Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Prince of Persia: Warrior Within

Prince of Persia 2: Válečník

Ubisoft Montreal •  Gameloft (iOS)
30.11.2004
03.06.2010
16.11.2010
81
266 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Druhý díl novodobé trilogie Prince of Persia. Oproti předchozímu dílu je hra zasazena do ponuré scenérie plné temných zákoutí, prachu a až hororové atmosféry. Princ se ze sympatického mladíka změnil na hrubého, nekompromisního válečníka, který se s nikým nepáře. A proč ta změna? Manipulace s časem a změna svého osudu není beztrestná. Strážce času Dahaka jde princovi po krku a hodlá ho sprovodit ze světa. Princ se před Dahakou schovává po celé Persii a daří se mu unikat. Jenže léta schovávání nejsou řešením, a tak se rozhodne jednou provždy vypořádat se svým osudem - zamíří na Ostrov času, kde Vládkyně času stvořila Písky času :o). Princ se chce vrátit do minulosti a zabránit jejich vzniku. Ovšem nebude to mít vůbec jednoduché.

Bojový systém byl znatelně vylepšen. Princ má v ruce vždy jen jeden meč a do druhé ruky si tak může vzít zbraně padlých nepřátel. Tak může vykonávat různorodá komba, která se hodně zlepšila oproti předchozímu dílu. Ovšem i ozbrojen pouze jedním mečem je princ schopen efektně i efektivně zabíjet protivníky, např. shazováním z útesů, jejich používáním jako živý štít... Boje už nejsou zdlouhavé s respawnem určitého množství nepřátel. Najdete je skoro všude, zato bývají jen v několikačlenných skupinkách. Občas také dojdete na místo, kde se odehrává souboj se zákeřným bossem.

Stejně jako v minulém díle se tu dají na tajných místech sbírat tzv. Life upgrady (zvětšení života), tentokrát vás však za posbírání všech čeká alternativní konec.

Většinu lokací navštívíte ve dvou časech (minulost a současnost) za pomocí portálů, což značně prohloubí výsledný požitek ze hry. Po každém přesunutí v čase získáte nějakou speciální schopnost (přetáčení/zpomalení času, odhození nepřátel...) nebo další nádrž na písek (tzv. Sand tank), který potřebujete pro vykonání výše zmíněných schopností.

K temnější atmosféře patří i tvrdší a temnější hudba. Soundtrack má hard rockový až nu-metalový nádech, o který se v tomhle díle postarala hard rocková skupina Godsmack. Ve hře od nich zazní písničky jako I Stand Alone nebo Straight Out of Line.

Hra se dočkala pokračování v podobě Prince of Persia: The Two Thrones, které navazuje na onen alternativní konec.


Poslední diskuzní příspěvek

@adam.kulhanek (31.08.2021 09:21): Zvuk mi také v cutscénách občas vypadával nebo tam hrála ta metalová hudba dál a nešlo vůbec slyšet co si říkají, při loadu pozice to bylo ok. Jindy hudba hrála a najednou vypadla i během souboje. Občas se postava zaglitchovala při rewindu (třebas na laně zůstala levitovat ve vzduchu, to se mi stalo asi dvakrát, řešil to load). Jednou mi zmizela i Dahaka v tom závěrečném střetu v knihovně :), když tam stojí nad římsou (ale objevila se, jakmile se měla spustit ta pronásledovačka). Glitche v bojích byly spíše toho typu že jakoby selhával pathfinding asi (při šermování hodně zblízka se okolo sebe začínaly postavy motat, stejně jako občas při kotoulu-úhybu, při probodnutí assassinky na zemi pak assassinka vstane dříve, než tvoje postava dokončí animaci, ta bodne do prázdna a assassinku to stejně zraní... vypadá to dost blbě a stává se to skoro vždy), pak to propadnutí podlahou nepřátel při vržení při grabu apod. (to se stalo asi taky jen 2x-3x), mizení bosse bude asi hodně vzácný bug, protože pak jsem hru ještě xkrát naloadoval a už tam pokaždé byl. Nemyslím si, že tohle všechno může způsobovat nový HW (možná tak maximálně to vypadávání zvuku). Stejně tak řádně nefunguje lipsync, na všechno tohle si stěžují v recenzích skoro všichni... spíše to bude uspěchaným vývojem a nedostatkem testování a možná jen za zlomek chyb může moderní HW. Ono jsou to vesměs drobnosti (až na toho bosse :)), ale dojem to prostě taky pokazí, zvláště poté, co Sands of Time byl naprosto bez jediné chybičky a přitom je ještě o rok starší ;).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Story Continues...

