesta k cíli. Díky tomu není problém strávit ve většině kapitol, kterých je tu mimochodem 17, i víc jak hodinu. Jinak prostředí obecně je pestré a rozmanité, a jelikož se celkem často střídá, tak není vůbec stereotypní. Navíc kolem vás je toho vždy tolik, že je pořád na co se dívat.

Po technické stránce hře nemám moc co vytknout. Zbraně prostě vypadají parádně a dobře se z nich střílí. Spousta výbuchů a jiných efektů vypadá také skvěle. Celkově vizuální zpracování hry, o které se stará engine vyvinutý samotnými tvůrci, působí příjemně a až na drobné chybky s vykreslováním některých věcí je vše téměř dokonalé. Vlastně celé to prostředí japonských vesniček, bambusových lesů, továren, zasněžených hor a podobně vypadá kouzelně a všude je cítit příjemná atmosféra. Čemuž samozřejmě dopomáhá i skvělý zvukový doprovod a vkusně vybraná hudba. Tady je opět vidět, že si s tím tvůrci dali dost práce, aby byl požitek ze hry maximální. A já bych řekl, že se jim to opravdu povedlo.

Podtrženo a sečteno, nový Shadow Warrior mě velmi mile překvapil. Ani ne tak originalitou, ale hlavně důstojným návratem ke klasice. Po zkušenostech s Hard Reset jsem se sice trochu obával, že bude hra příliš krátká, ovšem o to větší bylo překvapení, když se herní doba vytáhla na trojnásobek! To se dnes už jen tak nevidí. Proto bych tu ještě jednou opravdu rád poděkoval autorům za skvělou hru - za těch nádherných a v dnešní době téměř nevídaných 20 hodin herní zábavy. Zábavy podobné té, jakou jsem zažíval před mnoha lety u původní hry. I z toho důvodu by si toto nové zpracování měli zahrát všichni fanoušci Shadow Warriora povinně. Neznám totiž jinou hru, která by tak sympaticky pomrkávala na fanoušky svého předchůdce. A pokud patříte k těm mladším hráčům, co už originál nepamatují, ničemu to vůbec nevadí. Máte nyní skvělou příležitost ochutnat, jaké byly hry před lety.

Po rozporuplném návratu Duke Nukema je tu další návrat legendárního hrdiny. V tomto případě se ale historie naštěstí neopakuje a můžeme si tak s klidným svědomím říci, že to stálo za to. Chlapci z Flying Wild Hog znovu dokázali, že mají na to dělat kvalitní hry. A tentokrát se vážně překonali a stvořili dílo, které nejenže křísí téměř zapomenutou legendu zpět k životu, ale především do žánru FPS navrací staré a osvědčené herní mechanismy, jenž ještě před lety byly neodmyslitelnou součástí každé správné střílečky. Tato hra je darem všem fanouškům klasických retro akcí - milá připomínka starých časů, která se nebojí oslovit jak pamětníky, tak mladší hráče. A za takový kus skvěle odvedené práce si prostě autoři i samotný Lo Wang ode mě zaslouží minimálně 90 ze sta. Taková hra tu zkrátka dlouho chyběla :-)

(Poznatek autora - berte prosím tento komentář s rezervou. Hra mě bavila od začátku až do konce, takže jsem to psal s velkým nadšením. Neříkám, že je ta hra dokonalá, ale musel jsem se prostě vypovídat :D)

Pro: Vzkříšení legendy, návrat ke kořenům FPS, klasická hratelnost, vizuální i zvukové zpracování, humor, odkazy na původní hru, délka a mnoho dalšího

Proti: Až na drobné chybky v grafice nic

+20 +21 −1