Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Myth II: Soulblighter

30.11.1998
79
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Opět se zhostíte role velitele armády válečníků Severu, se kterou půjdete proti armádám temnot vedeným jedním z padlých lordů, Soulblighterem. Velké dobrodružství za záchranu všeho dobrého začíná.

Pokračování úspěšné RTS, ve které ovládáte pouze jednotky a nestaráte se o ekonomii či základnu. Grafické zpracování nedoznalo žádných změn, přibylo jen několik nových nepřátel a pár jednotek. Jinak stále ovládáte rytíře, trpaslíky i barbary, půjdete proti obrům, groteskním stvůrám i zombiím, vše co fungovalo v prvním dílu zůstalo zachováno, bez nutnosti něco měnit.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Myth 2 mě ihned zaujal ponurou atmosférou zpustle krajiny, od které jsem netušil co mohu očekávat. Velcí nablýskaní rytíři působili velice mocně a navozovali mi pocit bezpečí, dokud se nezačali objevovat nepřátelé.

Docela solidní množství jednotek velice zpestřuje hru, více nových se objeví až v pozdější části hry, avšak jejich různorodost je příjemná. Možnost taktizování je zde nutnosti, mise přináší okamžiky, kdy jedna správně zvolená jednotka, dokáže za určitých okolností vyřídit většinu nepřátel (lepší než natvrdo nahnat dvacet rytířů do tvrdého boje a půlku jich ztratit). Je pak potřeba hledat slabá místa, protože taková hradba plná lučištníků dokáže solidně zavařit a většinu jednotek znatelně poranit.

Potěší i náplň misí, která je docela různorodá a pokaždé ji uvede atmosférický briefing. Často hráč musí několikrát misi opakovat, než se mu podaří vše úspěšně absolvovat (zabránění úniku nepřítele, efektivní ochrana nevinných...).

Graficky se mi hra docela líbila, to co mi ale pilo krev, bylo ovládání. Než se hráč s žije s celým ovládáním, docela to trvá a první mise jsou tak docela nepříjemné. Nakonec si to však začne hráč užívat a každou misi může projíždět s menšími ztrátami, či efektivnějším postupem.

Závěrem bych řekl, že se jedná o pěknou atmosférickou záležitost, která sice disponuje několika chybami a zprvu kostrbatým ovládáním, ale nakonec zabaví.
80%

Pro: Atmosféra, množství jednotek. Prostor pro efektivnější postup a nižší ztráty.

Proti: Zprvu ovládání. Pár chybek

+8
  • PC 95
Může se zdát, že pokračování výborné strategie Myth: The Fallen Lords je hodně podobné, ne-li úplně stejné jako její předchůdce. Někomu by se na první pohled mohlo zdát, že je to spíš takový datadisk.

Na první pohled bych se jim ani nedivil. Grafika je, s mírným vylepšením, stejná. 3D terén se skvělou fyzikou. Postavičky jsou sice 2D sprity, ale citlivě vykreslené a krásně to do sebe zapadá. Prvních 15 misí se ani nedočkáte nové jednotky ve vlastních řadách. To hlavní a nejdůležitější je náplň misí. Jsou hodně rozmanité, a hra se pomalu stupňuje do pořádného masakru.

Jak už to tak bývá, jste v menšině. Takže, asi tak každá třetí mise je obranná (ty jsou nezábavnější). Pár misí je dobývacích, nějaké honičky, či úprky. Nebo velké taktické bitvy na otevřené planině. Čím dále jste ve hře, tím více jde proti Vám nepřátel. Země se tak zbarví krví a těly, že máte opravdu na konci pocit, že je po těžké bitvě. Přeživší vojáci zbarvený krví a mnohdy zranění se nefalšovaně radují z vítězství. Nezapomenu na ten pocit, když jsem beze ztrát ubránil tu proklatou přehradu. Ještě k tomu si připočtěte, že vám následný boj nastíní atmosferický briefing s geniální melancholickou hudbou a nepřekonatelným vypravěčem. Prostě lahůdka.

Jen škoda, že ta skvělá hudba je jenom v menu a briefingu. Misí je 24 + jedna tajná a vydrží na dlouho. Dobře, že autoři od jedničky nic moc neměnili. Když něco dobře funguje, tak proč to měnit? Falloutu 2 to taky málokdo vyčítá. Místo toho se autoři zaměřili na zlepšení ovládání (formace fungují mnohem lépe), rozmanitost prostředí a hlavně na větší a propracované taktické bitvy.

Pro: obranné mise, atmosféra, brífing, propracované taktické bitvy, délka, rozmanitá náplň misí

Proti: hudba jenom v menu a brífingu, jednotky už tolik nehláškují

+5
  • PC 50
Jedna z první generace strategií, které začaly ujíždět na neopodstatněném 3D fetiši. Nemá smysl řešit, jak to vypadá z dnešního pohledu, ale tahle fixace na grafiku se odráží i po herní stránce a to dost negativně. Tahle hra se fakt ovládá špatně. Jasné, dá se na to jakž takž zvyknout, ale co je to za nesmysl, že si hráč musí zvyknout na konstantní využívání asi půl tuctu kláves (plus šipek), které ovládají kameru, aby se byl vůbec jenom schopný orientovat na bojišti . "Orientovat" zde navíc myslím v dost volném významu, protože grafika to na jinou, než blízkou vzdálenost, umožňuje jen do určité míry.

Když hraji strategickou hru (tahle sice není strategická, ale spíše taktická, ale dejme tomu), tak se chci soustředit na strategii a ne na řešení toho, na co se to vlastně zrovna dívám. Oceňuji zde odvahu autorů, ale když nejsou prostředky (či schopnosti) udělat co člověk chce, tak je lepší zůstat u něčeho, co je uskutečnitelné (což u hry znamená hratelné a zábavné).
+4 +5 −1
  • PC 95
Pokračování hry, která se mi skutečně líbila a bavila mě, sice moc nových jednotek neni, ale to mi ani moc navadí, bitvy jsou zas o něco větší a krvavější, oblíbení trpaslíci nezklamou a vrhají molotov jeden za druhým s tim, že občas nějaký vyhasne a zůstane ležet na bojišti a je možné ho odpálit dalším. Parádní fyzika na tu dobu s krvavými efekty a řinčením brnění. Pro mě je to stále přitažlivé a dá se říci, že lepší než předchůdce.

Pro: pár nových jednotek, více bitev s větším množstvím jednotek, větší bojiště

Proti: nic mě nenapadá