Po mém zklamání u instalace 1. dílu nové trilogie, jsem přestal věřit na zázraky. A proto ani nevím proč, jsem pár let na to, cca v roce 2006, kdy jsem už uměl pirátit, nelegálně stáhl 2. díl. Proč by mi měl jít WW, když jsem ani nespustil SoT? Proč se vůbec zdržuji stahováním? ptal jsem se sám sebe. Přesto jsem Prince namountoval, nainstaloval, nacrackoval a spustil, očekávajíc pouze nějakou chybovou hlášku. Jaké však bylo mé nekonečné překvapení, když se hra skutečně spustila a ukázala intro. "Teď se něco pokazí a určitě mě to hodí do vokna." říkal jsem si, ale dostal jsem se na hlavní menu. "Když hru spustím, určitě mi to ukáže chybovou hlášku" myslel jsem si, ale hra mi dala úvodní animačku. "Jakmile se dostanu do samotné hry, něco se pos*re." tvrdíc s pomyšlením, jaký jsem vlastně dvanáctiletý tvrďák, ale hra se ROZJELA!!! Ani nedokážu slovy popsat tu euforii, která mě ovládla... to si musím nechat pro své děti, když jim budu vyprávět, proč je jejich narození až druhá nejradostnější událost v mém životě.

Zamiloval jsem si tady úplně všechno: hudbu, atmosféru, dabing, skákání, příběh a hlavně soubojový systém. Řeknu možná něco odvážného: Zde použitý "Free Form Fighting System" je s "FreeFlow Combat System" z Batman série nejlepší a nejzábavnější typ souboje, jaká může rubačka mít a naprosto nechápu, proč ho kromě Prince nedal Ubisoft i jinam, nebo proč ho nezkusil okopírovat někdo jiný. V drtivé většině podobných rubaček je to jenom o bezduchém "drcení" levého tlačítka myši, sem tam prokládané speciální schopností. Zde je to o načasování, kombinování a interakce s okolím a ještě se bere v potaz, zda bojujete jednoruč, nebo obouruč. Navíc to v pohybu vypadá fakt dost hustě.

Příběh mě zde zajímal asi z celé trilogie nejvíc. Ne proto, že je ve hře málo barev, více krve a drsná hudba, takže to je jakože "dospělejší", ale proto, že zatímco v ostatních dílech zachraňujete situaci, zde se vše točí jen kolem Prince, kterému jde po krku nebezpečná Dahaka. Vždy jsem měl raději osobnější příběhy, než ty epické o záchraně světa.

Pravděpodobně se pletu, ale nenapadá mě jiná hra, která by před druhým prince použila natolik odlišnou hudbu, než v jakém prostředí se odehrává. Myslím to tak, že když byla třeba hra ze středověku, použila se středověká hudba, ale zde, u hry známé už díky názvu svým orientální zasazením, se bez problému pustí západní metalová kapela a ono to funguje naprosto báječně. Godsmack díky Princovi zbožňuji dodnes a OST je jedno z mých nejoblíbenějších a v mém hudebním výběru nikdy nechybí.

A takhle bych mohl o každém aspektu mluvit ještě dlouho a každou blbost vynést do nebes. Komu by se to ale chtělo číst. Ale popravdě, při mém posledním Prince maratónu jsem si začal všímat i jistých nedostatků, jakože po získání Mask of the Wraith hra trochu ztratí tempo, nebo je někdy trochu složitější se orientovat, ale to vše jsou drobnosti, které vám ani dnes zábavu nezkazí. Druhý Prince je totiž i po letech pořád pecka a jedna z mých srdcovek.

