Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Realms of Arkania: Star Trail

Das Schwarze Auge: Sternenschweif, Realms of Arkania 2 - Star Trail Classic

01.01.1994
85
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Druhý diel ságy, prakticky nadväzuje na svojho predchodcu. Po technickej stránke hra prichádza z 3D enginom. Kde je možné hru hrať ako klasickú 3D s voľným pohybom, alebo ostať pri konzervatívnejšom krokovom pohybe. Ostatné aspekty hry ostávajú rovnaké – po svete sa hráčova družina pohybuje pomocou mapy a boje sa odohrávajú v izometrickom pohľade a ťahovom režime.

Na začiatku hry je hráčova družina požiadaná, aby našla legendárny Salamander Stone, ktorý by dokázal zjednotiť Elfov a Trpaslíkov v boji proti spoločnému nepriateľovi – orkom. Orkovia sa po neúspešnej invázii na Thorwal obrátili na ďalší kus zeme, ktorú by mohli obsadiť. Dávno zabudnutá aliancia Elfov a Trpaslíkov by túto hrozbu mohla zažehnať. Popritom sa ešte hráč pokúsi nájsť stratenú sekeru z chrámu boha zlodejov.


Poslední diskuzní příspěvek

OK, zvážím to, nejvíce mě na DE láká to, že je to detektivka. Detektivky fakt můžu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Dosud byla pro mne Riva jediným dílem DSA (RoA), který jsem hrál a dohrál. Může tomu být nějakých 18 let, co jsem někde na Václaváku ve výprodeji (už nevím, zda to byl Bontonland, Levné Knihy nebo něco jiného) nalezl prodávat anglickou verzi Star Trail ve slim obalu (bez big boxu s minimalistickým manuálem) za bratru asi 49 Kč. Hru jsem tehdy nainstaloval, ale naprosto jsem nechápal způsob cestování a hru jsem brzy vzdal. Později jsem se dozvěděl, že součástí big boxu byla mapa Svelltského údolí, bez které se města hledají hodně mizerně. O tuto mapu jsem tak byl vydavatelem ochuzen.

Po opětovném dohrání Rivy jsem se rozhodl zkusit jeden z předchozích dílů. Volba padla poměrně nelogicky na Star Trail. Po vložení CD do mechaniky jsem byl nadšený, že stále funguje. Hru jsem spouštěl přes Dos Box a s kompatibilitou s mým strojem nebyl nejmenší problém. Hra běžela hladce, bugy neexistují.

Po spuštění hry jsem shlédl povedené intro o historii spojenectví elfů a trpaslíků v boji proti roztahovačným skřetům. Jako důkaz spojenectví byl ukut magický artefakt Salamanderstone, který se však ztratil. V době, kdy se odehrává Star Trail, se skřetí hrozba vrátila a skřeti postupně obsazují Svelltské údolí. Hra začíná v Perainině chrámu v Kvirasimu. Kontaktuje nás elfský velvyslanec Elsturion a zadává nám úkol nalézt ztracený Salamanderstone. Ještě za ním ani nezapadly dveře a kontaktuje nás jakýsi Sudran, který za nalezení Salamanderstonu nabízí 1000 dukátů. Je vidět, že jde o člověka, který se vyzná. Na první pohled budí hlubokou důvěru, protože hovoří hlasem peněz. Kdo by pak pracoval pro nějakého ušatce, navíc zadarmo? Má parta v hospodě vydělala něco prvních grošíků svým kejklířským uměním a když za ní zapadly dveře hospody, našla si ubytování v nedalekém hotelu. Místo spánku však přišel třetí návštěvník. Ten prozradil, že z Phexova chrámu zmizela magická sekera Star Trail a naším úkolem je tuto sekeru najít. Poměrně zajímavý a komplikovaný příběh tak mohl začít.

Star Trail je RPG podobné Rivě. Můžeme si vybrat pohyb po čtvercích nebo volný pohyb, který u mě zvítězil. Souboje jsou stejně jako v Rivě na tahy a odehrávají se na čtvercové síti a jsou skvělé. Stejně jako v Rivě můžeme zvolit výpomoc počítače s ovládáním některých postav, či dokonce souboj pouze nasimulovat. Na rozdíl od Rivy má úspěšnost party při simulovaných soubojích poměrně nepříjemný rozptyl a vyplatí se pouze u slabých nemagických potvor. Jde-li o souboj s magickými nepřáteli, simulace dopadá špatně. Viz pokus s čarodějnicí v bažinách, která mi při simulovaném souboji zkameněla dvě postavy ze čtyř. Při standardně vedeném souboji si prakticky neškrtla. Byl jsem zklamán nevyrovnaností postav v partě. Zatímco oba bojovníci (válečnice a trpaslík) byli prakticky nesmrtelní, u magických postav jejich slabost bila do očí. Astrální body se oproti Rivě obnovují velmi pomalu, a tak trpěli mágové většinu hry nedostatkem many. Nakonec jsem se rozhodl partu rozdělit a dungeony čistil pouze s oběma bojovníky a ostatní čtyři postavy jsem pak prováděl vyčištěnými kobkami. To mi přijde jako velká chyba.

