Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Oddworld: New 'n' Tasty!

Oddworld: Abe's Oddysee - New 'n' Tasty!

22.07.2014
25.02.2015
27.03.2015
21.04.2015
19.01.2016
11.02.2016
13.12.2017
14.12.2017
27.10.2020
kompatibilní
83
53 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Po 17 letech se Abe vrací na herní obrazovky již v páté hře z Oddworld série. Jedná se o kompletně přepracovanou HD verzi původního Oddworld: Abe's Oddysee, za nímž stojí studio Oddworld Inhabitants.

Příběh hry nás opět zanese do fabriky RuptureFarms, kde Abe pracuje jako leštič podlah. Jednoho dne Abe vyslechne velice důležitý rozhovor mezi šéfem fabriky Molluck the Gluckkonem a jeho podřízenými. Továrně se údajně nedaří tak, jak by mohlo a tak se vedení rozhodne produkovat nový výrobek. Ovšem háček je v tom, že tento výrobek má být z Mudokonů, kteří pro fabriku pracují, nebo spíše otročí. To v Abeovi vzbudí obavy a vydává se ostatní Mudokony zachránit.

Asi největší změnou ve hře je grafika, jelikož je zpracována kompletně ve 3D. Další změnou je maximální počet Mudokonů, který se nyní vyšplhal na 299 oproti původním 99. Jinak styl hraní zůstává při starém. Na své pouti je opět vaším primárním cílem osvobozovat Mudokony. Cestu vám ztěžuje mnoho překážek a hádanek. Do cesty se vám znovu postaví Sligové, občas narazíte i na jejich psy Slogy, ale také se dočkáte známých Paramitů a Scrabů. Vaší jedinou schopností, krom hbitosti, je tzv. chantování (chvalozpěv). Tímto například otevíráte ptačí portály, ale také s ním můžete ovládnout Sliga a pročistit si cestu. Ovšem na Scraby a Paramity toto neplatí, zde už musíte vymyslet jiné způsoby, jak je obejít.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
New'n'Tasty nabízí přesně to, co říká - je to nové a chutné :). Měl jsem sice trošku obavy, aby jedna z mých nejoblíbenějších klasik nepřišla remakem k úrazu, ale po pár obrazovkách jsem už byl v naprostém klidu. :)

Z toho nejdůležitějšího (tedy atmosféry) se nevytratilo vůbec nic. Hra je stále stejně svižná, kouzelná a roztomilá, jako byla před 17ti lety (kurva tolik?) a to i v jejím kompletním 3D pro(pře)vedení. Z toho jsem měl popravdě největší strach, takže musím tvůrcům poděkovat za to, jak to skvěle zvládli. Dokonce bych se ani nebál tvrdit, že se jim to podařilo posunout ještě o level výš. A to je u tak graficky (rozumněj umělecky :)) náročné hry jako Abe's Oddysee co říct..

Napadá mě jediné mínus a to byla relativně citelně snížená obtížnost (nebo možná nápaditost?) po návratu do Rapture Farms. Už si nevybavuji, jestli to tak bylo i v původním provedení, ale zhruba od poloviny hry mi to zachranování Mudokonů přišlo nějaké jednodušší..

Nicméně každému vřele doporučuji (jak pamětníkům, tak i těm, kterým (zatím) Abe nic něříká). Já už se pomalu těším na nový Exoddus. :)

Pro: Původní kouzelná atmosféra, grafické zpracování

Proti: Nižší obtížnost v druhé polovině hry

+20
  • PC 100
This is Rupture Farms. They say it's the biggest meat processing plant on Oddworld. I used to work here, well...I was really a slave like all the others. That's me; my name is Abe. I was "Employee of the Year," NOW i'm dead meat.

Asi nejpamátnější citace z celého Oddworldu se vrací zpět a stále zní k*rva dobře. Starý dobrák Abe předělán do 3D kabátku s novým enginem si opět chystá svůj chvalozpěv a své prdy, aby zachránil své druhy, jejichž počet narostl a hned 3x. Ovšem žádný strach je to jen obrazné číslo, jelikož Mudokony nebudeme zachraňovat po jednom, ale hra se nebojí vrhnout jich do jednoho místa třeba hned 12.