Perlička na konec: Hru jsem dohrál hodněkrát, jakože fakt HODNĚkrát, ale až při mém posledním průchodu jsem poprvé na nejtěžší obtížnost porazil bez cheatů Dahaku a poprvé si všiml, že když Dahaka říká ty své nesmysly, tak při vrácení času se to změní ve smysluplné věty... A to mi trvalo 10 let :)

6. bod herní výzvy 2016

Komenty k ostatním dílům:
Prince of Persia: The Sands of Time
Prince of Persia: The Two Thrones
Prince of Persia: The Forgotten Sands
+27
  • PC 85
Film Star Wars: Impérium vrací úder s sebou přinesl novodobý hit, který se usadil jak ve filmech, tak i v PC hrách. Tedy ten fakt, že druhý sequel, který je stylem o něco jinačí než díl první, se rázem stane mnohem lepším. A je tomu tak i zde. Z mladičkého prince se nám stál vlasatej badass, který se musí potýkat z hrozivými následky, které způsobil v Sands of Time.

Píseň ,,I stand Alone", jenž byla použita v mnoha trailerech, a zároveň hraje při zběsilých a nervujících honičkách s Dahakou dokonale podtrhuje to, co se má od hry očekávat. Princ je tentokrát zcela sám. Není zde žádná pěkňoučká princezna nebo náhodní chudáci vojáci. On sám proti všemu, co se hýbe a dýchá. Dokonce i proti vránám! Princ mimo jiné vypadá mnohem líp, než v předchozím díle a i následném sequelu. To asi ty vousy. Zároveň sympaticky zdrsněl, což nám dokazuje spousta jeho zesměšňujících a výhružných komentářů, které (pokud to zrovna není meč či sekyra) vrhá na své protivníky. A furt se mračí... furt.

Soubojový systém je stále skvělý. I přestože jsem nebyl schopen si zapamatovat natož provést všechny ty parádní komba, přesto jsem měl v malíčku těch několik pár, který mi bohatě stačily, protože to vždycky vypadalo hrozně cool. A jak víme, mnohdy to není pouze o zbraních. Nepřátelé se dají skopávat do propastí či jim můžete prošpikovat chodidla bodcovou pastí. A pokud zrovna nemáte málo životů, jste vždy velice rádi, když na vás neútočí jeden, ale hned několik nepřátel, protože o to víc si užijete dokonalý tanec komb a úderů, které s prince vytvoříte. Byť jsou ve hře mimo prince pouze tři důležité charaktery, ještě k tomu záporně naladěné, nijak zvlášť to nevadí. Mrzí mě ale, že jedné z nich nebylo dáno tolik prostoru do hry pořádně zasáhnout, protože vlohy k tomu rozhodně měla. A Kaileena... uuu, až jsme mnohdy cítil, jak se rozkrokem dotýkám stolu.

A hudba. TO JE NÁŘEZ!! Klasické mezopotámské tóny zde téměř nejsou, teď do toho hrají tvrdé struny elektrických kytar. Změna? Ano. K lepšímu? Samozřejmě! Když při souboji posloucháte, jak do toho kytaristé řežou, tak vám přijde princ absolutně neporazitelný a stylový jak prase. Já měl při těchto situacích zamračené obočí a dlouhý protáhlý úsměv. Jakmile sejmete jednu skupinku, hned vyhledáváte další, aby ten slastný pocit drsňácké euforie přetrval, a aby prostě ta hudba neskončila. Akrobatická interakce s prostředím je zde také skvělá. Občas se zastavíte s nevědomostí, jak vlastně máte dále postupovat, ale vždy na to vcelku rychle přijdete. Problém jsem ale měl s úhlem kamery. Mnohdy mi nevyhovovalo, jak je momentálně postavená, protože jsem nevěděl, do čeho jdu nebo hůř, do čeho skáču. Navíc mi mnohdy princ skončil na úplně jinou stranu, než jsem původně zamýšlel, čímž jsem se zbytečně připravil o jeden slot písku. Cestování v čase byl pro příběh jeden z nejdůležitějších aspektů, protože mu dodával na zajímavosti a stylu. Příběh sám byl jednoduchý, ale přesto velice dobrý. Už jen z toho důvodu, že byl zasazen na jednom velkém místě, což mnohdy úplně jednoduché není.