Hra má nádhernou hudbu a není špatná ani graficky. Dokonce mi přijde, že některé dungeony (Phex dungeon, dungeon pod Tjolmarem) jsou hezčí než v Rivě, a to je co říct! A když už zmiňuji ty dungeony, tak ty jsou naprosto skvostné. Bohužel jich ale ve hře není zas až tolik (ale není jich ani málo, Star Trail je dlouhá hra). Druhou polovinu hry (kromě courání po městech) tvoří cestování, které se zpočátku hodně těžko ovládá (není intuitivní, koho by napadlo klikat myší na růžici kompasu) a není ani nějak příliš zábavné. Navíc je hra docela pevně spoutaná příběhem, a tak toho cestování mimo fixně určené herní lokace není tolik a hráč o něj ani příliš nestojí.

Stejně jako v Rivě jsou města prázdná a děj se posouvá pomocí textových oken. Ve městě můžeme opět potkat random encountery, bohužel jich není mnoho a v různých městech se opakují. I když dáma prodávající údajný amulet proti zlým silám mne pobavila a připomněla mi filmy o Draculovi. Při cestování nás potkávají bojové random encountery (i když některé budou asi fixní pro daný čas a dané místo). Z postav toho bohužel moc nevypadne, a tak není ve městech co prodávat. A vlastně ani nakupovat, protože s výjimkou Gashoku a Kvirasimu je nabídka obchodníků zoufalá. Spolu s opotřebením (nejen) zbraní tak špatná nabídka obchodníků a malý loot způsobuje, že mnohdy nemáme nepřítele čím mlátit.

Kromě již zmíněné nevyrovnanosti herních postav v partě (sama bojovnice sejmula v bažině skupinu 6 zombií a 6 skřetů bez ztráty kytičky) a svázanosti příběhem má hra i další slabiny. Moje bojovnice není schopna si přezout rozpadlé boty za nové, přestože je má v batohu, a raději křičí, že se jí dělají puchýře. Během cestování před večerním kempem navíc není možné lézt do inventáře. Vzhledem k mizerné nabídce obchodníků se zima ukázala být noční můra, protože po opuštění Kvirasimu je sehnat sněhule a kožich (o které stejně přijdete) takřka nemožné (nebudu říkat, kde jsem nakonec výbavu sehnal, ale šlo o velké štěstí). Po opuštění Blood Peaks mne až do Tjolmaru pronásledovala vytuhlá partička, na kterou jsem prostě neměl nárok. Zda mě dostihne, nebo ne, bylo pouze o náhodě. Proto jsem při každém kempování ukládal a metodou save-load jsem nakonec šťastně došel až do Tjolmaru.

Nejsem hardcore kobkař. Považuji se spíše za adventuristu. Star Trail je těžká hra a co do herní frustrace je to asi limitní hra, kterou jsem schopen a ochoten hrát a dohrát. Za trpělivost se hra hráči odmění podařeným příběhem plným zvratů. Jen u toho člověk oproti pohodové Rivě mnohem víc nadává. Jestli byl Star Trail takto přísný, jaká asi bude Blade of Destiny?

Pro: Komplikovaný příběh, povedené dungeony, grafika dungeonů, skvělá hudba, povedený soubojový systém.

Proti: Byť to zpočátku nevypadá, hra je přísně lineární. Nevyrovnanost postav v partě. Postava si sama nepřezuje ani boty. Neintuitivní cestování.

+23
  • PC 85
Tento skvost jsme hráli v coop multiplayeru -> každý měl jednu postavu a spolu jsme rozhodovali co se bude dělat a v boji hrál každý svoji postavu. Jakožto tlupa která hrála pravidelně Dračí doupě a jiné papírové rpg hry byl pro nás Star trail přirozeně prostředí.

Že je to první hra kde je nejen skupina postav, ale kde se tato skupina postav může dokonce i rozdělit jsme zjistili poměrně náhodou.

Po obtížném průběhu jednoho dungeonu jsme se sotva vyplazili ven a 2 dny cestovali zpět k civilizaci abychom se vyléčili, dobře najedli a možná nakoupili nějaké ty věci.

Jako vždy jsme došli na náměstí, a s vidinou snadno vydělaných peněz využitím schopností naší šikovné zlodějky si oddechli. S hláškou "Ať vyděláme aspoň na léčitele a nocleh" jsme přepnuli na náš zdroj obživy. Jaké bylo ale naše překvapení když se hra přepnula do pohledu v dungeonu. "Žeby nějakej bug?"

"Bohužel" ne. Naše zlodějka totiž ve finále toho dungeonu "našla" propadlo. Tím propadlem úspěšně propadla a my si nevšimli že už s námi nejde. Poslední 2 dny živořila na dně jámy kde se dělila o vodu se smečkou krys a jinou havětí. Už nevím kdo z nás ji hrál, nicméně měl samostatný quest dostat ji živou do města.

Nebylo to tak snadné jak se může zdát. Zlodějka se nejen musela nejdříve sama proplížit dungeonem aniž by ji někdo dorazil, ale mnohem horší pro ni byla samotná cesta hustým lesem. Byla specialistka na zámky, pasti, plížení a tichý útok, vůbec nebyla připravena na bažinu s komáry, divoké lesní včely a jednoho medvěda což ani není vše co po cestě potkala. Když se po třech dnech doklopýtala do města, byl docela zázrak že je ještě na živu a blekotala něco o tom že už hradby nikdy neopustí.

Hraní této hry byla prostě zábava!

Pro: Komplexnost prostředí a světa, množství skillů, různorodost postav

Proti: Mnoho skillů bylo jen převedeno z papírové verze a ve hře neměly vůbec žádné využití

+22