Reus je strategická hra, ve které se hráč vžívá do role jednoho ze čtyř možných bohů, jejichž prostřednictvím ovládá síly přírody. Bohové jsou ztvárnění do podoby gigantů, kteří tvoří život, ovládají počasí nebo se zabývají genetickými manipulacemi. Giganti umí vytvořit oceány i hory, rostliny a živočichy, způsobit povodeň i vichřici. Jediné, co ovládnout neumí, jsou schopnosti a vůle lidí. Lidé se řídí svou vlastní vůlí a emocemi. Bohové jsou povinni udržovat rovnováhu a harmonii mezi přírodou a lidským konáním, aby příroda nezískala nad člověkem převahu a lidé neničili prostředí kolem sebe.
Reus je první větší hrou společnosti Abbey Games, ve které pracují s umělecky ztvárněným 2D rozhraním a možností zahrát si na boha dávají hráči do rukou takřka neomezenou moc nad přírodou a lidmi. Terraforming prostředí a možnost odměnit nebo potrestat lidské pokolení za jeho činy nabízí společně s komplexním systémem upgradů nepřeberné množství herních variant. Zážitek umocňují i dynamické zvukové efekty a originální soundtrack.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Rozverná strategie, u které jsem překvapivě proseděl haldu času. Na začátku hry čučí 4 titáni pokaždé na stejně holou planetku, ale pokaždé se hra rozjede jiným směrem. Zvláčňování planetky funguje podle mých představ a nabízí solidní množství surovin a jejich kombinací. Postupné odemykání zdrojů (možností) není pro každého, byť mně to pomohlo zkoušet rozličné strategie.
Poznámka, Reus není až tak oddechový, jak se tváří, to poznáte po neúspěšném splnění projektu, jakmile vaší vypiplanou vesničku popadne válečné běsnění. Pro mě příjemné zjištění.
Poznámka, Reus není až tak oddechový, jak se tváří, to poznáte po neúspěšném splnění projektu, jakmile vaší vypiplanou vesničku popadne válečné běsnění. Pro mě příjemné zjištění.
Pro: Grafika, ideální obtížnost, suroviny a jejich kombinace
Proti: Žádné scénáře - pořád jedna a ta samá planeta, odemykání zdrojů pomocí výzev (?)