Nicméně úplně největší problém mám s koncem. Nebo respektive s konci. Ve hře jsou totiž dva. Ten klasický, který vám hra předá, pokud budete normálně postupovat, a skrytý, který se vám odemkne, pokud v průběhu hry najdete všechna skrytá místa se zvýšením životů. Problém je ten, že onen skrytý konec je ten pravý, na který také navazuje pokrčování Two Thrones. Když jsem to hrál poprvé, tak samozřejmě jsem odehrál klasický konec s vědomím, že takhle to má být. A následně v pokračování jsem byl na výsost zmaten, protože začátek absolutně neodpovídal konci, který jsem já odehrál. Pro boha živýho, UbiSofte! To jako mám koukat na lets playe a zjistit, kde všechny ty skrytý oblasti jsou, abych měl pravý konec? To jděte do háje, teda!

Warrior Within je ale i přesto úžasná pecka, kterou považuji za nejlepší z celé trilogie. Hudba tomu samozřejmě kraluje, následně drsná atmosféra Ostrova času a souboje jsou k popukání. Po celou tu dobu psaní tohohle komentáře mi v hlavě zněly ty drsné struny kytar, takže až dopíšu, pustím si OST ze hry a se svými zahnutými plastovými meči si budu pobíhat po pokoji. A neříkejte, že jste to taky nedělali, když jste tohle hráli! Ne, že ne!

Pro: Hudba, drsná a temná atmosféra, souboje jsou stále parádní, křivky žen, Princ je badass

Proti: Někdy špatné úhly kamery, skrytý "pravý" konec

+24
  • PC 90
pro me nejlepsi dil serie,totalni narez je zvolena hudba a prostredi-moc nejsem fanda "tvrde" muziky,ale proste tento dil je co se tyce atmosfery dokonaly,pribylo rozsekavani a krev ve zpomalenych zaberech,take asi nejlepsi pribeh PoPu mozna budete trochu zmateni ale po casti kdy si Princ nasadi masku a stane se z nej Pisecny prizrak najednou vse zacne davat smysl a hra ziskava dalsi smrnc....ve vsech magazinech a hraci nejmin oblibeny dil,ale u me jednoznacne vitezi

Pro: atmosfera,hudba,,pribeh,Dahaka,Písečný stín

Proti: klasika teto serie a to je kamera

+18
  • PC 65
Herní výzva 2019: "Hrátky s časem"

Dvojka novější trilogie nezklamala. Je vidět, že vznikla ještě v době absence ubisoftských vyhlášení o multikulturních genderově vyvážených týmech, a tak tu máme tvrďáka, co nahradil tradičního junáka v pyžamu, přehnaně sexualizované ženské postavy v pro boj v naprosto nevhodných miniaturních šatech, rockovou muziku a dosti potemnělou atmosféru. Základ gameplaye zůstává však podobný předchozímu dílu, hodně bojujete s nepřáteli nebo s kamerou, přičemž vám pomáhá omezené vracení času, které musíte dobíjet rozbíjením nepřátel či předmětů. Zase tu je cool gymnastika šplhání, skákání a běhaní po zdech a mezi zdmi.

Level design byl u PoP vždy výborný, nicméně se začal opakovat. Je tu recyklace lokací. To, že navštívíte jedno místo v minulosti a v současnosti, ještě beru. Ale když už tamtudy jdu potřetí, tak se mi to trochu přejídalo. Kvůli tomu, že tentokrát se můžete pohybovat po velkém hradě dosti volně, jsem byl v druhé polovině hry trochu ztracen. I kvůli informaci o odlišném konci jsem chtěl získat všechny bonusové životy. Příběh je takový...no strohý a bez možnosti voleb, jak to u těhle her bývá. Kaileena je pro mě negativní postava, nakonec by mi víc seděl ten druhý, nekanonický, konec. Kde je vlastně Farah? Motivace postav byla prostě podivná a při poskytnutých informací bych se radši po návratu do minulosti radši pokusil spojit s Shahdee.

