Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil 6

Biohazard 6

02.10.2012
22.03.2013
29.03.2016
29.10.2019
kompatibilní
65
163 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Resident Evil s pořadovým číslem šest je střílečka z pohledu třetí osoby, která doposud nejvíce v sérii opouští prvky survival hororu. Za hrou opět stojí japonské studio Capcom Co., které má na svědomí celou sérií RE.

Příběh se odehrává v roce 2013, kdy svět neustále čelí hrozbě bioterorismu. Na scénu nastupují staří známí, jako například Chris Redfield, Leon S. Kennedy, Sherry Birkin a Ada Wong, ale objeví se i pár nových postav. Nejdůležitější postavou je pak Jake Muller, syn hlavního záporáka hry, Alberta Weskera. Jen on může zachránit svět. V jeho krvi jsou totiž účinné antilátky, které mohou zastavit C-virus.

Kampaň obsahuje 4 příběhové scénáře, ve kterých si vyberete postavu a vyrazíte do akce. Vaše postava je fyzicky zdatná a zvládá útoky pěstmi i pažbou zbraně. Tímto stylem porazíte mnoho zombií a J'avo, což jsou chytřejší formy zombií používající zbraně. Změnou prošel i uzdravovací systém. Opět jsou zde léčivé spreje a rostliny, ale jejich mixováním dostanete pilulky. Abyste se mohli uzdravit, musíte si pilulky nasypat do dlaně. Čím více pilulek si nasypete do dlaně, tím více dostanete života a zkrátíte čas uzdravování. Hra využívá i RPG prvky. Zkušenostní body ze zabitých, využijete při vylepšování vlastností vaší postavy (přesnost, útok nablízko). Další novinkou je užívání vozidel. Projedete se v autě, na sněžném skútru, motorce, dokonce se proletíte i v letadle. Hra využívá i quicktime eventy, tedy videosekvence, ve kterých mačkáte klávesy objevující se na obrazovce.

Hra obsahuje kooperativní multiplayer, takže kampaň můžete projít ve dvou. Dále lze hrát kampaň o samotě v online režimu, do něhož se vám mohou připojit hráči a hrát za monstra. Samozřejmě nesmí chybět známý mód Mercenaries, kde jde o co nejrychlejší dokončení úrovně, za které dostáváte peníze, i nové zbraně a vylepšení.


Poslední diskuzní příspěvek

tak zas to tak spatne neni, dohrane za vsechny krome te Ady nebo jak se jmenuje, pribeh a jeho gradace a to jak se to prolina pres kazdou odehranou postavu je dobre udelane a konec za Vojaka dojal coz sem ani necekal a dlouho u hry me citove nic nepoznamenalo, jako prave vztah tech dvou vojaku a jeho zavrseni..... i presto ze sem musel snaset po celou dobu falesny a ucelovy americky patriotismus/army propagadnu

co me vadi tak neustale zmeny FOV kamery behem hrani, jednou je posava dal odeme jindy bliz a kdyz je to bliz tak me nepomuze ani FOV na max jak ve hre tak pres Flawless widescreen utilitu- musim vzdy kdyz se hra rozhodne snizit FOV dat monitor dal odeme abych vnimal souboje jako celek a nedochazelo k dezorientaci. NEchapu proc neni ten FOV aspon fixni co se tyce promenlivosti v zavislosti na prostredi.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Předminulý rok v červnu jsem dokončil čtvrtý Resident Evil, minulý rok to byl patý díl a tento rok jsem v návaznosti dokončil (tedy jeho hlavní, Leonovu, linku) i zatím poslední, šestý díl hlavní hexalogie. Novodobá série (trilogie) pro mě představuje záruku specifické, a zároveň výborné hratelnosti umně kombinující akci, exploraci a menší hádanky. Ač poměr se s vyšší číslovkou v názvu více přelívá k akci, stále jde v rámci žánru TPS o to nejzajímavější, co lze na trhu nalézt.

