Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Police Quest 2: The Vengeance

listopad 1988
říjen 1989
listopad 1989
71
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Druhý díl ze série Police Quest, detektivních příběhů policejního vyšetřovatele Sonnyho Bondse. Nějaký čas již uplynul od událostí v prvním díle a po soudu s Jessie Bainsem je Sonny přijat na oddělení vražd. Sonny spolu s Marií, která byla zproštěna obvinění z prostituce, začíná žít nový život. Idylka poklidného života však trvá jen do doby, kdy Jessie Bains uprchne z vězení a chce se Sonnymu pomstít.

Opět se jedná o klasickou adventuru, která využívá policejních postupů při vyšetřování. Hra je vytvořena ve známém SCI enginu a z toho vyplývá i grafická stránka, která je ztvárněna v EGA a tedy využívá pouze 16 barev. Pohyb v prostředí je možný pomocí směrových kláves nebo myši, ostatní interakce probíhají prostřednictvím příkazového řádku.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Druhý díl policejního dobrodružství vydala Sierra už rok po prvním, ale přesto jde o zlepšení snad ve všech směrech. První co hráč uvidí je detailnější grafika (mimo jiné zásluha novějšího enginu SCI) a i hudba využívá možnosti Rolandu MT-32 lépe. Hratelnost a ovládání jsou s prvním dílem v podstatě shodné, což je dobře. Příkazová řádka už není vždy dole na obrazovce, ale vyskakuje až při začátku psaní. Tenhle systém mi asi sedí méně, ale jde o drobnost a novější hry to tak prostě mají. Velkou úlevou je vyškrtnutí řízení. Po nástupu do auta už jen stačí zadat textově kam jet a následuje animace s případnými dialogy. které vás mohou přesměrovat jinam. Jediná nepříjemná část bylo potápění. Najít potřebné věci trvá, ale čas je samozřejmě omezený zásobou kyslíku. Zabralo to dost pokusů, pomalu zjistit co kde je a pak to udělat na jeden zátah.

Příběh navazuje na první díl a Sonny musí čelit pomstě hlavního padoucha. Nejde o nic revolučního, ale obsahuje vše co od slušného příběhu z tohoto prostředí lze očekávat. Stejně jako v prvním díle je třeba dodržovat dané policejní postupy, ale tentokrát se mi jich zdálo méně. Zásadní je si každý den správně seřídit zbraň, jinak Sonny nic netrefí. S těmito procedurami, stejně jako s policejními kódy, vám pomůže pěkně zpracovaný manuál. Jeho přečtení opravdu doporučuji, vyhnete se zbytečné frustraci, za kterou hra nemůže. Pobavila mě vtipná implementace reklam na další hry do policejního počítače. Dobrý nápad je také používání náčiní na odběr otisků a podobné činnosti. Od nástupu do letadla hra hezky vrcholí a po dohrání mám hned chuť na pokračování.

Prostředí mě ze všemožných Quest sérií láká nejméně a přesto mě hra dokázala přikovat k monitoru na dlouhé hodiny. To beru jako jasný důkaz o povedenosti tohoto typu hratelnosti. Hra mě tak ve výsledku velmi mile překvapila a pokud vám nevadí ovládání parserem, mohu ji s klidem doporučit.
+23
  • PC 50
Dvojka je v lecčems lepší než jednička, pro dnešní hráče už ale zastaralost ovládání bude nepřekonatelná. Já mám k adventurám využívající psané příkazy ambivalentní vztah. Na jedné straně je to opravdu otravné vše psát a často je jen problém v překladu/psaném projevu nebo neroznatelnost předmětu, na straně druhé má člověk při úspěchu podobný pocit vítězství jako při objevení nového příkazu v neznámém programovacím jazyce:)...

Police Quest 2 je jinak s obtížností docela v pohodě. Vedle tradičních náhlých smrtí, pixelhuntingu a striktní policejních postupů jsou tu jobovky jako nutnost rychle postupovat kvůli potápění/plynu či jobovky s počítačem/telefonováním/běháním po úzkých prknech. Ale aspoň odpadlo otravné ježdění autem!

Co se mi líbilo, byl posun v příběhu. Je pořád naivní a dialogy jsou zase rádoby vtipné, ale základní linka je temnější a napínavější. Stejně tak lokace jsou různorodější.

Pro: policie, příběh

Proti: zastaralost ovládání, "vtipné dialogy"

+17
  • PC 60
No není divu, že si tuhle sérii příliš nepamatuju. Druhý díl totiž přináší tak provařené klišé jako příběh, že se člověk nestačí divit. Jesse Bains, záporák z jedničky utíká z vězení a rozhodne se pomstít všem co ho dostali za mříže. A ještě k tomu hlavnímu hrdinovi unese nově nalezenou lásku, šlapku z jedničky Marii. Hrdina a jeho parťák (který v každé scéně velice rychle zmizí) pátrají, sbírají důkazy, ale jsou stále o krok pozadu. OK beru že jsou to osmdesátky, ale stejně, tohle jsem viděl snad tisíckrát. Skončí to předáním medaile a požádáním o ruku... zííív

Graficky je to prostě staré, takže to nebudeme rozpatlávat a vrhnu se na novinky. Sierra z zdánlivě zvolnila a vyhodila některé neskutečně otravné elementy z jedničky. Odpadá tak převlíkání, lezení do auta na xkrát a místo honiček po městě se přesouváme do lokací pomocí animace. Dá se říct že oproti jedničce, kde jste si ani jednou nevystřelili je to i akčnější (teroristi v letadle, obsazování domu, finále končí přestřelkou).

Zároveň se Sierra ale nebála přitvrdit v obtížnosti a hra je tak opět bez nějaké pomoci nehratelná. Spousta věcí se dá udělat jen přesně napsaným textem, jakákoliv odchylka znamená hlášku že to nejde. Spoustu předmětů bych nikdy bez návodu nenašel, protože na první pohled nejsou vidět (potápění, prohlídka auta) a pokud zadáte look, look around nebo něco podobného, tak nejsou popsány. Další důležité věci jsou prakticky neviditelné (kanál). Samozřejmě i tu nechybí místa, kde musíte na něco počkat a jeden brutální dead end (neseřídíte si pořádně zbraň a po nějakých x lokací dál v letadle netrefíte teroristu).

Vlastně bych neměl moc co vytýkat, protože tohle se týká všech Sierrovek, ale díky klišovitému příběhu a přestřelené obtížnosti mě to v podstatě ani moc nebavilo dohrávat.

Pro: Zjednodušení činností, akčnější

Proti: Příběh je klišé, obtížnost je díky nehlásícím se předmětům nehratelná.

+9