Třetí díl ze série Police Quest, detektivních příběhů policejního vyšetřovatele Sonnyho Bondse. Po smrti hlavního zločince z předchozího dílu, Jessieho Bainse, je Sonny opět povýšen a také se konečně ožení se svou vyvolenou Marií. Poklidný život ovšem netrvá věčně. Ve městě Lytton se začnou objevovat rituální vraždy a ke všemu je Marie u nákupního centra brutálně napadena. A to už je pro Sonnyho velmi osobní.
Police Quest III je opět klasickou seriózní adventurou, jež pracuje s policejními postupy. Hra využívá možností inovovaného SCI enginu a z toho vyplývá VGA grafické ztvárnění a použitá MIDI hudba. Veškerá interakce ve hře probíhá prostřednictvím myši a definitivně tak odpadá příkazový řádek, známý z předcházejících dílů.
Hudební doprovod ke hře zkomponoval Jan Hammer, hudební skladatel českého původu žijící a tvořící v USA.
Dohráno a musím teda říci, že to bylo něco. Ještě více strhující, ještě více zapříběhované, z policejního hlediska asi nejvíce situací od hlídkování, kontroly silničního provozu až po detektivní vyšetřování vražd. Asi bych řekl, že to byl nejvíce Police Quest, hodnocení zvyšuji na 90%. Samozřejmě nej srdcovkou i díky EGA grafice a příkazovému řádku u mě zůstane Police Quest 2, ale mám to asi podobně, jako ve vztahu Space Quest 3 vs Space Quest 5. Starší EGA díl největší srdcovka, ale pokročilejší VGA díl prostě beru tak, že šel tady v obou případech ještě dál v mnoha směrech a dále rozvinul adventurní hraní o další možnosti a situace.
Obtížnost byla zajímavá, od hromady situací, na které jsem přišel s radostí sám, až po momenty, kdy jsem si říkal, ty jo, co by mě k tomuhle mohlo dovést, abych to vyřešil někdy sám? Jo, jsou tady asi věci, na které bych nepřišel nikdy. Možná jsou některé jen detaily k vyššímu bodovému zisku, ale minimálně dvě klíčové situace, které posouvaly děj, bych asi nerozlousknul nikdy a tím pádem bych tam byl navždy zaseklý. Hlavně proto, že by mě nenapadlo, proč bych měl vlastně něco takového učinit. Ten kreslící puzzle byl prostě trochu sviňačinka na hráče :-) Každopádně kdo by se do toho chtěl pustit, doporučuji do návodu koukat co nejméně, protože přijít na cokoliv sám je prostě fakt radost.
Nechápu, že jsem dosud Police Questy odkládal s tím, že to bude jakože nějaké slabší a nějaká suchařina, vůbec tomu tak není, naopak. Mimochodem v Police Questu 3 je krásně vidět, že je to v podstatě takový před Gabriel Knight. A není vůbec divu, uprostřed vývoje Police Questu 3 totiž tým opustil původní tvůrce hry a policista ve výslužbě, díky němuž Police Questy vůbec existují - Jim Walls a střídá jej Jane Jensen, budoucí tvůrkyně právě Gabriel Knight her.
Obtížnost byla zajímavá, od hromady situací, na které jsem přišel s radostí sám, až po momenty, kdy jsem si říkal, ty jo, co by mě k tomuhle mohlo dovést, abych to vyřešil někdy sám? Jo, jsou tady asi věci, na které bych nepřišel nikdy. Možná jsou některé jen detaily k vyššímu bodovému zisku, ale minimálně dvě klíčové situace, které posouvaly děj, bych asi nerozlousknul nikdy a tím pádem bych tam byl navždy zaseklý. Hlavně proto, že by mě nenapadlo, proč bych měl vlastně něco takového učinit. Ten kreslící puzzle byl prostě trochu sviňačinka na hráče :-) Každopádně kdo by se do toho chtěl pustit, doporučuji do návodu koukat co nejméně, protože přijít na cokoliv sám je prostě fakt radost.
Nechápu, že jsem dosud Police Questy odkládal s tím, že to bude jakože nějaké slabší a nějaká suchařina, vůbec tomu tak není, naopak. Mimochodem v Police Questu 3 je krásně vidět, že je to v podstatě takový před Gabriel Knight. A není vůbec divu, uprostřed vývoje Police Questu 3 totiž tým opustil původní tvůrce hry a policista ve výslužbě, díky němuž Police Questy vůbec existují - Jim Walls a střídá jej Jane Jensen, budoucí tvůrkyně právě Gabriel Knight her.
Pro: grafika, policejní prostředí, přechod 80. a 90. let
Proti: dead end bug, lapsy v logice, řízení