Skeptickému myšlení se před spuštěním hry avšak nedalo zabránit; pozitivních ohlasů kritiků příliš nebylo, a reakce hráčů byly ještě podstatně více odsuzující. První dojem nespraví ani klasické konzolové menu, a tedy celá řada kliků a čekání, než se vůbec dostanete k zahájení hry. A když už Residen Evil 6 začíná, je tu zvláštní tutoriál, prolog, sestavený snad jen z variant mačkání několika kláves - to, že jsem ho musel opakovat celý třikrát, z důvodů řešení, co tedy zmáčknout aby Leon konečně vyběhl z dosahu pádu letadla, posílá RE6 přímým úderem k ráznému rozmyslu, zda to celé neodinstalovat a neušetřit se zbytečného marnění časem. Po dvacáté animaci rozplácnutého Leona se však další pokus, zcela náhodně a nevědomky, podaří a Leon dobíhá a vše se přepíná do menu, které mě zahrnuje celou řadou modů muliplayeru, kampaní, nastavením psí známky, galerií cutscén, grafickým nastavením... jedno je patrné - tento titul, v klasickém duchu japonských her, nabízí spoustu přídavného obsahu. A to jen oceňuji, takže po nějaké časové prodlevě startují první kampaň. S vidinou menšího množství akce za komparz Leona, tedy Helenu.

Prezident Spojených států amerických zemřel! A v zombie podobě byl zastřelen. V průběhu desítek hodin (tedy, tak 3x osm plus bonusová kampaň ) tu mimo samotného hraní jetradiční děj točící se okolu C-Virusů a mutací, zrádců a zrazených, komplotů, testosteronu, intuice, rozhovorů s rukou u ucha... klasické ingredience, které by u filmové podoby jen nudily, v interaktivní podobě jsou všechny ty efektní výbuchy, zpomalené kulky a drsné řeči však dostačující motivací pro pokračování, ačkoliv tu z největší míry obstarává hratelnost. Ta má vše, co by šlo od nového Resident Evilu čekat - akce není tolik, jak by se mohlo zdát, a rozvrstvení poměru činností je designérsky předkládáno, tak jak by mělo (například na rozdíl od Spec Ops). Silnou stránkou je i přítomná kooperace, kdy se do rozehráné hry může připojit libovnolný hráč. To, i přes na první pohled nevhodný doplněk (u hororověji laděné hry), je jednou z předností - přesto však umělá inteligence není nijak výrazně prkenná, tedy hraní je zábavné i bez spoluhráče. Lokace jsou méně originální a nápadité, v tomto směru se série vrací ke kořenům a tedy městské zástavbě čítající ulice, kampus, katedrálu a nutné stoky a podzemní lokace. Kvalita grafiky tak nevynikde jako u minulé Afriky, nebo atmosférou naplněného venkova ve Španělsku. Modely postva a tváří, animace či nasvícení je ale špičkové, a završuje cyklus next-gen technického zpracování na PS3 a Xboxu 360. A velmi důležitý prvek, tedy ovladatelnost a zpracování interfaceu, je tu nejlepší v sérii - vše je plynulé a intuitivní, QTE je tak akorát a nijak nekazí hraní. Naopak, jsou využívany tam, kde jsou k užitku - zvýšení adrenalinu.

Šestý díl naplňuje tradici RE lepších dílů se sudou koncovkou, a oproti dílu pátému je vše více přístupnější a odladěnější. Přesto však oproti druhému, a zvláště čtvrtému, dílu chybí hutnější atmosféra a více detailů. Sérii však Resident Evil 6 nedělá žádnou ostudu a s přihlédnutím k lineární transformaci od survival hororu k akci mu nelze po kvalitativní stránce nic vytknout.

Pro: hratelnost, grafika, délka a množství obsahu

Proti: samotný začátek jenž může odradit

+27
  • PC 70
Vůbec to nebylo tak hrozné, jak zlé jazyky tvrdily. Souhlasím, že se jedná o jeden z těch spíše slabších dílů, ale pořád je to zábavná akční hra, která rovnou přináší 4 různé kampaně. To je hlavní devízou, ale částečně i slabinou šestky. Možná i proto, že mají jednotlivé kampaně lehce sestupnou tendenci a zatímco u první části za Leona jsem se bavil královsky, u těch dalších nadšení začalo opadávat. Viním z toho především příběh, jenž chce za každou cenu být jakýmsi komplexním puzzle, který dá hráči smysl teprve, až když dohraje všechny dějové linky. Fajn nápad, ale zpracování drhne. Příběh je klasická nepřehledná macho Resident Evil pitomina a už zhruba v polovině druhé kampaně mě tak nějak přestal zajímat, protože jsem měl pocit, že už jsem všechno podstatné viděl. A měl jsem vesměs pravdu. Nicméně jeho podání je docela zábavné a to zejména díky filmovým over-the top cutscénám, které jsou skvěle rozanimované a hodně dynamicky nasnímané.

