Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Půl kila mletýho

Pound of Ground

02.12.2009
52
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Půl Kila Mletýho (v zahraničí Pound of Ground) je volným pokračováním hry Žhavé léto 3 ½. Tentokrát se ovšem nejedná o 3D adventuru, kterou bylo Žhavé léto, ale o akci viděnou z pohledu třetí osoby. Ve hře se opět zhostíte role Johnyho Majera, který byl i hlavním hrdinou Žhavého léta a v jeho kůži se pokusíte ochránit pouštní městečko Snake City před útoky hladových zombií.

Ve hře vás čeká několik misí, ve kterých budete mít různé cíle - většinou se jedná o úkoly typu "jdi tam a něco najdi", nebo "zabij všechny nepřátele v této lokaci". Za plnění úkolů získáváte peníze, které pak můžete využívat k vylepšování auta, kterým brázdíte poušť při vyhledávání nových úkolů.

Hra vyšla na konci roku 2009 v Rusku a v našich končinách pak až v létě následujícího roku.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Čtvrtá hra z Majerovic universa přesedlala z adventurního žánru na akci z pohledu třetí osoby. Už Žhavé léto 3 ½ se odchýlilo od klasického point and click pojetí a přineslo řadu akčních pasáží, ale zde již adventurní prvky vymizely úplně. Změna žánru ale jistě není tím hlavním důvodem, proč je Půl kila mletýho tak špatnou hrou.

Zpočátku mě hra zaujala a celkem i bavila, bohužel mlácení, střílení a posléze i přejíždění zombíků mě velmi rychle omrzelo a moc dalších aktivit ve Snake City a okolí není. Skoky s autem, které se dá mírně vylepšit, byly sice příjemným zpestřením při projíždění pustou krajinou, ale samozřejmě nezabaví věčně.

Dělal jsem tak, co po mě hra chtěla a rychle postupoval ke konci. Určitě doporučuji Steam verzi, která obsahuje achievementy, jejichž plnění vyplní hluchá místa. Zkoušel jsem i krabicovku s českými titulky, ale ta mi často padala. Steam verze mi spadla jen párkrát, avšak vždy chvilku před checkpointy, takže mě to moc nepotěšilo.

Sem tam některá z postav prohodí něco vtipného, ale vesměs jsou rozhovory spíše nudné až trapné. Celkově jde jednoznačně o nejhorší díl a je jen dobře, že Centauri Production již nechali sérii být a nevypadá to, že by s ní studio mělo ještě nějaké plány. Některé hry si své hodnocení nezaslouží, ale tato do nejhorší stovky na DH jednoznačně patří.

Pro: začátek, achievementy

Proti: stereotyp při likvidaci nepřátel i jízdě autem, trapný humor, pády hry

+22
  • PC 35
Herní výzva 2020 - 10. Výzva naruby (Hardcore)
Přiznám se bez mučení, hru jsem si vybral z pouhopouhých dvou důvodů. Za prvé jsem měl sérii Horké léto (Žhavé léto) vždy velmi rád, a to včetně třetího dílu. Nemohl jsem si tedy nechat ujít "další díl" této série. Druhý důvod je zřejmý již z názvu hry. Proboha, kdo dokáže takhle nazvat hru? Pustil jsem se tedy do hraní a dostal jsem... no, co že jsem to vlastně dostal.

Už z intra je zde patrný všudypřítomný humor původní série, což je velmi výrazné plus. Škoda nezmínit také neskutečně povedený manuál u DVD verze hry, který patří mezi to nejzábavnější čtení, co jsem kdy ke hře dostal.
Začátek taky nepůsobí kdovíjak zle a zatím se hra jeví jako odlišný, ale poměrně zajímavý další díl skládačky s názvem Horké léto. Po úvodních minutách následuje první kontakt s vozidlem a tedy i cestováním, které ho si ještě hoooooooodně užijeme Nevím, zda to přijde jen mě, ale krom hrozného jizního modelu mi přišly úsměvné zvuky vozidla, které jakoby náhodou znějí naprosto přesně jako v první Mafii.

