Payday: The Heist by se dal nejlépe popsat jako Left 4 Dead přenesený do prostředí bankovních loupeží a lupičů. Jedná se totiž o kooperativní taktickou 3D akci až pro 4 hráče, kde cílem je úspěšně vykrást banku a uprchnout a tím dokončit loupež ("heist").
Celá hratelnost má svojí vyhroceností a napětím jasně ukazovat na filmovou inspiraci (konec konců, hráči mají masky klaunů jako v úvodní scéně filmu Temný rytíř). Hra se pyšní neskriptovanou umělou inteligencí, a tak by každý pokus měl probíhat trochu jinak, podle hráčova postupu. Na hráče nebude číhat jen klasická ochranka, popř. policie, ale i SWAT teamy, které se spustí na lanech skrz skleněné střechy. Dalším prvkem je braní rukojmích a možnost je vyměnit, za čas nebo za spoluhráče, pokud některý padne do zajetí.
Payday obsahuje 6 map (včetně např. sídla World Bank) a 3 specializace (assault, sharpshooter a support) s klasickou sérií odemykatelných zbraní, vybavení a perků. Sedmá mapa byla obsažena ve freewarovém DLC No Mercy. Osmá a devátá, společně s novou specializací je placeného součástí rozšíření Wolfpack. Plnohodnotné pokračování vyšlo o 2 roky později.
@kristmeister (10.01.2021 18:53): Jop ten byl taky hodně drsný. Na něj sem chodil s puškou. Na Overkill se to zpravidla řešilo tak, že se tři hráči někde zabarikádovali a odráželi poldy, zatímco čtvrtý měl volnou ruku k úkolům.
Ale Overkill 145 sem už nedal no.
EDIT: přihodím ještě pro poslech Home Invasion, z přechozího komentu. ;-)
Ale Overkill 145 sem už nedal no.
EDIT: přihodím ještě pro poslech Home Invasion, z přechozího komentu. ;-)
Pro: Výborné houstnutí atmosféry, přepadení banky, grafika, kooperace
Proti: málo zajímavých misí