Co se hratelnosti týče, Leonova kampaň mi sedla nejvíc. Je nejhororovější, nejimersivnější a hratelnostně nejlépe vyvážená (akce, courání, puzzly). Na nejakčnější kampaň za Chrise jsem se původně těšil nejvíce a nakonec z ní odešel i nejvíce zklamaný. Tady tvůrci hru degradovali na arénovitou cover-based střílečku. Jenže omezený krycí systém není zrovna silnou stránku Resi 6 a nějak jsem nechápal, proč musí Chris neustále trpět nedostatkem munice. Tato kampaň mi přišla zdaleka nejstereotypnější - jak neměnící se ryze střílečkovitou hratelností, tak nezáživným military příběhem. Kampaň za Jakea, resp. za Sherry jsem si zase naopak užil. Hororový feel se sice nenávratně vypařil, ale hratelností je tahle kampaň mixem mezi první a druhou kampaní + jsem si tu užil hodně utíkání před nesmrtelnými nepřáteli a vyloženě protrpěl jednu nepovedenou stealth pasáž, na kterou hra není vůbec stavěná. Sólo kampaň za Adu už pak smrděla dojmem dodatečně splácnutého DLC a počtvrté procházet těmi stejnými kulisami bez větší příběhové hodnoty, jen jinou cestou, už se mi začalo trochu zajídat.

Naštěstí, i přes lehce nevyváženou kvalitu jednotlivých kampaní či jejich částí, mě povětšinou pestrá hratelnost šestky dost bavila a to i navzdory její délce přesahující 30 hodin. Na lineární, téměř až klaustrofobní, akční hru hodně štědrá porce. Za nepovedené považuji akorát stealth pasáže. A některé části s nekonečně respawnujícími se nepřáteli - to je něco, co opravdu rád nemám.

Rozporuplně musím hodnotit i grafiku. Beru v potaz, že je to hra 2 generace stará, ale zatímco na některých místech Resi 6 vlivem nasvícení a množství detailů vypadá jako celek moc hezky, při pohledu na jednotlivé low-res textury, kvalitou jak z první Mafie a rozmazané 2D sprity, jsem měl pocit, že se dívám na hru tak o 10 let starší. O to víc to bilo do očí ve srovnání s naopak velmi pokročilými a detailními herními postavami. Ty japonci fakt umí.

Pro: chytlavá a pestrá hratelnost, cutscény a práce s kamerou, živost postav, množství obsahu; docela komplexní ovládání, které je potřeba ovládnout a dostat do krve, QTE pasáže

Proti: nevyužitý potenciál vyprávění příběhu ze 4 různých úhlů pohledu, nekonečný respawn, stealth pasáže, podivná grafika, občas trochu jakoby budgetová topornost

+20
  • PS3 50
*hodnocení PS3 verze*

Capcom jsou břídilové. Jinak by totiž nemohl šestý Resident dopadnout takhle. Začnu zkopírováním posledního odstavce ze svého komentáře na RE5: I po všem, co lze číst výše Residentu věřím a šestému dílu dám v budoucnu šanci. Jenom doufám v lepší atmosféru, příběh, postavy a trochu logiky do toho všeho.

Vše bylo vyslyšeno. Přibyla ale hromada dalších problémů, které názorně ukazují, jak zkazit jinak povedenou hru. Celá hratelnost smrdí obyčejnou akční střílečkou z pohledu třetí osoby. Prý je RE6 více moderní. Není. Je pouze více mainstream. Poskakování mezi nepřáteli vypadá hloupě a střelba z leže je možná častější, než ta ve stoje.

Není tomu ani tak dlouho, co nějaký pitomec vymyslel QTE. Zde se ukazují v tom nejhorším světle. Téměř každou chvíli vám hra řekne, co musíte mačkat. Fajn, díky nim znamená každý boss neustávající nudu a bušení do korektních tlačítek. Ještě nutno dodat, že s některými bossi budete bojovat v rámci příběhu rovnou dvakrát.

Možnost výběru postav a propojení jejich kampaní není provedena nijak zvlášť dobře. Jednotlivě sice fungují, nicméně celkový děj působí chaoticky a vlastně si z něj už nic nevybavuji. Nové i staronové postavy jsou však určitě zajímavější a uvěřitelnější, než parta bláznů z pátého dílu.