Z místa A se příběh přesunul do místa B. Co následovalo? Tady to vyčišti a tohle znič. Následuje cut-scéna, trocha humoru a jede se dál. Úkol: Dojeď z místa B do místa C. Tady to vyčišti a tohle znič. Následuje cut-scéna, trocha humoru. Další úkol: Dojeď z místa C do místa D... a tak to následuje donekonečna, i když.. to naštěstí ne. Pouze nějákých 4-5 hodin nudy.

Tohle je tedy vše? Kam se vytratilo napětí, ale i drobná originalita z předchozího dílu? Kam vlastně zmizel příběh? Jediné, co ve výsledku zůstalo, jsou postavy známé z dílu minulého, JEDEN automobil, který lze tedy drobně upravovat, pestrý (čti ironicky) arzenál skládající se z 5 zbraní, recyklovaný obsah a naprosto nudné a zbytečně zdlouhavé cesty mezi úkoly prázdnou pouští. Co tedy lze vyzdvihnout je již zmíněný humor a i když se mnou určitě ne každý bude souhlasit, poměrně zajímavě stylizovaná grafika.

Na závěr si ovšem neodpustím ještě rýpnutí do optimalizace hry. Hru jsem "bohužel" neměl tu čest hrát těsně po vydání a dostal jsem se k ní tedy až nyní, 10 let od vydání. Upřímně by mě ale zajímalo, zda v době, kdy tato "hra" spatřila světlo světa, náhodou také nedocházelo k velmi VELMI častým pádům, a to v tu nejméně vhodnou dobu (většinou tak těsně před uložením, které probíhá jen a pouze v určitých checkpointech). Po přechodu z DVD verze na Steam verzi jsem očekával alespoň mírné zlepšení, ovšem ani toho jsem se nedočkal.

Komu lze s čistým svědomím tento nejspíš závěrečný díl série doporučit? Jen opravdu skalním fandům, kteří ani po letech nedají na Majera dopustit. Ostatní, nekažte si život a "dílu" se vyhněte obloukem.

Hodnocení: 35%

Pro: Název, manuál, humor, grafika

Proti: Stereotyp, zdlouhavé cesty autem, repetetivní boj, příběh

+21
  • PC 30
Žhavé léto 3 a ½ byla vcelku dobrá akční adventure, což se ale o volném pokračování s názvem Půl kila mletýho říci nedá.

Tohle pokračování se totiž zaměřuje právě jen a pouze na tu akci, která už minule za moc nestála. V PKM je snad ještě horší. Bohužel (a nebo spíš bohudík?) ji není tolik a hlavní náplní je tak únavné ježdění z místa na místo po vcelku velké, ale prázdné mapě. Mám rád akce s otevřeným světem, ale jen když ten otevřený svět k něčemu je. V PKM je pouze k tomu, aby hráče zdržoval a prudil, protože interaktivního v něm není VŮBEC nic… Snad jen kromě hlavních cílů mise.

Hratelnost je tedy prachbídná. A co mě u hry udrželo, že jsem ji dohrál? No víceméně příjemná grafická stylizace a prazvláštní, dá se říci až dementní, styl humoru. Dialogy jsou vyloženě idiotské. Místy mě i dost nudily, ale občas se tam objevily dobré hlášky a všemožné parodické narážky (let 815 atp).

Grafika je povedená, i přesto, že hra běží na mnoho let starém enginu. Městečka jsou vymodelovaná moc hezky a je ostuda, že je tvůrci pořádně nevyužili. Herní doba se pohybuje okolo 6 hodin a už po pouhých 3-4 hodinách jsem si říkal, že by mohl být konec. Mise jsou nadesignované hodně mizerně, z celé hry je cítit odfláklost. Je to škoda, protože nápady to rozhodně špatné nemělo, ale tvůrci je nebyli schopni dotáhnout do hratelné podoby. Nemohu se ubránit pocitu, že Půl kila mletýho mohla být dost dobrá hra. Jen by to asi chtělo větší a zkušenější studio, na Cinemax je to moc velké sousto.