Začneme s novinkami. Asi nejvíce každého hráče jedničky potěší funkce quicksave. V této hře je jako na zavolanou, jelikož si nedokážu představit určité pasáže bez této vychytávky. Možná to trošku shazuje obtížnost, ale je to jen první pocit. Člověk, který by zapřisáhl, že quicksave nikdy nepoužije, by si své rozhodnutí velmi rychle rozmyslel až by stanul před první drtičkou na maso. Další skvělá přidaná věc je hláška all'ya, která zde vylepšuje původní frustraci z volání kámošů po jednom. Určitě také proběhla změna v házení předmětů. Možnost házet mince k odlákání nepřátel jistě potěšila, ale....celkově na toto vylepšení názor nemám, jelikož v původních dílech, mám to vrhání dokonale nacvičené, zde jsem se to musel učit jakoby odznovu. Ale aby se neřeklo, tak možnost dropnout granáty pod sebe je fajnová vychytávka, o které jsem hlavně v Exoddusovi snil. Jediná chybka, co mě ale malilinko štve je, že s novým enginem ubyly také moje objevené zkratky a chyby v původním enginu, které šli využít pro zkrácení či zjednodušení cesty. Jmenuji příklad: V prvním secretu ve Stockyards šlo Scraba natolik zblbnout, že to poté zabalil a radši skočil do jámy. Zde už se bohužel nachytat nedá, takže vám nezbývá nic jiného profunět celou běhačku s uslintaným kentaurem :D

Nyní něco k charakterům. Začněme Sligy, zde jsou rozhodně nepředvídatelní a nikdy nevíte co mají v úmyslu. Někdy Sliga korky nevzbudí, jindy ho vzbudí i pouhý přeskok. Jindy tuší, že jste převtělění, jindy zas ne. Je to strašně fajn, protože v jedničce měli přesně dáno co a jak. Hlavně KONEČNĚ se mi v mysli splnil achievement: Sleduj jak si Slig lehá a usíná :D vždycky jsem to chtěl vidět a zde konečně ta možnost je. Hlavně jejich hlášky a obsáhlý gamespeak opravdu pobaví. Ten jejich křik, když slyší chvalozpěv: Mommyyyy, heeelp či jejich pobrukování anebo hláška o vejplatách. Za další Slogové. Těmto pejskům byla nejspíše trochu ubrána jejich už tak mizerná inteligence, ale za to byla nahrazena obrovskou rychlostí běhu. Také byl jejich štěkot předělán, což je podle mě škoda, protože to nové HAF zní dosti uměle. Ale dle mého názoru jim grafika přidala na roztomilosti a velmi nerad jsem je zabíjel. Jako další Scrabové....řekl bych, že již nejsou tak ostražití jako předtím ani jejich echolokace už nepracuje tak pozorně. Již jde se v klídku spustit aniž by se Scrabík otočil a hnal se za vámi. Rozhodně má krásně naanimované pohyby, obzvlášť to jeho hrabání se mi líbí. Již dříve byli rychlí, ale zde jsou ještě rychlejší, je důležité mít větší náskok, pokud běžíte delší vzdálenosti a kord ještě přes jámy, jelikož skoky jim dodávají ještě větší rychlost. Nyní něco k Paramitům. Zde ani nemám slov, možná největší pokrok oproti původní hře. Každý si je nejspíše musí zamilovat. není totiž nic krásnějšího, než když se zvolna procházíte a pavouček vás následuje tou jeho vratkavou chůzí. SO CUTE! Ovšem pokud se objeví skupinka, stávají se z nich vraždící stroje, které i zde figurují svou rychlostí, kterou jim ještě dodává mohutný útok kusadly. Jen škoda, že se nejde převtělit. Nakonec si nechám Mudokony, které ukazují také ohromný pokrok. Jejich roztomilé žvatlání o tý zas*aný práci mi neustálé přivádělo úsměv. Korunu tomu nasazuje Alfík a jeho věta: OK, where are we going? Prostě charaktery si z té mé stovky zaslouží 80%

V předposledním odstavci se budu věnovat grafice. Je prostě famózní. Okolí je prostě živé, tady lze pozorovat Sligské hlídky, které neustálé mají pohotovost, tuhle lze sledovat porcování Scrabů na slavné koláče, tamhle lze vidět Paramity jak lezou po pavučinách. Člověk má až pocit, že je ve skutečném světě. Samotná grafika je neuvěřitelně detailní a je super to vše sledovat na max. hodnotách. Animace jsou perfektní. Každý pohyb postav je reálný. Jinak velké plus si zaslouží cut-scény, které jsou skvěle předělané a některé i obohacené o pár vteřin navíc či úplně nové cut-scény, které dříve nebyly.

Zvuková stránka zůstává na vysoké úrovni a možná i nastavila novou laťku. Důvodem je právě ten super gamespeak, který ze hry činí estrogenový hattrick. Hudba zůstala původní z jedničky, což zde nevidím důvod, proč by to mělo být jinak. Nač měnit něco dokonalého.

Je toho spousta, co by šlo ještě napsat, ale nechci tu dělat slohovku, takže fanoušci Oddworldu rozhodně do toho jděte, stojí to za to.

"Oddworld ještě nikdy nevypadal takhle dobře"

Pro: VŠE!

Proti: NIC!

+12