Konečně AI spolubojovníků doznala zásadního zlepšení. Nejsou už bezbranná mimina s potřebou stálé pozornosti. Moc nepomáhají, ale už nepřekáží a neplácají našetřenou municí. Grafika je hezká a ozvučení kvalitní. Jenže to nic nezmění na tom, že RE6 je obyčejnou střílečkou, kterou někdo zabalil do pomalu umírajícího univerza s názvem Resident Evil.

Pro: oproti pátému dílu krok vpřed...

Proti: ... jenže špatným směrem

+16 +18 −2
  • PC 75
Ač jsem hrál z "residentí" série pouze pětku, byl jsem zvědav na tento počin Capcomu. A jelikož se recenze a ohlasy hráčů dost lišily, byl jsem sám zvědav, k jakému táboru se nakonec přidám já.

Nejdřív začnu pozitivními záležitostmi. Jednoznačně nejlepším prvkem hry, respektive příběhu je jeho rozdělení do čtyř kampaní, přičemž k dispozici je sedm hratelných postav. Já hrál za Leona, Chrise, Sherry a Adu. Těžko vybírat tu nejlepší kampaň, protože všechny jsou určitým způsobem zajímavé, ale kdybych měl přeci jen jednu vybrat, byla by to asi ta Leonova.

Pochvalu zaslouží i grafické zpracování. S vysokými detaily je opravdu na co koukat a tvůrci to také nezapomínají čas od času připomínat v efektních zpomalovačkách. Stejně tak nelze téměř nic vytknout samotnému designu lokací. Potěší i několik řešitelných puzzlů. Zkrátka hratelnost (opět) na skvělé úrovni.

Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na používání inventáře a nový systém zdraví. Netradiční je taky využití klávesy ESC, které pouze zobrazí kontextové menu, ale nezastavuje samotnou akci. Na ovládání jsem si chvíli zvykal (u QTE jsem se pravidelně netrefoval do správných tlačítek), přehazování stran držení zbraně se taky občas samovolně měnilo, ale dá se na to zvyknout.

Poněkud neutrální názor mám na systém skillpointů, za jejichž nákup je možno vylepšit dovednosti a schopnosti postavy. Nějaký výraznější přínos ale nemají.

Nakonec se dostávám k problematickým stránkám hry. V průběhu kampaní je otravné zdlouhavé opakování pasáží a scén, které byly odehrány v rámci předchozích kampaní. A už takovým residentovkým evergreenem jsou bossfighty. Některé jdou udělat jednoduše, některé trvají zbytečně a otravně dlouho. Stalo se mi, že jsem během bossfightu vystřílel veškerou munici během prvních minut a dalších pět jsem kolem bosse pobíhal s nožem. Situaci neulehčuje ani místy zmatená nebo nepřehledná kamera.

Problematické jsou taky situace s akčními útěky. Kamera během nich několikrát změní pozici a mnohdy ani není vidět, kterým směrem se má běžet. Potom stačí dvě sekundy zaváhání a celou pasáž je nutno hrát znova. A napodesáté už to vážně přestává být zábavné. Naštěstí těchto problematických pasáží není tolik a s trochou štěstí (a trochou té munice navíc) se dají zvládnout bez větších materiálních škod na klávesnici.

Šestý Resident Evil boduje hlavně rozvětveným příběhem do jednotlivých kampaní, herní atmosférou, audiovizuálním zpracováním a akčním pojetím. A i přes vyjmenované zápory mě šestý RE bavil víc, než jsem čekal.

Pro: množství hratelných postav, příběh v kampaních, akční pojetí, atmosféra, grafika, dabing postav

Proti: některé otravné bossfigty, místy zmatená kamera, nemožnost přeskočit závěrečné titulky

+15
  • PC 60
Já jsem tušil že Resident Evil 6 bude spíše o akci než o strachu a proto nejsem ze hry zklamaný. Příběh je rozčleněn do čtyř různých kampaní. Mě připadala nejlepší kampaň s Leonem Kennedym, protože se atmosférou nejvíce přiblížila starším dílům. Příběh je docela zajímavý a má několik nečekaných zvratů. Monster je v tomto díle opravdu požehnaně a jsou povedená. Dále musím pochválit vynikající grafiku a lokace. Naštvala mě ale debilní kamera, nulová hororová atmosféra a tupá umělá inteligence. Hudební stránka hry je nezajímavá a tuctová. Hra také působí často chaoticky a nepřehledně. Resident Evil 6 je bohužel průměrnou střílečkou která mě ničím neoslovila.

Pro: Příběh, kooperace, monstra, grafika.

Proti: kamera, nulová atmosféra, umělá inteligence.

+15 +16 −1