Celkový počet odkrouhnutých mrtvoláků: 724

Pro: grafická stylizace; divnej, ale celkem zábavnej humor; celkem rychle to skončí

Proti: hratelnost, špatná optimalizace - trhání hry, padání

+19
  • PC 40
Alfa verze nějaké velké taškařice s Aloisem Náhlovským v hlavní roli a akční hlen, kterého chtěli mít Centauri Production pryč z krku. Jako kdyby někdo z toho vcelku nudného traktorového závodu ve Žhavém létu chtěl udělat plnohodnotnou hru. Tomáš Zvelebil si to představoval jinak, tohle není ani vtipné a ani dobré.
+16
  • PC 15
Tak tohle byla opravdu jízda. Znáte ten typ her, které jsou špatné až jsou dobré? Tak tím určitě Půl kila mletýho není. To, na čem hra má nejvíc stavět - tedy hratelnost, je zde neskutečná v tom nejhorším slova smyslu. Devadesát procent času se nudíte, zbylých deset se rozčilujete. Průběh misí je po celých 6 (subjektivně 60) hodin naprosto stejný - někam dojede (kdy se během jízdy až na jednu výjimku absolutně nic neděje), zombáky vykosíte nebo transormátor aktivujete + zombáky vykosíte, a jedete zpět. Aby to nebylo málo, tak během cesty zažijete minimálně jeden (v tom lepším případě) loading, který je delší než samotná jízda, a parádní cut scénu (která je opět delší jak samotné hraní a je tak blbá, až to opravdu fyzicky bolí).
Líbí se mi, jak se vývojáři snaží s hráčem vymr*at kde se dá. Jen pro představu (kromě nudných přesunů)- všude, opravdu VŠUDE!, je nějaký plot. Říkáte si, no problemo, přeskočíme. Hra má ale tu parádní abilitu, že v ní skákat vůbec nejde!! Takže běháte jak úplné pako přes hory doly, abyste se dostali na místo od vás vzdálené dva metry. To, co by mělo takovou střílečku držet nad vodou, tedy pocit střelby a nepřátelé, pověst hry opět nekazí. Zbraně jsou na prd, jediná brokovnice a bejsbolka se dají smysluplně použít. Je taky hezké, že když na ty pajduláky střílite, tak to ani nepoznáte. Buď stojija a snaží se vás sníst a nebo jsou mrtví (jako mrtvý mrtví, víme) - tím chci říct, že nepřátelé na zásahy vůbec nereagují, takže občas ani nevíte, jestli jste vůbec trefili. A to vše naprosto ještě zabíjí viz výše zmíněné neustálé přerušování cutscénami a loadingy.
Teď k tomu nejlepšímu - příběh. Jestli jste si někdy mysleli, že série Polda je plná dementního natvrdlého humoru, tak vězte, že lze spadnout ještě níž. Humor je na úrovni žáka první třídy po těžké autonehodě (otázkou je, jestli se dá ta snůška prázdných keců za humor vůbec považovat). Nemůžu uvěřit, že za příběhem stojí (ano, opravdu ten, čtete správně) Viktor Bocan.
Jediné co stojí za zmínku je grafika. Její styl se mi líbí, je hravá a originální. Na druhou stranu hudba a zvuky stojí taky za vyližbotu - sterilní rádoby rock je snad ve hrách to největší zlo.
Sečteno podrženo, jedna z nejhorších her, co jsem kdy hrál a určitě ta nejhorší, co jsem dohrál. I když českým vývojářům fandím, tak toto ne teda. Toto nebyl krok vedle, ale do kopy sra*ek.

P.S.: Hře jsem chtěl dát alespoň těch 30% (přeci jen ten grafický styl a když se občas i střílí, tak je to celkem i zábavné), ale ta závěrečná mise je napřesdržku Prostě jedete tunelem, padá na vás jakýsi bordel, o který se kára ne-us-tá-le za-se-ká-vá a vy přitom potřebujete nabrat co největší rychlost kvůli přeskočeni ďoury. Nezáleží to ale absolutně na vás, ale na náhodě - buď na ten bordel najede dobře a moc vás nezpomalí a nebo máte smůlu. Já měl smůlu asi při každých čtyřech pokusech z pěti.

Pro: grafická stylizace, celkem krátké...

Proti: ...ale i tak strááášně utahané, hratelnost, NEJDE SKÁKAT!, příběh, hudba, NE TEN PLOT NEPŘESKOČÍŠ!!!, dlouhé a nudné cutscény, dlouhé a překvapivě také nudné loadingy, TY HADE, KRYSO, ŠOSÁKU, UŽ TEN PITOMEJ PLOT PŘESKOČ!!!!!

+12 +14 −2