Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Payday: The Heist

18.10.2011
20.10.2011
71
72 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Payday: The Heist by se dal nejlépe popsat jako Left 4 Dead přenesený do prostředí bankovních loupeží a lupičů. Jedná se totiž o kooperativní taktickou 3D akci až pro 4 hráče, kde cílem je úspěšně vykrást banku a uprchnout a tím dokončit loupež ("heist").

Celá hratelnost má svojí vyhroceností a napětím jasně ukazovat na filmovou inspiraci (konec konců, hráči mají masky klaunů jako v úvodní scéně filmu Temný rytíř). Hra se pyšní neskriptovanou umělou inteligencí, a tak by každý pokus měl probíhat trochu jinak, podle hráčova postupu. Na hráče nebude číhat jen klasická ochranka, popř. policie, ale i SWAT teamy, které se spustí na lanech skrz skleněné střechy. Dalším prvkem je braní rukojmích a možnost je vyměnit, za čas nebo za spoluhráče, pokud některý padne do zajetí.

Payday obsahuje 6 map (včetně např. sídla World Bank) a 3 specializace (assault, sharpshooter a support) s klasickou sérií odemykatelných zbraní, vybavení a perků. Sedmá mapa byla obsažena ve freewarovém DLC No Mercy. Osmá a devátá, společně s novou specializací je placeného součástí rozšíření Wolfpack. Plnohodnotné pokračování vyšlo o 2 roky později.


Poslední diskuzní příspěvek

@kristmeister (10.01.2021 18:53): Jop ten byl taky hodně drsný. Na něj sem chodil s puškou. Na Overkill se to zpravidla řešilo tak, že se tři hráči někde zabarikádovali a odráželi poldy, zatímco čtvrtý měl volnou ruku k úkolům.
Ale Overkill 145 sem už nedal no.

EDIT: přihodím ještě pro poslech Home Invasion, z přechozího komentu. ;-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Payday: The Heist je vlastně absolutně průměrná hra. Prostě hráčovi rozloží okamžitě na začátku veškerá svá esa a pak je to jenom na něm, jestli ho takovýhle nápad pohltí nebo ne.

Vlastně svoje podstata této hry není vůbec špatná. Hrajete za špatného. Kolikrát se Vám to ve hrách naskytne? Hra nabízí několik map, které jsou primárně určené pro hraní v síti v kooperaci s parťáky po Vaší pravici či levici. Není to nejhorší myšlenka, ale podle mě tenhle nápad opravdu funguje jenom u jedné mapy z celé hry. A to právě u loupeže banky, která je na celé hře to nejlepší. Zbytek je taková omšelá směs různých map. Loupež banky má opravdu něco do sebe a nejkrásnější je ten dynamický přesun atmosféry z poklidné na brutálně pekelnou, čemuž nádherně pomáhá naprosto skvělá hudba. Tohle všecko podle mě ale opravdu funguje akorát u přepadení banky. Zbytek je prostě rutina.

Ve výsledku musím říct, že přepadení banky jsem si opravdu užil. Hrál jsem to nespočetně krát a pořád se neskutečně bavil. S parťáky to prostě nemá chybu. Jenže je opravdu velká škoda, že na celé multi-kooperační akční hře mě zaujme akorát jedna mapa. Každopádně hru mám pořád v hlavě a to se také počítá. Její atmosféra opravdu nemá chybu.

Pro: Výborné houstnutí atmosféry, přepadení banky, grafika, kooperace

Proti: málo zajímavých misí

+11
  • PC 65
Ta hra měla obrovský potenciál. Kde se to zvrtlo? Proč to vývojáři dopustili? První spuštění, první loupež v bance → dojmy: peckovní, vše má nápad, nic tu není zadarmo, vše promyšlené a dokonce levelování postavy. Tak jestli to takhle zůstane, mohlo by jít o top coop na mém seznamu. Bohužel....nezůstalo.

Další mapy, krom ulice jsou bída. Nedají se. Obtížnost hapruje na vysoké úrovni a pokaždé se na mapě nascriptuje něco co se nedá přejít. Uvedu příklad: Mise Zelený most, zpočátku procházka po mostě, hledání čínského vězně. Ale od chvíle co začnou lítat helikoptéry a swaťáci se nějakým záhadným způsobem vyloupnou přes zábradlí mostu to jde z kopce. Vlny a vlny. A aby to ještě nestačilo, tak jim ještě nastrčili aimbot a wallhack. Protože, kryjete se za autem, střílí do vás skrz auto a nikoho to nesere. Obejdete si je v domnění, že je klepnete zezadu, omyl, už na vás čekají a to přes mířidla. Vrcholem byl odstřelovač na jeřábu, který dokázal střílet po všech členech současně a měl vás na mušce milisekundu po vykouknutí a aby vás vývojáři pořádně nasrali, tak ještě nejde sejmout a cestu k lodi musíte proklečet. Proč se třeba nedali odstřelovačku s jedním nábojem, alespoň nějakou šanci zbavit se toho otravnýho idiota? Včera jsem zjistil, že banka se dá přejít na hard a dokonce už jsem spatřil světlo východu i v overkillu, ale v těch ostatních si ani normal nejde skoro škrtnout. Ptám se proč?