Co se týče technických věcí, u hry jsem rozchodil widescreen patch, takže grafika byla na dobré úrovni. Hudba je tvrdá a moc se mi líbilo její využití třeba právě u útěků před Dahakou. Ovládání a kamery mohly být lepší. Když se dostanete do bojového modu a princ vytáhne zbraně, prakticky nejde udělat kotoul a kamera ustrne směrem k nepřátelům. Jelikož boje (i když lépe udělané než v Sands of time) nevyhledávám, tak mě to dost otravovalo a vedlo to k tomu, že jsem mnohdy běžel kam nevidím nebo se zasekl, protože princ nedokázal podlézt. Princ své pozdější hašašínské nástupce nechtěl zklamat a tak i tady občas dělal, co jsem nechtěl. To většinou končilo pověšením se nad okrajem v propasti nebo během po zdi do ní. Bylo to však ještě na snesitelné úrovni poté, co se mi povedlo nabindovat gamepad (viz zajímavosti).

Přes počáteční rozpaky se změnou stylu musím uznat, že tento díl má svoji osobitou tvář a třeba souboje jsou v něm zábavnější než v díle předchozím. Ale vracet se už k němu nebudu, nakonec každou lokaci jsem si užil několikrát:)

Pro: skákání, pasti, vylepšené souboje

Proti: kamera, ovládání, vracení se do lokací

+17
  • PC 60
Hodnocena PS3 verze z HD Trilogy kolekce.

Na druhý díl, mnohými označovaný jako nejlepší díl trilogie, jsem se poměrně těšil a první momenty byly skvěle. Akce na lodi měla spád, první boss příjemně potrápil a následná zbrusu nová temná lokace navnadila.

Jak jsem se však pomalu proskákával a prosekával dál, dostal jsem se do centrální místnosti celého komplexu, kde se cesty začaly větvit a já už věděl, že dvojka nebude lineární skákačka, nýbrž lehce otevřená hra. Tento koncept mi moc nevoněl v rebootu z roku 2008 a vadil mi i tady, leč zde není dotažen do takových extrému. Backtrackingu je o dost míň, ale přesto mě několikeré procházení těch samých lokací v kombinaci se strmě narůstající obtížností dokázalo v závěru dost otrávit.

Hopsání bylo fajn jako vždy, avšak dvojka se k mé nelibosti ještě více zaměřuje na boj. Ten je akčnější, dynamičtější, ale bohužel často dost neférový a i na easy obtížnost jsem měl co dělat. A ne že by hra byla bez bugů. Zasekávání postavy je na denním pořádku a občas jsem chcípl jen proto, že jsem se snažil o nějaké silnější kombo, ale ovládání si dělalo, co chtělo. Uznávám, že částečně to bylo i mou hráčskou (ne)schopností, ale přesto si rozhodně nemyslím, že hra reagovala, tak jak by měla. Bugům se nevyvarovala ani zvuková stránka. Víc jak polovinu hry jsem ladil zvuk, ale přesto jsem nedosáhl uspokojivého výsledku. Chvíli něco řvalo a chvíli hra nebyla pořádně slyšet. A že na mě hudba působila lacině a nehezky, o tom radši ani nemluvím. Metal se opravdu do Persie nehodí.

Graficky nemám co vytknout, leč i zde jsem si všímal různých bugů jako jsou díry v texturách či občas zamrzávající animace. Popravdě by mě zajímalo, jestli se jedná o bugy HD verze anebo tyto neduhy trápily hráče i ve verzi původní. Nevšiml jsem si totiž, že by je někdo v komentářích zmiňoval.

Co bych dodal (zdravím Chucka)? Druhý díl bych si býval skvěle užil, nebýt frustrace z obtížnosti. Mám rád hry, které nevedou hráče za ručičku, a člověk se musí snažit, ale nemám rád nefér výzvu a takto na mě bohužel druhý díl perského prince působil. Je to nadprůměrná hra, to bezpochyby, ale u mě se na listinu oblíbených kousků kvůli výše zmíněným důvodům rozhodně nezapíše.

Pro: hopsání, design lokací, propracovanější souboje, charismatický princ, hrátky s časem a podání příběhu

Proti: četnost soubojů, backtracking, hudba, bugy, v druhé polovině přehnaně těžké (se závěrečným bossem se posrali, ne?), na PS3 zdlouhavé ukládání

+16