Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Postal 2: Apocalypse Weekend

12.05.2005
58
72 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Apokalyptický víkend je datadisk, navazující na události z původní hry, kdy jste ve městě Paradise způsobili apokalypsu. Nyní se zotavujete v nemocnici. Postupně se dostanete do řady prostředí, během toho získáte zpět většinu zbraní, ocitnete se ve dvou paralelách jedné a té samé lokace, zastřílíte si po obyvatelích města, z nichž se staly zombie, půjdou po vás vojáci, za úkol budete mít i likvidaci krav v přírodě.

Koncept hry se od minula trochu liší, už nedostáváte úkoly a nepoužíváte mapu, spíše jako byste hráli klasicky navrženou FPS. Většinu doby procházíte lineárně navrženými levely, kde upotřebíte i své zkušenosti při prolézání mnohých zákoutí a hledání cesty dále. Ta vede přes žebřík, parapet okna, zkrat elektrického proudu a podobně. Přestože jsou to pouhé dva přidané dny navíc, sobota a neděle, oplývají dostačující herní dobou, rozdělenou hned do několika samostatných a rozsáhlých úrovní.

Významnou změnou prošel také engine hry, kde základní Postal 2 umožňoval pouhé setnutí hlavy sečnými zbraněmi, zde můžete postavám useknout i všechny končetiny.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Datadisk se mi líbil víc, než původní hra. Podobně zpracované hře, jako je Postal 2, lineární postup sedí mnohem líp. Možná je to tím, že v předchozím otevřeném světě jste, kromě zabíjení ostatních, nemohli dělat skoro nic. Chození skrz město, za úkoly, akorát nudně natahovalo hru. Datadisk má spád a skvěle navazuje na původní hru.

Apokalypsa vrcholí a svět hlavního hrdiny se dostává až za hranici šílenství. Možná je to taky Dudeova rozbitá hlava, která mu přivádí zhmotnělé zlé halucinace. Co se asi za nima ve skutečnosti skrývá? Děj hry je naprosto šílený a musím říct, že docela zábavný a kupodivu originální. Do toho šílené úkoly jako: Zabij několik slonů, protože tady ohrožují počestné kempaře. Nakažené zombie krávy zmasakruj i s jejich ochránci, ekologickými aktivisty.

Nepřátelé jsou šílení, bossové jsou bizarní a realita se těžce rozpoznává. Autoři se vůbec ničeho nebáli a přijde mi to fakt vtipný. Škoda, že samotné zpracování není nic moc. Střelné zbraně jsou v Postalu 2 strašně nudné. Chybí jim zásobníky. Těžkým zbraním razance. Proč sakra musím do raketometu natahovat benzín? Světlou vyjímkou je dvouhlavňová brokovnice. To je ultimátní zkázonosný kanón. Chladné zbraně nůžky, perlík, kosa a motorovka jsou naopak top. S nima je radost zabíjet.

Design je jednoduchá cesta vpřed okořeněná vybíjecími úkoly. Tady se prostě jen krvavě zabíjí. Potkáte dva bosse, z nichž ten hlavní je hodně zábavný. I ten první je slušný. Zábavná je i celá hra. Ne ale na jeden zátah. V některých místech mě po delším hraní přeci jen popadl mírný stereotyp. Na datadisk je to slušně dlouhé.

Pro: zajímavý děj, nekompromisní humor, halucinace, zbraně na blízko, dvouhlavňová brokovnice, překvapivá délka

Proti: trochu béčkové zpracování, chybí zásobníky, většina nudných střelných zbraní

+13
  • PC 65
Po dlouhých letech jsem si zahrál i datadisk. Nebyl to nic moc zážitek (pryč je volné chození městem jako dřív, teď máme jen omezené ulice/nemocnici), ale ani jsem od hry moc nečekal. Nejzajímavější bylo zabíjet slony, u toho se člověk docela nasměje. Stejně tak bránění domečku vývojářů před zombíky bylo suprové (nejlepší moment).