Zápory, nelogičnosti, nedomyšlenosti:
- proč když přebíjím M4 a vzápětí sejmu otravnýho fízla pažbou, jelikož si nemůžu dovolit ztrácet čas, se ten prázdný zásobník čirou náhodou objeví ve zbrani? To jako se zbraní bez zásobníku sejmout nejde? Proč prostě po útoku pažbou tam nestrčí rovnou nový?
- proč benga nikdy nepřebíjí?
- proč sebraný náboje od fízlů na zemi vám dají max. 8 kulek? To jako ty benga víc nepotřebují nebo nemají takovou rezervu, když táhnou proti skoroteroristům?
- proč fízl se štítem nejde sejmout i když ho střelím do díry pro hlaveň?
- proč má tazer dolet 20 metrů?
- proč vás benga zmerčí i přes 3 kouřový granáty?
- proč když se někdo připojí do hry, tak se hra pozastaví a počká na nějakýho i třeba dementa s extra pomalým netem? To ho nemůže hodit do hry hned co se mu to načte?
- proč se swat kryje za civilisty? Tomu se říká odvaha a ochrana spojených států Amerických
- proč civilisté pobíhají po mapě jak čuriny i když přikážete k zemi?
- proč nám hra taky nedá nějaké granáty? Já osobně bych do loupeže bez smoků a flashů nešel.
- proč cajti ubírají i přes překážky a vy jim ne?
- proč si nemůžu vzít rukojmí k sobě? Jde ho jen spoutat a nechat ho na zemi.
- bugy postav: benga ve zdi klečí a čekají na smrt. Klepání mrtvol.
- proč při hře se steam kámošema občas hře zamrzává obraz, ale na cizích serverech mi to jede normálně? Net mám i docela rychlý.

Klady:
- Náplně misí, bohužel zpracování už ne
- Originalita
- Masky a hlasy postav, příkazy
- zvyšování reputace postav
- první dvě mapy
- leveldesign
- opravdu založeno na týmové spolupráci
- hra za zlou stranu

Co jediného mě u hry drží je asi zvědavost. Jsem zvědav co přinesou nové vylepšené úrovně, jaké zbraně a vylepšení. A vážně chci tomu posranýmu sniperovi na jeřábu už nakopat prdel.

Pro: Výše

Proti: Výše

+9 +10 −1
  • PC --
K titulům, kde je hlavní doménou online coop se těžko něco píše. Payday: The Heist jsem koupil v přepočtu za asi 50 Kč na Steamu při slevách, kdy jsem hrál stále dokola bezplatnou verzi druhého dílu, který tehdy nešel pod 29,99 € (nebo podobně), což mi tehdy přišlo hodně. Podle gameplayů a letsplayů jsem se těšil, že jednička bude na chlup stejná hra s horší grafikou a menším sortimentem zbraní. Chyba lávky. "Payday 1" je horší nebo řekněme reálnější(?) v každém směru! Bohužel, nikdo z mých přátel hru nevlastnil nebo pokud, tak hrál stejně dvojku. S random týmem jsem se nedokázal dostat přes první část kampaně. To možná mohu dát za vinu tomu, že komunikace vázla, ale stejně - ta hra je na vás prostě zlá, šli jste vykrást banku, co jste čekali? Bohužel je to klasický příklad toho, že si najde hardcore komunitu, která od nehratelných easy obtížností vypimpí svůj equip, že i hard dají s jedním prstem v nose a druhým v klíně své přítelkyně. Proto vznikl druhý díl, podobně jako CS:GO vůči CS:S (ikdyž zde nejsou rozdíly tak markantní, jde o systém vyhledává zápasů vůči statistikám hráče), aby uspokojil i širší hráče, kteří mají zájem o svou malou velkou loupež na obrazovkách monitorů.

Pro: Vše, co se technické stránky týče, malá HW náročnost

Proti: Příliš obtížné na nejnižší obtížnosti

+5 +6 −1