Kdyby hra vyšla o pár let později, řekl bych že je to parodie na Left 4 Dead. Takhle ale budu muset najít jiné argumenty (damn). Pokračujme tedy s těmi + věcmi - snové světy, neboli ty šílené tripy - zajímavá věc, určitě dodává hře unikátnost. Tornádovitých koček jsem se také bál. Nemocnice na mou psychiku působí zle v každé hře (také je to jedno z typických hororových prostředí - ještě třeba bych přidal školu - FEAR 2, Condemned, Obscure, nebo čističku vod - FEAR 1, jeden díl Akta X...), to dokázalo už mnoho survival adventur. Stejně tak ty malé parchantské bestie (Gary, Gary, Gary Coleman - viz. Fallout 3).

Ovšem kratší doba hraní (míň způsobů jak se vyblbnout, méně míst k prozkoumání), přímočařejší styl hry, méně zábavy, to vše se podepsalo na tom jak hra nakonec dopadla. Bavil jsem se, ale na konci jsem už byl rád, že je konec.

EDIT: Když si to tak vezmete, je to vlastně magorská, šílená hra. Ale zábavná.
+9
  • PC 55
Nerozumiem tomu, že vývojári výnimočného titulu, akým Postal 2 rozhodne je, vzhľadom na to do koľkých hráčských sŕd sa zapísal, môžu dopustiť, že pod nejakým tlakom vydajú "niečo" v tomto prípade datadisk, ktorý dokonale znehodnocuje to čo na pôvodnej hre bolo skutočne dobré...

Zvýšiť brutálnosť už beztak dostatočne násilnému titulu o 120% nie je umenie a vytvárať misie tipu; zabi určitý počet/všetkých nepriateľov taktiež nie je vrchol vývojárskeho umu. Mestečku Paradise samozrejme zombíci pristanú, nové násilnosti s kosou a kladivom potešia každého gore milujúce oko, ale extrémna priamočiarosť vyplnená hlucho-nemým prebojovávaním sa hordami nepriateľov, to sme videli v každej doomovke pred aj po vydaní tohto titulu.

Trefný výsmech americkej spoločnosti nahradili preudo hororové a bad tripové momenty, ktoré pokiaľ odpustíme máme skrátka krátku, tupú strieľačku v atraktívnych kulisách skvelej hry... ...ešteže je boj tentoraz vybalansovanejší a hádzanie nožníc do rotujúcich mačiek stojí fakt za pozornosť ;).

Pro: nové zbrane (kosa a kladivo), neskutočne násilný obsah misii, zombíci!

Proti: nevyvážená obtiažnosť, priamočiarosť a "už iba" násilný humor

+8
  • PC 70
Asi nejepičtější datadisk všech dob. Tak rozsáhlý, variabilní, obtížný, zábavný. Ctící žánr opravdu naplno, bez jakýchkoli dnešních zjednodušení, omezení a podobně. Dokonce jej lze hrát po svém, taktizovat při likvidaci vojáků. Jsou tu pochopitelně i dva souboje s bossy, každý pro jeden z obou dnů. Celá premisa děje, těžící z pozadí původní hry, potažmo počínání hlavní postavy, je dobře vystavěná, drží hru pohromadě a umožňuje právě tu nekončící rozmanitost herní náplně. Jdoucí vstříc naprosté apokalypse, že bude mít hráč co dělat, aby to v pořádku dohrál. V poslední fázi byl totiž zoufalý nedostatek lékárniček, v exteriérových lokacích na začátku neděle mi Apokalyptický víkend často padal, docházelo ke chybám v ukládání, asi třikrát jsem hru špatně uložil, po načtení pozice se objevil další nepřítel, takže bylo poměrně těžké se ho bez úhony zbavit. Jinak úplně nejlepší na této střílečce je, jak odlišná od základního Postalu 2 vlastně je, až je to neuvěřitelné! A to je zároveň i její největší předností.

Pro: Klasická, na datadisk poměrně dlouhá, FPS, v níž nechybí variabilita, výzva, obtížnost a epičnost.

Proti: Ke konci málo lékárniček, asi třikrát je hráč totálně švorc, nelze vyloučit padání a bugy při ukládání.

+5